Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek Cambridge 500 en het gaat goed!!!

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   sjanie71
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Cambridge

Reageer met quote
Hallo,

Ik ben op 23 september met CB500 gestart met toch wel wat gezonde weerstand. Want shaken is niet goed voor je, het is een crashdieet, je leert geen andere eetgewoonten, ik ga het kauwen missen, enz enz. Helemaal onbevangen ben ik dus niet aan dit avontuur begonnen. Heb met mezelf bij aanvang afgesproken het in ieder geval een maand vol te houden zodat ik sowieso één keer de hele cyclus, dus met de eetweek, zou doorlopen. Anders probeer je het niet echt (vind ik).

En nu zit ik sinds gisteren in mijn 11de week met (bijna) -22 kg minder op de teller. Het kauwen mis ik niet, heb ik geen dag gemist tot grote verbazing van mezelf.
Door niet te eten ben ik me akelig bewust geworden van wat ik allemaal at voor ik hier aan begon. Weet ik nu heel goed wat mijn valkuilen zijn. Gevoelsmatig werd en word ik als het ware gereset.

Mijn man vroeg gisteren aan me: " als je nu met één maaltijd zou mogen zondigen, en absoluut geen rekening hoeft te houden met koolhydraten, vet, suiker en al dat andere, wat zou je dan willen eten?"
En ik wist het niet! Ik kon werkelijk niks bedenken wat ik mis of wat ik nu heel graag zou willen eten. Terwijl ik heel erg van de warme maaltijd ben en dan ook van kwalitatief echt goed en lekker eten ( makkelijk met een kok in huis Erg blij ) Wij gaan graag uit eten bij de wat 'betere restaurants'. Die zijn doorgaans ook wat duurder dus dat doe je denk ik niet als je niet van lekker eten houdt.
Maar goed, ik wist echt niks te bedenken waar ik op dat moment het water van in mijn mond kon krijgen. En ik weet het eigenlijk nog niet!

Goed gereset dus Erg blij

Ik heb voor mezelf niet echt een streefgewicht in mijn hoofd. Ik heb bedacht dat ik dit tot eind april blijf doen en dan in 12 weken ga opbouwen. Maar als ik in maart denk dat het mooi geweest is stop ik in maart, zo simpel is het.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 03 dec 2014 11:31    
Onbekend Weeggegevens   Kaatje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Knap hoor Sjanie, petje af. Is je huisarts op de hoogte van waar je mee bezig bent en hoelang je het wilt gaan volhouden?
Zo niet is het misschien verstandig het wel even te melden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 04 dec 2014 20:03    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
ja mijn huisarts is op de hoogte en vond het geen punt. Ik was echt véél te zwaar, 130 kg bij 1.71 m. Da's natuurlijk verre van gezond. Daarnaast slikte ik de laatste maanden twee maagzuurremmers per dag (omeprazol) omdat ik aan één niet meer genoeg had. Dat baarde mijn huisarts vooral erg veel zorgen. Ik zit nu op 1 tablet per 2 dagen

Ik ben toevallig afgelopen maandag nog bij mijn ha geweest en mijn bloeddruk is bijvoorbeeld een stuk beter nu en ook m'n cholesterol is ook goed nu.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 dec 2014 20:17    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Het afvallen gaat hier gewoon z'n gangetje. Omdat ik niet iedere dag op de weegschaal wil staan maar natuurlijk wel heel nieuwsgierig ben naar het resultaat mag ik van mezelf om de paar dagen wegen. Ik weet uit ervaring dat het resultaat per dag nogal kan wisselen en als ik een dag niet afval, of God verhoede, een (paar) ons zwaarder ben dan de dag er voor ik daar behoorlijk van baal. En dan druk ik me zacht uit Erg blij Terwijl ik gerust weet dat je van minder dan 500 kcal per dag altijd afvalt en dat het vaak vocht is dat je vast houd.
Morgen mag ik weer wegen van mezelf Lachen

Sinterklaas is hier geruisloos aan ons huis voorbij gegaan, we hebben geen kinderen en man en ik geloven beide al een paar jaar niet meer. Normaal gesproken hebben we wel banketstaaf in huis en warme chocolademelk maar manlief was solidair met me en had niks in huis gehaald. Lief! maar van mij hoeft dat echt niet. Het is mijn beslissing om op deze manier af te vallen en daar hoeft hij zich niks van aan te trekken. Hij moet echt lekker zelf weten wat hij wel of niet eet/drinkt.

Vandaag ook maar eens mijn profielfoto op Facebook aangepast. Dat is leuk voor mijn ego!!!! Heb alleen maar positieve berichtjes ontvangen.
I feel good ....! Schaam Schaam
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 dec 2014 20:59    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vandaag is mijn officiële weegdag. Er is weer 1,7 kg af. YEAH!! De 99 komt langzaam maar zeker steeds dichterbij. Het zou leuk zijn als ik het nieuwe jaar met 2 cijfers voor de komma zou in gaan. Maar goed, als het niet lukt is het geen drama en kan het nooit lang duren voor het gaat gebeuren!

Deze week en volgende week nog shaken en dan, als de kerstvakantie begint, begint mijn eetweek. Lekker!!

Ik leef nu alleen nog op vanille-, butterscotch- en toffee-walnootshakes. En 's avonds groentesoep met elke keer andere kruiden en specerijen (paprika poeder, kerrie, garam masala, tandoori enz.).

Gaat goed zo!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 dec 2014 21:00    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Gisteren voor het eerst bewust gezondigd. Ik was al sinds zaterdag niet naar het toilet geweest en werd daar redelijk moedeloos van. Contact gehad met mijn weegjuf en die had aangegeven dat ik een maaltijd mocht nuttigen van mijn eetweek en hier dan een extra lepel olijfolie door moest doen. Als dat niet zou helpen moest ik contact opnemen met mijn huisarts.
Zelf had ik bedacht dat ik misschien gewoon iets van een bruine boterham moest nemen om de boel weer op gang te krijgen. Rond 11:00 uur kwamen ze op kantoor langs met kerstbrood en daar heb ik een plak van genomen. Eigenlijk vond ik het helemaal niet zo lekker Schaam Schaam , ik vond het ontzettend zoet. Terwijl ik de shakes zo lekker vind omdat ze zoet zijn en ik meer van het zoet dan van hartig ben Vraag

Gisteravond een omelet met groente gegeten met de lepel olijfolie. Was niet meer nodig geweest achteraf, het kerstbrood had de boel al op gang gebracht .... Erg blij

Ik ben er vanaf, prima!

Vanmiddag weer een bezoek aan de sportschool, half uurtje cardio op niet al te hoog niveau en een kwartiertje/20 minuten krachttraining. Ook niet al te zwaar natuurlijk. Klein beetje spierpijn mag maar niet te veel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 11 dec 2014 13:50    

Reageer met quote
Ik las in de babbelbox dat je voor een MRI moest vandaag, hoe ging het?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 15 dec 2014 23:47    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
hallo Kaatje,

ja de MRI is goed gegaan. M'n tabletje deed goed zijn werk! Nu nog tot donderdag in spanning afwachten wat ze gaan beslissen, of ze me gaan opereren of niet. Lief dat je het even vraagt!

Helaas nu wel mega last van mijn onderrug. Kennelijk heb ik door de stress voor die MRI mijn spieren verkrampt of verkeerd aangespannen. Vanmiddag kan ik gelukkig al bij de fysiotherapeut terecht!

Afvallen gaat een beetje raar momenteel, 'k zal wel vocht vasthouden. Ik was vanmorgen zwaarder dan gisteravond?? Dat kan natuurlijk niet! Morgen maar even kijken wat de weegschaal dan aangeeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 dec 2014 13:07    

Reageer met quote
Sterkte meis, ik hoop voor je dat het meevalt. Fijn dat het goed ging gisteren, 't is toch een akelig apparaat als je niet van kleine ruimtes houdt. En die herrie ook! Rollende ogen
Dat gewicht kan van alles zijn hoor, inderdaad vaak gewoon vocht. de weegschaal meet alleen maar he, die kent het verschil niet. Erg blij Fijne dag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 16 dec 2014 14:07    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Zo, de kogel is door de kerk; ik moet geopereerd worden. Ik ben er niet blij mee maar niet opereren is geen optie. Ik heb aangegeven dat ik pas na eind februari opgeroepen wil worden omdat mijn man en ik half februari 12,5 jaar getrouwd zijn en dit samen gaan vieren op de Filipijnen. De chirurg gaf me groot gelijk. Op die twee maanden komt het niet aan maar ik moet het niet twee jaar gaan uitstellen.
Als de emo-eter die ik ben was mijn eerste reactie dat ik nu wel wat lekkers had verdiend, ik ben ten slotte heel zielig nu! Gelukkig is er dan nu (eindelijk!!) dan toch een klein stemmetje dat zegt dat iets lekkers het niet minder erg maakt. En tegenwoordig luister ik daar naar. De cappuccino en de gevulde koek zijn dus niet gekocht. Ik ben trots op mezelf!

Gisteren wel een klein koekje gegeten, de eerste sinds ik ben begonnen ben met shaken. Van!morgen op de weegschaal merkte ik daar helemaal niks van! Erg blij
Dinsdag begint mijn eetweek, ik kijk er naar uit, ik ben er echt aan toe!! En donderdag, op eerste kerstdag ga ik heerlijk uit eten en laat ik het hele CB500 lekker los voor een dagje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 20 dec 2014 10:29    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Volgende
Pagina 1 van 12