Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek: D for diet (zoals Pronokal)

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   lily rose
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: gezond eten met weinig koolhydraten

Reageer met quote
Na twee weken diëten en een moeilijke dag heb ik maar besloten om een dagboekje bij te houden. Ik ben begonnen op 77kg, ben maar 1m61 en zou toch 57kg moeten wegen.

Tot nu toe kwijt: 4,9 kg, nog 15,1 kg te gaan.
Het dieet is te vergelijken met Pronokal, maar het is wat goedkoper en er is geen medische begeleiding, dat moet ik zelf voorzien.
Gisteren had ik dus, zoals gezegd, een moeilijke 'eet'dag. Het regende, had geen plannen en zat dus de hele tijd thuis, wat normaal gezien het moment is om de kast met koeken in te duiken. Ik heb dan maar gevulde paprika's gemaakt met groenten, want zit in fase één en mag enkel proteïnezakjes en toegestane groenten. De bloemkool heb ik gekookt en gestampt tot puree en daar een zakje aardappelpuree aan toegevoegd. Na goed kruiden was het wel een heerlijk recept.
Het enige wat me altijd maar opvalt, is dat ik na een uurtje weer een hongergevoel krijg, hoeveel ik ook eet. Nu de dag beginnen met een bananenpuddinkje, niet super, maar wel te eten en daarna zorgen dat ik genoeg groenten in huis heb.

grtz
Lily

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2014 7:36    

Reageer met quote
Ik ben mijn dieet gestart in de zomer, maar de zakjes van D for Diet waren echt niet lekker en zo zonder dokter en dus zonder 'controle' is het mij toch niet gelukt. Vandaar de stilte van de mislukking ohhh. Ondertussen toch maar naar een dokter geweest die mij nuttige dingen heeft uitgelegd en ook mijn bloed onderzocht heeft om te weten of dit dieet wel veilig is.
De zakjes die ik nu krijg zijn wel lekker! Ik kijk elke keer uit naar een maaltijd, dus dat zit wel goed. Honger heb ik niet en de verleiding om iets te eten kan ik goed weerstaan. Het gaat dan ook vooruit: op 16 dagen tijd ben ik 7kg afgevallen.
Hopelijk houd ik het deze keer wel vol, maar het gevoel zit goed. Nog 13kg te gaan...

Lily
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2014 9:56    
Vrouw Weeggegevens   Sonja1969
Ik blijf hier bij de weegclub
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: Shakes

Reageer met quote
lily rose schreef:
Ik ben mijn dieet gestart in de zomer, maar de zakjes van D for Diet waren echt niet lekker en zo zonder dokter en dus zonder 'controle' is het mij toch niet gelukt. Vandaar de stilte van de mislukking ohhh. Ondertussen toch maar naar een dokter geweest die mij nuttige dingen heeft uitgelegd en ook mijn bloed onderzocht heeft om te weten of dit dieet wel veilig is.
De zakjes die ik nu krijg zijn wel lekker! Ik kijk elke keer uit naar een maaltijd, dus dat zit wel goed. Honger heb ik niet en de verleiding om iets te eten kan ik goed weerstaan. Het gaat dan ook vooruit: op 16 dagen tijd ben ik 7kg afgevallen.
Hopelijk houd ik het deze keer wel vol, maar het gevoel zit goed. Nog 13kg te gaan...

Lily

Succes Lily !

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2014 22:29    

Reageer met quote
Dag 21 en plots gaat het even traag. Ik heb deze week al op 69,0 kg gezeten, maar om een onbekende reden ben ik 400gr bijgekomen na twee dagen. Nu dus 69,4 kg en daarmee 7,6kg afgevallen.
Ik kan wel zeggen dat ik hier toch blij mee ben... op drie weken tijd bijna 8 kg kwijt. Mensen beginnen het ook al wat te zien.
Het eten laten is nog steeds niet moeilijk, maar als ik een inspanning doe, dan voel ik wel dat ik echt honger krijg en een lage suikerspiegel zodat ik me slap ga voelen.
De lekkerste groentegerechtjes zijn op dit moment: princessenbonen met gevriesdroogde uitjes en look met tamari erbij of champignons met look en tomaatjes; het gaat hier natuurlijk wel over lookpoeder dat echt als goede smaakmaker dienst doet. De mosterdchips van Pronokal is een lichte tegenvaller: wat een geplakt. Volgende keer probeer ik de pizza- en de vinaigrrettechips en een hoop kokosrepen. Het is gewoon gemakkelijker zo dan nuggets en pizza's klaarmaken, hoewel een op voorhand gemaakte pizza wel lekker is om de volgende dag koud te eten.
Donderdag naar de dokter... spannend! als ik 68kg weeg, dan mag ik vlees en vis eten. Ik hoop echt dat dit gelukt is.
Duimen maar!
Lily
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 nov 2014 21:32    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1