Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 97, 98, 99 ... 113, 114, 115  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Zondag 16 januari 2022,

Hallo weegdinnen,

Vrijdag was ik ook lekker gaan wandelen en zaterdag had ik een pyjamadag. Heerlijk met een boek op de bank en af en toe een spelletje klaverjas op mijn mobiel. Erg leuk om te doen.
Nu is het is alweer zondag en heb lekker thuis de boel gedaan en.. zelfs nog met een lieve vriendin gewandeld, kort maar toch ff lekker uitgewaaid.

Helaas heb ik gisteravond bericht gehad van mijn broer en zus dat het niet goed gaat met moedertje. Ze ligt nu op bed met nog meer zuurstof en ze eet niet meer en dat in combinatie met haar diabetes. Oei...ben zo bang dat ik binnenkort mijn moeder moet gaan missen. Ze is oud, ik weet het, maar ik moet er gewoon niet aan denken.

Met het eten gaat het wel, nog niet steng genoeg naar mijn zin, maar ik vind het anders niet te doen. Blijf nog steeds tussen de 1000 en de 1200 kcal hangen betreft eten en beweeg zeker om de dag. Het kan beter, maar ben niet zo gemotiveerd de laatste tijd, maar ik snoep niet. Dat scheelt.

Wens ieder een fijne zondag toe met de groetjes van Crebster.

Menu totaal 1135 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Kruidvat Pure Whey Chocolate 69 kcal
164 kcal

Tussendoor ochtend
Koffie, cafeïnevrij 3 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
Luxe stol 198 kcal
Activplus 19 kcal
225 kcal

Lunch
Dieet Pro 55 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
Water 0 kcal
140 kcal

Tussendoor middag
Koffiemelk, halfvol 11 kcal
Knäckebröd 70 kcal
Kipkerriesalade 43 kcal
Ei 64 kcal
191 kcal

Avondeten
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Jus 43 kcal
Snijbonen 46 kcal
Schnitzel, Wiener 140 kcal
407 kcal

Tussendoor avond
Water 0 kcal
Kruidvat Slimming mix CE 0 kcal
8 kcal

Mijn beweging Totaal 214 minuten 831 kcal
Schoonmaken, huis 180 min. 692 kcal
Wandelen 34 min. 139 kcal

1135 kcal Energie
30,1 g Vet
7,4 g Verzadigd vet
100,9 g Eiwit
107,4 g Koolhydraten
15,8 g Vezels
4,21 g Zout
8,74 μg Vitamine B12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 16 jan 2022 15:59    

Reageer met quote
Maandag 17 januari 2022,

Goedemiddag,

Vandaag lang bij mijn moedertje geweest. Ze zat weer op, aangekleed en al. Ongelooflijk toch? De berichten waren gister niet zo goed. Maar toch zat ze weer op. Wel aan het zuurstof en zo giga moe. Ze was blij met de warme chocomel. Ze eet niet meer zoveel. Toen ik weg ging en haar een knuffel ga, deed ze haar arm me heen en zie: Ach... lief. Het is zo een op-en-top moedertje, altijd geweest voor haar negen kinderen en voor vader een pracht vrouw. Het doet me ook zo een pijn bij het idee om haar binnenkort te moeten loslaten, ik kan het niet. Elke keer neem je weer afscheid. Dat al bijna vier jaar lang eigenlijk. Ben er zo verdrietig van. Maar ze heeft geen pijn en ondergaat alles heel gedwee en is zo dankbaar voor alles. Zo mooi eigenlijk, ik leer hiervan. Ze maakt zich niet druk en is zo een tevreden mooi mensje, zelf nu in haar bijna laatste levensfase.

Verder zaten we ruim 2 uur in de file op de terugweg, dus totaal 3 uur in de auto. Een of andere gek heeft vanmorgen bij ons in de buurt (Abbenbroek) iemand vermoord en daarna van de Hartelbrug bij Spijkenisse afgesprongen. Alles potdicht, vreselijk gewoon. Wat hoor je de laatste tijd toch nare dingen. Het lijkt wel of de mensheid gek geworden is. Geen normen of waarden. Bah... Ben toch al zo verdrietig en dan telt alles zo dubbel mee. Ook die ellende van The Voice, valse beschuldigingen over en weer tussen Albert Verlinden en die Umberto Tan... ongelooflijk waar de mens toe in staat is. Echt walgelijk. Arme meiden die zo beschadigd zijn.

Deze dag is ook niet echt goed gegaan betreft de voeding. Luxe stol gelukkig nog een stukje en dan is dat ook weer op. Wel chocolade gegeten. Niet veel, maar mijn man dacht mij vandaag er mee op te fleuren. Kan wel janken dan, als ie zo lief doet.

Sorry dat ik vandaag zo een jankerd ben, maar ik zit ff niet goed in mijn vel. Huil Huil Huil

Wens iedereen toch een fijne dag verder, laat je niet gek maken en wees blij met wat je hebt en... wees lief voor je naaste.

Groetjes van Crebster.

Menu totaal 1274 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Kruidvat Pure Whey Chocolate 69 kcal
Zonnatura Groene thee Ginseng 0 kcal
147 kcal

Tussendoor ochtend
Chocolademelk, uit automaat 86 kcal
94 kcal

Lunch
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Zonnatura Groene thee Ginseng 0 kcal
Brood, volkoren 82 kcal
Activplus 19 kcal
Kalkoenfilet, vleeswaar 25 kcal
Kipkerriesalade 43 kcal
Luxe stol 198 kcal
369 kcal

Tussendoor middag
Koffiemelk, halfvol 11 kcal
Chocolade, melk 137 kcal
151 kcal

Avondeten
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Jus 43 kcal
Slavink 222 kcal
Hutspot 64 kcal
507 kcal

Tussendoor avond
Water 0 kcal
Kruidvat Slimming mix CE 0 kcal
8 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 17 jan 2022 17:22    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Het is vandaag ook blue monday, heeft het daar ergens iets mee te maken? Al geloof ik daar zelf niet in hoor.

Bij mij was er ook iets, een vriendin app-te me en ineens deed ze heel lelijk en onvriendelijk, euh dacht ik. Omdat ik zei dat ik niet naar een feestje kon gaan. Omdat ik dan net moet werken. Nou, ik had het dus gedaan.
Gelukkig zei ze later wel sorry, het ligt niet aan jou. Maar ja, toch deed ze lelijk tegen mij, dat vergeet ik dus niet zo snel. Sjongejonge denk ik dan.
Vandaag heb ik uitgeslapen, ook omdat ik avonddienst heb gehad gisteren.

Ik wens je veel sterkte en niet opgeven hoor!!

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 jan 2022 23:30    

Reageer met quote
tzonnetje schreef:
Hoi Crebster,

Het is vandaag ook blue monday, heeft het daar ergens iets mee te maken? Al geloof ik daar zelf niet in hoor.

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Hallo Zonnetje,

Moest ff jouw bericht laten in dalen. Voelde me zo onbegrepen. Als je moeder in de laatste fase van haar leven is, heeft het niets te maken met blue monday. Deed me een beetje pijn toen ik dat las. Ben zo verdrietig betreft mijn moeder en om dan zo'n bericht te lezen viel me een beetje tegen van je? Ik weet dat je het goed bedoelt, Zonnetje, maar voortaan iets beter lezen, lieverd.

Groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 21 jan 2022 10:55    

Reageer met quote
Vrijdag 21 januari 2022,

Gister weer bij moedertje geweest. Het was een zeer verdrietige week. Moeder zat in een hele diepe slaap. Toch was ze gister weer bij en dat maakt het zo moeilijk. Ze was zelfs uit haar bed gevallen en wat schrok ik daarvan toen de zorg het vertelde. Gelukkig heeft moeder er niets aan overgehouden en sprak zo lief tegen me. Ze is soms zo helder, ongelooflijk. Ze was heel laat wakken. Heb haar geholpen met eten en drinken. Lippenbalsem opgedaan, ze had zo een droge lippen en dat deed pijn. Dus dat is ook opgelost. Toen zat ze even op haar bedrand knus tegen mij aan, maar haar rug doet pijn. Haar nieren begeven het, dus tja... toen lekker weer op bed laten liggen. De verzorging is zo lief voor haar en zo meelevend. Moeder is nog steeds zo dankbaar, altijd beleefd, nog steeds. Pracht mens. Elke keer neem ik afscheid van haar en dat valt me steeds zwaarder. Wil haar gewoon nog niet missen. We gaan nu vaker naar moeder en het is elke keer afwachten hoe je haar aantreft. Heel spannende tijd en ben heel onrustig hiervan.

Vandaar weinig geschreven deze week, maar het eten gaat goed. Snoep nog wel soms, maar ja...Ik word niet echt zwaarder, maar het gaat er ook niet af. Lekker belangrijk denk ik nu, maar ik blijf alert.

Ook de huistelefoon kapot (zul je net zien) en we willen niet winkelen, dus besteld via Bol.com. Lekker makkelijk. We wachten het af. Leuk om wat te doen te hebben. Moet natuurlijk al die telefoonnummers weer invoeren etc. Afleiding is welkom. Wil ook niet te ver van huis nu.

Wens iedereen een fijne dag toe en tel je zegeningen.

Groetjes van verdrietige Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 21 jan 2022 11:08    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Lieve Crebbie, wat een verdrietige week voor je!
Veel sterkte!
Wel erg fijn dat jij en je moeder het zo goed hebben samen. Dat voelt voor mij een beetje dubbel, want ik had juist geen goed contact meer met mijn moeder. Dus koester dat maar en probeer die goede momenten dankbaar van haar te genieten en bij haar te zijn. Dat is zo waardevol!

Is inderdaad een rare week zo met al dat nare nieuws, maar wat er voor mij positief uitspringt, is de zo zieke en wijze Jan Rot bij de Slimste! daar kan ik veel van leren. Hij ontroert me telkens weer met zijn verdrietige wijsheid en levenskracht.

Sterkte meisje! Ik denk aan jou en je lieve moedertje!

Kussen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 jan 2022 12:34    

Reageer met quote
Dymphie schreef:
Lieve Crebbie, wat een verdrietige week voor je!
Veel sterkte!
Wel erg fijn dat jij en je moeder het zo goed hebben samen. Dat voelt voor mij een beetje dubbel, want ik had juist geen goed contact meer met mijn moeder. Dus koester dat maar en probeer die goede momenten dankbaar van haar te genieten en bij haar te zijn. Dat is zo waardevol!

Is inderdaad een rare week zo met al dat nare nieuws, maar wat er voor mij positief uitspringt, is de zo zieke en wijze Jan Rot bij de Slimste! daar kan ik veel van leren. Hij ontroert me telkens weer met zijn verdrietige wijsheid en levenskracht.

Sterkte meisje! Ik denk aan jou en je lieve moedertje!

Kussen

Lieve schat,

Dank je voor je lieve woorden, dat doet me goed. Ik ben ook zo gezegend met de liefde van mijn moedertje.
Al die sterke mensen die de dood in de ogen kijken heb ik respect voor. Vaak is het moeilijker voor de nabestaande dan diegene die het ondergaat.
Ach ja... die Jan Rot, ook zo een bikkel. Zo zie je maar, ik ben echt niet de enige met mijn verdriet op dat vlak. Steek ook vaak kaarsjes aan, zeker in deze woelige tijden. Soms zet ik maar die tv uit. Al die meningen en het fenijn. Bah... nu ff niet.

Trouwens, wat een bikkel ben jij niet. Altijd doorgaan en positief, daar leer ik nu weer heel veel van. Uithuilen en opnieuw beginnen. Mooie herinneringen maken en... dankbaar zijn.

Lief dat je me ff schreef, dikke knuffel van Crebster. Kussen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 21 jan 2022 14:17    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
Lieve Crebster,
ben geen trooster, heb overal een mening over maar dit is alles wat ik jou kan schrijven. Wat fijn dat zij zulke kinderen heeft als jullie. Zo begaan en zo liefdevol. Wat ik je al eens eerder schreef van die orde: ik hoop dat ik/ wij later iemand die heb(ben) die zo begaan is met ons, dan. Jullie houden van haar.
Zie je, geen trooster, sterkte jullie allebei.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 21 jan 2022 18:39    
Vrouw Weeggegevens   AnnetteM

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Lieve Crebster, Je schrijft zo liefdevol over je moedertje, altijd eigenlijk. Ik vind het vreselijk voor je dat je haar zult moeten gaan missen. Geniet van de mooie momenten samen. Zij is een prachtmens en jij ook . Heel veel sterkte lieverd. Ik leef met je mee.

Kussen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 22 jan 2022 8:17    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
Crebster,
hoe'st?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 23 jan 2022 18:20    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 97, 98, 99 ... 113, 114, 115  Volgende
Pagina 98 van 115