Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek Mel1983

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 279, 280, 281  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   mel1983
Weegclubfan voor het leven

Dieet: calorieen tellen

Reageer met quote
Hallo.
Ik ben al eventjes bezig met een dieet met calorieën tellen Gemiddeld zat ik begin tussen de 1350 en 1400 in..... Dit heeft veel inpact gehad en tot aan nieuwe jaar ging alles goed. Verloor 1 kilo ongeveer per week af. Nu heb ik steeds meer moeite om de aantallen te hallen en ben gezakt naar zo'n 1200 a 1300 calorieën. Maar merk nu dat ik aan kom....... Wat kan ik het beste doen. Proberen toch terug te gaan naar 1350 a 1450 calorieën. Ik doe niks anders als lijst afwerken die ik zelf in elkaar zet met de aantallen calorieën soms 1600 soms 1200 ze zeggen dat het beste is ook vaak te schommelen met de aantallen van calorieën.
Wie kan mij meer info en tips geven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2014 8:45    
Man Weeggegevens   Horizon
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Lowcarb en sporten

Reageer met quote
Mel, ik heb geen ervaring met extreem overgewicht. Zo te zien heb je door enorme discipline er kilo's afgekregen.

Ik zeg je eerlijk hoe ik er over denk. Maar eerst een paar vragen.

1. Wat is je lengte, en leeftijd?
2. Wat is je ideale gewicht?
3. Hoe ben je aangekomen? Telkens dieten afgewisseld met snaaien? Slecht werkende schildklier (vroeger al of inmiddels?)?
4. Gebruik je medicijnen?
5. Geloof je alleen maar in extreem weinig calorieën eten?

Misschien moet je mijn verhaal even lezen dat ik vanmorgen geschreven heb. Er staan 10 fouten in die ik gemaakt heb en hoe ik er in het algemeen over denk.

Ik ben erg enthousiast over het GOK gebeuren.

Het is een andere etenswijze en je hebt geen honger meer. Terwijl je veel minder calorieën eet. Je valt denk ik snel af als je dat doet.

OK wat je ook kiest. Ik zou GKO gaan eten en ik zou even moeten kijken hoe veel je ongeveer zou moeten eten per dag.

Succes !

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2014 19:45    

Reageer met quote
Haaj
Ik kamp al jaren met extreem overgewicht het heeft mij nooit echt wat gedaan. Nu heb ik het licht gezien en ben begonnen met dieeten. Gezien mijn dag boek verhaal over het feit suikerziekte van mijn moeder deed mij beseffen dat ik er wat aan moest doen. Zij is toch voor mij bij haar dieetiste gaan vragen hoeveel calorieën je moet hebben om af te vallen voor een pondje per week. Dat leek mij goed. Gezien ik steeds meer moeite kreeg om de aantallen te halen is die iets gaan zakken van de 1500 naar de 1250 gemiddeld. Ik gebruik zelf medicatie voor hoge bloeddruk al jaren en anticocentie pil. Misschien dat het ermee te maken hebt dat er wat aangekomen is. Dat zal aankomende week moeten uitwijzen gezien ik een stopweek niet gedaan hebt. Omdat ik daarbij veel last heb en gewoon ziek word. En ik eventjes geen zin had in menstruatie. Ik vind zelf eerlijkheid zeker belangrijk. En misschien dat ik weer flinke motivatie hebt om verder te gaan met de verhalen van andere mensen....
De antwoorden op jouw vragen.
1 - 1.76 is mijn lengte
2 - ideale gewicht is 90 kilo ongeveer. Elk geval onder de 100 kilo
3 - ik heb nooit wat aan dieet gedaan. Altijd vreten wat ik lekker vond. onregelmatig eten is daar ook zo iets van..
4 - anticonceptie en hogebloeddruk. ( deze is iets gedaald al)

Ik wil zeker jouw verhaal lezen. Alleen ben nieuw hier en weet nog niet goed hoe ik daar terecht kan komen.
..

Groetjes melanie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 25 jan 2014 11:12    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Je hebt erg veel overgewicht en mijn advies zou zijn om toch even bij je huisarts langs te lopen voor een check up aangaande plannen en hoe te realiseren.
IK begrijp uit je woorden dat je van overvloedig eten houdt.
At je veel zoet en ongezonde vetten?
Wat heb je nu aan je eetgewoonten verandert , behalve het kcal. tellen wat je doet.
Het gaat me erom hoe je gegeten hebt en hoe je wilt gaan eten.
Je moet je er wel bewust van zijn, dat je momenteel op een ongezond hoog gewicht zit, wat aanleiding geeft tot aandoeningen gerelateerd aan overgewicht.
Zo dit zijn even wat vragen en opmerkingen om een beetje houvast te krijgen op jouw situatie.
Tot horens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 25 jan 2014 13:33    

Reageer met quote
Hallo Coby,
Dank voor jouw reactie. en jij hebt zeker gelijk erg veel over gewicht. Ik ben middels sinds augustus 2013 aan het diëten en ben al 24 kilo kwijt. voor mij beste en prestatie. Ik zelf ben iemand die nooit op voeding gelet heb. Heb gegeten wanneer ik trek heb waarin in trek heb zonder te denken hoe slecht het was. Is ene dag veel geweest andere dag erg weinig. Ik zelf at inderdaad veel slechte en ongezonden vetten. Dat is helemaal omgedraait. Nu kijk ik alles na waar hoe veel kcal in zitten en dat ik gevarieert eet. Ik zelf heb zeker geen honger eerder heb ik moeite om alles weg te krijgen. Maar ik heb het idee dat ik nu te weinig binnen krijg omdat ik deze week 1 kilo aangekomen bent. Dat word aankomende week weer anders. Mijn eigen lijst met mijn maaltijden die ik maak staan nu rond de 1300 a 1450 kcal en zien wat daarmee gebeurt. Ik eet 6 x per dag kleine beetjes en verschillend.
Ik ben zelf begonnen met diëten omdat ik geen dokters en medici erbij wil hebben. Ik ben ook niet iemand die gedwongen moet worden jij moet dit jij moet dat. Dat werkt averecht en ga ik tegenover gestelde doen. Ik hoop via deze manier toch meer info en adviezen te kunnen mee pikken zodat het nu weer beter gaat met het dieet. Heb tegen mijn man ook gezegd vanaf maandag is het klaar en ga ik ook weer vol op aan de lijsten werken. En niks anders geen andere schommelingen erin. En heb sinds nu een home trainer staan waar ik op ga weer. Voor alle feestdagen kon ik 10 min per keer fietsen. Maar helaas verzuren mijn benen dus probeer toch 15 a 30 min per dag 5 dagen per week toch een beetje te fietsen!

Groetjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 25 jan 2014 16:01    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Je bent al een eind op de goede weg, met je instelling en kunt dan ook wel stellen dat je het zelf onder de knie hebt.
Het aantal kcal van 1300/1400 is helemaal goed.
IK ben Groningse van afkomst en daar gebruiken we bijna altijd het woordje" Moeten" zonder direct een dwang gedachte daarbij te hebben.
IN het Nederlands kun je beter het woordje willen gebruiken Lachen
Zou je willen dat ik regelmatig langs kom in je boekje, om samen te kijken wat voor mogelijkheden er zijn.
Misschien wil je hier een eetdagboekje bij gaan houden , dat brengt vaak een hele boel informatie boven tafel van lijngenoten.
IK wens je veel succes hoor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 25 jan 2014 20:20    
Man Weeggegevens   Horizon

Dieet: Lowcarb en sporten

Reageer met quote
Beste Mel, Ik zie dat je al wat steun krijgt van Coby, fijn. Dagboekje hier af en toe bijhouden werkt bij mij wel goed nu zo de eerste week. Daarna 1 x in de week. Maar een begin maken is wel belangrijk.

Ik heb even gekeken hier: http://www.caloriecalculator.nl/bmi-caloriebehoefte/ en dan kom ik er op dat jij met jouw gewicht al ongeveer 2100 cal. nodig hebt als je niks verder aan sport of zo doet.

Dus volgens mij gaat jouw lichaam in protest bij zo weing eten. Dan wordt je extra moe omdat alles wordt afgeremd. Je lichaam gaat langzamer werken. Althans zo werkt het bij mij. Wil je het verhaal lezen klik dan op mijn naam en dan bij dagboek en volg de eerste week berichten (ca 10) of zo en je komt vanzelf mijn verhaal met mijn fouten tegen.

Hee, en je moet helemaal niks hè?! Wat ik zou doen als ik jou was is beweging zoeken die wel gaat. Fietsen of zwemmen. En in ieder geval 3 x pw ongeveer 45 minuten. Daarnaast zou ik gaan GOK eten. Kijk maar bij Low Carb eten en dan GOK.

Wat dat is is eigenlijk geen (suikerhoudende) koolhydraten eten, althans maar 1 x per dag wat je het koolhydratenuurtje (KH uurtje) noemt. Je hebt er twee boeken van. Ik heb het zonder boeken gedaan door gewoon er over te lezen en de App op de iPhone aan te schaffen. Maar je moet jet wel even goed lezen en dan kan je echt heerlijk gaan koken. Je kunt lekker gezond goed eten. Er zijn groene dingen, die je altijd kan eten (soms het beste bepaalde combinaties maken maar dat leer je vanzelf), oranje die je niet te veel moet eten en bv 1 x pd. En rode dingen die gewoon echt slecht zijn. Ik eet die wel 1 x pw, want ik geloof in af en toe een uitspatting als het maar 1 x pw is en het is ook hier weer geen moeten.

Nou en ik ben geen arts en misschien zou je het moeten laten checken inderdaad - als je het niet weet zou ik dat altijd eens navragen - maar uitgaande van je BMI zou dus ongeveer 1700 calorieën aanhouden per dag ongeveer. Tussen de 1650 en 1750 denk ik. Niet minder. Dat is denk dan echt ongezond. Maar in deze eetwijze let je minder op calorieën maar meer op je gevoel en wat je eet. En als je niet snel honger hebt is bij jou dus de kunst op te letten wat je eet.

Dat is mijn verhaal. Maar er zijn zo veel meer methoden die kunnen helpen.

Heel veel succes ! En een fijn weekend.

Oh ja en je moeder kan prima mee doen met GOK. Kan je samen heerlijk eten ook nog. Maar check het eerst of het kan in jouw/jullie geval.

Horizon

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 25 jan 2014 23:05    

Reageer met quote
Hooi Coby.
Het doet mij goed te horen dat ik wel goed bezig ben verder ben ik vrij onzeker persoon en beetje feedback is altijd fijn.
Zal vanaf vandaag beginnen dagboekje op te schrijven. Heb namelijk mijn lijst al helemaal staan per dag en tussen door thee ligt 7 up of coca cola ligt. en water.

Zondag 26-01-2014
O: 2 boterhammen(alison sesam) rosbief beetje peper
T: 1 plak ontbijt koek en mandarijn
M 2 boterhammen met ei en tomaat roerbak
T: 1 mandarijn en 1 kiwi
A gebakken kriel 100 gram met uitje. 150 beenham 2 tl mayolijn
T 1 kiwi

hier kom ik op 1354 kcal uit en dan zit ik propvol
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 jan 2014 9:42    
Ervaringsdeskundige

Reageer met quote
Ik mis in je menu een beetje de eiwitten, die bij een lijnproces toch erg belangrijk zijn, trouwens altijd hoor omdat ze voeding voor je spieren en je hersenen zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 jan 2014 10:32    

Reageer met quote
klopt vandaag heb ik geen yoghurt maar fruit de middag. Maar door de weeks heb ik dit elke dag wel staan Lach

Doelstelling: afvallen wat moeizaam gaat nu
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 26 jan 2014 12:03    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 279, 280, 281  Volgende
Pagina 1 van 281