Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Daar gaan we dan

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Laurefindl
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Ondanks dat ik liever een beetje anoniem blijf, zal ik mezelf toch maar even voorstellen.
Ik ben Laurefindl, 24 jaar, 1,72m en 70 kilo.
Vanwege medicatie (en daarbij volgende eetbuien) ben ik de laatste jaren heel erg aangekomen (zo'n 20 kilo) en neig ik in plaats van naar ondergewicht nu naar overgewicht.

Na de zoveelste afkeurende blik van familie en de vraag of ik zwanger ben, is het nu dus weer eens de hoogste tijd om af te vallen. Ik ben weer heel rustig begonnen met sporten en daarbij wel een paar cm kwijtgeraakt, maar echt gewicht kwijtraken lukt nog niet.

Ik heb in het verleden met succes het vetvrije ziekenhuisdieet gevolgd, waarbij ik 10 kilo afviel, maar wat er ook vrij snel weer aankwam nadat ik weer normaler ging eten.
Tevens heb ik vanuit het ziekenhuis een histaminebeperkt dieet gevolgd, waarbij ik ook een hoop afviel omdat ik niets wat ik lekker vond nog mocht eten. Wat er zoals je raadt ook vrij snel weer bij kwam nadat ik een hoop dingen weer ging herontdekken toen het dieet in medisch opzicht waar het voor bedoeld was niet werkte en ik de meeste dingen weer gewoon ging eten.

Op het moment ben ik alweer een jaar vegetariër, maar ben aan het overwegen om weer vis/vlees te gaan eten, omdat al die sojaproducten ook nooit goed kunnen zijn als je af wil vallen.

Dus deze keer maar gewoon een gebalanceerd zo biologisch mogelijk 'dieet' houden, met veel beweging en hopen dat het dan goed komt.

Mijn grootste struikelblokken zijn vaak afwezige motivatie om naar de sportschool te gaan, 'mee-snacken' met vrienden en een eetlust die gekoppeld is aan m'n emoties.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen om gemotiveerd te blijven om het deze keer wel vol te houden en te zorgen dat de kilo's ook echt wegblijven.

Groetjes,

Laurefindl.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2010 13:20    
Vrouw Weeggegevens   BrendaO
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Weg m/d Weegschaal

Reageer met quote
Zet um op Laurefindl.
Je hebt de eerste stappen gezet; je wilt afvallen en je hebt je aangemeld voor dit forum!

Diëten waarbij dingen verboden zijn, werken volgens mij niet. Gewoon lekker eten, maar met mate en ervan genieten.

In elk geval heel veel succes!!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2010 13:38    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dankjewel, ik ga in ieder geval m'n best doen!

Vanavond maar weer eens naar de sportschool, alhoewel ik eigenlijk nog spierpijn heb van Zaterdag haha.

Ik ben net aan het prutsen geweest met die ticker, maar zo te zien werkt die nog niet :S Je moet toch gewon de link in je signature zetten?

Hm nu wel, ook weer opgelost Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2010 13:40    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Hallo Laure,

Van harte welkom bij de weegclub, je hebt hele goede plannen dus ik zou zeggen gogo girl cheerleader doe het voor jezelf

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week op een zelfgekozen dag je gewicht insturen. Dat mag iedere week op een andere dag zijn, maar niet vaker dan 1x per week. De week start op zondag en eindigt op zaterdag.
Je weeggegevens zijn zichtbaar voor de andere deelnemers doordat bij al je forumberichten een blauw knopje komt te staan dat ernaar verwijst. Ook kun je een ticker aanmaken.

Dagboeken: Veel deelnemers houden goed bij wat ze eten en overleggen daarover met andere deelnemers. Het is vaak een goed idee om zo'n dagboekje voor jezelf aan te maken in het onderdeel van je dieet, zodat je zelf inzicht hebt in wat je eet en of je goed bezig bent.
En zodat andere deelnemers je kunnen aanmoedigen of steunen. Natuurlijk mag je het dagboek ook voor andere gebeurtenissen in je leven gebruiken, die niet per sé met eten of diëten te maken hoeven hebben.

Ticker: Je kunt een ticker aanmaken, waarop je begingewicht en streefgewicht vermeld staan en waarop je kunt zien hoe ver je inmiddels gekomen bent. Deze ticker kun je eventueel ook onder al je berichtjes laten verschijnen (zoals ik dat ook doe). Voor meer informatie over de mogelijkheden, klik hier.

En een extra tip: kijk ook bij anderen in hun dagboekjes en geef hen ook jouw respectvolle commentaar en steun. Deze mensen zullen dan waarschijnlijk hetzelfde doen voor jou!

Ik hoop dat deze extra uitleg je helpt om hier een beetje wegwijs te worden. En anders gewoon even vragen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes,

We bestaan van sponsoring en de spontane donaties van de deelnemers.
https://www.weegclub.nl/donaties/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2010 13:45    
Vrouw Weeggegevens   Sofie40
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Weight Watchers

Reageer met quote
Hoi Laurafindl,

heel veel succes met afvallen

Quote:
Mijn grootste struikelblokken zijn vaak afwezige motivatie om naar de sportschool te gaan, 'mee-snacken' met vrienden en een eetlust die gekoppeld is aan m'n emoties

Heel herkenbaar hoor!

Ik hoop dat je hier de steun kunt vinden die je zoekt!

Groetjes Sofie

Eetdagboekje Sofie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2010 19:27    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dankjewel Sofie.
Zeker met de koude wintermaanden die er weer aankomen is het toch altijd lastiger om bepaalde emoties opzij te schuiven.

Alhoewel in de zomer ik altijd moeite heb met Nee-zeggen tegen ijsjes haha.

Zo in ieder geval de laatste foute snackbare dingen de deur uitgedaan en een hele lading fruit in huis gehaald.
Ik ben er klaar voor. Hoop ik Lach

Vanavond maar weer eens het hele huis op orde brengen en dan woensdag weer echt beginnen met sporten. Hm of evt vanavond nog even de Wii uitproberen Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2010 19:35    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Grappig om te zien dat mijn oude voorstel post nog bestaat.
Afgelopen jaren is er een hoop veranderd, helaas ook qua gewicht.

Tijd gestopt met sporten, paar relaties gekomen en gegaan, 2 keer verhuist (en over 1,5 maand weer) en een hoop onrust gehad qua werk.
Volgende week eerst op vakantie, als ik terug kom ga ik begin juni weer opnieuw beginnen met afvallen.

Aangezien m'n partner anti-vetvrij is, deze keer maar de ketogene dieet kant op. Om te beginnen maar weer stoppen met brood eten en zoveel mogelijk suikers vermijden.
Als alles weer op orde is na de volgende verhuizing mogelijk ook weer beginnen bij een sportschool 2x per week.

Ben benieuwd hoe het me deze keer af gaat Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 17 mei 2019 15:57    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1