Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek Cambridge 500 en het gaat goed!!!

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   niene63
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Cambridge dieet

Reageer met quote
Hoi Sjanie,

ik zit in hetzelfde schuitje, ook voor de 2e x aan de cambridge.

Welkom terug dus en heel veel succes Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 jan 2016 19:30    
Vrouw Weeggegevens   eef69
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
He Sjanie, goed van je dat je nu aan de rem trekt voor al je harde werk weg is.
Ik ben ook weer begonnen alleen dit keer doe ik weight watchers. Ik hoop op deze manier wat bewuster te worden wat ik allemaal naar binnen werk.
Die shakes werken perfect maar na 2x shaken merk ik dat het voor mij op de lange duur niet werkt.

Succes weer Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 25 jan 2016 15:15    
Vrouw Weeggegevens   Miek82
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hey Sjanie,

Ook aan de Cambridge, lees ik.
Geen actuele post meer? Hoe gaat het lijnen?
En nog belangrijker: hoe voel je je erbij?
Vertel, ik ben benieuwd naar je update!

Groetjes Marieke

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 mrt 2016 12:20    
Vrouw Weeggegevens   sjanie71
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Cambridge

Reageer met quote
Daar zijn we weer.... Rollende ogen

Helaas heb ik mijn gewicht nog steeds niet onder controle en ik heb me er een soort van bij neergelegd dat het ook nooit gaat gebeuren.

Op 2 januari gaf de weegschaal 112 kg aan en daar baal ik van.
Wéér aan de CB500 dus. Inmiddels heeft de weegschaal 96,8 kg aan dus ik ben weer op de goede weg maar vind het toch jammer dat ik dit nu weer moet doen.
Vanaf maandag zit ik weer in mijn eetweek, heel fijn. Dan doe ik nog één cyclus van 3 weken shaken en een eetweek en dan gaan we lekker even een weekje op vakantie naar de zon.

Ik ben me meer en meer aan het verdiepen in koolhydraatarm eten want ik realiseer me dat ik veel te veel koolhydraten eet (at).
Op deze site is gelukkig heel veel te vinden, top!

Ik ga proberen mijn dagboekje weer een beetje bij te houden, merk dat het me helpt als ik van me af kan schrijven. En als je me wilt volgen vind ik dat alleen maar leuk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 17 mrt 2018 17:05    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Vanmorgen 96,5 kg, gewicht op de weegschaal zakt nog steeds! Komende week verwacht ik er niet veel van aangezien ik mijn eetweek heb en daarin val ik meestal niet of nauwelijks af.

Ik heb de laatste dag wel heel weinig trek, moet mezelf echt er aan herinneren dat ik nog een halve shake moet nemen en zit ook echt vol na een halve. Da's best raar natuurlijk, het is slechts 200 ml vocht...
Goed, er zijn ook genoeg dagen dat ik scheur van de honger...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 18 mrt 2018 10:19    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Gisteravond genoten van mijn maaltijdsalade met zalm en vanavond van m'n aubergine stoofpotje. Straks heb ik nog een halve shake maar alsnog geen honger/trek heb sla ik 'm gewoon over.

Het lijkt wel of mijn lijf/spek aan het 'her-groeperen' is want ineens valt het heel veel mensen opndag ik aan het afvallen ben. ja duh, na 15,5 kg mag het toch ook wel eens nagaan opvallen?!

Maar goed, het gaat nog steeds lekker al ben ik wel blij als het achter de rug is. Ik ben zo benieuwd hoe ik stand ga houden zonder het shaken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 20 mrt 2018 18:50    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Op een ander forum vandaag een hele discussie over afvallen m.b.v. shakes. Eindconclusie was dat het allemaal niks zou helpen en "je moet gewoon normaal gaan eten en gezonde keuzes maken". God wat een heerlijke dooddoener! Want dat is zo simpel uitvoerbaar dat je je niet kunt voorstellen dat we nog met zoveel te dikke mensen in de wereld zijn! FF Denken...
Lachwekkend wel, die kortzichtigheid.

Vandaag weer lekker gegeten: bloemkoolnasi, heel erg van genoten.

Sinds maandag ben ik gestopt met mijn maagzuurremmers en tot op heden gaat dit goed. Alleen mijn maag en darmen gaan vreselijk te keer maar dat zal ook voor een groot deel aan m'n eten liggen.

Ik weet wel dat door het slikken van die omeprazol de vertering van mijn eten heel traag gebeurd. Normaal gesproken zou je maag na een uur of 8 wel leeg moeten zijn. Bij mij duurt dat minimaal een uur of 14. Ik heb proefondervindelijk ontdekt dat, als ik om 17:30 uur prei eet en de dag erna rond 10:00 uur over mijn nek ga, ik nog steeds prei uitkots ...
Denk dat mijn eten nu wel sneller uit m'n maag verdwijnt. Maar ik ga het niet checken! Fluiten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 21 mrt 2018 18:51    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Gisteren was een rare dag. Ik zit nu in mijn eetweek en ik val tot op heden niet af. O Nee, dat jok ik, vanmorgen was ik 2 ons lichter. Gisteren was er nog niks af. En daar baalde ik zo ongelofelijk van! En ik snap het ook niet. Ik krijg tijdens mijn eetweek ook echt max maar iets van 700 kcal binnen. Daar moet een mens toch van afvallen? Waarom ik dan niet?

Net als dat ik niet snap dat ik met veel pijn en moeite maar een kilo per week afval met de shakes. Ik heb nog zo veel overgewicht, moet voor een gezond BMI nog 26 kg afvallen. Waarom gaat het dan zo langzaam??

Ik zat er 's ochtends dus even flink doorheen en moest er echt even van huilen.

Gistermiddag bij een vriendin koffie gedronken en van haar kreeg ik te horen dat ze vond dat ik er fantastisch uitzag. Ook haar vriend bleef strooien met complimenten Schaam Schaam
En als ik eerlijk ben vind ik zelf ook dat ik er goed uitzien. Maar ik wil die 11 kg er nog vanaf hebben!

Rot weegschaal! Rot lijf! Huil Huil Huil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 24 mrt 2018 10:09    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Nou ja zeg, ga ik vanmorgen op de weegschaal staan, ben ik gewoon een kilo lichter! Vanmorgen 95,5 kg!
Mijn weegjuf heeft helemaal gelijk als ze zegt dat ik niet iedere dag op de weegschaal moet gaan staan maar ik kan het niet laten. Ik sta er elke avond en elke ochtend op.

Misschien toch maar weer eens de batterij er uithalen en alleen op dinsdag wegen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 mrt 2018 8:22    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Afgelopen 2 maanden heb ik een coachingstraject doorlopen via mijn werk. Mijn leidinggevende was van mening dat ik niet goed kon communiceren. Mijn coach en ik waren er samen al heel snel over uit dat er met mijn communicatie weinig tot niets mis is maar dat mijn leidinggevende nog een hoop te leren heeft. Verrassend Lachen Nee niet echt.

Echter, tijdens dit traject kwam er wel aan het licht dat ik nog wat oud zeer met me meedroeg en dat dit niet terecht is. Dat ik dat zelf ook wel weet maar in mijn hart daar nog niet van overtuigd was.
Ik ben heel lang onzeker geweest over mijn intelligentie, mijn uiterlijk, mijn 'zijn'. En inmiddels wist ik wel dat ik absoluut niet dom ben, zeker niet lelijk en eigenlijk gewoon een prettig mens ben. Maar mijn hart was daar nog niet van overtuigd. En dat is nu veranderd.

Met die verandering is ook de realisatie gekomen dat het dik zijn een bescherming was, letterlijk, tegen de buitenwereld. En afvallen een middel om gezien te worden, complimenten en waardering te ontvangen. Maar ook het besef dat ik hierdoor niet goed voor mezelf heb gezorgd.
Nu ben ik op een punt gekomen dat ik waardering en complimenten nog steeds leuk vind (natuurlijk!) maar ik heb het niet meer nodig. Ik waardeer mezelf eindelijk, ben er eindelijk van overtuigd dat ik 'het waard ben'. En het maakt me nu niet meer buiten wat een ander van me denkt of zegt want ik weet wat de waarheid is.

Mezelf niets ontzeggen en alles maar gedachteloos naar binnen proppen is niet goed voor mezelf zorgen. Vervolgens heel veel afvallen om maar complimenten binnen te harken is niet goed voor mezelf zorgen.
En ik realiseer me dat afvallen middels shakes ook niet onder het kopje 'goed voor jezelf zorgen' valt. Maar dit te dikke zware lijf past niet meer bij me, de echte Sjanie moet tevoorschijn komen. En die heeft het geduld niet om nog een jaar lang verstopt te blijven! Maar die zorgt er straks wel voor dat ze niet meer terug gestopt wordt onder een dikke laag spek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 25 mrt 2018 10:10    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Pagina 8 van 12