Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Sonja Bakker
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek: Morgen ga ik echt beginnen met afvallen!

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Coloma
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Afvallen als goed voornemen heb ik al een paar jaar en echt niet alleen rond december en januari. Toch komt het er maar niet van...

Vier dagen per week werken, drie pubers in huis, een man die 60 uur per week werkt, het huishouden en de tuin en oh ja, een door mijn werkgever verplicht gestelde studie die nu nog een jaar gaat duren maken het niet makkelijk om eens de tijd te nemen voor gezonde voeding en beweging. Toch is voor mij nu het moment gekomen dat ik voor mezelf ga. Ik weeg veel te veel en schaam me voor mijn uiterlijk. Iets leuks aantrekken klinkt als een gruwel in mijn oren. Dat wat ik altijd leuk vond, staat me nu immers helemaal niet meer en de maten XL en 44 voelen verschrikkelijk maar zijn nu wel de realiteit. Het roer moet om en gaat vanaf morgen weer om. Een flink aantal jaren geleden ben ik al eens succesvol geweest in het afvallen met Sonja Bakker. Daar is sinds dat moment (het eerste boek) veel over gezegd en geschreven, maar voor mij heeft het zijn succes bewezen en dus ga ik op herhaling. Dit keer start ik met het laatste boek, dat ik bij de Lidl tegenkwam.

Met de boodschappen en dus de voeding zal het wel goed komen. Over het bewegen maak ik me wel wat zorgen. En dat vooral vanwege het chronisch gebrek aan tijd. Maar dat bekijken we volgende week wel. Eerst het eetpatroon op orde zien te krijgen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 jan 2018 20:23    

Reageer met quote
Vanmorgen het eerste Sonja-ontbijt en dat beviel weer prima. Niet meer nadenken over wat je moet/kunt eten is ergens ook wel lekker. Daar hoef ik me de komende weken/maanden dus geen zorgen meer over te maken.

De weegschaal was me iets minder gunstig gezind: met 90,3 kg was de uitslag dus nog slechter dan gedacht (90 kg).

Voor wat het bewegen betreft, werd ik vanochtend door zoonlief gewezen op de hometrainer, die sinds een knieoperatie van mijn man alweer wat jaren stof staat te vangen op de zolder. Misschien maar eens afstoffen en naar beneden halen...

Onze kinderen reageerden overigens helemaal niet negatief op het nieuwe Sonja-boek. De Italiaanse gerechten spreken hen zelfs wel aan. Dat helpt!

In de lunchpauze op mijn werk vandaag een rondje van 2 km gelopen. Dat was wel heel erg lang geleden. Collega's waren enthousiast en stelden voor dit vaker te gaan doen. De eerste beweging is dus een feit! Zo mooi even 176 Kcal verbrand.

Maar dat duurde niet lang ... een handvol dropjes, door een collega op mijn bureau gelegd, verdwenen "vanzelf' in mijn mond.
Oh wat stom!
En eerder vanavond stond er een schaaltje chips op tafel... en dat moest natuurlijk ook leeg.
Voor wat betreft mijn zelfbeheersing en gewoonten moet er dus nog veel veranderen. Mijn collega's, partner en kinderen verbieden iets lekkers te eten kan nu eenmaal niet.

Nu een appeltje eten, nog even verder aan de studie en dan naar bed.

Laatst aangepast door Coloma op ma 22 jan 2018 20:10, in totaal 7 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2018 9:15    
Vrouw Weeggegevens   morgenrood2
Ervaringsdeskundige

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hallo Coloma, van harte welkom bij de weegclub. Je hebt een behoorlijk druk leven. Als het de eerste keer werkt zal het nu zeker ook werken. Heel veel succes en ook heel veel plezier.

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam, Morgenrood2

Zaterdag = weegdag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2018 9:54    

Reageer met quote
Dag 2

Vanochtend was de weegschaal al iets vriendelijker. Met 89,8 kg is het eerste pondje er weer af!

Na een start van de dag met het Sonja-menu weer aan het werk gegaan. In de lunchpauze weer een klein rondje gelopen met mijn collega's. We waren trots dat het ons weer gelukt was ons los te rukken van de nooit ophoudende stroom van werkzaamheden. Dit keer een wandelingetje van 20 minuten (1,8 km - 108 Kcal). Donderdag maar eens kijken over een beetje verder weg kunnen lopen. We hebben immers 30 minuten pauze.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 jan 2018 12:48    

Reageer met quote
Dag 3

Met 89,2 kg op de weegschaal zet de dalende lijn zich meteen goed in. Maar uit ervaring weet ik dat de eerste dagen altijd het beste resultaat laten zien, omdat de verandering (zeker in voedingspatroon) dan het grootst is. Neemt niet weg dat ik erg blij ben met de eerste kilo minder!

Vandaag een studie- en maak-je-huis-maar-weer-schoon-dag en dus zit ik nu (na de boodschappen) achter mijn bureau om me door het laatste hoofdstuk van dit studieboek te worstelen.

Misschien dat ik straks ter afwisseling toch nog even op de hometrainer stap, die nu in onze slaapkamer staat. We gaan het zien...

En ja hoor, de eerste 40 minuten (404 Kcal) op de hometrainer zijn een feit! Stiekem best wel trots op mezelf.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 jan 2018 9:55    

Reageer met quote
Dag 4

Het is me nog nooit gebeurd, maar het Sonja-ontbijt van vanochtend echt niet lekker! Gelukkig was ik daarvoor getrakteerd op een mooi getal op de weegschaal namelijk. 88,8 kg (- 1,5 kg), dus dat positieve gevoel heeft me door het ontbijt gesleept.

Tussen de middag weer lekker uit wandelen met mijn collega's. Die nieuwe gezonde gewoonte zetten we door. En met 2,8 km (158 Kcal) is extra beweging ook vandaag weer een feit.

Na mijn werk voor het eerst sinds eeuwen weer eens boodschappen op de fiets gedaan (69 Kcal). Best wel even lekker om buiten bezig te zijn. Even bewust keuzes maken begint langzaam in mijn systeem te komen.

Vandaag heb ik me ook aangemeld voor het sprintje van 80+ naar 80-. Nu is mijn gewicht ver boven de 80 kg en ligt mijn doel ver onder de 80 kg, maar het feit dat anderen meekijken naar mijn vorderingen (ja, ik blijf het positief benaderen...) is wel een stok achter de deur of beter gezegd een slot op alle kasten met foute etenswaren. Lachen

Verder heb ik nu nog een week tot mijn eerste examen (1 van de 6 dit jaar), dus moet er ook nog veel geleerd worden, maar ik ga er voor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 jan 2018 12:14    

Reageer met quote
Dag 5

Vanochtend gaf de weegschaal een onveranderde stand van 88,8 kg aan, maar daardoor laat ik me niet kisten.
Gewoon maar weer met een Sonja-ontbijt begonnen en naar mijn werk.

Mijn pauze is niet naar wens verlopen...
In de lunchpauze door een collega getrakteerd op een frikandel. Vriendelijk geprobeerd dit af te wimpelen, maar mijn collega wilde niet van wijken weten. Het wandelingetje is er door de gezamenlijke lunch (ook best gezellig) bij ingeschoten en dat vind ik nu eigenlijk wel heel erg jammer. Met extra eten minder bewegen voelt niet erg lekker. Verward
Misschien na mijn werk maar iets van beweging proberen op te nemen in de rest van mijn programma voor vandaag en vanavond niet al te veel snoepen tijdens het televisiekijken. Fingers Crossed!

Vanavond naar de tennistraining van onze jongste heb ik mijn wandelschoenen meegenomen. Moest wel even onderin mijn kledingkast duiken om ze op te zoeken... Terwijl dochterlief anderhalf uur op de tennisbaan stond, heb ik 1 uur en 12 minuten gelopen (440 Kcal)! Ben echt megatrots op mezelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 jan 2018 14:48    

Reageer met quote
Dag 7

Vandaag is mijn wekelijks weegmoment aangebroken. Er staat nog altijd 88.8 kg op de weegschaal. Een eerste weekresultaat van -1,5 kg dus en daar ben ik blij mee. De eerste stap is gezet!

Het had misschien meer kunnen zijn als ik gisteravond geen wijn gedronken had en geen chips of toastjes gegeten had terwijl we met z’n allen televisie keken. Maar mezelf alles ontzeggen voelt niet goed. Vandaag is weer het begin van een nieuwe week en dus gaan we er weer tegenaan!

Ook gaat het studeren de komende dagen veel tijd vragen met een examen op donderdag. Ga proberen tussen het studeren door tijd te maken voor beweging als afleiding.

]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 28 jan 2018 11:00    

Reageer met quote
Dag 8

De weegschaal had vanmorgen geen boodschap aan "Een goed begin, is het halve werk" en gaf vrolijk 89,3 kg aan. Maar omdat eerlijk het langst duurt, vermeld ik het hier toch en zet ik mijn plan door.

Vanochtend maar op de fiets naar mijn werk gegaan. Het tochtje van 16 minuten (100 Kcal) zorgde ervoor dat ik compleet verwaaid met coupe windhoos op kantoor naar binnen stapte. Een fris begin van een nieuwe werkweek, noemen ze dat geloof ik ...

Tussen de werkzaamheden door toch zo af en toe mijn studiemateriaal doorgenomen, zodat ik vanavond geen uren aaneen boven de boeken hang. Dat werkt toch niet zo goed, als zo af en toe even een kwartiertje is mijn ervaring.

De lunchwandeling (20 minuten - 100 Kcal) stond weer op het programma, dus mijn collega's werken ook lekker mee.

Na het werk ook weer op de fiets terug ( 14 minuten - 100 Kcal). Lekker bezig!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2018 9:22    

Reageer met quote
Dag 9

Gelukkig weer een positief resultaat op de weegschaal: 88,7 kg!
Ben weer terug, waar ik gebleven was.

Vandaag maar niet op de fiets naar het werk, omdat dat vandaag niet praktisch is. Er moeten veel spullen en papieren mee. Misschien een andere keer weer.
De lunchwandeling staat wel weer op het programma (30 minuten - 150 Kcal). Twee collega's trekken er zelfs speciale wandelschoenen voor aan!

Verder gewoon het Sonja-menu volgen en dan zien we wel. Ben de komende twee dagen niet superstreng tegen mezelf, omdat er ook nog veel geleerd moet worden. En als ik fysiek vermoeid ben, lukt dat niet...

Vanavond op de fiets naar de dansvoorstelling van onze dochter (6 km - 180 Kcal).dat was erg lekker. Zo lekker slapen en morgen gezond en fit weer op voor de dagje studeren...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 30 jan 2018 11:17    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2