Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Dagboek nooit meer opgeven

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 39, 40, 41  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 27-1-2012
Berichten: 6830
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: In Friesland


  Reageer met quote
Gefeliciteerd met je prachtige groene vakje! En wat goed om te lezen dat je motivatie er weer is. Daar staat of valt het immers mee. Je motiveert mij ook weer en zo zie je maar: samen staan we sterk.

_________________
Minder suiker, minder snoepen, veel bewegen!
i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 24 sep 2016 9:22    
Vrouw Weeggegevens   ejtnaaD66
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 18-5-2011
Berichten: 314
Dieet: G.O.K (Yvonne Lemmers)


  Reageer met quote
Super zo'n leuke verassing, fijn hoor !

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger BerichtGeplaatst: za 24 sep 2016 20:01    
Onbekend Weeggegevens   onbekend2020
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 3-7-2015
Berichten: 4573
Dieet: Low-carb


  Reageer met quote
Dank je wel Geke en leuk dat je door mij de motivatie ook weer gevonden hebt. Lachen

Ook leuk van jouw etjnaa dat je in mijn boekje geschreven hebt.
Het was inderdaad een aangename verrassing voor me.

Ik heb de motivatie nog steeds in handen.
Heb gisteravond alleen een tompouce op en tot nu toe niets gesnoept.
ook heb ik 5 min. crosstrainen erop zitten maar dat ging niet helemaal zoals ik zou willen.
Ik had het op 10 min. gezet, maar moest na 5 min. stoppen.
Ik kreeg kramp in mijn borst en rug.
De kramp in mijn borst is nu weg maar in mijn rug zit de kramp nog steeds.
rustig aan opbouwen, en ik denk dat ik volgende week pas met 10 min. ga beginnen.
Ik ben toch blij dat ik de stap weer gezet hebt.
En nu DOORZETTEN.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2016 14:08    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 27-1-2012
Berichten: 6830
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: In Friesland


  Reageer met quote
Pas later zag ik dat je nog niet echt een groen vakje hebt... maar dat komt vast wel weer als je weer gaat invullen.

Een tompouce... genoeg suiker voor een hele week denk ik. Maar heb je er van genoten? Dan was het goed.

Wat mij ook helpt is alles wat je wordt aangeboden of wat je kunt kiezen een cijfer geven.
IJs krijgt van mij niet meer dan een 7 en ik weet dat het voornamelijk suiker en vet is. Dat kies ik dus nooit. Slagroomtaart of vlaai kan ik ook wel laten staan. Maar appeltaart.... dàt is gevaarlijk want dat is minstens een 9! Bij een buffet of etentje is het op die manier makkelijker kiezen. Wat geef ik het hoogste cijfer? Dan kies ik dat en ga er dan uitgebreid van genieten.

Goed om de crosstrainer weer op te pakken maar je lijf geeft het al aan: niet te hard van stapel gaan. Is wandelen misschien ook iets voor jou? Daarmee verbrand je ongemerkt heel wat calorieën en je bent ook nog eens lekker in de buitenlucht!

_________________
Minder suiker, minder snoepen, veel bewegen!
i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2016 15:16    
Vrouw Weeggegevens   ejtnaaD66
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan


Geregistreerd op: 18-5-2011
Berichten: 314
Dieet: G.O.K (Yvonne Lemmers)


  Reageer met quote
Wat naar dat je kramp kreeg op de crostrainer, lijkt me best eng.
Succes !

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger BerichtGeplaatst: ma 26 sep 2016 16:38    
Onbekend Weeggegevens   onbekend2020
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 3-7-2015
Berichten: 4573
Dieet: Low-carb


  Reageer met quote
Geke schreef:
Pas later zag ik dat je nog niet echt een groen vakje hebt... maar dat komt vast wel weer als je weer gaat invullen.

Een tompouce... genoeg suiker voor een hele week denk ik. Maar heb je er van genoten? Dan was het goed.

Wat mij ook helpt is alles wat je wordt aangeboden of wat je kunt kiezen een cijfer geven.
IJs krijgt van mij niet meer dan een 7 en ik weet dat het voornamelijk suiker en vet is. Dat kies ik dus nooit. Slagroomtaart of vlaai kan ik ook wel laten staan. Maar appeltaart.... dàt is gevaarlijk want dat is minstens een 9! Bij een buffet of etentje is het op die manier makkelijker kiezen. Wat geef ik het hoogste cijfer? Dan kies ik dat en ga er dan uitgebreid van genieten.

Goed om de crosstrainer weer op te pakken maar je lijf geeft het al aan: niet te hard van stapel gaan. Is wandelen misschien ook iets voor jou? Daarmee verbrand je ongemerkt heel wat calorieën en je bent ook nog eens lekker in de buitenlucht!


Hallo Geke,

Dat klopt, ik had me maandag gewogen en mijn gewicht doorgegeven, en dat kan maar 1x per week.
Nu weeg ik me zaterdags altijd.
Dus dv, as. zaterdag geef ik mijn gewicht weer door.

De tompouce smaakte nog niet eens, dus neem het niet nog een keer.
Ik ben van plan om het helemaal niet meer te doen, ik neem dan wel een appel dat voed beter en die smaken altijd.

Goed idee van het een cijfer geven, maar of ik dat op dat moment kan doen moet ik nog echt leren,want vergeet zoiets best snel. Schaam Schaam

wandelen doe ik de hele dag tussendoor best veel, ik zal de stappenteller weer eens om gaan doen, dat doe ik ongeveer 20 km. per week, want we hebben een boerderij, de crosstrainer staat bij mij in de schuur en heb meestal geen zin om daar op te gaan. Maar ik moet gewoon niet denken maar gewoon doen.
Vanmiddag ga ik er weer 5 min. op is het plan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 sep 2016 7:50    
Onbekend Weeggegevens   onbekend2020
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 3-7-2015
Berichten: 4573
Dieet: Low-carb


  Reageer met quote
ejtnaaD66 schreef:
Wat naar dat je kramp kreeg op de crostrainer, lijkt me best eng.
Succes !


Hallo etjaa

ik schrok er eigenlijk niet echt van.
Ik ben gestopt en toen zakte het weer alleen ik had wel een beetje kramp in mijn rug de verdere middag.
Vandaag maar niet zo hard trappen. Lachen
Het is bij mij altijd alles of niets.
Stom he??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 sep 2016 8:15    
Vrouw Weeggegevens   Lin84
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan


Geregistreerd op: 13-8-2016
Berichten: 747
Dieet: gezond eten


  Reageer met quote
Jeetje, stevelina, blijf je wel een beetje lief voor je lijf. Bewegen is goed, maar tis niet de bedoeling dat je kramp in je borst en rug krijg. Je kan je crosstrainer ook op een lage intensiteit zetten en in een rustig tempo bewegen.

Wandelen is al genoemd. Das ook een goeie en leuke vorm van bewegen. Wandelen op een rustig en ontspannen tempo, he. Of fietsen in een ontspannen en rustig tempo.

Tussen alles of niets zit ook nog een hele mooie middenweg. Als je de middenweg bewandel is het vaak ook een stuk makkelijker vol te houden.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 sep 2016 8:50    
Vrouw Weeggegevens   Geke
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 27-1-2012
Berichten: 6830
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: In Friesland


  Reageer met quote
Het idee om voedsel een cijfer te geven is niet van mezelf afkomstig. Ik las het bij Weg met de weegschaal of bij nog zo'n voedingswijs persoon (Mieke Kosters?), ik vergeet die namen altijd. Maar ik vind het een heel goede tip, vooral als je bij anderen eet of in een restaurant. En je kunt het ook toepassen bij het boodschappen doen! Zo koop ik altijd koeken die van mij een mager zesje krijgen, maar die manlief heerlijk vindt. Daardoor ús het voor mij makkelijker om geen koek te nemen.

Verder lees ik, dat je meestal geen zin hebt om op de crosstrainer te gaan. Daar noem je een belangrijk punt. Als je het vol wilt houden, móét het leuk zijn. Of moet je het op een of andere manier leuk zien te maken.
Kun je een wandelmaatje vinden? Of kun je als je de crosstrainer gebruikt, naar leuke muziek luisteren of een film zien of een luisterboek in je cdspeler stoppen? Ik bedenk maar wat. Die stappenteller is ook een goed idee trouwens! Je inspireert me alweer, die ga ik ook weer eens omdoen!

Succes met je beweegplannen en goede keuzes!

_________________
Minder suiker, minder snoepen, veel bewegen!
i
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 sep 2016 9:03    
Onbekend Weeggegevens   onbekend2020
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 3-7-2015
Berichten: 4573
Dieet: Low-carb


  Reageer met quote
Lin84 schreef:
Jeetje, stevelina, blijf je wel een beetje lief voor je lijf. Bewegen is goed, maar tis niet de bedoeling dat je kramp in je borst en rug krijg. Je kan je crosstrainer ook op een lage intensiteit zetten en in een rustig tempo bewegen.

Wandelen is al genoemd. Das ook een goeie en leuke vorm van bewegen. Wandelen op een rustig en ontspannen tempo, he. Of fietsen in een ontspannen en rustig tempo.

Tussen alles of niets zit ook nog een hele mooie middenweg. Als je de middenweg bewandel is het vaak ook een stuk makkelijker vol te houden.


ja hoor Lin ik zorg goed voor mezelf, dank je wel.
Als het bewegen niet meer gaat stop ik ermee.
Ik heb het op de tweede stand staan en dat gaat goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 27 sep 2016 13:12    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 39, 40, 41  Volgende
Pagina 35 van 41