Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Dagboek Areane

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast Intensive

Reageer met quote

-5kg!!! Mag je trots op zijn, meid, je gaat geweldig! Nog maar 2.7kg te gaan en je hebt je streefgewicht bereikt! Heb je al nagedacht over je opbouw-fase? Want ook die is heel belangrijk om te voorkomen dat al je harde werk teniet wordt gedaan.

Pluim ook dat je naar alternatieven zoekt om die choco-drang het hoofd te bieden. Je schemaatje vandaag ziet er perfect uit! *steekt duim omhoog*
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011 9:49    
Vrouw Weeggegevens   Areane
Ik blijf hier bij de weegclub

Dieet: weight watchers

Reageer met quote
Hoi Talantha,

ahw, bedankt Lach ik probeer er ook wel trots op te zijn, maar het is zo moeilijk.. want ik denk ook steeds dat het 'vast alleen vocht' is en dat die kilo's er vast weer zo aan zitten..

Ik wil het liefst 55 kilo wegen, maar tot aan 62 is mijn eerste stap. Dit vanwege dat ik aziatisch ben en daardoor een andere BMI schaal heb (bij 23 is het al overgewicht).

Ik ben van plan om na het shaken een paar maanden Sonja Bakker te doen, zodat ik weet wat een redelijk gezond eetpatroon kan zijn. Daarna wil ik via Weight Watchers het Sonja Bakker menu uitbreiden, dan leer ik weer om mijn eigen 'voedingssoorten' toe te passen in een gezond eetpatroon.

En dan uiteindelijk.. zonder punten en zonder kcal tellen en weet ik veel wat.. toch een gezond eetpatroon hebben. Hopelijk dan Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011 14:07    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi meid! Vocht zal het niet meer zijn hoor, dat speelt enkel de eerste week een grote rol. Dus komop beetje meer vertrouwen in je prestatie, je doet het goed! Ik wist trouwens niet dat je als Aziatische in een andere BMI schaal viel...interessant. In elk geval jij moet je er natuurlijk wel goed bij blijven voelen, he?

Verder zie ik dat je ook al goed nadenkt over hoe het verder moet , na de shakes, prima! Ik denk dat Sonja niet slecht is om mee te beginnen na de shakes, die zit als ik me niet vergis ook vrij laag in kcal en koolhydraten, niet? Van daaruit overstappen naar Weight Watchers om een goed eetpatroo op te bouwen en dan verder met het gezond verstand. Yep, yep dat zie ik zitten!

Tip die ik kan geven is om in het begin wel op te passen met koolhydraten, bouw dit langzaam aan op, tot je weer aan de normale verhoudingen zit. Met de shakes is namelijk het eiwit% verhoogd en het koolhydraat% en vet% verlaagd. Te snelle verhoging van het kolhydraten % leidt tot gewichtstoename.

Fijne dag meid!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: do 03 feb 2011 9:09    

Reageer met quote
Hai Talantha,

ik ben zo blij dat je reageert met tips&tricks! Erg blij Handig om te weten en ook fijn om te weten dat het na-het-shaken-plan nog niet eens zo slecht is Lach

ja, ben het er wel mee eens dat je je wel goed bij je gewicht moet voelen Lach Maar bij aziaten wordt je ook best bruut 'afgestraft' als je ook maar een beetje fors lijkt. Mijn moeder noemt me nu ook dik, terwijl ik een BMI heb van ongeveer 22... nog niet eens zo slecht, maar voor chinezen is het dus al 'dik'. Buren van m'n ouders maken ook van die rotopmerkingen, zoals 'joh, ben je nou alweer aangekomen?' enzo, terwijl ik juist afval. Denk dat ik me ook wel beter in m'n vel zou zitten als ik niet meer van die opmerkingen naar m'n hoofd geslingerd krijg wanneer ik bij m'n ouders op visite ben :I Ik ga al wel met opzet minder bij m'n ouders langs en ik merk altijd wel dat ik me dan veel fijner voel. Maarja, blijven toch m'n ouders ohhh

Ik merk dat het bij Nederlanders heel anders gaat. Als iemand een beetje mollig is, dan wordt er vrijwel niets over gezegd. Vaak worden er juist nog wel complimenten gegeven van 'ja, dat jurkje staat je goed'. Bij chinezen krijg je gelijk te horen 'ja, dat moet je nooit meer aan doen, want je benen zijn zo dik'. Nederlanders zijn aardiger Lach

Schema vandaag:
Gewicht: 64,0kg

Ontbijt: shake vanille
Tussendoor: WC mueslireepje
Lunch: shake vanille
Tussendoor: WC bouillon
Diner: WC omelet

sporten:
1 uur combi uur
1 uur zumba

Gisteravond voelde ik me best beroerd en heb toen een bordje macaroni extra gegeten, want k dacht echt dat ik flauw ging vallen Lach

Ook nog 3 stukjes merci chocolade en 2 paaseitjes. Kon het echt weer niet weerstaan.. maar ik wil wel leren om er 'bewuster' mee om te gaan, zodat ik later ook dat soort dingen in huis kan halen, zonder mezelf ziek te eten. Vroeger zou ik de halve doos hebben leeggegeten en de halve zaak paaseitjes. Dus er is wel vooruitgang Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 03 feb 2011 10:47    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Hey meisje, heb je het weekend goed doorstaan? Volhouden, he?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011 14:29    

Reageer met quote
Pfftt, Nee, weekend niet volgehouden!! Kon vanmorgen ook niet wegen, want k was niet thuis Sip

Het was chinees nieuwjaar en toen ging ik bij m'n ouders vieren. En het eten is altijd zo lekker.. ik kon er echt niet van af blijven, omdat ik maar 1 keer per jaar dat te eten krijg. Heb wel heerlijk genoten! Zal wel een kilootje zijn aangekomen oid, maarja. Dit is iets waar ik elk jaar tegen aan zal lopen denk ik ohhh Les geleerd en ga er vanaf morgen weer voor!

Vandaag was ik een beetje ziekjes, dus heb een beetje een verstoord eetritme.. 2x fruit en een kleine cupnoodles. Hopelijk gaat het morgen weer wat beter Lach

Hoe ging het bij jou? Ik ga zo ook even in jouw dagboekje lezen Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011 19:26    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ach meid, trek het je niet aan en voel je niet schuldig! Je hebt nog het hele Chinese jaar om de overtollige kilootjes eraf te werken. Eén keertje moet best kunnen vind ik!

Wel vervelend dat je je niet lekker voelt, ik wens je heel veel beterschap toe! Verzorg jezelf goed!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011 20:11    

Reageer met quote
ahw, bedankt voor je lieve woorden Talantha Lach

Ik stond vanmorgen op de weegschaal en die sloeg 66,9 Sip Toen dacht ik aan je woorden; het is maar 1 keer CNY en ik heb nog een heel jaar om door te gaan.. maar toch, is wel een beetje deprimerend dat er 2.7kg er op zit. Maarja, misschien 2.7 er bij, er is wel 2.2 er af, dus dat is al wel een start Lach

Vandaag maar weer proberen verder te gaan met de shakes. Denk niet dat er veel van komt eigenlijk, omdat ik er gister buikpijn van kreeg. Vandaag maar weer proberen Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 09 feb 2011 9:02    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Ik denk echt niet dat die +2.7kg alleen vet is hoor, veel zal daarvan vocht zijn. Wist je dat een gemiddelde mens 7000 kcal méér moet eten, dan hij dagelijks nodig heeft om 1kg vet aan te komen? smullen .

So, don't feel bad and start your day filled with the confidence that you will make it!

Hopelijk voel je je vandaag in elk geval een stuk beter!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 09 feb 2011 9:21    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezond eten met minder KH

Reageer met quote
Las je voorstel bericht maar wil je ook hier nog hartelijk welkom heten, ik heb de titel van je dagboek aangepast omdat je geen maaltijdvervangers meer gebruikt.

Succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 23 feb 2016 5:54    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3