Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 95, 96, 97 ... 113, 114, 115  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Dinsdag 4 januari 2022,

Hallo lieve mensen,

Gister heb ik toch maar de stoute wandelschoenen aan gedaan en later op de middag weer gelopen. Ik wilde maar een klein rondje, want het bevalt me niet echt goed. Toch meer gelopen dan bedoelt was. Ben 's avonds een wrak met die rug van me. Toch als ik 's morgens op sta, voel ik me prima, nou... daar doe ik het voor.
Als ik naar mijn lichaam zou luisteren, zou ik niets meer doen Lachen

Het eten gaat me niet goed af. Toen ik gistermiddag thuis kwam na mijn wandeling, was ik zo beroerd en rillerig. Gelijk een appel genomen en toen knapte ik op. Ook genoeg water gedronken, maar wat voelde ik me gammel. Toch had ik 's middags een goed bord Brinta gegeten, je zou zeggen dat het een goede ondergrond zou zijn. Met shakes (eiwitten) voel ik me beter als ik ga wandelen, dus dat ga ik ook nog proberen als lunch.

Ik dacht... als ik ongeveer tot 1000 kcal eet en elke dag beweeg, moet ik toch afvallen? Zal meer water drinken, dat is een dingetje voor mij.

Ik kijk het nog even aan, anders ga ik mijn ontbijt laten staan en 's middags pas dat bord pap eten. Kijken of dat vasten helpt. Verstandig??? Nee dus, maar ik zie wel. Wil gewoon niet helemaal aan de shakes. Ik kan het niet meer.

Iedereen succes met het gevecht der aangekomen kilo's. Het gaat lukken, hoe dan ook.

Groetjes Crebster.

Menu

Totaal 1041 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Halfvolle melk 113 kcal
Brinta 138 kcal
Suiker 20 kcal
Magere melk 95 kcal
366 kcal

Tussendoor ochtend
Koffie, cafeïnevrij 3 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
MERCI tablet Melk 40 kcal (lag nog verstopt in de kast)
48 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 55 kcal
Bio organic karnemelk 64 kcal
120 kcal
Tussendoor middag
Koffiemelk, halfvol 11 kcal
14 kcal

Avondeten
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Jus 43 kcal
Slavink 222 kcal
CNS R Spruitjes 42 kcal
485 kcal

Tussendoor avond
Water 0 kcal
Kruidvat Slimming mix CE 0 kcal
8 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 04 jan 2022 12:30    

Reageer met quote
Update dinsdag 4 januari 2022

Toch nog ff vanmiddag samen een wandeling gedaan in de motregen. Het viel mee hoor, we werden niet nat. Moest ff appels halen en gelukkig kreeg ik mijn man van de bank om ook mee te wandelen. Heerlijk en voldaan gevoel. Ook al was het nu niet zo ver, we gaan er tenminste ff uit. Lekker bakkie thuis gedronken met een heerlijke Elstar.

Nu hoop ik gauw dat ik kan koken, want ik rammel van de trek. Drink me gek aan water nu. Grap

Fijne avond allemaal.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 04 jan 2022 17:44    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Lukt me ook niet altijd kom te gaan bewegen, vooral als ik avonddienst heb. Dan loop ik best veel bij een avonddienst.
Vandaag had ik eigenlijk een halve dagdienst, maar ik ben gevraagd om een hele dagdienst te draaien. Dat ook gedaan, samen 8.47 kilometer gewandeld. Ben helemaal gesloopt, hihi. Maar daarom ga ik vanavond rustig aandoen. Goed luisteren naar mijn lichaam. Meer dan 12000 gezet, meer dan genoeg vind ik.
Moest een pakketje ophalen, maar ineens hadden ze een ander adres zag ik in m'n hotmail. Sjongejonge, dus ik was te laat bij de Bruna, beetje jammer. Moet ik morgen toch nog naar de Gijsbrecht van Amstelstraat, maar goed, ik wacht dus op morgenochtend. Dan heb ik wel even tijd om daar naar toe te fietsen of wandelen. Heb ik gelijk m'n beweging gehad!

Ga me zo heerlijk douchen, fijne avond!

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 04 jan 2022 18:56    

Reageer met quote
tzonnetje schreef:
Hoi Crebster,

Lukt me ook niet altijd kom te gaan bewegen, vooral als ik avonddienst heb. Dan loop ik best veel bij een avonddienst.
Vandaag had ik eigenlijk een halve dagdienst, maar ik ben gevraagd om een hele dagdienst te draaien. Dat ook gedaan, samen 8.47 kilometer gewandeld. Ben helemaal gesloopt, hihi. Maar daarom ga ik vanavond rustig aandoen. Goed luisteren naar mijn lichaam. Meer dan 12000 gezet, meer dan genoeg vind ik.
Moest een pakketje ophalen, maar ineens hadden ze een ander adres zag ik in m'n hotmail. Sjongejonge, dus ik was te laat bij de Bruna, beetje jammer. Moet ik morgen toch nog naar de Gijsbrecht van Amstelstraat, maar goed, ik wacht dus op morgenochtend. Dan heb ik wel even tijd om daar naar toe te fietsen of wandelen. Heb ik gelijk m'n beweging gehad!

Ga me zo heerlijk douchen, fijne avond!

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Hallo Zonnetje,

Jeetje zeg, wat ben je goed bezig en wat loop je veel. Ik weet dat als je in de zorg werkt, dat je dan heel veel loopt. Ik heb ook in de zorg gewerkt toen ik 16 jaar was. Ik heb het 2 jaar volgehouden. Toen speelde mijn rug al op, wist ik niet, maar die pijn in mijn rechterbeen zal ik nooit vergeten. Mijn vader gaf me kinini, ha ha ha... toen ging die pijn ook ff weg. Heel slecht spul achteraf. Ach ja... memories. Lachen

Fijne dag vandaag Kussen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2022 11:02    

Reageer met quote
Woensdag 5 januari 2022,

Wat een gepuzzel als je wat anders wilt eten. Ik wil rond de 1000 kcal zitten met de voeding. Maar... ik heb nog kerststol in de vriezer en had er zo een trek in als ontbijt. Dat doe ik dus alleen als ik veel ga bewegen en dat is dus vandaag. Fietsend naar de haven, poetsen voor 3 uur en dan weer fietsend terug. Ik eet en verbrand rond de 1000 kcal vandaag.
Maar ik neem vandaag dan ook geen Brintapap, maar shake tijdens de lunch. Ik maak dus wissels. Was vanmorgen al een halve kilo kwijt, dus het werkt. Dan hoef ik niet zo te tandhakken. Eet nu ook meer fruit zoals een appel dat gaat nu ook iets beter met dat noodgebit. Maak gewoon hele kleine stukjes, maar ik moet gewoon wat tussendoor rond 15:00 uur. En ja... ik drink veel meer water en ook dat merk ik dat het helpt. Heb soms best grote trek, maar dat drink ik weg met warm water. Pffff.... komt goed.

Wens iedereen een heel fijne dag toe en tover die lach op je gezicht.

Groetjes van Crebster. Mallepietje

Menu

Totaal 960 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Kerststol 155 kcal
Activplus 19 kcal
182 kcal

Tussendoor ochtend
8 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 55 kcal
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
140 kcal
Tussendoor middag
Coca-cola zero 1 kcal
1 kcal

Avondeten
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Macaroni bolognese 415 kcal
Ei gebakken 110 kcal
620 kcal

Tussendoor avond
Water 0 kcal
8 kcal

Beweging:
Fietsen, 16-19 km/uur, lichte inspanning 40 min. 318 kcal
Schoonmaken, huis 180 min. 695 kcal
220 minuten 1013 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2022 11:10    

Reageer met quote
Donderdag 6 januari 2022,

'T is toch wat. De tijd gaat zo snel als je wat te doen hebt.
Gistermiddag gepoetst in de haven, maar... ik heb toch lopen snoepen daar en als toetje een advocaatje met slagroom. Die krijg ik altijd na gedane arbeid. Ha ha ha... Ik had zo een honger en totaal niet sterk geweest. Schaam Schaam

Gisteravond naar dat programma 'Over mijn lijk' gekeken. Nou... ik vond het maar een naar programma. Niet omdat er iemand dood zal gaan door ziekte, dat gebeurt in het dagelijks, maar zelf je kist maken met vrienden. Die zijn voor hun hele leven getraumatiseerd, wat een gigantisch drama vond ik dat in die tuin, wat een ondraaglijk verdriet. Dit zou ik nooit van mijn vrienden willen vragen. Daar zijn uitvaartbedrijven voor om je naastenliefde te ontlasten. Ik kijk er niet meer naar.

Heb vannacht ook zo raar gedroomd. Ineens was ik zwanger en liep ik in een gang in een Ziekenhuis met mijn man, alles was digitaal en er kwam geen mens bij kijken, zo een doolhof. Wilde weten hoever ik was en ik kreeg als antwoord dat dat in deze tijd anders gaat. Ik wist niet hoever ik was, maar wel dat ik gauw zou bevallen en ik wilde dat hele kind niet. Was ten einde raad. En dat 'ten einde raad' gevoel, kwam door dat programma van gister. Het is een vreselijk gevoel.

Vanmiddag ga ik naar mijn oude vriendin, kijken of ik sterk genoeg ben om 'Nee' te zeggen. Anders wordt ik nooit meer slank zoals ik was. Moet trouwens morgen ook wegen. Ik hou mijn weegdag voortaan op vrijdag.

Verder geen gekke dingen vandaag. Ga ook niet wandelen of zo, want mijn rug moet nog bijkomen van gister. Morgen hoop ik weer er op uit te trekken.

Wens iedereen een hele fijne dag toe vandaag. De zon schijnt.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 938 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Brinta 138 kcal
Halfvolle melk 113 kcal
251 kcal

Tussendoor ochtend
8 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 55 kcal
140 kcal

Tussendoor middag
14 kcal

Avondeten
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Jus 43 kcal
Witlof 32 kcal
Mager gehakt 265 kcal
518 kcal

Tussendoor avond
Water 0 kcal
8 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 06 jan 2022 11:02    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Astride eet lekker en intuïtief

Reageer met quote
""Gisteravond naar dat programma 'Over mijn lijk' gekeken. Nou... ik vond het maar een naar programma. Niet omdat er iemand dood zal gaan door ziekte, dat gebeurt in het dagelijks, maar zelf je kist maken met vrienden. Die zijn voor hun hele leven getraumatiseerd, wat een gigantisch drama vond ik dat in die tuin, wat een ondraaglijk verdriet. Dit zou ik nooit van mijn vrienden willen vragen. Daar zijn uitvaartbedrijven voor om je naastenliefde te ontlasten. Ik kijk er niet meer naar"".

Ha die Crebster, ik vond het een prachtig programma; ik kijk te veel tv. Ik wilde dat ik vrienden had die mijn kist willen maken! Ze hielden duidelijk heel veel van hem, heel mooi.

Ik heb tegen mijn man gezegd dat als ik eerder sterf dan hij, dat ik mijn urn op de schoorsteenmantel wil hebben, tijdens lunch en avondeten op de tafel gezet wil worden en 's-nachts op het nachtkasje naast ons bed! Nee, grapje. Maar ik vond het een mooi programma, het leerde mij te relativeren: deze jonge mensen die sterven in hun 'prime time' terwijl ik kwaad ben dat mijn man van 75 waarschijnlijk....
Ook mooi was het programma op maandagavond 'De kist' op NPO 2. Dit keer met Koos Postema (89 jaar) die sprak over de dood en het gemis van zijn vrouw, door een medisch foutje. Hij miste haar zo, 70 jaar bij elkaar geweest en nu gescheiden. Dat doen wij hen niet meer na Crebster, met onze lieve maar oudere mannen.

Ik kan jou vandaag niet meer opbeuren,hè?
Oké, dan zal ik mij beklagen: mijn bloeddruk is veel te hoog, ik ben 1 cm gekrompen, dus een hogere BMI en slaap zeer slecht. O ja, ik ben ook nog steeds mijn cursor kwijt. Minor problems.

Come on, Crebster, tel jouw zegeningen, je hebt er veel! Laat je opgewekte natuur weer de overhand krijgen en knuffel met George Clooney. O, en neem een advocaatje met slagroom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 06 jan 2022 23:13    

Reageer met quote
Hallo Astride,

Mij opbeuren? Ik val van me stoel van het lachen! Moet ontzettend lachen om je berichten.

Ben totaal geen tv kijker, op tv moet het iets om te lachen zijn. Gezellige ontspanning, geen verdriet en/of ergernissen. Tuurlijk het nieuws, maar een keer op een avond vind ik genoeg.
Ga gewoon lekker op tijd naar bed en lekker slapen, als ik te laat ga, dan is die kans verkeken dat ik gelijk in slaap val en lig ik te lang wakker. Heb mijn draai hierin gelukkig gevonden.

Ben van nature een gigantisch positief iemand hoor, maar ook op sommige vlakken zeer nuchter en kort van denken. Zeker op het gebied van de dood. Het is al erg genoeg. Daar maken ze zo een toestand van. Je mag dezer dagen nog niet eens dood, je moet maar gered worden met van alles. Ben er totaal niet mee eens.
Je komt op de wereld en je gaat er ook weer vanaf. Punt...In die tussentijd dat je leeft moet je je nuttig maken en de dingen doen die je ambieer, je talenten gebruiken, respect tonen, lief zijn voor elkaar, helpen.
Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder of zoiets.

Berusting en aanvaarding is een mooi woord in een periode van overlijden en neem daarna alle tijd om te rouwen, heel belangrijk. Het is fijn als mensen je willen troosten, maar wil deze niet belasten met mijn verdriet. Het leven gaat door voor hen, terwijl het jouwe even stil staat.
Maak mooie herinneringen in het leven en wees lief voor elkaar en maak het niet zo zwaar voor anderen als je tijd komt, als dat kan. Daar heeft niemand wat aan. Iedereen van streek, bah.. Nee hoor, dat hoeft echt niet van mij. Dat is ook liefde. Hou het bij jezelf.

Tuurlijk hebben mijn man ik het er wel eens over, maar we willen het zo klein mogelijk houden als we te komen overlijden. Al die lijkenpikkerij erom heen. Ze verzinnen het waar je bij bent, met al die rare mogelijkheden rond het begraven en cremeren.
Ik wil gewoon low budget gecremeerd worden en mijn as direct over het grasveld aldaar. Hoppa... geen koffie, cake, drank, bloemen of gepreek hoe goed of slecht ik was, dat hadden ze moeten doen en me moeten zeggen toen ik nog leefde.
Er wordt zo een geld aan de dood verdiend. Niet bij onze dood.
Heb me ook voorgenomen om samen met mijn lieverd van de wereld te gaan als Romeo en Julia, hoe dan ook. Misschien kunnen we dan voor de prijs van één gecremeerd worden. Liefde

Maar goed... genoeg hierover, ander onderwerp.

Ben gister dus totaal niet sterk geweest bij mijn oude, lieve vriendin, ze verwent me zo graag en zeg dan maar eens Nee, alhoewel ik wel minder heb gesnoept. Was er al bang voor. Heb er wel van genoten. Maak van mijn zonden maar een deugd.

Maar... nu echt aan de shakes en ben vanmorgen al goed begonnen, dat gaat gewoon het best. Geen verleidingen meer. Morgen schrijf ik of mijn dag zonder gesnoep is gelukt.

Ben weer goed op dreef met mijn geschrijf. Waar je het wel niet over hebt en dat in een dagboek van de weegclub.
Dat kan gezelliger Grap

Wens iedereen een hele fijne dag toe en maak het super gezellig en wees lief voor elkaar. Hier schijnt de zon.

Warme groet van Crebster.

Menu

Totaal 848 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Kruidvat Pure Whey Chocolate 69 kcal
Magere melk 76 kcal
145 kcal

Tussendoor ochtend
8 kcal

Lunch
Dieet Pro 55 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
140 kcal

Tussendoor middag
14 kcal

Avondeten
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Jus 43 kcal
Broccoli 47 kcal
Mager gehakt 265 kcal
533 kcal

Tussendoor avond
Water 0 kcal
8 kcal

Activiteit
Fietsen, 16-19 km/uur, lichte inspanning 120 min. 952 kcal
120 minuten 952 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 07 jan 2022 10:48    

Reageer met quote
Update vrijdag 7 januari 2022,

Heerlijk op de fiets naar Spijkenisse gegaan. De zon scheen, maar het was koud. Het verbaasde me dat alle winkels open waren in het Winkelcentrum de Kopspijker. Best gezellig, maar niet druk of zo. Hoe is het mogelijk dat de winkels gewoon open waren???

Wij naar Dirks gegaan, gewoon om wat te doen te hebben en ik heb de braadboter altijd van hun merk en wasmiddelen etc. Ik kijk niet echt niet naar prijzen, het moet gewoon lekker zijn.

Op de terug weg een bak hagel op ons kop, Regen ha ha ha... ff geschuild en weer door. We waren nat en koud thuis gekomen, maar... je weet wel dat je leeft. Je komt ook niemand tegen op de fietspaden. Waar is iedereen? Bang voor een buitje???

Groetjes van koude Crebbie Lachen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 07 jan 2022 16:21    

Reageer met quote
Zaterdag 8 januari 2022,

Goedemorgen weegdinnen,

Kijk eens hoe mooi ons uitzicht is vroeg in de ochtend! Daar word je toch gelukkig van? Het is ook zo huiselijk hier in huize Crebster. Manlief aan de laptop in de achterkamer en ik ben ondertussen lekkere magere erwtensoep aan het maken. Gewoon met één kipfilet erin. Wel komt er een overheerlijke rookworst van Unox in hoor. Anders is het wel karig. Mijn man mag geen varkensvlees en eigenlijk is het voor niemand goed. Het staat lekker te pruttelen. Ik doe er ook extra veel selderij in en extra soepgroente op het laatst. De boel verkookt zo en met het extra's heeft het nog een bite.

Ben niet echt afgevallen deze week. Ik kwam van 70,5 kg, naar 70,3 kg. Gelukkig niet nog meer aangekomen. Daarom ben ik nu echt aan de shakes. In de ochtend en middag voorlopig alleen dus de shakes. Dan weer met melk, karnemelk of magere bio yoghurt. In de smaken chocolade of banaan. Erg lekker, dus tja... het is geen straf.
Normaal eten we patat en frikandel uit de airfryer, maar dat moet ik maar even overslaan.
Hoop vanmiddag nog een eind te wandelen, dan moet het toch goed komen. Anders doe ik gewoon mijn regenpak aan, maar ik zal wandelen. Grap

Wens iedereen de hartelijke groeten en een fijn weekend. Blijf bewegen hoor.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 928 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Kruidvat shake Chocolade 69 kcal
145 kcal

Tussendoor ochtend
8 kcal

Lunch
Dieet Pro 55 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
140 kcal

Tussendoor middag
AH Elstar 80 kcal
94 kcal

Avondeten
Water 0 kcal
Grof volkorenbrood 165 kcal
Activplus 38 kcal
Gegrilde ham 14 kcal
Erwtensoep 210 kcal
Ei 64 kcal
Kipkerriesalade 43 kcal
534 kcal

Tussendoor avond
Water 0 kcal
8 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 08 jan 2022 10:37    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 95, 96, 97 ... 113, 114, 115  Volgende
Pagina 96 van 115