Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek Miss-Amanda

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Miss-Amanda
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Hallo mede-afvallers

Ik heb me hier zojuist ingeschreven.
Het lijkt me een hele leuke website waar veel actieve leden zitten die je motiveren en steunen tijdens het behalen van de gewenste doelen.

Afgelopen jaar was ik al begonnen met het grotendeels weglaten van frisdrank, al stond ik het wel toe 2 glaasjes per dag..voor de rest dronk ik water of ranja.
Wat meer opgelet qua eten heb ik ook gedaan als er bijvoorbeeld een feestje was of een uit-etentje, dan at ik de rest van de dag wel gezond.
Aangezien ik een 6 kilo maar ben afgevallen afgelopen jaar (beter dan bijkomen) wil ik het nu toch anders gaan doen, en wat meer gaan opletten met het eten, het eten gaat voornamelijk mis op het werk, en als ik uit ga met vriendinnen etc....
Ik sport 2 keer per week, al kan er eens een weekje zijn dat het maar 1 keer is maar dan haal ik het wel weer in.

Ik zal nu hier ook een dagboekje bij gaan houden, en dan hoop ik dat wanneer ik iets beter kan laten of kan compenseren met iets anders, graag van jullie hoor Lach Tips zijn altijd welkom Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 dec 2017 14:33    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
30 December;

Wat een dagje was dit vandaag.. wat eens zo goed begon... eindigde niet zo geweldig..maar goed, vandaag weer een nieuwe poging. Ik zal vandaag gaan sporten om t wat eraf te bewegen, Normaal ga ik nooit het weekend.

Wat mijn menu was gister:

Ontbijt: ?
2 luchtige crackers met 2 gebakken eieren met champignons

Tussendoor: ?
elstar kinderappel

Lunch: ?
Yoghurt met aardbeitjes en granola
Deze zijn nu in handige mee-neem bekertjes bij de AH te verkrijgen. En super lekker Lach Normaal houd ik niet van yoghurt muesli etc, maar ik wilde dit nog eens proberen.

Tussendoor: ?
Banaan

Avondeten: × Daar komt het Schaam Schaam
McDonalds - 2 Mc Fish (zonder kaas & saus)
- Klein frietje met frietsaus.

En dan vreet je ook nog n halve kleine popcorn op tijdens een film

Heb over de gehele dag alleen water gedronken, hoeveel dat weet ik niet, misschien eens bijhouden. en een blikje cola zero.

Nou hopelijk haal ik vandaag wel allemaal groene vinkjes. Al zal iedereen hier wel eens de fout ingaan, anders hadden we elkaar niet nodig toch ?!
Nu nog een half uurtje rusten en dan kan ik naar de sportschool Sport
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 dec 2017 8:44    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
WElkom op ons forum en laat ik je gelijk maar zeggen, dat je een goed voornemen hebt genomen , door af te willen vallen.
Samen lijnen geeft betere resultaten, dat is bekend.
ja en dan je menu .
Het begin was goed ,met eieren , het tussenstuk ging wel Lachen , want weet je waarom dat yoghurtje van AH zo lekker is, die zit boordevol suikers , alle kant en klaar producten uit de fabriek , daar moet je even bij stil staan of het een aanrader is tijdens een lijnproces .
Fruit is prima als tussendoortjes en het avondeten hoef ik niet van commentaar voorzien, dat doe je zelf wel, geweldig.
Maar ik sluit altijd positief af , want je bent begonnen om echt na te denken waar verbeterpunten zijn en daar kom je het verst mee.
Ik wens je dan ook veel lijnplezier op weg naar een gezond gewicht .
Groetjessss
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 dec 2017 11:24    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dankje Coby,
Maar gewoon naturel yoghurt is toch gezond? hier zat dan nog n bakje granola in en een bakje aardbeitjes. Dit kun je dan zelf mixen De granola las ik inderdaad dat niet zo gezond is, dit zal ik dan nietmeer nemen. Dacht ook dat t gebroken nootjes waren Lachen
Uiteraard ben ik hier om te leren en in te zien waar verbeteringen kunnen, dus er mag altijd geholpen worden Lach

Ik ga zeker eens wat dagboekjes lezen van andere leden, daar vind ik misschien wat gezonde maaltijden. Ik eet nogal redelijk hetzelfde.

Alvast een fijne jaarwisseling gewenst
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 dec 2017 13:13    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Je kunt dan beter voor Griekse yoghurt kiezen , hou me te goede ik weet niet meer precies waarom, maar het zit wel in m'n hoofd Lachen Lachen Een eitje is heel goed, je krijgt eiwitten binnen en ze vullen goed .
Natuurlijk zijn er vele wegen die naar Rome leiden en zo gaat het ook tijdens een afval proces, je moet daarin je eigen weg zoeken en door informatie over gezonde producten en minder gezonde producten krijg je steeds meer kennis.
Wat eigenlijk hebben we allemaal ons overgewicht te danken aan verkeerde keuzes en voor de meesten zitten die in een teveel aan suikers .
Zout en suiker zit in vrijwel alle fabrieksmatige producten behalve in groenten en fruit en eiwitten .
Je hebt ruwweg de koolhydraten die goed zijn, de langzame koolhydraten , in groenten en volkoren granen en de snelle koolhydraten (Lees Suikers) in snoep koek en witte meelproducten en zo valt er heel veel te kiezen.
Het is gewoon leuk om het beste voor jezelf uit te zoeken , het komt je functioneren te goede en je lichaam is er je dankbaar voor .
Toch is lijnen geen rechte lijn richting je doel, maar eentje met de nodige hobbels en doordat je het hier samen deelt , krijg je steun en informatie .
Je bent goed bezig op het randje van het Nieuwe Jaar.
Succes hoor
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 dec 2017 13:53    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Coby,
Griekse yoghurt is totaal niet mijn ding, gewoon yoghurt normaal ook al niet.
Geef mij maar lekker gebakken of gekookte eitjes, die zijn ook erg gezond Lach
Het is allemaal een beetje zoeken idd naar gezonde dingen, waarvan ik eerst dacht dat heel gezond zou zijn, blijkt nu gewoon het tegen over gestelde. Ik zal het niet in een weekje weten allemaal ben ik bang hihi.
Zelf met koken gebruik ik al geen zout, dit omdat er in t meeste eten of kruiden toch al zout vaak zit.
Langzame koolhydraten zijn dingen die voor langere tijd vullen begrijp ik ? En de snelle koolhydraten zorgen ervoor dat je maar blijft eten dan. Dan kun je die beter zo veel mogelijk weglaten.
We willen immers sneller een vol gevoel hebben en niet na een half uur alweer honger hebben.
Ik zal t ook stap per stap wat gaan verminderen met dingen die ik niet mag. Ik lees bij sommige leden hier dat ze in 1 x heel weinig en heel gezond zijn gaan eten en erna zakt de moed erin omdat ze niks meer afvallen. Ik weet niet het exacte aantal calorieën ik voorheen at, maar dat zal zeker teveel zijn, evenals de suikers die ik binnen kreeg. Ik zal beter gaan opletten op de etiketten van verpakkingen en waar teveel suikers inzitten zal ik dan laten staan, denk dat ik hier al redelijk ver bij kom. Vandaag is tot nu ook weer naar wens gegaan, nu de avond/nacht nog doorbrengen, ben benieuwd Lachen

Met z'n allen lukt het ons wel !💪
Eerste doel 95
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 31 dec 2017 19:40    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Snelle koolhydraten worden snel door je bloed opgenomen en als je die niet allemaal nodig hebt , slaan snelle koolhydraten zich op in je vetcellen en kom je aan.
Langzame koolhydraten worden langzaam opgenomen en op het moment van opname verbruik je die ook bijna altijd.
Een verzadigt gevoel krijg je van eiwitten .
IK zal je nog een tip geven en misschien is dat ook wel niet helemaal je ding, maar het beste ontbijt bestaat uit havermout , ik doe daar melk en kaneel en nepsuiker door smullen
Het is gezond en vullend en je maakt gelijk een flitsende start 's morgens
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 jan 2018 10:22    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 01 jan 2018 11:21    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Coby,
Helaas, ik heb havermout een aantal keer geprobeerd te eten, maar Nee ik vind het echt niet te eten. Nepsuiker?
Ik heb nu deze gekocht bij de jumbo: https://www.jumbo.com/jumbo-zoetstof-sucralose-75g/68728POT/ , niet dat ik veel suiker gebruik maar als het eens is dan kan ik deze nemen.

Eerste doel 95
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 jan 2018 11:40    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
31 december;

Oudjaarsdag, een dag waar ik overdag thuis gebleven ben, even ben wezen sporten, 's avonds gezellig naar vriendinnen om nieuwjaar te vieren. Het was een beetje erg laat geworden waardoor ik nu pas op ga staan.

Ontbijt; ?
Shake van Appel, mandarijn, banaan, peer met wat water.
Heb hier 1 glas van gedronken. Was nog anderhalf glas over, dat heb ik bewaard in de koelkast, wellicht later vandaag nog lekker als een tussendoortje.

Tussendoor ?
Aardbeienkwark optimel

Lunch ?
tosti van 2 sneetjes bruinbrood met kipfilet en half plakje kaas, met een beetje ketchup

Tussendoor ?
Pompoenspaghetti van de Albert heijn
Dit volgens recept genomen. Wel maar n halve portie.

Avondeten ?
Macaroni
Gehakt met paprika, champignons, ui, wortel, courgette
Gekruid met chayennepeper en tacokruiden.
dit geeft dan toch een beetje een sausje.
Normaal gebruik ik tomatenpuree met water gemixt, maar dit smaakte nog lekkerder Uitlachen

Toen begon het gaan naar de vriendinnen, waar ik hapjes genomen heb, geen alcohol of oliebollen etc. ×

Nu ik zo mijn lijstje bekijk, denk ik dat het wat veel geweest is, maar ik had toch redelijk honger.
Misschien door t sporten dat het wat meer is, geen idee. Gelukkig is de weegschaal stabiel gebleven.

Vandaag is er weer een nieuw jaar gestart, nieuwe dag, kijken wat het me vandaag gaat geven.
Ik ben er nog niet over uit wat ik vanavond ga eten. Wel ga ik een heerlijk soepje zometeen maken, dat zal ik wel een paar koppen van nemen vandaag smullen

Eerste doel 95
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 jan 2018 12:05    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 1 van 6