Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek Elise Prodimed

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Lies84
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Koolhydraatarm

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Volgens mij is dit de juiste plek voor mijn dagboekje.

Ik ben afgelopen zaterdag gestart met prodimed via mijn diëtiste. Doel is nu eerst 15 kilo met behulp van maaltijdvervangers en twee keer groente per dag af te vallen en dan verder kijken hoe we de laatste 10 kilo gaan doen. Wat vooral belangrijk is voor mij is dat het deze keer blijvend eraf gaat (in tegenstelling tot eerdere lijnervaringen). De focus ligt dus echt op kijken wat voor mij werkt op de lange termijn en informatie over producten die ik wel of niet moet gebruiken.

Ben nu op dag 3, best een pittige dag omdat ik vandaag wel veel trek heb. Nu weet ik dat dat gevoel helemaal verdwijnt (door ervaring met Cambridge), dus daar wachten we maar op...

Volgende week woensdag mijn eerste weegmoment en mag op woensdag en zaterdag ook thuis wegen. Ben echt heel erg benieuwd.

Zijn er meer prodimeders op het forum?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 12 dec 2016 17:19    
Vrouw Weeggegevens   Panterdraak
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gastric bypass 8 maart 2018

Reageer met quote
Hey meid, ik lees dat je het Cambridge dieet al eens gedaan hebt. Hoe was jou ervaring hierin? Ik volg de 800 sinds 2.5 week en ik vind het geweldig! Nog nooit een dieet gevolgd dat me hielp zo sterk te zijn, helemaal geen trek! Kun je wat meer vertellen over jou dieet? 25kg is een behoorlijk groot doel, zelf heb ik nog langer te gaan.

April 2016 van een prachtige dochter bevallen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 dec 2016 18:44    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Klopt ja, ik deed Cambridge 500 en dat beviel me heel goed toen. Het enige jammere vind ik dat je bij 500 al je eten vervangt en daardoor, voor mijn gevoel, het probleem een beetje uit de weg gaat. Ik kan me herinneren dat ik tijdens mijn opbouw weer een boterham at voor het eerst en dat ik echt een soort high voelde door de koolhydraten. Opbouwen vond ik echt heel lastig. Je gaat zolang niet echt met eten om en dan ineens moet je dat weer doen. Ben daarna best wel snel weer aangekomen. Toen nog eens cambridge gedaan om weer van 85 naar 70 te gaan dacht ik (tijdje geleden al), maar kan me niet meer zo herinneren waar het toen op mis ging. Ik kan me nog goed de chocoladeshakes met puddingpoeder herinneren. Die vond ik zo lekker.

Maar conclusie van bovenstaande, ik denk dat je er goed aan doet om 800 te doen Erg blij

Om het nu echt goed aan te pakken, loop ik bij een diëtist. Best wel een duur grapje, maar het mag ook wel wat kosten. Het gaat tenslotte om mijn gezondheid. Via die diëtist krijg ik mijn producten.

In principe zijn het prodimed producten, maar soms ook andere merken. Ik gebruik 5 zakjes per dag. Daar maak ik dan shakes van of pannenkoekjes of omeletten. 1 voor ontbijt, dan 1 voor lunch, een snack, avondeten en dan nog een snack. Bij mijn lunch en avondeten eet ik dan ook groente/rauwkost. Ik heb ook speciale crackers die ik mee kan nemen naar mijn werk en die eet ik dan met kipfilet en die zijn erg lekker!!! Met lijnzaad.

Het fijne vind ik dat ik in overleg met de diëtist echt keuzes kan maken die bij mij passen. Ik drink bijvoorbeeld graag cappuccino. Echt zo'n genietmomentje. Die mag ik nog steeds lekker nemen (alleen zonder suiker) en net als vandaag (ik had een lunch), kan ik gewoon iets kiezen van de kaart (soep of carpaccio of vlees, zolang ik de koolhydraten maar laat staan en er groente bij eet. Mijn zakje sla ik dan over). Het voelt dus iets minder "streng" dan cambridge 500 voor mij. Daar durfde ik nog geen slok fruitthee te drinken omdat ik bang was dat ik dan uit ketose zou gaan en niet af zou vallen.

Doel is blijvend afvallen dus, ook al wil ik natuurlijk het liefst volgende week al mijn kilos kwijt zijn, ik heb geen haast... Focus ligt op leren wat wel en niet werkt voor mijn lichaam...

Heel verhaal zo, hoop dat je er iets wijzer van wordt ook Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 dec 2016 22:09    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Mijn collega is er veel mee afgevallen en zit nu in de opbouw fase. Nu ben ik niet heel close maar ik zie haar best veel eten en op fb draait het ook om eten. Ik ben erg benieuwd hoe ik daar mee om zal gaan. Scheelt inderdaad dat ik de 800 doe en al vast voedsel eet. Maar alsnog is dit bewust voedel en afgewogen. Dat gaat dan veranderen... Eerst maar eens een flink aantal kilo verliezen. Daarna leren om een gezond te leven.

Je schrijft enthousiast over je nieuwe dieet wat natuurlijk van groot belang is. Super dat je iets gevonden hebt wat bij je past en alle hulp is welkom (diëtist). En je hebt de weegclub indekt! mijn verslaving (kijk meerdere keren per dag, het bied mij steun.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 dec 2016 22:38    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
ja mij ook!! Uiteindelijk is er maar zoveel wat je omgeving erover horen wil toch. Mijn leven draait nu even hierom, maar gek genoeg lijken zij ook gewoon met andere dingen bezig te zijn... hahaha... Nee hoor, mijn vriend is heel trots en dat zegt hij ook elke dag, dus daar ben ik erg dankbaar voor.

Toen ik cambridge deed was ik hier ook heel actief, dus heb hier zeker goede herinneringen aan.

Uiteindelijk werkt het voor iedereen anders, diëten. Mijn eerste stap is ook gewoon kilo's kwijt hoor met maaltijdvervangers. Heb iig afgesproken dat ik, ook als ik op gewicht ben, nog gewoon bij de diëtist blijf komen. En dan wordt het echt werken om op gewicht te blijven. Maar first thing first, kilo's er af.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 13 dec 2016 22:53    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Al zin in je eerste officiële weegdag, maandag toch? Nu het zo goed loopt kijk ik uit naar elke weegmoment. Soms wil ik vaker op de weegschaal staan maar om mezelf te beschermen weeg ik alleen op zondag en bij de camridge begeleider. Als het goed is ben ik bijna 5.5kg kwijt sinds ik begon Erg blij

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2016 12:10    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Nee, mijn officiële weegmoment is op woensdag bij de diëtist. Maar vanmorgen weer onofficieel gewogen en 3,3 kilo eraf nu in een week. Blij mee!!!! Ik vind weegmomentjes ook heel leuk hoor. Vind het ook lastig om het te houden op 2 x per week... Sip. Maar het effect is wel leuker als ik het niet elke dag doe Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 18 dec 2016 23:33    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Spannend wat er woensdag uitkomt!! Sowieso 3,5kg zo'n start heb ik niet gehad. Ik ga morgen langs de begeleider maar ik weeg mezelf elke zondag dus weet al wat ik kan verwachtten. Hopelijk blijft het zo goed gaan als nu want ik zit er echt lekker in en heb zowaar een beetje hoop om ooit me streefgewicht te halen. Wel een beetje nerveus Hoe me lichaam er dan uitziet maar dat is latere zorg. Je bent goed bezig, keep the spirit!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 19 dec 2016 8:10    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
en en en? wat blijft de weeg invoer? hoe was het bij de diëtiste?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 dec 2016 17:02    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
2,5 kilo eraf. Ze had me al gewaarschuwd dat het bij haar altijd wat minder was dan thuis, omdat je 's middags weegt en met kleren aan enzo, dus helemaal goed. Weeer lekkere nieuwe dingen mee voor de komende week (waaronder repen, zo lekker voor onderweg), dus we gaan weer verder knallen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 dec 2016 18:10    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2