Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 28, 29, 30  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Maandag, 27 april 2020

Hallo allemaal,

Weer terug van weggeweest en ben ik natuurlijk weer veel te zwaar geworden en heb totaal geen conditie meer.
Ik heb al eens een dagboek bijgehouden op 17 oktober 2012 en ben toen zeker 20 kg afgevallen met de shakes van het Kruidvat in ongeveer een half jaar. Om op dat gewicht te blijven is voor mij ontzettend moeilijk, daar ik een moeilijke eter ben. Althans ik ben een ongezonde eter. Ik hou van zoet!

Er is voor mij nu een nieuwe periode aangebroken en ga nu gewoon echt afvallen en dan mijn gewicht op pijl houden.

Morgen ga ik beginnen en heb er zin in.

Hoe ga ik het aanpakken:

A: Shakes van Dieet Pro
's Morgens en 's Middags een shake met magere melk of yoghurt.

B: Veel meer drinken, groene thee met gember/kruiden thee en zeker extra 2 liter water en 's avonds pas 1 bakje koffie

C: Meer bewegen. Zeker 2 x 1 uur. Dat wordt wandelen en fietsen. Buikoefeningen.
Als we weer mogen fitnessen, dan geef ik mij op.
(Corona tijd, alle centra zijn dicht)

D: Tussendoor alleen fruit of rauwkost

E: 's Avonds een kleinere maaltijd. Vlees, heel klein beetje aardappelen en veel groente met klein stukje vlees

D: Dinsdag = Weegdag

F: Positief instellen en er voor gaan!

Motto:
Ik heb mijzelf dit aangedaan dus moet ik mijn probleem van overgewicht ook merendeels zelf opknappen. Ik weet wat ik fout doe, dus moet ik er nu voor gaan.

Morgen is het zover en ik ga ervoor!!! Helpen jullie mij daarbij?

Fijne avond allemaal, wordt vervolgd.

Crebster Zwaaien
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2020 19:41    

Reageer met quote
Dinsdag, 28 april 2020

Gewicht: 84,1 kg.

Goedemorgen,

Het is zover, ik heb mij zelf gewogen en de weegschaal liegt er niet om. Jammer....

We gaan er tegen aan!

Straks ga ik boodschappen halen en mijn pot Dieet Pro en dan maar eens afwachten hoe de week verloopt en hoeveel ben afgevallen. Het is een opluchting dat ik er aan begonnen ben, want het kon echt niet langer zo. Gelukkig had ik de suikers en vetten allang verbannen, dus ik ben heel benieuwd hoe het nu verder gaat. Tja...meer bewegen en dat ga ik doen.

Vanavond schrijf ik wel of het vandaag gelukt is of ik mij gehouden heb aan al mijn voornemens.

Hier de link voor thuis lekker te bewegen, die ik nu gebruik. Erg leuke meid die het allemaal voor doet en zo enthousiast.

https://www.youtube.com/watch?v=gjhc_lrDRBk

https://www.youtube.com/watch?v=62wp-nfyQFU&t=312s&pbjreload=10

Liefs,

Crebster

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 28 apr 2020 8:11    

Reageer met quote
Goedenavond,

Nou...het is avond en wat een dag. Het is tot nu toe goed gelukt, betreft het begin met het Dieet Pro Dieet.

8:00 uur
Vanmorgen vroeg opgestaan en nuchter boodschappen gedaan, want ik moest dat Dieet Pro nog kopen. Gelukt!
Lekker 5 km gefietst. Meestal doe ik de boodschappen, alleen, op de fiets voor de hele week. Nou...dat waren weinig boodschappen, want ik eet niet, alleen shakes en het avondeten met wat fruit en rauwkost tussendoor.

Ontbijt 10:00 uur:
Toen ik thuis kwam gelijk shake genomen met karnemelk 200 cc en een vitamine pil. Water en groene thee met gember

Beweging 11:00 tot 12:00 uur:
Heerlijk thuis met de kettle bell gestoeid en oefeningen gedaan via you tube met Marloes, bij elkaar 2 x een half uur bezig geweest.

Lunch 14:00 uur:
Shake met kwark en wat yoghurt genomen, kruiden thee en water.

Tussendoor 16:00 uur:
Halve puntpaprika en groene thee met gember

Diner 17:30 uur:
Het avond eten bestond uit een piepklein aardappeltje, sla met gekookt ei en een speklapje en een glas halfvolle melk (moet op, straks, drink ik water bij het eten).
Heerlijk mijn prakkie...fijn dat je toch iets erbij mag eten, al hoewel ik dat dus zeer weinig doe.

20:00 uur:
Thee

21:00 uur
Appel

Water, water en water. Zeker 2 liter per dag, buiten de thee/melk/cafeïnevrije koffie.

Normaal gebruik ik de shakes van het Kruidvat, goedkoop en het werkte, maar er zit zoveel suiker in en weinig goede eiwitten, vandaar dat de keuze is gevallen op Dieet Pro.
Dit product komt ook erg goed uit de bus, betreft ingrediënten.

Als je shakes met teveel koolhydraten combineer, dan is het effect weg, dus...fruit en rauwkost als tussendoor en meer niet.

Toch zou ik meer ervaringen willen lezen, helaas zijn er weinig mensen die een dagboek hebben in de rubriek 'maaltijdvervangers'. Of lees ik erover heen?

Iedereen is welkom en ik zou het fijn vinden als mensen hun ervaring willen delen.
Misschien doe ik het wel helemaal fout???

Betreft bewegen zit ik een beetje stuk, want heb vaak pijn in rug en gewrichten, maar...ik doe het wel, dan maar een paracetamolletje daarna. Niets doen is geen optie, alleen meer gedoseerd.
Mijn rug/schouders en nek zijn namelijk versleten en ook reumatische klachten, vandaar. Heb altijd zwaar lichamelijk werk gedaan en dat heeft zijn tol geëist. Ik klaag niet, ik leg het even uit.

Al bij al een goede dag, wat goed voelt. Ben trots op hoe het gaat, zelfs mijn mannetje is trots.

Fijne avond,

Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 28 apr 2020 19:27    
Vrouw Weeggegevens   morgenrood2

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hey, Crebster. Je bent in ieder geval al weer goed bezig. De eerste dag ziet er goed uit. Ik heb niet zoveel verstand van shake's, want ik heb het nog nooit gehad. Maar je bent van start gegaan. Goed hoor.

Ik hou je in de gaten en het zal je vast wel weer lukken. Dat was hier voor ook goed gegaan. Succes.

Liefs Morgenrood2 Erg blij

Zaterdag = weegdag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 28 apr 2020 20:25    

Reageer met quote
morgenrood2 schreef:
Hey, Crebster. Je bent in ieder geval al weer goed bezig. De eerste dag ziet er goed uit. Ik heb niet zoveel verstand van shake's, want ik heb het nog nooit gehad. Maar je bent van start gegaan. Goed hoor.

Ik hou je in de gaten en het zal je vast wel weer lukken. Dat was hier voor ook goed gegaan. Succes.

Liefs Morgenrood2 Erg blij

Heeee Morgenroodje,

Leuk zeg, je heb me gevonden, ha ha ha..

ja, ik heb het al eens eerder meegemaakt en wat gingen we goed met ons clubje. Zo gaaf! Dat wil ik nu weer.
Het gaat goed nu. Het belangrijkste is dat ik een besluit heb genomen, net op tijd. Bijna 85 kg. Zie je me al voor je. Bah...

Jij ook sterkte en hou je goed hoor. Geef niet op.

Groetjes en fijne dag.

Crebster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2020 10:52    

Reageer met quote
Woensdag 29 april 2020,

Goedemorgen,

Vandaag stijf uit mijn bed gekomen, ha ha ha...Gister zo lekker die oefeningen gedaan. Dat was dat luie lichaam niet meer gewend.
Nou lui...dat ben ik nooit geweest hoor, maar ik zat graag lekker een boek te lezen en lekker niets te doen. Dus als ik nu maar wat meer ga bewegen, dan heb ik de helft al gehad.

Mijn dagmenu schrijf ik niet altijd op, want het blijft voorlopig hetzelfde. Shake-shake-warme maaltijd. Tussendoor fruit en wat rauwkost. Heel veel water en groene thee/kruidenthee.

Als ik mij er niet aan heb gehouden door zwakte, schrijf ik het op. Meestal 's avonds sluit ik de dag in dit dagboek met een laatste update.

Fijne dag allemaal,

Crebster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2020 13:29    
Vrouw Weeggegevens   Jodelootje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster, Jodelootje hier! Las je stukje in Astrid's boekje en zag dat je Dieet Pro ging proberen. Ik had wat restjes gekregen van een vriendin die er allergisch voor blijkt te zijn dus twee weken geleden een keertje geprobeerd. Dan met water, in dat geval slechts 79 kcal. Nou, vond het niet bijzonder, beetje....euh....waterig. Is het wel smakelijk met karnemelk of yoghurt? Want dan wil ik 't nog wel een keertje proberen. Welke smaak/smaken heb jij in huis? Ik mango en caramel. Ben benieuwd naar je ervaring!
Zie dat je Marloes ook ontdekt hebt! Leuk is ze hè? Zowel haar voedingstips als haar workouts zijn echt handig. Ik lees haar blogs ook, echt leuke griet!
Succes met afvallen, kom nog wel een keer bij je koekeloeren. Het is bij alle dagboekjes best stilletjes trouwens, het is hier niet meer zo druk als het geweest is.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2020 14:01    

Reageer met quote
Jodelootje schreef:
Hoi Crebster, Jodelootje hier! Las je stukje in Astrid's boekje en zag dat je Dieet Pro ging proberen. Ik had wat restjes gekregen van een vriendin die er allergisch voor blijkt te zijn dus twee weken geleden een keertje geprobeerd. Dan met water, in dat geval slechts 79 kcal. Nou, vond het niet bijzonder, beetje....euh....waterig. Is het wel smakelijk met karnemelk of yoghurt? Want dan wil ik 't nog wel een keertje proberen. Welke smaak/smaken heb jij in huis? Ik mango en caramel. Ben benieuwd naar je ervaring!
Zie dat je Marloes ook ontdekt hebt! Leuk is ze hè? Zowel haar voedingstips als haar workouts zijn echt handig. Ik lees haar blogs ook, echt leuke griet!
Succes met afvallen, kom nog wel een keer bij je koekeloeren. Het is bij alle dagboekjes best stilletjes trouwens, het is hier niet meer zo druk als het geweest is.....

Hallo Jodelootje,

Nou we gaan eens ff lekker de boel op stelten zetten hoor, maar ondertussen ook nog afvallen. Komt goed.

Fijne avond,

Crebster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2020 18:34    

Reageer met quote
Update woensdag 29 april 2020,

Wat een dag! Het gaat best goed, tot nu toe, alleen vreselijk spierpijn, heb ik nog nooit zo erg gehad. Altijd gesport. Oh oh oh...oud wijf, zeg ik elke keer. Lachen

Vanmorgen huisje gesopt en de was gedaan/opgehangen en...ja ja...toch nog een uur gewandeld en dat met die spierpijn. Maar toch.
Gewandeld 58:06 uur 4.83 km 290 cal. verbrand.

Menu:

Shake met karnemelk 200cc

Shake met kwark en magere yoghurt 150cc

Rauwkost

Prakkie (beetje aardappelen, andijvie en slavink met glas halfvolle melk)

Appel

Heel veel water (zeker 8 glazen), groene thee en kruidenthee.

Tot zo ver gaat het nog steeds goed en ook veel berichtjes gehad. Vind ik giga leuk, bedankt daar voor. Zelfs bij een sprintje aangemeld. Spannend.

Fijne avond lieve mensen en denk eraan. We gaan mooi slank worden.

Crebster Bye (Nederlands=Dag)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2020 18:44    
Vrouw Weeggegevens   hhh
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: minder calorieën en gezond eten

Reageer met quote
Hallo Crebster,
Vandaag heb ik me onvoorbereid weer aangemeld bij de weegclub. Ik zat er al een tijd tegenaan te hikken en na een mailtje van vandaag heb ik me spontaan aangemeld. Het werd tijd...want ik ben de controle kwijt!

Ik heb je dagboekjes gelezen en de workouts bekeken via jouw links. Geweldig! Ik kende de filmpjes niet. Bedankt. Daar ga ik morgen ook aan beginnen.
Het is voor het eerst dat ik onvoorbereid aan een afvalperiode begin. IK heb nooit met shakes gewerkt, dus ik kan daar niets zinnigs over zeggen. Ik probeer zo gezond mogelijk te eten en ga de eetmeter van het voorlichtingsbureau van de voeding invullen.Dat heeft bij mij altijd gewerkt. 1350 tot 1500 cal per dag.
Bedankt voor je stimulans. Ik hoop dat we het lekker lang volhouden en heerlijk de zomer ingaan.
Succes! Hettie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2020 20:08    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 28, 29, 30  Volgende
Pagina 1 van 30