Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 86, 87, 88 ... 91, 92, 93  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Astride
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Straight Away

Reageer met quote
Dank je, Crebster, weer mijn dank!

Je hoort nog.

Veel plezier met jouw vriendin.

Werk met mij mee aan een betere toekomst: scheid bv afval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 14 okt 2021 11:31    
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Vrijdag 15 oktober 2021,

Goedemorgen lieve vriendinnen,

Vanmorgen was ik redelijk op tijd opgestaan, nieuws gelezen en toen dacht ik: Laat ik eens lekker pancakes bakken.
Eigenlijk zou ik zondag die pancakes bakken, maar daarna doen we niet zoveel en kan ik het niet verbranden. smullen

Recept

30 gr volkorenbloem
Halve tl. bakpoeder
30 gr havermeel ( doe ik zelf fijn hakken)
1 banaan
2 eieren
1 tl. koekjes/speculaaskruiden
150 gr magere melk
Bakken in vloeibaar vet.

Beetje honing over de gebakken pancake en smullen maar.

Dan zul je wel schrikken en denken van: Hoe kun je dat nu doen i.c.m. een shakes dieet? ja ja... dat kan hoor. ff een boost voor het lijf.
Zo één keer per maand bak ik deze overheerlijke pancakes, maar wel op een moment dat ik zeker weet dat ik het kan verbranden.
Vanmiddag ga ik 10 km wandelen en morgen met mijn schat 30 km fietsen. Heerlijk joh.

Verder hou ik me rustig met eten, dan komt het helemaal goed.
Zo af en toe moet je wat meer eten, anders gaat je lichaam in de slaapstand en dat willen we niet. En... je blijft tevreden.
Vandaar dat zaterdag ook een dag is dat ik lekker ga eten, omdat we dan ook veel gefietst hebben. Verder doe ik de hele week weer rustig aan. Meet alles af wat ik eet, dan kan het niet fout gaan.

Gister heb ik mijn zus nog geappt en die gaat ook aan de Dieet Pro en gebruikt het als ontbijt. Nou, dan kan ik ook weer een pot bestellen. Scheelt weer als we het samen doen. Zie haar toch donderdag. Ik kies voor banaan smaak, die is me toch zo lekker.

Het gaat goed zoals het nu gaat en ben een blij mens.

Wens iedereen een fijne dag toe en maak er wat van.

Groetjes Crebster. Mallepietje

Menu

Totaal 985 kcal Energie en 599 kcal verbrand aan het 10 km wandelen.

Ontbijt
Pancake volkoren/banaan 337 kcal
Honing 96 kcal
Koffie, cafeïnevrij 3 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
Water 0 kcal
441 kcal

Lunch
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Magere melk 95 kcal
Dieet Pro chocola 55 kcal
Water 0 kcal
151 kcal

Avond
Aardappel 83 kcal
Andijvie 39 kcal
Jus 43 kcal
Magere runderlappen 108 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
368 kcal

Tussendoor
Kamillethee 0 kcal
Water 0 kcal
24 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 15 okt 2021 10:03    

Reageer met quote
Zondag 17 oktober 2021,

Vrijdagmiddag Nog even naar Hellevoetsluis gefietst, ik zou gaan wandelen, maar ik zie zo slecht. Ik kon om 13:45 uur terecht en ja... leeslens een kwart sterker. Gelukkig dat het probleem is opgelost. Ik draag namelijk rechts een lens voor veraf en links om te lezen. Handig en draag het zo al ruim 7 jaar! Mijn ogen zijn zo droog, dus ook speciale oogdruppels gekocht. Die druppels kunnen ook gebruikt worden tijdens het dragen van mijn lenzen zonder te beschadigen.

Zaterdagochtend zijn we op tijd opgestaan, ontbeten en toen op de fiets naar Spijkenisse gegaan. Gewoon ook om even te fietsen samen hoor. Eerst even langs de fietsenwinkel gereden, omdat ze mijn accu hadden beschadigd toen ze hem hadden nagekeken en ja... ik krijg uit coulance een nieuwe accu, geweldig en snel opgelost. Het was een geslaagde ochtend. Een hele mooie pyjamabroek gescoord en wat is die stof lekker zacht. Ook mijn man heeft een heerlijke huisbroek gekocht, dus laat de winter maar komen. Verder gezellig ons broodje gegeten op een bankje bij de kinderboerderij met wel een overheerlijke ijskoffie van Dirks. Die zijn zalig en na al dat fietsen kan het ook best.

Zaterdagmiddag/avond Dan eten we lekkere patatjes uit de airfryer met een frikandel. Daar keek ik ook zo naar uit. Mijn boost dag. Ik kwam deze dag op 1578 kcal totaal.

Heb een leuk boek vanmiddag / avond uitgelezen. Een boek van Saskia Noort de eetclub. Wat spannend was dit boek. Goede schrijfster ook. Ik denk dat ik dit boek aan mijn zus gaat geven donderdagmiddag. Leest ook zo lekker deze boeken.

Zondag

Heerlijk geslapen en na het ontbijt wat kleding zitten te herstellen. Zo af en toe gaan er wat naadjes los zitten van T-shirts en ook van een nieuwe onderbroek op de zijkant, zonde om weg te gooien, deze zit zo lekker. Maar goed... vanmiddag ga ik 10 km wandelen. Dan heb ik ook deze dag weer mijn beweging gehad.

Verder deze week rustig aan betreft de kcal. Morgen ga ik de shakes bestellen. Ze hebben ook citroen meringue. Die neemt mijn zus, ben benieuwd. Ik blijf trouw aan de banaan en chocolade. Lachen

Wens iedereen een fijn weekend toe en geniet.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 920 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Dieet Pro 66 kcal
161 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Pecannoten, ongezouten 72 kcal
Magere Franse kwark 78 kcal
Dieet Pro 37 kcal
188 kcal

Avond
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Jus 43 kcal
Snijbonen 46 kcal
Kipfilet 125 kcal
Karnemelk 75 kcal
467 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Kamillethee 0 kcal
Koffie, cafeïnevrij 9 kcal
Koffiemelk, halfvol 15 kcal
AH Jonagold 80 kcal
104 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 17 okt 2021 10:32    

Reageer met quote
Maandag 18 oktober 2021,

Goedemorgen mensen,

Zondagmiddag nog heerlijk gewandeld. Ik verzon allerlei uitvluchten om maar niet te hoeven gaan, maar Creb vond er geen acceptabel genoeg om thuis op de dikke, luie kont te blijven zitten. Dus... Gaan! Het werd een dikke 10 km. Het is zo mooi buiten en het ruikt ook zo zalig en niet eens koud. Al die bladeren die vallen en het natte gras wat net is gemaaid ruikt als een herfstboeket. Daar word ik zo gelukkig van. Na de wandeling ben ik dan wel verder niets meer waard, maar dat kan me geen zier schelen. Alles stond klaar voor het avondeten, dus...Ben trots dat ik doorgezet heb.

Foto van het bibliotheekje wat aan de weg staat in de polder. Daar halen we altijd boeken. Je pakt er één en je zet er één bij. Dit systeem werkt als een tierelier.

Vanmorgen was ik best vroeg op voor mijn doen en manlief stond het ontbijt al klaar te maken. Nu maak ik zelf mijn ontbijt, omdat dat bestaat uit een shake, gaat hij niet doen, natuurlijk. Ben weer redelijk hersteld, dus we gaan zien wat de dag ons brengt.

Omdat ik vanmiddag weer ga poetsen in de keuken van de haven, heb ik alvast mijn eten klaar staan. We eten namelijk heerlijke volkoren spaghetti. Die kook ik eerst omdat het beter is en je bloedsuikerspiegel, zodat ie niet zo gaat pieken en... omdat ik vanavond dan bijna direct kan gaan aanvallen. Ik geef mijn man een seintje als ik op de fiets spring, dan zet hij de pan met water op om de spaghetti op te warmen en het prutje op een laag pitje. Jammie... ik krijg nu al trek en het ruikt nu al zo heerlijk hier. Allemaal verse producten gebruikt en extra ui en knoflook. Ik heb het pakket van champignons gebruikt met peterselie, prei en rode ui en natuurlijk groene pesto erin. Dat smaakt gelijk zo anders dan. Ik rul nooit het gehakt voor spaghetti, maar maak balletjes ervan en kruid het zo pittig dat je ze goed proeft. Zit hier gewoon te kwijlen bij het schrijven van mijn dagboek. Ik val van me stoel van het lachen!

De shakes zijn weer besteld voor zus en voor mij, dus we gaan het meemaken weer. Had ook nog shakes van het Kruidvat, ze zijn lekker, maar op de een of andere manier val ik beter af met de shakes van Dieet Pro en voel me er goed bij en ontzettend fit.

Wens iedereen weer een fijne dag toe, ik ben er morgen weer.

Groetjes van Crebster.

Menu Eten

Totaal 1006 kcal

Ontbijt
Water 250 ml 0 kcal
Zonnatura groene thee gember 250 ml 0 kcal
Dieet Pro 15 gr 55 kcal
Magere melk 250 ml 95 kcal
150 kcal

Lunch
Dieet Pro 10 gr 37 kcal
Zonnatura groene thee gember 250 ml 0 kcal
Gemberwortel 1 gr 1 kcal
Water 250 ml 0 kcal
Pecannoten, ongezouten 10 gr 72 kcal
Magere Franse kwark 150 gr 78 kcal
188 kcal

Avond
Water 250 ml 0 kcal
Magere melk 250 ml 95 kcal
Spaghetti, volkoren 150 gr 201 kcal
Honig basis voor spaghettisaus bolognese 10 gr 31 kcal
Roerbakgroenten, met champignons 100 gr 25 kcal
Knoflook 1 teentje 3 kcal
Ui 1 x 15 kcal
Pesto 3 gr 13 kcal
Ei gebakken 110 kcal
Mager rundergehakt 60 gr 148 kcal
Italiaanse kruiden 1 gr 3 kcal
644 kcal

Tussendoor
Kamillethee 250 ml 0 kcal
Koffie, cafeïnevrij 3 x 300 ml 9 kcal
Water 4 x 250 ml 0 kcal
Koffiemelk, halfvol 3 x 5 ml 16 kcal
25 kcal

1006 kcal Energie
33,9 g Vet
11,1 g Verzadigd vet
87,7 g Eiwit
83,3 g Koolhydraten
11,3 g Vezels
3,17 g Zout
5,96 μg Vitamine B12

Totaal 215 minuten 996 kcal
Fietsen, 19-22 km/uur, matige inspanning 35 min. 319 kcal
Schoonmaken 180 min. 677 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 18 okt 2021 9:58    

Reageer met quote
Dinsdag 19 oktober 2021,

Goedemorgen mensen,

Het was me niet opgevallen, maar ik kijk naar de datum bij mijn profiel en ik zie dat ik al ruim 9 jaar bij de weegclub zit. Niet altijd geschreven in de dagboekjes, maar toch.

Gistermiddag gewerkt in de haven, de keuken poetsen en ik kwam natuurlijk weer eens gebroken thuis. Maar het was wel weer gezellig daar. Gelukkig stond het eten klaar toen ik thuis kwam en konden we gauw aanvallen. Wat had ik lekker gekookt zeg. Daarna lekker op de bank tv gekeken. Moet altijd zo lachen om de mannen van VI op Veronica.

Vandaag komen de shakes van Dieet Pro en als het goed is kan ik mijn rechter lens ophalen, krijg nog bericht daarover via mail, maar goed ook, want ik kan bijna niet lezen, zo slecht zicht heb ik met dat oog.

Ga nu lekker het huis doen en het bed verschonen, kunnen gelijk de doeken van het schoonmaken bij die was.

Iedereen veel succes vandaag, we moeten volhouden.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 832 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Dieet Pro 55 kcal
Magere melk 95 kcal
150 kcal

Lunch
Dieet Pro 37 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
116 kcal

Avond
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Jus 43 kcal
Witlof 32 kcal
Schouderkarbonade 209 kcal
462 kcal

Tussendoor
Kamillethee 0 kcal
Water 0 kcal
Koffiemelk, halfvol 16 kcal
AH Jonagold 80 kcal
105 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 19 okt 2021 8:02    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Lekker witlof, dat maak ik altijd klaar als een stamppotje met oude kaas smullen
Ga nu ook koken, heb trek inmiddels!

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 19 okt 2021 17:06    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Lieve Crebster,
bedankt voor je geweldige beschrijving en dus nuttig. Ik heb alle smaken gisterenavond besteld en krijg het donderdag:

Los zakje DieetPro (1 shake) - Vanille
Variatiepakket ChocoFun, 5 smaken in 1 pakket × 1
Variatiepakket FruitFun, 5 smaken in 1 pakket × 1
Los zakje DieetPro (1 shake) - Cappuccino
Los zakje DieetPro (1 shake) - Kers × 1
Los zakje DieetPro (1 shake) - Mango x 1

Later kan ik weer bestellen wat ik het lekkerst vind.

Wat een mooie en gebruikersvriendelijke site. En jij bent er duidelijk heel enthousiast over.
Ik houd je op de hoogte!
Bedankt voor de kortingscodes.

Een heel prettige dag!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 20 okt 2021 6:32    

Reageer met quote
Woensdag 20 oktober 2021,

Astride@ Fijn dat ik je zo kan helpen. Ben heel benieuwd hoe je de smaken vindt. Ik ken alleen de chocolade, cappuccino, banaan en mango smaken. Banaan en mango vind ik super lekker met karnemelk. Lekker fris. Weet wel dat je veel water moet drinken met shakes. Je moet de zooi wel kunnen afvoeren. Verder succes met het stabiel blijven en/of afvallen. We gaan ervoor!

Gistermiddag nog mijn lens in Hellevoetsluis opgehaald en wat ben ik blij! Kan weer lezen. Ha ha ha... Lekker op het fietsie gegaan en wat een zalige temperatuur, maar wel veel wind. Dus ik heb gister toch nog kcal verbrand.

Ook voetbal gekeken en wat speelde Ajax goed zeg. Ze hadden een veel betere score kunnen hebben, er ging veel er naast, jammer hoor.

Vanmorgen nog mijn huisje verder gedaan en alles is weer spik en span.
Vanmiddag mijn griepprik halen samen met manlief. Dat doen ze gewoon in onze recreatiezaal, dan komen de doktersassistenten dat doen voor de ouderen en hoeven ze niet naar de drukke praktijk. Blij dat ik ervan mee kan profiteren. Het is voor mij de eerste griepprik, ben net 60 jaar. Lachen Dan vanmiddag ook nog even een bakkie doen bij mijn vriendin boven. Die is eindelijk klaar met vakantie vieren. Hihihi...

Vanavond speelt PSV, ook leuk. Kijken wat ze gaan doen. Zo komen we wel de avond door. Ben gek op voetbal kijken. Die kracht van de jongen mannen / vrouwen, prachtig. Dat vind ik van alle sport. Je moet er wat voor over hebben om aan de top te komen, zo mooi om te zien.

Wij eten rode kool met een slavink, ik doe er nu al een moord voor. Het idee dat je lekker gaat eten. mmmmmmm

Wens iedereen een fijne dag toe verder en ook al vallen de blaadjes, geniet van deze kleurrijke dag.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 836 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Dieet Pro 55 kcal
133 kcal

Lunch
Water 0 kcal
Dieet Pro 37 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Pecannoten, ongezouten 72 kcal
188 kcal

Avond
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Jus 43 kcal
Rode kool, glas 48 kcal
Slavink 222 kcal
491 kcal

Tussendoor
Kamillethee 0 kcal
Water 0 kcal
Koffiemelk, halfvol 16 kcal
25 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 20 okt 2021 12:11    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Lekker een slavink, laatst had ik er 2 gekocht, 2 biologische slavinken. Dat bij de biologische slager, ik geloof echt wel dat dat een goede slager is. Ik proefde echt wel verschil.

Fijne dag.

Groetjes en liefs tante Zon cheerleader cheerleader cheerleader

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 21 okt 2021 10:17    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ha die Crebster,
gisterenmiddag is de eerste zending per brievenbuspost binnengekomen. Ik ben zo benieuwd hoe ze smaken die van SA vond ik allemaal lekker, maar toch met mijn volcolonpoeder toch zo'n 200 calorieën. Hoewel bij sommige gebruik jij ook magere melk, karnemelk(lekker....) en kwark. Ik verheug mij er op, eerst de oude voorraad opmaken. Goed zeg, die opmerking over die kortingscodes, ik had misschien het foldermateriaal weggegooid. Die shakes van Dieet Pro en nog veel meer zijn ook te koop bij de Dieetwebshop, tegen dezelfde prijs. Ik koop daar regelmatig maar je moet meer dan 50 euro bestellen om onder de bestelkosten uit te komen. Ik drink gelukkig altijd al veel, geen alcohol maar thee, koffie en water.
Ik houd je op de hoogte,
prettig weekend....

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 22 okt 2021 15:40    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 86, 87, 88 ... 91, 92, 93  Volgende
Pagina 87 van 93