Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 84, 85, 86 ... 91, 92, 93  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Astride
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Straight Away

Reageer met quote
Ha meid, jij eet heerlijk, zorgt goed voor jezelf (en zo ik lees voor zoveel anderen) en stelt je prioriteiten! We zijn even oud, maar ik kan zoveel van je leren.
Heb het momenteel ineens gigantisch druk, maar denk aan jullie, mijn paar vriendinnen op de weegclub.

Crebster, jij komt er wel, ik ben er van overtuigd, ook zonder mw Beck.

Werk met mij mee aan een betere toekomst: scheid bv afval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 sep 2021 13:01    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Kort van stof ben ik, he, maar jij weet het zo prachtig te verwoorden want ik denk precies zo.
Maar ik ben momenteel snel, snel, snel en heb het weken/maanden al erg druk!
Slaap weinig, maar dat is niet zo erg, komt wel goed.

Wat ik toch even weer kwijt wil: overweeg toch eens Volcolon te gebruiken. Echt, het werkt geweldig.
Ik begrijp je bezwaar tegen bewerkt spul, maar dan moeten we ook iets hebben tegen de shakes die jij en ik gebruiken.

Ik ben ook tegen bewerkte producten en ook tegen gebruik van veel plastic. Wij gebruiken nu uit overmacht, mijn man is ernstig ziek, veel gemaksvoedsel in de zin van schoongemaakte groente, fruit etc..
Maar ik moet dit NU eenmaal, is minder tijdrovend.
Hij wordt straks beter, moet beter worden!

Maar daar gaat het nu niet om,
Vocolon 2 a 3 sachets per dag, ook door HA of bij drogist, ik wil nooit meer iets anders.

Zeg, prettig weekend samen!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 01 okt 2021 1:10    
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Vrijdag 1 oktober 2021,

Goedemorgen allemaal,

Zonnetje@ Tja...lekker gegeten en gesnoept, dan is het logisch dat het niet goed gaat en dat je aankomt. Nu weer doorpakken, gaat lukken. Wil nu die shakes laten staan. Moet toch weer een keer normaal eten, toch? Jij ook heel veel succes met alles wat je doet.

Lisanne@ Wat vervelend dat je man zo ziek is, ik wens jullie beiden dan ook heel veel sterkte. Wees maar extra lief voor hem. Valt niet mee allemaal. Voor je man niet en ook zeker niet voor jou.
Die volcolon zal ik in gedachte houden, zal er eens naar informeren, want het is idd een crime die ontlasting. Altijd al zo geweest hoor. Ook bang dat als ik op visite ga, dat ik dan wel moet. Pfff...Ga zo de huisarts erover bellen. Bedankt!

Die shakes van Dieet Pro zijn niet zo heel erg als die andere shakes, maar idd, bewerkt. Ik moest tussen twee kwade dingen kiezen. Of dik blijven (ruim 85 kilo) of tijdelijk aan de shakes. Had het al eerder gedaan met de shakes van het Kruidvat, toen was ik nog niet zo precies betreft inname van voeding. Het is 50% suiker die zooi. Ik was wel 20 kilo afgevallen, maar geen plan gemaakt om te stabiliseren en het was er ook zo weer aan. Bah...

Dieet Pro is best prijzig, maar wel wat beter dan al die goedkope merken en zo lekker, maar je kunt beter gezond eten, dat is een ding wat zeker is. Beetje bij beetje worden we steeds wijzer op onze oude dag.

Nu is het de kunst om gezond te stabiliseren en ik heb nog nooit zoveel op mijn Eetmeter zitten ploeteren, maar het gaat me lukken Mijn gewicht zakt al gelukkig. Zat er echt mee. Soms denk ik dat ik ontplof met al dat water drinken etc. maar ik ga het geloof ik door hebben met stabiliseren.
Het is toch zonde als al die vetrolletjes weer gaan dansen boven de broekriem, brrrr... Nee hoor. Dus we moeten sterk zijn, serieus de tijd nemen hoe je het stabiliseren gaat aanpakken en hoe je reageert op wat je eet en volhouden natuurlijk. En niet te vergeten blijven bewegen en water drinken.

Ik heb wel geleerd om de koolhydraten tussen de 50 en 100 gram te houden per dag en te proberen om meer eiwitten te gebruiken. Dat is ook even een dingetje voor mij, vandaar het gepuzzel op mijn Eetmeter. Het liefst hou ik de schijf van vijf aan. Dan krijg je toch wat van alles binnen. Heel cliché, maar wel logisch.

Net een stukje gewandeld naar de Lidl, kon op de fiets, maar Nee... hup lopen met die dikke kont. Ha ha ha...Ff pecannoten gehaald, die zijn in de aanbieding. Ik heb een zooi fijn gehakt en in een doosje gedaan. Lekker een kleine eetlepel door de Franse magere kwark of magere bio yoghurt, die moet eerst op. Mijn man eet nu ook kwark tussendoor. Dan gaan er ook wat zaden door de kwark en soms wat halva pruimenjam. Die was weer bij de Aldi in de aanbieding.
Wat super lekker was, is dat ik nog slagroom over had. Die ga ik niet weggooien en heb het over de kwark gedaan. Oohhhhh, dat is jammie zeg. Als het op is, dan is het zo. Gooi niets/weinig weg en schrijf alles eerlijk op in mijn Eetmeter. Anders hou je je zelf voor de gek.

Tja... vanmiddag ga ik onze voeten doen. Van mijn man en van mij, lekker in een badje soda en dan scrubben, masseren, nagels knippen etc. Dan olie op de nagels en ga maar zo door. Dat doe ik zo eens in de maand. Lekker kneuterig met je voeten in een bak warm sop. Grap

Wens iedereen een fijne dag toe en geloof in jezelf, geef niet op.

'Hoe moeilijk sommige situaties ook kunnen zijn, het komt altijd goed, ook al is dat op een andere manier dan je gedacht had'. Dat zijn de wijze woorden van mijn lieve moedertje.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 1009 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Halvajam 24 kcal
Bio organic magere yoghurt 42 kcal
Magere Franse kwark 39 kcal
Walnoten, ongezouten 74 kcal
Pitten, zonnebloem 65 kcal
Slagroom, spuitbus 31 kcal
275 kcal

Lunch
Eiwitrijk brood 66 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Rookvlees 11 kcal
Becel proactiv verlaagt actief cholesterol 21 kcal
99 kcal

Avond
Aardappel 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 43 kcal
Andijvie 39 kcal
Mager rundergehakt 172 kcal
432 kcal

Tussendoor
Kamillethee 0 kcal
Koffie, cafeïnevrij 3 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
AH Jonagold 59 kcal
Pecannoten, ongezouten 36 kcal
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
Water 0 kcal
203 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 01 okt 2021 11:07    

Reageer met quote
Zaterdag 2 oktober 2021,

Wat een dag! ... Mijn man en ik waren vanmorgen allebei erg vroeg wakker en moesten ook nog vandaag de katten van mijn stiefzoon in Zuidland eten geven. Dat gecombineerd met een fietstocht eerst naar Spijkenisse, Simonshaven en via Zuidland weer terug naar Brielle. 40,4 km. Ook een volkoren broodje met halvajam meegenomen, maar wel een bekertje van D.E. ijskoffie gehaald bij de Dirks, dat hadden we wel verdiend. Lekker bij het bammetje. Ha ha ha... en ook zo goed geslaagd. Een wat dunnere tussenjas gekocht en twee pyjama's in de maat M. Eentje is zo heerlijk zacht. En dan die maat.... Had ik niet gedacht. Had die dingen wel nodig, had niets lekker warms voor deze dagen als ik thuis ben, dus... Ben zo blij. Die tussenjas lekker voor als ik ga wandelen of op de fiets boodschappen ga doen of zo, anders heb ik het zo heet, had al mijn winterjas uit de kast gehaald, maar die is veel te dik voor deze tijd.

Zondag lekker voetbal kijken in mijn heerlijke zachte pyjama en natuurlijk lezen...heb weer zoveel boeken gekregen via de mail.

Het eten gaat ook beregoed. Totaal geen honger nu ik anders eet. Beter denk ik en ik ben ook een veel blijer mens. Als ik veel beweeg kan ik rond de 1200 kcal zitten en anders rond de 1000 kcal. Dat laatste om af te vallen. Neem ook sinds een paar weken extra multi vitamine en 750 mg vitamine C. Eet niet zoveel fruit, helaas. Dat is misschien het volgende dingetje wat ik moet aanpakken. Nu haal ik het maar voorlopig uit een potje. Altijd goed gegaan.

Zal mijn menu een keertje wat gezelliger opschrijven, het gaat er een beetje op lijken. Mijn gewicht zakt al aardig. Pffff... vond ik ook zo spannend.
Huisarts gebeld voor ander spul voor de stoelgang...maandag ff ophalen, ik was gistermiddag te laat. Tijd vergeten. Ha ha ha...
Wel roosvicee laxo gehaald voor in de kwark. Je moet wat.
Als je gaat rekenen, kom ik ruim boven de 3 liter vocht!

Menu totaal energie 1241 kcal
Beweging: 1229 kcal verbrand

Ochtend:
250 ml warm water met citroen
200 ml bio magere melk
30 gram grove havermout
10 gr rozijntjes
10 gr lijnzaad
snufje koekjes/speculaaskruiden
300 ml Koffie cafeïne vrij
5 ml Koffiemelk halfvol
Multi vitamine en vitamine C 750 mg
308 kcal

Middag
50 gr volkoren bolletje
6 gr becel
20 gr halvajam
230 ml DE Ice cappuccino
250 ml water
316 kcal

Avond
250 ml magere melk
250 ml water
10 gr rookvlees
40 gr eiwitrijk brood
233 kcal

Tussendoor
2 x 300 ml koffie cafeïne vrij
2 x 5 ml koffiemelk halfvol
250 ml kamille thee
75 gr mager Franse kwark
75 gr bio organic magere yoghurt
15 gr pecannoten
1 eetlepel roosvicee laxo
10 gr lijnzaad
10 gr pittenmix pompoen/zonnebloem
2 x 250 ml water
385 kcal

Fijn weekend allemaal en de groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 02 okt 2021 14:38    

Reageer met quote
Zondag 3 oktober 2021,

Goedemorgen lieve mensen,

Het is vandaag 3 oktober Leidens Ontzet en waarom weet ik dat. De hele familie, behalve ik weer, is geboren in Leiden. We kregen speciaal vrij als het op een schooldag viel. We woonden toen dus in Den Haag, ik ben daar als laatste van het gezin geboren. Vader pestte me altijd als ik niet lief was, dat ik niet mee mocht, omdat ik geen Leienaar was. Ik was immers de enige die een Hagenees was. Dat was wel een dingetje om rekening mee te houden en was poeslief in die periode Grap We gingen met z'n allen de taptoe kijken en tussendoor oliebollen eten... Wat een tijd... daar stonden mijn ouders met negen kinderen en al de kindjes stonden te trappelen om alles goed te zien, ik op vaders nek en ja... ook natuurlijk naar de kermis als de taptoe voorbij wat gegaan en de oliebollen op waren. Thuis gekomen lekker hutspot eten met klapstuk, die haring met witte brood lustte ik niet, nog steeds niet. Brrrr...
Heerlijk om aan die tijd terug te denken... Die vader van me deed dat toch maar allemaal... hij is altijd erg ziek geweest door de gevolgen van diabetes type 1 en werd maar 57 jaar jong. Maar hij vocht voor zijn gezin, ook al ware we niet rijk. We waren wel rijk... al die liefde die werd gegeven. Vader kon ook super streng zijn hoor, dan waren we wel bang, zeker als de mattenklopper werd gehanteerd, maar over het algemeen heb ik het heel goed gehad. Een warm nest, voornamelijk door onze lieve moeder, ze nu bijna 91 jaar, kan je wel zeggen en een onbezorgde jeugd gehad als jongste dan... de ouderen hadden het veel moeilijker, maar ja, dat ging vroeger waarschijnlijk zo... maar dat is allemaal geweest.

Vanmorgen ontzetten laat op, heerlijk... manlief had het ontbijt gezellig op tafel en riep me zo lief.
Normaal vind ik het wel prettig wat later opstaan, maar nu miste ik wel wat poetstijd, ha ha ha... Dus gauw aan de gang gegaan. Dat doe ik meestal op zondag... ik heb normaal gesproken zo een hekel aan de zondag...dat moesten we vroeger naar de kerk, alles dicht, 's middags verplicht een tukkie doen, zo saai die dag, bah!

Maar goed... Het bed is verschoond, wassen gedraaid, huisje gesopt, wij zijn gedoucht en het avondeten klaar gezet en ga maar zo door.

Ondertussen kijk ik naar de wedstrijd damesvoetbal Feyenoord – Ajax. Mijn oren liggen in de huiskamer, whoehahaha... en ja hoor... Feyenoord scoort en staat voor met 3-1. (Ze scoren net weer! 4-1) Ze zijn goed hoor, die vrouwen, wat een bikkels.

Het is de eerste wedstrijd dat deze rivalen (Feyenoord – Ajax) tegenover elkaar staan in de geschiedenis vrouwenvoetbal. Als je hoort hoe weinig die meiden eigenlijk betaald krijgen tegenover het mannenvoetbal, walgelijk dat verschil, zeg. Die kerels verdienen veel te veel en waarom??? Omdat ze zogenaamd zo goed zijn??? Poeh!.. maar... er zit beweging in dat de dames meer geld gaan verdienen en meer prijzengeld etc.

Het gaat goed betreft het eten en ja... de stoelgang is weer op gang gekomen. Wat een opluchting. Heb een zooi van die Macrogol ingenomen.

We eten vandaag weer lekker vanavond. Aardappeltje, snijbonen en kipfilet. Geen hutspot, maar dat doen we wel als het wat kouder wordt. Ook een plakje van mijn volkorencake bij de koffie genomen. Gezellig voor de zondag bewaard. Verder gaat het zijn gangetje en voorlopig geen lekkers meer de rest van de week.

Fijne zondag gewenst met de groetjes Crebster.

Menu

Totaal 1238 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Eiwitrijk brood 106 kcal
Halvajam 24 kcal
151 kcal

Lunch
Eiwitrijk brood 106 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Rookvlees 11 kcal
Water 0 kcal
139 kcal

Avond
Aardappel 83 kcal
Jus 43 kcal
Snijbonen 58 kcal
Bio organic karnemelk 80 kcal
Roosvicee fruitkracht pruimensiroop 43 kcal
Kipfilet 125 kcal
Water 0 kcal
432 kcal

Tussendoor
Kamillethee 0 kcal
Bio organic magere yoghurt 32 kcal
Magere Franse kwark 39 kcal
Pecannoten, ongezouten 108 kcal
Pittenmix pompoen & zonnebloem 91 kcal
Lijnzaad 48 kcal
Roosvicee Fruitkracht pruimen siroop 43 kcal
Volkorencake met dadels en walnoten 133 kcal
Water 0 kcal
518 kcal

Met schoonmaken van het huis 2 uur - 447 kcal verbrand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 03 okt 2021 13:28    

Reageer met quote
Maandag 4 oktober 2021,

Vanmorgen vroeg opgestaan, want we gingen naar moedertje. Lekker gezongen. Ik kreeg een plantenbakje voor al de muziek en teksten die ik verzorgd had. Zo ontzettend lief van die dames.

Toen ik thuis kwam, mijn boek uitgelezen, zo spannend allemaal.... Kennen jullie de schrijver Blake Pierce, die schrijft zulke enge thrillers, maar ik vind het geweldig om dat te lezen.

Zit nu voor een paar dagen te puzzelen in mijn Eetmeter, hoeveel ik binnen krijg. Vandaag eigenlijk veel te veel zie ik... maar ach...

Morgenvroeg krijgt de auto een grote beurt. Dus dat wordt een snel ontbijtje thuis. En.... Ik ga morgenmiddag lunchen met mijn vriendin. Ze heeft me uitgenodigd, omdat ik, als ze op de camping zit, voor haar post zorgt. Kleine moeite toch voor je buurtje. Maar wel lief dat ze me zo wil bedanken. Ik ga denk ik een pannenkoek eten met spek en stroop. Dat eet ik namelijk nooit en verder lus ik niet veel. Ha ha ha... lekker lunchen met mij.
Maar...dan laat ik mijn avondeten wel voorbij gaan. Heb nog voor mijn schat een prak spaghetti in de vriezer, te weinig voor twee, dus dat komt goed uit. Ik zit morgen dan net onder de 1200 kcal.

Dat puzzelen doet mij wel goed, want je zit zo aan de 1500 kcal. Dat kan een keer, maar voor je het weet wordt het steeds meer wat je gaat eten, dus niet!

Maar goed dat ik vooraf kijk, hoeveel ik per dag ga eten. Ben superblij met mijn Eetmeter.

Menu

Totaal 1401 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Ei 64 kcal
Knäckebröd, Land en Ambacht, pompoenpit, Rivercote 70 kcal
Kipkerriesalade 43 kcal
198 kcal

Lunch
Eiwitrijk brood 106 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Kalkoenfilet, vleeswaar 25 kcal
Halvajam 24 kcal
Volkorenbrood met pompoenpitten 96 kcal
Gouda's glorie plantaardige halvarine 42 kcal
294 kcal

Avond
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Jus 43 kcal
Mager gehakt 265 kcal
Broccoli 47 kcal
438 kcal

Tussendoor
Kamillethee 0 kcal
Water 0 kcal
Bio organic magere yoghurt 32 kcal
Magere franse kwark 39 kcal
Lijnzaad 48 kcal
Pittenmix pompoen & zonnebloem 91 kcal
Chocolademelk, uit automaat 86 kcal
471 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 04 okt 2021 16:16    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Oké, Crebster, als dat geen pleidooi is voor het eetdagboekje en de eetmeter dan weet ik het niet.
Jij bent goed bezig.

Sushi eet ik morgen en houd er globaal rekening mee. Waarschijnlijk reken ik te weinig, naar mij toe, maar dat is zo moeilijk met buiten de deur eten, nietwaar?
In ieder geval geen toetje en veel jasmijn thee.

Veel plezier morgen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 04 okt 2021 16:44    

Reageer met quote
Dinsdag 5 oktober 2021,

Wat een nacht... veel wakker gelegen en had het zo benauwd en maar draaien. Veel gedachten door het koppie. Toch maar even uit bed gestapt en naar de sterren gekeken, want het was een heldere nacht. Het gaat me steeds zwaarder vallen, rond deze tijd lag mijn lieve zus in het hospice. Wel drie jaar geleden, maar je raakt dat beeld niet kwijt.

Vanmorgen vroeg opgestaan (6:15 uur), want de auto moest een grote beurt en wel om 8:00 uur. Gelukkig was die auto lekker op tijd klaar. Ondertussen naar de Action en Lidl gegaan, dus die boodschappen zijn ook weer in huis. Tot vrijdag genoeg in huis, denk ik.

Net even gepuzzeld in mijn Eetmeter betreft uit lunchen gaan straks. Ik was het met mezelf niet eens, want ik wilde voor de pannenkoek met spek gaan, maar het gaat een tosti ham worden en een kop koffie, waar je altijd cake bij krijg.

Heb zitten puzzelen en zag dat het echt teveel werd met die pannenkoek met spek en stroop. Had vanmorgen ook al wat chocolade gesnoept onderweg bij de Action. Doe ik nooit, maar ik ging bijna van mijn graatje, dus dan maar wat lekkers. Piepklein stukje van een piepkleine chocolade lettertje, want ik at het samen op met manlief.

Ook nog thuis koffie gedronken met mijn laatste stuk gezonde cake, dus die is ook op.

Vanavond dus alleen wat kwark met pecannoten en wat pruimensap, maar niet teveel natuurlijk. Nu kom ik redelijk uit met de kcal.

Dus ja... ik vind mijn Eetmeter de uitkomst om dat te hanteren, want dat is zo realistisch en eerlijk tegenover jezelf. Stel dat ik dat niet had gedaan en die pannenkoek was gaan eten, dan had ik echt teveel gegeten en gesnoept deze dag.
Zo gaat het dus prima... gewoon doen en verstandige keuzes maken.

Wens iedereen een fijne dag verder toe en geniet maar dan wel met mate. Ik val van me stoel van het lachen!

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 1074 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Eiwitrijk brood 106 kcal
Halvajam 24 kcal
151 kcal

Lunch
Water 0 kcal
Cappuccino, met halfvolle melk 10 kcal
Casinowit 150 kcal
Ham 59 kcal
Halvarine 22 kcal
Cake 120 kcal
361 kcal

Avond
Water 0 kcal
Magere Franse kwark 117 kcal
Gemberthee 0 kcal
268 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Kamillethee 0 kcal
Chocolade, melk 137 kcal
Volkorencake met dadels en walnoten 133 kcal
294 kcal

[/img]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 05 okt 2021 10:51    

Reageer met quote
Woensdag 6 oktober 2021,

Mensen, mensen, wat heb ik genoten gistermiddag tijdens de lunch. Ik heb toast met champignons, knoflook, ui, prei en wat ei gegeten. Gezond en niet teveel. Ik was zo nerveus voordat ik werd opgehaald. Ben gewoon niets meer gewend. Hier in Brielle bij Chez André is het zo smullen, wat een heerlijke dingen hebben ze op het menu. In plaats dat ik dat met mijn man een keer ga doen. Volgende maand, dan heb ik weer de haven schoongemaakt en met wat ik vedien ga ik mijn lieverd ermee verwennen.
Lekker lunchen... dat zegt Creb... de zeikerd met eten.

Maar goed... gisteravond alleen wat kwark genomen met pruimensap en dat was goed zo. Menulijst van gister klopt dus niet, maar het aantal kcal zit aardig in de buurt. Dat dan wel weer.

Vandaag lekker zitten typen voor mijn weegclub en vanmiddag ga ik wandelen met een vriendin en natuurlijk weer een bakkie erbij. Zo gezellig. Ik deed dat eigenlijk nooit. Sinds mijn man en ik gestopt zijn met roken in februari 2006 gaan we niet zo vaak bakkies doen. Apart toch? Vroeger wel en dan een peuk erbij...zo gezellig...
Dat roken is dus helemaal niet gezellig, maar dat duurde even voordat we dat door hadden, maar goed... gelukt en gaan we gezond het leven door. (Hopen we)

Vandaag eten we bruinebonen gestampt met smeerkaas en aardappelen. Dat is nog van uit de tjid dat mijn opa op de vaart zat. Ze noemden die prak 'Gewapend beton', omdat het zo ontzettend klef is en dat het goed voedt. Ha ha ha... en daarbij natuurlijk een gehaktbal. Jammie...normaal spekjes en gebakken uitjes, maar dat wordt teveel en slaan we dat maar over.

Verder wens ik iedereen een fijne dag weer. Creb gaat het druk krijgen, vrijdag naar de kapper. Ook zo een dingetje waar ik blij van wordt. Normaal ga ik één keer per jaar naar de kapper, heb half lang haar, maar ik moet het mezelf gewoon gunnen om te gaan. Lekker masker in het haar laten zetten, stukkie eraf, je kent het wel. Verwenmomentje...en ja... samen met mijn man, die wordt ook geknipt. Klef stel zijn wij hoor. Zou zo uren nog kunnen schrijven. Grap

Oja... morgen wegen...ben benieuwd wat dat gaat worden.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 1112 kcal

Ontbijt

1218 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Eiwitrijk brood 106 kcal
Halvajam 24 kcal
151 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Magere Franse kwark 78 kcal
230 kcal

Avond
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Jus 43 kcal
Bonen, bruine 162 kcal
Smeerkaas, 20+ 41 kcal
Mager rundergehakt 197 kcal
649 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Kamillethee 0 kcal
Crefée 31 kcal
Mandarijn 28 kcal
188 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2021 10:29    

Reageer met quote
Woensdag 6 oktober 2021,

Mensen, mensen, wat heb ik genoten gistermiddag tijdens de lunch. Ik heb toast met champignons, knoflook, ui, prei en wat ei gegeten. Gezond en niet teveel. Ik was zo nerveus voordat ik werd opgehaald. Ben gewoon niets meer gewend. Hier in Brielle bij Chez André is het zo smullen, wat een heerlijke dingen hebben ze op het menu. In plaats dat ik dat met mijn man een keer ga doen. Volgende maand, dan heb ik weer de haven schoongemaakt en met wat ik vedien ga ik mijn lieverd ermee verwennen.
Lekker lunchen... dat zegt Creb... de zeikerd met eten.

Maar goed... gisteravond alleen wat kwark genomen met pruimensap en dat was goed zo. Menulijst van gister klopt dus niet, maar het aantal kcal zit aardig in de buurt. Dat dan wel weer.

Vandaag lekker zitten typen voor mijn weegclub en vanmiddag ga ik wandelen met een vriendin en natuurlijk weer een bakkie erbij. Zo gezellig. Ik deed dat eigenlijk nooit. Sinds mijn man en ik gestopt zijn met roken in februari 2006 gaan we niet zo vaak bakkies doen. Apart toch? Vroeger wel en dan een peuk erbij...zo gezellig...
Dat roken is dus helemaal niet gezellig, maar dat duurde even voordat we dat door hadden, maar goed... gelukt en gaan we gezond het leven door. (Hopen we)

Vandaag eten we bruinebonen gestampt met smeerkaas en aardappelen. Dat is nog van uit de tjid dat mijn opa op de vaart zat. Ze noemden die prak 'Gewapend beton', omdat het zo ontzettend klef is en dat het goed voedt. Ha ha ha... en daarbij natuurlijk een gehaktbal. Jammie...normaal spekjes en gebakken uitjes, maar dat wordt teveel en slaan we dat maar over.

Verder wens ik iedereen een fijne dag weer. Creb gaat het druk krijgen, vrijdag naar de kapper. Ook zo een dingetje waar ik blij van wordt. Normaal ga ik één keer per jaar naar de kapper, heb half lang haar, maar ik moet het mezelf gewoon gunnen om te gaan. Lekker masker in het haar laten zetten, stukkie eraf, je kent het wel. Verwenmomentje...en ja... samen met mijn man, die wordt ook geknipt. Klef stel zijn wij hoor. Zou zo uren nog kunnen schrijven. Grap

Oja... morgen wegen...ben benieuwd wat dat gaat worden.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 1112 kcal

Ontbijt

1218 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Eiwitrijk brood 106 kcal
Halvajam 24 kcal
151 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Magere Franse kwark 78 kcal
230 kcal

Avond
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Jus 43 kcal
Bonen, bruine 162 kcal
Smeerkaas, 20+ 41 kcal
Mager rundergehakt 197 kcal
649 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Kamillethee 0 kcal
Crefée 31 kcal
Mandarijn 28 kcal
188 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2021 10:29    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 84, 85, 86 ... 91, 92, 93  Volgende
Pagina 85 van 93