Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 91, 92, 93  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Astride
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Straight Away

Reageer met quote
Crebster, hoe is het?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 nov 2021 8:08    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Rustig aandoen hoor!! Ik hoop dat het beter gaat met je.
Mis je namelijk in m'n boekje.
Wens je het beste toe!!

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 24 nov 2021 17:59    
Vrouw Weeggegevens   Lisanne1107
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten.

Reageer met quote

Lieve Crebster,

Hoe is het gegaan dinsdag, gaat het een beetje?

Liefs en hou je taai Meis!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 nov 2021 6:16    
Vrouw Weeggegevens   Crebster

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Donderdag 25 november 2021

Goedemorgen lieve vriendinnen,

Bedankt voor jullie steun, zo lief is dat! Maar... het gaat goed, Crebbie is er weer. cheerleader Ben nu weer wat dagen verder. Het viel me best mee en het team wat mij geholpen heeft is echt zo super. De implantoloog zo rustig en correct, dat is ff wat anders dan die hork die mijn ondertanden heeft getrokken. Wel een hoop herrie aan mijn hoofd gehad met dat geschraap, gevijl en geboor. Het idee is niet zo leuk, maar het viel mij reuze mee. Moest er op een gegeven moment zo om lachen met dat gedoe. Met wat paracetamol heb ik bijna geen pijn. Ben wel bont en blauw. Ach... ben er nu vanaf. Over twee weken gaan de hechtingen eruit en wordt mijn kunstgebit onder aangepast, alleen om het even in te doen als je naar buiten gaat, hoor. Verder moet ie uit. Ga toch nergens heen, dus...Eind februari 2022 zal ik toch zeker wel klaar ermee zijn en nooit meer problemen aan het bekkie. Het idee alleen al.
Het eten is niet optimaal, veel vloeibaar, maar het is allemaal te doen voor het goede doel. Had gister witlof met aardappelen en een gehaktbal die heb ik aan gort gehakt in mijn hakker. Dat gaat prima. Wil ook niet teveel eten, dus elk voordeel heeft zijn nadeel en hoop wat af te vallen nu, kan niet snoepen etc. Gelukkig dat van tevoren gedaan. Lachen
Ik heb dit zelf gewild. Doe het verder rustig aan en probeer vandaag nog ff te lezen. Was een beetje dizzy, maar ook dat is over. Al bij al ben ik superblij dat het achter de rug is. En dan jullie steun, zo fijn om dat te ervaren. Echt geweldig.

Groetjes van Crebster, we gaan er weer voor!

Menu

Totaal 956 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Brinta 120 kcal
215 kcal

Tussendoor ochtend
Koffie, cafeïnevrij 6 kcal
Koffiemelk, halfvol 11 kcal
17 kcal

Lunch
Dieet Pro 37 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Bio organic magere yoghurt 63 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Banaan 152 kcal
Magere Franse kwark 21 kcal
274 kcal

Tussendoor middag
17 kcal

Avondeten
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Jus 43 kcal
Bietjes gekookt 53 kcal
Hachee, met zout 96 kcal
Bio rode bietjes 48 kcal
418 kcal

Tussendoor avond
Kamillethee 0 kcal
Water 0 kcal
17 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 25 nov 2021 8:22    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Fijn joh, dat het goed gegaan is, kun je weer iets afvinken!

Wordt het nog zingen in Zoetermeer met de Kerst?
Ga je maandag weer naar haar toe?

Mijn man en ik gaan zondag weer een dagje en nachtje naar een hotel, deze heeft zelfs een zwembad met sauna. Mijn man zegt dat nu dat hij er geen gebruik van gaat maken, neemt zelfs z'n zwembroek niet mee (denkt ie) maar ik weet wel beter!
En zo sukkelen we voort. Maar ze zo lief, nietwaar, onze mannen?

Werk met mij mee aan een betere toekomst: scheid bv afval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 nov 2021 16:26    

Reageer met quote
Astride schreef:
Fijn joh, dat het goed gegaan is, kun je weer iets afvinken!

Wordt het nog zingen in Zoetermeer met de Kerst?
Ga je maandag weer naar haar toe?

Mijn man en ik gaan zondag weer een dagje en nachtje naar een hotel, deze heeft zelfs een zwembad met sauna. Mijn man zegt dat nu dat hij er geen gebruik van gaat maken, neemt zelfs z'n zwembroek niet mee (denkt ie) maar ik weet wel beter!
En zo sukkelen we voort. Maar ze zo lief, nietwaar, onze mannen?

Hallo Astride,

Het valt nog niet mee maar inderdaad, dit is weer achter de rug en elke dag is er weer een dichter bij mijn doel.

We zingen al een tijd niet meer met moedertje, nadat er weer zoveel besmettingen zijn en de regels zijn aangepast. Dat had ik al ergens geschreven. Ben dan altijd bang dat mijn moeder alsnog besmet wordt. Ze krijgt straks haar derde prik, ook dan hou ik mijn hart vast. Ze was er zo ziek van en ging heel erg achteruit. Nu is dat weer goed gekomen, zover je daarvan mag spreken, maar dat heeft maanden geduurd. Of het echt van de vaccinatie was, weten ze niet, maar wel toevallig dat ze zo ontzettend achteruit ging en na maanden weer opknapte. Eén en één is bij mij twee hoor. Maar goed...

Het valt voor jou ook niet mee en ik ben blij dat jullie er ff tussenuit gaan. Nu kan het nog. Wel afstand houden hoor.
Gewoon die zwembroek meenemen, dan zul je zien dat ie toch lekker met je gaat zwemmen of de sauna pakt. Maar zo wijs ben je wel Grap
Ik denk altijd... draai een vervelende situatie eens om, hoe reageer jij dan, ja toch? Mijn man is nog zo fit en actief. Daar mag ik echt heel dankbaar voor zijn. We doen alles samen voor zover dat gaat en dat is zo gezellig.

Hou je goed hoor en geniet maar lekker het weekend.

Groetjes van Crebster en een fijn weekend gewenst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 26 nov 2021 10:25    

Reageer met quote
Vrijdag 26 november 2021,

Goedemorgen allemaal,

Volgens mij heb ik een beetje een offday. Heb wat meer pijn en de zwellingen in mijn mond zijn best heftig. Gelukkig heb ik daar medicatie voor, maar het valt vandaag niet mee. Ook slecht geslapen.

Zit ook met een moeilijk issue. Mijn zus belde me gistermiddag heel verdrietig op. Ze heeft al een tijd MS en in haar rug zit het ook niet goed. Nu blijkt er een zenuw klem te zitten en arthrose, teveel om op te noemen. Ik ken die rugpijn en vind het zo erg voor mijn dappere zus. Ze vecht altijd maar door.
Ik zou morgen naar haar toe gaan. Ze heeft weer wat lekkers gebakken wat ik kan eten, zo lief. Ik heb nog mijn volkorencake met dadels, vijgen, walnoten en rumrozijnen voor haar en mijn zwager. Maar...
Nu blijkt dat haar kinderen covid hebben en daar is mijn zwager giser boodschappen voor gaan doen. Hij is daar thuis geweest. Logisch dat je je kids helpt, tuurlijk...Maar...Wij zien het niet zitten om nu naar mijn zus te gaan. Mijn man is ook al op een leeftijd dat je moet uitkijken met dat rot virus. Kan ik haar weer afzeggen, terwijl ze me zo nodig heeft. Alhoewel...
Ze is gister naar de huisarts geweest en ze krijgt vandaag morfine. Toen ik dat kreeg, had ik geen behoefte aan bezoek.
Dus neem ik het besluit voor haar... We gaan niet naar haar toe. Ze moet eerst opknappen. Ik ken haar... offert ze zich weer op voor ons. Echt niet.

We gaan morgen alleen ff naar mijn moeder. Ze is maandag jarig en wordt 91 jaar, dan gaat mijn broer naar haar toe met gebak. Er mogen niet zoveel mensen tegelijk bij moeder. Per dat twee personen. Ook dan kan na vanavond veranderen.
Vandaar dat we aanstaande zaterdag wel naar Zoetermeer gaan. Ff haar haartjes doen, nagels knippen etc. Ze krijgt een giga mooie bos bloemen met een kaart, dan kan ze daar alvast van genieten. Maar daarna gauw naar huis. Niet door naar zus....Zo moeilijk, want ik weet dat zij het niet accepteert. Ik gooi het op dat ik niet lekker ben. Anders zegt ze dat ze dat zelf wel allemaal beslist of ze visite aan kan of niet. ja ja... vechtjas is het, de schat.

Nog steeds niet gewogen, morgen maar weer.

Groetjes van Crebster en wens iedereen een fijn weekend
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 26 nov 2021 10:42    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Crebster, jij hebt deze dagen veel op je bordje.
Wat een geluk dat jij zo'n leuke man hebt, kun jij je vast verhaal aan hem kwijt. Grappig, ik heb uitgerekend dat hij uit hetzelfde bouwjaar moet zijn als de mijne, geen slecht jaar!

Meid, als jouw zuster net zo'n verstandige en empathische vrouw is als jij, jullie zijn immers zusters, dan begrijpt ze vast dat jij nu niet kan komen en de komende weken ook niet.
Gelukkig is er nog de telefoon en ga jij naar jullie moeder, je kunt haar goed op de hoogte houden. Als jij net zo goed kan bellen als hier schrijven dan zal jij van onschatbare waarde zijn!
Het zij zo, Crebster, het kan niet anders.

Jij kunt, iedereen kan, zoals je weet, ook al wordt jij niet ziek, drager zijn van het virus. Ik vertel je niets nieuws. Je doet er goed aan niet naar te gaan, voorlopig.
Moeilijk, joh.
Het is zwaar om aan de zijlijn te staan, bijvoorbeeld wat betreft de derde injectie voor jouw moeder, maar jij kan het niet anders dan overlaten aan de verzorging.

Ik begrijp dat je baalt, maar Covid 19 is zoooooooo besmettelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 26 nov 2021 20:41    

Reageer met quote
Zaterdag 27 november 2021,

Hallo dames,

Astride@ Gelukkig nam mijn zus het goed op. Ze schreef dat ze zich schaamde met haar gezeur, terwijl ik ook in de lappenmand ben. Ach... echt, ze is zo een schat, pittig maar zo liefdevol. Ze is totaal geen zeur en gaat altijd maar door en door. Zie waar het naar toe leidt. We gaan gauw afspreken.
Mijn man is in maart 1945 geboren. Zeker goed bouwjaar. Lachen

Nou... ben naar mijn moedertje geweest. Was zo gezellig. We hebben haar lekker verwend. Mooie bloemen en een kaart. Ook haar lekker verzorgd, zodat ze er mooi bij zit maandag.
We dronken warme chocomel en hadden een plak cake voor haar meegenomen en een Sint-chocolaatje, die had ze in een mum van tijd op.

Ik had mijn blauw plekken geplamuurd met bbb creme, want ik zag er niet uit vanmorgen, maar had ook een mondkapje op hoor. Ook mijn man zijn oog ff in de make-up gezet, want dat oog is echt alle kleuren van de regenboog.
Verder gaat het goed en de pijn is ook iets minder, alhoewel ik nog steeds op tijd iets moet innemen, anders is het niet leuk.

Heb me vanmorgen gewogen en was iets afgevallen, niet veel, want ik eet veel te veel koolhydraten. Dat allemaal is nu ook op sinds vandaag en gaan we eens echt wat sterker zijn. Mijn man mag echt niets extra's meer halen, want ik gooi het nu het raam uit. Ik val van me stoel van het lachen!

Wens iedereen een fijn weekend en tot schrijfs.

Groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 27 nov 2021 13:09    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Crebster, wat ben je mooi!

Werk met mij mee aan een betere toekomst: scheid bv afval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 27 nov 2021 13:49    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 91, 92, 93  Volgende
Pagina 92 van 93