Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Weight Watchers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek Dodo

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 277, 278, 279, 280, 281  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dodo
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Dodo is begonnen met Weight Watchers!

En ja, dan loop ik toch weer tegen dat precieze gedoe van me aan. Hoeveel gram geitenkaas op een cracker... Dan gaat eerst het mes op de weegschaal, die instellen op 0 gram dan de geitenkaas op het mes, wegen, op de cracker smeren, is toch wat weinig, nog wat meer geitenkaas op het mes, weer wegen, op de cracker smeren en dat 2keer omdat ik 2 crackers had... Rollende ogen

Natuurlijk kan ik eerst de cracker op de weegschaal leggen, die op 0 zetten en dan de geitenkaas erop. Maar dan denk ik toch dat ik wat grammetjes mis. En dat voelt dan weer als valsspelen.

Behoorlijk (prettig) gestoord zullen we maar zeggen Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 29 mrt 2020 9:24    
Vrouw Weeggegevens   Duffy

Reageer met quote
Niet doen Dodo, val niet in die oude valkuil.
Een portie pindakaas is 15 gram, dan is 13 gram op je boterham ook goed. Of meer, dan is het een puntje extra. Daar heb je je weekpunten voor. Die weekpunten geven je de vrijheid om af en toe wat extra's te nemen.
Probeer al je punten op een dag op te maken: je mag er 2 meenemen naar een volgende dag, en probeer maximaal 5 punten boven je dagpunten te gaan zitten. Tenzij je zoals ik gisteren al je punten in 1 keer gebruikt en een dönerschotel eet. smullen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 30 mrt 2020 0:14    

Reageer met quote
Voor groenten en fruit hoef je geen punten te rekenen toch? Als ik de ovengroenten van AH invoer dan rekent ie toch punten. Ingrediënten zijn echt alleen wortel, paprika en courgette. Weet jij hoe dat zit?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 mrt 2020 17:24    

Reageer met quote
Duffy schreef:
Niet doen Dodo, val niet in die oude valkuil.
Een portie pindakaas is 15 gram, dan is 13 gram op je boterham ook goed. Of meer, dan is het een puntje extra. Daar heb je je weekpunten voor. Die weekpunten geven je de vrijheid om af en toe wat extra's te nemen.
Probeer al je punten op een dag op te maken: je mag er 2 meenemen naar een volgende dag, en probeer maximaal 5 punten boven je dagpunten te gaan zitten. Tenzij je zoals ik gisteren al je punten in 1 keer gebruikt en een dönerschotel eet. smullen

Je hebt gelijk Duffy. Ik moet de controle echt wat losser gaan laten. Ik verbaas me wel over het hoge aantal punten wat soms gegeven wordt. Een oven groenten mix is 3 punten, 80 gram (zijn 2 worstjes) chipolataworstjes 7 punten! Ik moet het systeem natuurlijk nog een beetje leren kennen maar soms schrik ik er wel van.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 mrt 2020 20:55    

Reageer met quote
Ach, als ik dan toch weer zo goed bezig ben kan ik net zo goed een menuutje plaatsen. Niet de garantie dat ik dat dagelijks doe maar gewoon als ik er zin in heb. Ook wel fijn als er nog een beetje meegekeken kan worden.

Dinsdag 31 maart 2020

Ontbijt 5 punten:
2x Ei, 26gr zuivelspread light, champignons, tomaat, 25gr witte kaas

Tussendoor: 0 punten
120 gram witte druiven

Lunch 7 punten:
Beker Cup a soup chinese tomaat
2x Wasa knäckebrod goudbruin
Gekookt ei
17 gr Milner 30+

Diner 14 punten
150 gram Provencaalse aardappelpartjes, 210 AH ovengroenten: Courgette, rode paprika, gele peen, 86 gram Varkenschipolataworstjes

Tussendoor 0 punten
Komkommer

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 mrt 2020 21:06    

Reageer met quote
Als je ook geen olie gebruikt bij de ovengroente, mag je er idd 0 punten voor rekenen. Dan kun je in dit geval ervoor kiezen om het in te voeren via 'snel invoeren' en dan 0 punten te geven. Of niet invoeren. Inderdaad zijn alle fruit en groente 0 punten, maar bijvoorbeeld zoete aardappels worden nog wel eens ten onrechte tot de groente gerekend (haha, zou leuk zijn). Voor de zekerheid kun je het checken op de zero-puntenlijst onder je dagmenu in de app.

Verder geen verkeerd menu!
Tip: vervang de cup-a-soup door opkikker. Cup-a-soup vult bijna niet, zonde van de punten nmm. En dat de worstjes zo 'duur' zijn, zal komen omdat er toch meer vet in zit, en waarschijnlijk ook suikers(!). Mijn 'bratwurst' van de vegetarische slager is bijvoorbeeld maar 3 punten. Kipfilet is ook goed te zoen, herinner ik me, en vis (zalm) volgens mij.

De punten zijn een combinatie van suikers, vet en eiwitten. Eiwit is 'goedkoop', in een van de kleuren is het volgens mij zelfs 0-punten. Daarom zijn er bijvoorbeeld optimel-wafels (wafels voor 2 punten per stuk), ontbijttaartjes met yoghurt (lekker met optimel vanille yoghurt) en er bestaat wappeltaart (appeltaart met optimel, of griekse 0% yoghurt) die 2-3 punten per stuk is.
Eiwit verzadigd en helpt het lichaam herstellen. Heb je de app al gekoppeld aan je fitbit?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 31 mrt 2020 23:32    

Reageer met quote
Dank Duffy! Ik heb je in je eigen boekje gevraagd om jou favorieten lage punten producten. Daar zal dat vast bij zitten Lachen Nee, ik heb de Fitbit nog niet gekoppeld. Ik beweeg zo weinig nu ik de deur niet uit kan/wil/mag. Vanmiddag moet ik er echt even op uit want ik ben al 3 dagen niet buiten geweest. Dat is dan ook weer niet bedoeling Rollende ogen Ik heb gelezen dat je extra punten kan verdienen door je beweging. Maar ik denk niet dat ik dat ga doen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2020 7:57    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Ik herinner me dat ik 1x de dingen op de weegschaal woog bv 1 tl of 1 mes puntje enz.
Schrijf het voor jezelf op dan ben je van het gedoe af
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2020 12:30    

Reageer met quote
Ik mag alleen maar groente en fruit voor 0-punten, zodat ik meer punten heb en wel gewoon vervangers enzo kan eten. Omdat ik geen dieren en zuivel eet, heb ik meer aan extra punten, dan aan veel 0-punten.
Maar jij doet blauw toch? Die lijst staat in je app, onder je dag (even naar beneden scrollen). Ik zie dat jij groente en fruit onbeperkt mag, daarnaast kipfilet/kalkoenfilet (zonder vel), vleesvervangers als quorn, tofu, tempeh, eieren, Griekse yoghurt tot 0,2%, magere kwark zonder smaakje, heel veel vissoorten, en de meeste bonen.

Onder je dagmenu vind je ook een lijst met recepten: ik ben nog geen recept van de Weight Watchers tegengekomen die ik niet lekker vond! Ik scroll soms de recepten door als ik zin heb, of inspiratie nodig heb, en geef de recepten die lekker klinken een sterretje, zo maak je je eigen favorietenlijstje.
Vanmiddag heb ik een broodje van de bakker gegeten, meestal mag ik op woensdag een lekker broodje van mezelf. Omdat die wat "duurder" was, had ik voor vanavond iets "goedkoops" gepland, en at ik de regenboogwraps met avocado hummus. Heel erg lekker, en supervullend! 5 punten waren ze in het groene plan.
En ze hebben sommige soepen en salades die 0-punten zijn, altijd handig om in je favorietenlijstje te hebben staan voor als je een keertje uit eten gaat 's avonds en een lichte lunch nodig hebt.

Mijn ècht favoriete recepten heb ik al eens hier neergezet, onder andere de slanke lasagne en de rodekoolschotel zijn een aanrader. Even de punten herberekenen want dit is een oude telling (of zoeken in de app of iemand anders dat al heeft gedaan).
https://www.weegclub.nl/forum/gezond-eten-amp-weight-watchers-hoofdgerechten-en-ovenschotel-recepten-f168.html

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 01 apr 2020 20:28    

Reageer met quote
Bedankt voor je uitgebreide antwoord Duffy. Leuk om te lezen hoe jou ervaring is. En zeker goed om te horen dat alle recepten van Weight Watchers lekker zijn Lachen Ik heb er voor komende week 2 ingepland dus ik ben benieuwd.

Hebben jullie mijn mega klapper van de week gezien? Cool Bizar toch? En ik ben niet eens een week bezig en ik beweeg ook nauwelijks. Komende dagen ben ik vrij dus ik ga lekker in m'n woonplaats wandelen. Ik ga dan toch ook maar mijn Fitbit aansluiten. Gewoon voor de lol maar ik wil de extra vrij gekomen punten niet gebruiken. Blijkbaar stond het Weight Watchers account ingesteld op een nieuwe week beginnen op donderdag. Dus ik heb ook weer nieuwe weekpunten. Alhoewel ik eigenlijk mijn weekpunten nog niet bewust heb ingezet afgelopen dagen. Maar nu niet te hard van stapel lopen, ik ben pas een paar dagen bezig. Maar tot op heden bevalt het me wel Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 02 apr 2020 8:00    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 277, 278, 279, 280, 281  Volgende
Pagina 278 van 281