Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 113, 114, 115  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Zaterdag 29 januari 2022,

Vandaag ben ik net een happy egg (vrolijk ei). Disco 8 ons eraf Dansen Dacht dat het nooit meer zou gebeuren, maar zie...

Samen met mijn lieverd lukt het prima. Lekker samen fietsen, zeker nu ze een onderhoudsbeurt hebben gehad. Zelf nog gewandeld en we letten op wat we eten. Deze week veel gefietst en zelf nog een eind gewandeld. Goed voor totaal 95,7 km. en 3169 kcal verbrand, staat in mijn Runkeeper.
Dan heb ik het niet over de dagen dat je aan het poetsen bent in huis etc.
Gister mijn huis gedaan en vandaag het bed verschoond. De wasmachine draait zijn tweede was. Het kan lekker buiten drogen, dus tja... daar word ik gelukkig van.

Ook van mijn man, huis, planten, mooie boeken lezen etc. Voel me een rijk mens en ben er dankbaar voor.
Wat een zonnetje ook niet kan doen, die schijnt zo heerlijk in het huis. Planten zullen het ook fijn vinden. Heb de verzorging van de planten in mijn agenda geschreven. De ene plant moet elke week water, maar sommige om de week. Elke maand wat plantenvoeding, dus dat staat allemaal genoteerd. Handig hoor. Allemaal gezonde lucht in huis.
Heb ook een muntplantje, dat is zo lief. Ze staat hier bij me in de zon op een schoteltje. Ook die plant mag niet al te veel water en... het water geven op een schoteltje. Dat doe ik dus trouw en kijk haar elke dag na. Als ik wat blaadjes munt pluk voor in de groene thee met gember, dan zie ik vanzelf wel of ze water moet of niet. Leuk om te doen allemaal.

Dit voorjaar komt er een nieuw boek uit van Lucinda Riley, nog niet het laatste deel van De Zeven Zussen, ik ga het in de gaten houden. Moord in het weeshuis / kostschool of zoiets. Kijk er naar uit.

https://www.ad.nl/show/nieuw-boek-zeven-zussen-schrijfster-lucinda-riley-verschijnt-in-voorjaar-2022~ade857e3/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Vanavond eten we verse groentesoep met balletjes en kip. Samen met een stokbrood en ham. Jammie...Ff uit de ban springen hoor.

Wens iedereen een heel fijn weekend toe en geniet van de kleine dingetjes.

Groetjes van Crebster

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 29 jan 2022 13:21    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
Goedemorgen Crebster,
vandaag niet naar jouw moeder? Noodweer! Hoe gaat het met haar?

Ik gebruik nog steeds de shakes, altijd 's-morgens, natuurlijk met Volcolon en met succes. Ook worden ze lekker dik, heb mij wel uit de mailinglist laten schrappen, die was wel wel wat aggresief. Ik weet ze toch wel te vinden, mis dan wel de kortingscodes. Niet zo erg.

Ik heb bewondering voor jou, ook een gevuld leven en zo gezond eten en bewegen; je valt weer af!

Groetjes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2022 9:44    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hallo Crebster,

Hoe gaat het ermee?
Ik hoop dat het goed met je gaat. Je gaat in elk geval goed met je gewicht zie ik.

Fijn weekend alvast.

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 03 feb 2022 18:48    

Reageer met quote
Hallo vriendinnen,

Astride@ Maandag zijn we gewoon naar moedertje gegaan, want dat beetje wind waar ze zo moeilijk over doen houdt mij niet tegen hoor. We hebben een stevige auto, dat scheelt ook weer.
Betreft de code, die is altijd hetzelfde bij Dieet Pro. Kortings Code van Dieet Pro is: 1005034
Het weer werkt niet mee, dus deze week heb ik ook niet veel bewogen jammer genoeg. Moet me nog wegen, dus tja...

Zonnetje@ Hoe gaat het met jou? Bedankt dat je me ff kwam opzoeken. Ben niet elke dag actief geweest in mijn dagboek als ik niet veel gedaan heb. Hoop dat dat geen gevolgen heeft deze week.

Groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 04 feb 2022 7:25    

Reageer met quote
Vrijdag 4 februari 2022,

Goedemorgen lieve mensen,

Zondag waren we bij mijn stiefzoon en hebben zo gelachen. Hij vierde alvast zijn verjaardag. Zijn vriendin was er ook, leuke meid hoor.
We gingen op de fiets, dat scheelt want dan kun je wat extra's eten. De lunch hebben we dan wel overgeslagen. Stiefzoon had een giga grote appeltaart gebakken en we kregen dan ook een ontzettend groot stuk daarvan met slagroom bij de koffie. Daarna een Prosecco, zo zalig en toen hebben we patat gehaald. Ik at alleen patat met mayo en wat pindasaus, maar de anderen hadden nog wat erbij. Pffff... het was zo gezellig, maar veel te veel gegeten.

Maandag naar moedertje gegaan. Ze zag er in haar gezicht zo mooi uit. Geen rimpeltje, maar ze gaan zo achteruit. Ze kijkt als het ware langs je heen. Ze is er eigenlijk niet meer, zo afwezig. Mijn lieve schat.

Dinsdag was de dag dat we 12 jaar geleden in ondertrouw gingen, we hadden wat lekkers bij de koffie. Een halve gevulde koek, ha ha ha... het gaat niet echt goed met de lijn. We fietsen ook niet, zoveel wind. Maar ach... we zien wel hoor. Lekker veel lezen. Het is knus in huis.

Woensdag heb ik gepoetst in de keuken van de haven. Toen kwam er een man naar me toe of ik bij hem thuis zou willen poetsen. Maar dat doe ik niet. Mijn rug is zo slecht. Hij zou me vanavond moeten zien met die rug van me, hihi... Nee dus. Wel leuk dat ie me vroeg. Hij vindt me zo lekker poetsen en zo schoon.
's Avonds kreeg ik een appje van mijn broer. Op de afdeling van mijn moeder heerst corona en moedertje wordt weer getest. Arm mensje. Krijgen we dit weer.

Donderdag Heb een pyjamadag vandaag en heel veel gelezen. Ik wacht ook op de uitslag van mijn moeder. En ja hoor... ze heeft corona en vele andere bewoners. De mensen op de afdeling zijn niet ziek ervan. Als we naar moeder gaan mogen we niet naar het toilet en zijn we totaal ingepakt. Dat niet naar het toilet mogen is erg, want we komen van ver en ik moet dan altijd zo nodig, dus we slaan volgende week ff over om naar moeder te gaan. Wel erg voor de verzorgende, die krijgen het weer voor de kiezen. Vreselijk, maar gelukkig is de omikronvariant mild. Fijn dat deze mensen ook zijn geboosterd, dat zie je nu maar.

Vrijdag Tja... ik was vroeg op, ik ga zo mijn huis lekker poetsen en vanmiddag naar mijn oude vriendin. Gistermiddag was ze er niet.

Ben lekker vroeg opgestaan en dacht: 'Als ik nu niet ga schrijven in mijn dagboek, komt het er niet van'. Helaas weinig bewogen deze week en te veel koolhydraten. Ben dan ook wat aangekomen. Jammer, maar het is ff niet anders. Ik eet echt niet veel, maar ik snoep wel eens. Zeker dat advocaatje met slagroom bij de haven na het werk. Dat is zo lekker. Door het weer hebben we ook heel weinig gefietst. Dat kwam goed uit, want mijn rug wil soms niet. Het wordt ook steeds extremer, omdat het in het midden van mijn rug zit. De pijn gaat dan door mijn rechterarm en schouder door naar de voorkant en mijn ribben doen dan zo een zeer. Mannetje masseert me dan lekker en dat scheelt enorm. Het is slijtage, niets meer aan te doen. Hoop dat het weertje beter wordt, dan kunnen we er lekker op uit. Doe soms ook veel te veel en tja... dat doseren betreft werkzaamheden lukt me nog steeds niet echt goed. Grap

Dit was het weer voor deze week. Wens iedereen een hele fijne dag toe en maak het gezellig mensen. Zal straks me ff wegen. Komt goed.

Groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 04 feb 2022 8:05    

Reageer met quote
Zaterdag 5 februari 2022,

Goedemorgen vriendinnen,

ja ja... ik heb me eindelijk gewogen. Helaas... rood vakje. Stom Was er al bang voor, stoelgang is waardeloos, veel te weinig beweging gehad en veel te veel gesnoept. Nu zal ik niet boven de 1200 kcal komen, maar als je niets doet en alleen zit te lezen en te veel koolhydraten naar binnen werkt, tja... dan vraag je erom.

Het is vandaag zaterdag en dan nemen we meestal wat lekkers, ik heb nog wat appeltaart staan en dan is dat ook weer op. Verleden week kwam mijn man er mee aan, ha ha ha... toen de rest in de vriezer gestopt. Dus dat gaat er vandaag aan en dan is dat ook weer op. Zelfs mijn Brinta is op en haal ik niet meer. Ga nu echt serieus aan de shakes. Volgende week is het mooi weer dus zullen we weer veel fietsen, heerlijk.
Verder zal ik wel moeten opletten met die rug van me, dus nu eens wel mijn beweging doseren en niet te veel willen in een week.

We gaan het beleven en ik zal vanaf vandaag ook weer noteren wat ik gegeten heb. Dat is wel zo eerlijk.

Vanavond eten we erwtensoep, daar heb ik nog een bak van liggen in de vriezer en dan is dat ook weer op. Ik had meer 'winter' verwacht, vandaar. Als dat alles op is, wil ik meer heldere soepen maken zoals kippensoep of groentesoep in het weekend. Dus geen patat meer of frikandellen uit de airfryer met pindasaus erop etc., nu even verstandig gaan doen. Het moet nu toch eens echt gaan gebeuren.

Groetjes van Crebster en een super fijn weekend. cheerleader

Menu Totaal 1034 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Zonnatura Groene thee Ginseng 0 kcal
Brinta 52 kcal
Havermout 56 kcal
205 kcal

Tussendoor ochtend
Koffie, cafeïnevrij 3 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
Appeltaart 362 kcal
370 kcal

Tussendoor middag
Koffiemelk, halfvol 11 kcal
14 kcal

Avondeten
Water 0 kcal
Erwtensoep 210 kcal
Volkoren puntje 122 kcal
Gegrilde ham 28 kcal
Kipkerriesalade 43 kcal
Paturain Verse Roomkaas Knoflook & Fijne Kruiden 35 kcal
438 kcal

Tussendoor avond
Water 0 kcal
Kruidvat Slimming mix CE 0 kcal
8 kcal

1034 kcal Energie
34,4 g Vet
13,8 g Verzadigd vet
42,7 g Eiwit
129,7 g Koolhydraten
16,3 g Vezels
4,34 g Zout
1,59 μg Vitamine B12

Beweging Fietsen 2 uur 951 kcal verbrand
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 05 feb 2022 11:03    
Vrouw Weeggegevens   morgenrood2

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster. Goed dat je nog steeds zo goed bezig bent. Ik ben ook weer eens begonnen en wil het nu toch wel wat langer volhouden. Het gaat niet makkelijk, de eerste week aangekomen, 3 ons. Maar heb wel meer motivatie. Dus ik ga er weer helemaal voor.

Jij gaat heel goed, dus gewoon volhouden. Cool

Liefs en groetjes Morgenrood2

Zondag = weegdag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 06 feb 2022 18:38    

Reageer met quote
morgenrood2 schreef:
Hoi Crebster. Goed dat je nog steeds zo goed bezig bent. Ik ben ook weer eens begonnen en wil het nu toch wel wat langer volhouden. Het gaat niet makkelijk, de eerste week aangekomen, 3 ons. Maar heb wel meer motivatie. Dus ik ga er weer helemaal voor.

Jij gaat heel goed, dus gewoon volhouden. Cool

Liefs en groetjes Morgenrood2

Hallo Morgenrood,

Leuk zeg dat je er weer bent. Zo zie ik toch af en toe de oude garde langs komen. We kunnen gewoon niet lang zonder de weegclub. En ja... een beetje aandacht en steun is zo fijn. Ik help je graag hoor om af te vallen.

Hou je goed Duim

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2022 12:19    

Reageer met quote
Maandag 7 februari 2022,

Hallo weegdinnetjes,

Wat een vrolijke dag vandaag met die zon. Mijn planten zijn helemaal in hus sas. Sinds kort heb ik me ontdaan van de plastic planten. Zo onecht en we gaan toch niet weg. Het staat zelfs in mijn agenda wanneer water of plantenvoeding, ha ha ha... moet niet gekker worden. De ene mag wel water de ander om de week. Zelf mijn muntplantje doet het goed en heeft elke keer nieuwe scheuten. Wil het in mijn plantenbak buiten zetten, zodat ie zich verder kan ontplooien. Lachen

Tja, ik ben weer onder de 70 kilo en ben zo blij. Het gaat me nu echt lukken. Verleden week had ik nog veel te veel lekkere dingen in de vriezer. Dat is nu echt op en dat geeft rust.
Om het niet helemaal al te streng te zijn, legt mijn man wel eens een klein stukje chocolade neer, heel klein en ik ben dan zo blij. Zo kan ik het wel volhouden. Het idee om geen chocolade te mogen, pffff... Hoe deed ik dat dan in 2020? Toen gaf ik nergens om. Zo raar...

Ach ja... sterk zijn en gewoon er niet aan denken. Afleiding zoeken is in dit geval wel zo mooi. Ga zo wandelen met mijn vriendin en misschien voor het eerst een bakkie doen. Weet het nog niet. Wel zo gezellig. Zal mijn pfhone mee nemen voor de QR code en mijn ID bewijs. Wel zo handig.

Nou lieve mensen, geniet van het zonnetje als dat mogelijk is en wees blij.

Groetjes van Crebster. Mallepietje

Menu totaal 998 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Kruidvat Pure Whey Chocolate 76 kcal
154 kcal

Tussendoor ochtend
8 kcal

Lunch
Dieet Pro 55 kcal
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
141 kcal

Tussendoor middag
AH Jonagold 80 kcal
94 kcal

Avondeten
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Jus 43 kcal
AH Stamppot zuurkool rookworst 319 kcal
Ontbijtspek 137 kcal
594 kcal

Tussendoor avond
Water 0 kcal
8 kcal

998 kcal Energie
35,8 g Vet
12,9 g Verzadigd vet
75,2 g Eiwit
89,7 g Koolhydraten
9,3 g Vezels
5,65 g Zout
5,72 μg Vitamine B12

Activiteit
Wandelen, lopen, rustig tempo, 4-5 km/uur 50 min. 204 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2022 12:33    

Reageer met quote
Donderdag 10 februari 2022,

Goedemorgen vriendinnen,

Disco Het is me weer gelukt om af te vallen en wel 8 ons Dansen

Wat fijn als je weer in je flow zit en... op donderdag gewogen. Nu gebruik ik twee shakes per dag en niet meer van Dieet Pro, ik vind het zo duur. Dus ben ik over gegaan op de shakes van het Kruidvat Pure Whey Protein. Het was nog in de reclame ook. Dit product heeft ook erg weinig suikers en veel eiwitten en het smaakt zalig. Minder zoet dan de shakes van Dieet Pro. Slik er multi vitamine bij een vitamine C 500 mg. Verder leef ik op koffie/groene thee met gember en munt en 's avonds een lekker prakje van weinig aardappelen, groente en vlees en zit op de 900 kcal.

Gister ben ik enorm verwend door mijn lieve schat. Rode rozen, chocolade hartjes en een prachtige orchidee in een rond glas. Zo ontzettend lief. We doen nooit aan Valentijn, maar vieren wel onze trouwmaand.
De hele maand is voor ons zo een Liefde 'In love' Lief maand.

Wens iedereen een fijne dag toe en wees lief voor elkaar. Ben voorlopig nog in Love.

Groetjes van verliefde Crebster. Grap

Menu totaal 824 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Kruidvat Pure Whey Chocola 76 kcal
154 kcal

Tussendoor ochtend
Chocolade, melk 10 gr 55 kcal
63 kcal

Lunch
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Kruidvat Pure Whey Banaan 76 kcal
162 kcal

Tussendoor middag
14 kcal

Avondeten
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Jus 43 kcal
Snijbonen 46 kcal
Kipfilet 156 kcal
423 kcal

Tussendoor avond
Water 0 kcal
8 kcal

824 kcal Energie
17,1 g Vet
6,3 g Verzadigd vet
94,9 g Eiwit
67,2 g Koolhydraten
11,5 g Vezels
3,23 g Zout
6,96 μg Vitamine B12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 10 feb 2022 10:30    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 113, 114, 115  Volgende
Pagina 100 van 115