Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek Mone

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Merel2408
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: sonja bakker/gezond eten

Reageer met quote
Dat is leuk, dat je elkaar eigenlijk al best goed kent!
Hoop voor je dat het wat wordt! Hou je me wel een beetje op de hoogte? (A)

Haha misschien kun je het hem gewoon uitleggen.
Ik heb ook een vriend die alles eet wat los en vast zit en geen grammetje aankomt, maar hij steunt me wel bij het afvallen.
En zal ook niet zo gauw iets eten wat ik niet mag bijvoorbeeld.
En natuurlijk maak ik ook wel eens een uitzondering! Lach

Super leuk voor je!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 mrt 2013 15:56    
Vrouw Weeggegevens   Mone
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: eiwit dieet (Sonja Bakker)

Reageer met quote
Merel2408 schreef:
Dat is leuk, dat je elkaar eigenlijk al best goed kent!
Hoop voor je dat het wat wordt! Hou je me wel een beetje op de hoogte? (A)

Haha misschien kun je het hem gewoon uitleggen.
Ik heb ook een vriend die alles eet wat los en vast zit en geen grammetje aankomt, maar hij steunt me wel bij het afvallen.
En zal ook niet zo gauw iets eten wat ik niet mag bijvoorbeeld.
En natuurlijk maak ik ook wel eens een uitzondering! Lach

Super leuk voor je!

Nou, hij kan het niet hebben, hij is de laatste tijd best wat aangekomen, wat je ook wel ziet aan hem. Al woog hij maar 84 kilo, wat ik nog wel vond meevallen. Maar hij verklaard me wel voor gek. Aangezien ik alles afweeg. Dit doe ik eigenlijk altijd al, ook voordat ik ging afvallen. Dat ik overal de calorieën van tel en heel erg op voedingswaardes let. Daarnaast heb ik ook nog een 'dwangneurose' waarbij ik alles 'apart' op eet. Dus bij de sla haal ik bijv eerst al het groen eruit, dan de zilveruitjes en dan eet ik bijvoorbeeld de kip. Ook eet ik dingen van klein naar groot, etc. Oh, en ik ruik ook nog aan alles wat ik eet. Eigenlijk spoor ik niet helemaal, maar ja. Ik kan er helaas vrij weinig aan doen, aangezien ik het allemaal niet echt door heb of er geen erg in heb. Hij lacht me dan ook steeds uit, maar hij laat me gelukkig gewoon mijn gang gaan.

Vanmorgen vroeg ik hem bijvoorbeeld hoeveel gram yoghurt hij wilde. Toen keek hij me aan of ik gek was. Maar zo ging dat vroeger bij mij thuis altijd, dus ik ben niet anders gewend. Dus hij ging erbij staan en heb dus maar 250gr in zijn kommetje gedaan. Gelukkig kunnen we er samen ook wel om lachen en doet hij er niet lullig over. En hij neemt me maar zoals ik ben, dus met mijn rare eetgedrag!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 mrt 2013 16:04    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dat is wel fijn dat het jou gewoon accepteert!
Wie weet wordt hij wel aangestoken door je en neemt hij het allemaal over en valt hij ook af!

Geniet maar lekker van deze tijd!
Het klinkt allemaal erg leuk!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 mrt 2013 16:07    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Merel2408 schreef:
Dat is wel fijn dat het jou gewoon accepteert!
Wie weet wordt hij wel aangestoken door je en neemt hij het allemaal over en valt hij ook af!

Geniet maar lekker van deze tijd!
Het klinkt allemaal erg leuk!

Ik heb ook het idee omdat ik zo vaak sport, dat hij nu ook vaker gaat sporten. Ik ben namelijk gespierder en een stuk dunner dan hij, en volgens mij kunnen mannen daar niet zo goed tegen. Ik voel wel een soort van competitie. Ik vind het wel jammer dat hij bij een andere sportschool zit, anders had ik hem vaak meegenomen denk ik!

En ja, laat mij 'hippie'melk drinken. (Zo noemt hij Soja-melk). En eiwitshakes (dat slaat volgens hem helemaal nergens op) En biologische pindakaas eten en mint thee drinken en veel groente eten, etc?! Ik laat hem toch ook eten en drinken wat hij wilt. En als hij het er niet mee eens is, dan heeft hij lekker pech. Want ik doe het toch!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 mrt 2013 16:23    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
That's the spirit!

Ik heb nu ruim 2,5 jaar een relatie met mijn vriend en merk dat ik in die tijd best wat ben aangekomen.
Dus vind het erg knap van je dat je gewoon lekker doorgaat!
Doe ik dat ook!

p.s Foto's komen er zo aan, haha.
wat is het lastig om foto's te maken!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 mrt 2013 16:58    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Zo, vanmorgen op de weegschaal. 72,3. Ik snap er werkelijk niks van. Ik ben er eigenlijk helemaal niet streng mee bezig. Ik hou me niet helemaal strikt aan het dieet. Ik eet weer af en toe wat koolhydraten en toch vliegen de kilo's eraf. Ik eet nog steeds wel rond de 1200kcal per dag. Ik blijf nog even eten zoals ik nu doe. Ik heb dus bijna mijn oorspronkelijke streefgewicht van 72 kilo gehaald. Wat ik vrijdag ga vieren met sushi. De groepsles vrijdag gaat niet door, dus een goede reden om sushi te gaan eten. Ik zit erg lekker in mijn vel. Ik begin me eindelijk gelukkig te voelen in mijn lichaam. Vanaf volgende week ga ik weer af en toe een zonnenbankje pakken, want met een beetje kleur straal je toch iets meer uit. Nog ruim 4 kilo te gaan, maar als die zo makkelijk gaan als de afgelopen 2 weken dan ben ik zo 68 kilo! Ik heb er weer helemaal zin in. Ik heb alleen helaas geen tijd om elke dag te posten wat ik eet. Aangezien ik erg druk ben!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 mrt 2013 16:53    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vanmorgen 71,8. Wouw! De kilo's vliegen eraf. Ik snap er werkelijk niks van. Maar ben er toch heel erg blij mee!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 21 mrt 2013 8:23    
Vrouw Weeggegevens   Muppie
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en meer bewegen

Reageer met quote
Hoi,

Bij toeval kwam ik in jouw dagboekje. Zelf ben ik echt net begonnen met eiwitshakes. Ik vroeg me af of jij nog een hongergevoel hebt, en of je lichaam dit niet ziet als een soort crash dieet en daarom in de spaarstand gaat staan? Heb zelf trouwens dat ik geen vol gevoel krijg na mijn eiwitshakes, dus ben benieuwd hoelang ik dit ga volhouden.
Heb je foto's gezien, en ziet er goed uit, mooi figuur, echt knap!

Mijn dagboekje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 24 mrt 2013 12:23    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Muppie schreef:
Hoi,

Bij toeval kwam ik in jouw dagboekje. Zelf ben ik echt net begonnen met eiwitshakes. Ik vroeg me af of jij nog een hongergevoel hebt, en of je lichaam dit niet ziet als een soort crash dieet en daarom in de spaarstand gaat staan? Heb zelf trouwens dat ik geen vol gevoel krijg na mijn eiwitshakes, dus ben benieuwd hoelang ik dit ga volhouden.
Heb je foto's gezien, en ziet er goed uit, mooi figuur, echt knap!

Ik tel ook wel mijn calorieën:

Ontbijt: 200kcal
Tussendoor: 100 tot 200 kcal
Lunch: 200 kcal
Diner: 200 tot 300kcal

En meestal zorg ik dat ik aan de 1200 kcal per dag kom. Wat ik vaak eet zijn shakes, repen, havermout met sojamelk, soms wat gedroogd fruit, muesliereep, kwark, yoghurt met biologische muesli, soja melk, gerookte kipfilet, vis, groente.

Het is een kwestie van calorieën tellen en goede voedingsstoffen eten! Als ik bijvoorbeeld havermout eet pak ik 200gram sojamelk en doe ik er 25gr havermout in. Tussen de middag eet ik vaak salade en doe er dan iets met eiwitten in. Dus 100gr kip of vis. Dan zit ik ongeveer aan 200kcal, bij beide dingen.

Het heeft even geduurd voor ik door had wat ik vooral moest eten. In het begin nam ik veel shakes. Maar na een paar weken komt dit je neus uit. Eet gewoon gezonde caloriearme en eiwitrijk voedsel. Dus eet vooral geen loze calorieën die bestaan uit snelle koolhydraten en suikers. Ik heb mijn weg gevonden door heel veel te lezen over eten en wat goed voor je is. Daarnaast weeg ik ook alles af, wat voor mij een goede houvast is.

Toch blijf ik een voorstander van eiwit. Eiwit vult goed, je zit er lang vol van en het is vaak calorie arm en het kost veel moeite het te verteren. Ideaal dus!

En ik heb hierdoor nooit meer honger!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 24 mrt 2013 15:43    
Vrouw Weeggegevens   Muppie
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten en meer bewegen

Reageer met quote
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ben zelf nog zoekende naar wat ik nu wel of niet kan/mag/wil eten. Het moet namelijk in balans, lekker, gezond, en vol te houden zijn. Nu toch wel een paar uur rondgekeken op internet, en ben nu wel bij een bepaalde site gekomen en besloten dat ik met hun producten aan de slag ga. Had nu alleen 1 busje eiwit poeder (voor mij nog steeds niet vullend, maar ik eet er voortaan maar wat bij)

Neem je iets van 1x in de week wel wat lekkers? Keer n frietje, chips, taart etc? Want als ik bedenk dat ik bepaalde dingen nooit meer zou mogen...

Mijn dagboekje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 24 mrt 2013 16:01    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Pagina 12 van 15