Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek: Body & Fit slankplan

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Rosegarden
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Maaltijdvervangers

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Hierbij een nieuw dagboekje! Lach
Normaliter ben ik geen persoon die ervan houdt alles online te delen, maar het fijne aan dit forum is dat het anoniem is en dat niemand elkaar veroordeelt. Daarom heb ik besloten ook een dagboekje te schrijven zodat ik jullie met mijn verhalen kan vervelen als het even zwaar is Lachen

Ik heb mij inmiddels in tal van diëten verdiept om uit te zoeken wat op dit moment het beste bij mij past. Ik heb besloten om deels voor maaltijdvervangers te gaan. Dat is voor nu het makkelijkst: afgemeten/ afgewogen porties waar je verder niet over na hoeft te denken. Ik vind het dan wel belangrijk kwalitatief goede te kiezen (zonder verborgen suikers, hoog in eiwitten en met voldoende vezels). De Consumentenbond heeft een aantal bekende shakes getest en raadde aan de hand daarvan die van Body & Fit aan. Ik ben op onderzoek uit gegaan op hun site en stuitte op een slank en fitplan van 12 weken, onderverdeeld in 3 fases. Morgen start ik met fase 1 en dat duurt 4 weken. In die 4 weken ga ik eiwitrijke shakes, repen en pannenkoekjes eten/drinken en daarnaast lichte maaltijden eten met veel eiwitten en weinig koolhydraten.

Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan. Er zit een eetschema met boodschappenlijstje bij dus makkelijker kan bijna niet. Heb boodschappen gedaan dus ik ben er klaar voor! Alleen nog 'even' doen, haha. Ik vind het in ieder geval wel een fijne gedachte dat je naast de shakes en repen ook nog gewoon eten mag eten. Diëten waarbij je enkel op shakes en repen leeft lijken mij erg zwaar.

Mijn stok achter de deur is dat ik over ongeveer 4 weken een weekje naar Italië ga en het fijn zou zijn als ik dan een paar kilo lichter ben. Misschien is het dan nog niet eens zozeer te zien, maar voor mijn eigen idee is het wel lekker. Tijdens mijn vakantie ga ik behalve genieten natuurlijk ook opletten! Het zou zonde zijn als ik na die 4 weken alles er binnen een week weer bij snoep.

Nou, dit was de inleiding... wordt vervolgd! Bye (Nederlands=Dag)

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2017 14:05    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Succes, zal ik je dagboek bij de maaltijdvervangers zetten en je dieet aanpassen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 02 jul 2017 19:47    

Reageer met quote
Ellen schreef:
Succes, zal ik je dagboek bij de maaltijdvervangers zetten en je dieet aanpassen?

Hoi Ellen, ja dat zou fijn zijn! dank je wel

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2017 18:25    

Reageer met quote
Vandaag de eerste dag gehad. In totaal mag ik vandaag 3 shakes, rauwkost, een reep, en 2 kleine proteïne pannenkoeken met groenten. Er zat een receptje bij om een spinaziepannenkoek te maken. Smaakte prima. Moet wel zeggen dat ik me wat slapjes voel. Maar ja, mijn lichaam moet wennen denk ik. Ik ga zo nog even de laatste shake van vandaag nemen. Er staat niet bij om de hoeveel tijd je moet eten maar ik probeer die shake maar niet al te laat te nemen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 jul 2017 18:31    

Reageer met quote
Inmiddels ben ik een paar weken verder... de resultaten zijn goed maar de shakes, rauwkost en pannenkoeken komen zo langzamerhand m'n neus uit. Gelukkig mag je vrijdag, zaterdag en zondag wat andere producten eten, zo ben ik ten minste in die dagen van de pannenkoeken af want die vind ik momenteel het viest. Gelukkig is het zo nog wel te overzien en vol te houden: 4 dagen streng, 3 dagen wat losser. Honger heb ik eigenlijk nog niet gehad -behalve de gebruikelijke trek rond etenstijd. Pas gisteren had ik voor het eerst een dag dat ik enorme trek had in slechte dingen. Ik had bijna gezondigd! Stond al in de supermarkt om een verkeerde keuze te maken toen ik dacht: Nee dit is zo zonde van al die dagen shakes, pannenkoeken en bergen groenten! Dus toen alsnog besloten me netjes in de houden en alleen een flesje crystal clear gekocht. Ben toch best trots op mijzelf dat ik mijzelf tot de orde heb geroepen want op dat moment was mijn trek me echt even de baas.

Ik ga nog even door tot mijn vakantie (dat is over 2 weken). Op vakantie zal het aanpassen worden want ik ga met een groepsreis mee waar het eten al bij inbegrepen zit. Dat wordt dus eten wat de pot schaft. Maar ik ga gewoon bewuste keuzes maken. Het is een vrij grote groep dus er zal wel het nodige om uit te kiezen zijn bij het eten, dus vast ook vast veel gezonde dingen. Daarbij zullen we ook heel veel gaan wandelen dus dat komt vast goed!

Nu al zin in vanavond: Italiaanse gehaktballetjes maken met courgette, paprika en broccoli. hmmm!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2017 9:25    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Goed hoor dat je het hebt volgehouden en op vakantie gezonde keuzes maken is een super goed plan, en 0.9 kg afgevallen voelt zeker goed

succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 16 jul 2017 10:23    
Vrouw Weeggegevens   just me 1981
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Koolhydraatarm

Reageer met quote
Wat leuk een mede body en fit shaker!
Heb nu 1,5 week erop zitten volg het plan maar dan op mijn eigen manier. Had nog Whey staan dus heb de repen besteld en de variatie doos met 10 verschillende shakes. Als diner eet ik gezond zonder pakjes. Ben nu al 2,8 kwijt daarmee. Succes!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 19 jul 2017 10:11    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1