Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 83, 84, 85 ... 91, 92, 93  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   walinge
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Beste Crebster,

Je bent al mooi wat kilo's kwijt, knap gedaan!!
Maar de laatste loodjes...

Succes en zet hem op!!!

Hier valt het ook niet altijd mee, ben de enige die niet snoept, maar aan de andere kant is het ook jammer als we voor niks afgevallen zijn.
Groetjes Walinge
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 sep 2021 9:55    
Vrouw Weeggegevens   Astride
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Straight Away

Reageer met quote
Crebster,
jij drinkt inderdaad voldoende, regelmatig en voldoende. Dat las ik eerder en adviseerde jij mij.

Heb jij weleens Volcolon poeder gebruikt? Het zijn vezels in een zakje of uit een pot. Ik gebruik het al jaren, dagelijks 2 sachets door mijn shakes, yoghurt of op zoveel andere manieren. Het verrijkt mijn shakes, maakt ze gevulder en voedzamer (zo voelt het) na 20 seconden.
Je kunt het zonder recept kopen bij de drogist maar ik krijg het vanwege chronisch gebruik van de ziektekostenverzekering op recept. Alleen niet geschikt voor diabetespatiënten.

Je kunt ook Movicolon gebruiken, maar dit geeft echt een toegevoegde waarde aan de beleving van de shakes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 24 sep 2021 10:19    
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Hallo Walinge,

Leuk dat je in mijn dagboekje geschreven hebt. ja, we zijn er bijna, maar wat valt het tegen zeg, die laatste kilo's. Kan er zo kwaad van worden... normaal ben ik echt een doorzetter, dus ik moet echt weer aan de bak. Gaat lukken...Jij ook heel veel succes hoor.

Hallo Astride,

Lief dat je ff komt snuffelen in mijn dagboek, gezellig hoor en bedankt voor je tip!

Ik heb even gekeken wat Volcolon is, maar al die bewerkte dingen wil ik gewoon niet gebruiken en ja.. ik heb poeders van de huisarts voor de stoelgang, maar het moet toch ook eens vanzelf komen? Die darmen worden zo lui en zeker met alleen shakes. Wat een marteling zo af en toe...en dan maar hopen dat het je weegdag niet verpest, nou... lekker als je drie dagen niet naar het toilet bent geweest.

Om niet zo een leeg gevoel te krijgen rond 15:00 uur, doe ik voor de lunch mijn shake met magere bio yoghurt aanvullen met een beetje grove havermout, zadenmix, lijnzaad en af en toe rozijntjes. Dat doe ik niet altijd hoor, maar net zoals vanmiddag, dan weet ik dat ik 22 km ga fietsen en wil niet gaan eten als ik dan thuis kom voor het avondeten, dus dan vooraf een gevulde shake, zal ik het maar noemen. Je moet wel veel water drinken als je dit soort zaken eet.

Verder moeten we gewoon ons best blijven doen, hoppa... niet denken aan al het lekkers, maar ons mooie lijf. Daarom ben ik blij dat mijn man de boodschappen doet, dan kom ik ook niet in de verleiding.

Nou kanjers, zet 'm op en geniet van de dag zolang die nog duurt.

Groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 24 sep 2021 15:55    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
G'middag Crebster, goed weekend gehad?

Ik zou ook niet weten wat je tegen 'lekkere' trek moet doen, zo rond 15.00. We zullen moeten wachten op een gouden tip!

Zit je alweer in de flow, wat moet je nog 3 kilo?
Ik geloof vast dat je het gaat lukken!

Werk met mij mee aan een betere toekomst: scheid bv afval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 27 sep 2021 12:21    

Reageer met quote
Maandag 27 september 2021,

Astride, ja hoor, een zeer gezellig weekend zelfs. Werd er vrolijk van met die verliefde kinderen in huis. Nou ja kinderen, mijn stiefzoon is 41 en zijn vriendin 37 jaar. En heel verliefd, ha ha ha...ik zal het opschrijven allemaal.
Betreft de zoete trek, gewoon weer flink zijn en veel water drinken, dat scheelt heel veel. Mindsetting... knop om!

Zaterdag lekker de wassen gedraaid en bed verschoond en het huis gesopt. Alles rustig gedaan en het ging goed. Ook alvast wat eten gekookt en gebakken voor de zondag.

Zondag. Wat een geslaagde dag. Mijn stiefzoon kwam voor het eerst langs met zijn vriendin om kennis te maken. Eindelijk, maar wat een mooie, lieve vrouw zeg. Ze komt uit Kaapverdië. En ook zo lief voor elkaar. Wat ben ik blij voor beiden. Alleen is maar alleen. Ik dacht dat mijn stiefzoon nooit meer aan de vrouw zou komen, nou... het heeft de allerbeste. Zeer welkom in de familie.
Gister heb ik niet al teveel gegeten, maar toch te zoet. De kinderen bleven ook eten en wat vonden ze het heerlijk. Zelf gemaakte babi pangang. Is mijn stiefzoon zo gek op.

Vandaag naar moedertje gegaan en weer meegezongen. Wat waren de mensen uitgelaten met de nieuwe muziek. De vrijwilligers van de muziek waren me ook zeer dankbaar. Leuk toch... nu ga ik reserve cd's maken, zodat ze altijd wat hebben. Ze durfden het niet te vragen en hadden het over een back-up van de muziek-cd's. Moeilijk gedoe voor hun, dus zei ik dat ik zorg voor reserve muziek. Leuk als je toch nog wat nuttig bent.
Verder vanmiddag al heel wat muziek afgestruind en morgen de cd'tjes branden.

Verder ben ik eens overgegaan naar volkorenpuntjes met mager beleg i.p.v. shakes. Wil niet boven de 1200 kcal komen betreft voeding.
Heb nog halvajam ananas met appel. Zelf gemaakt met minder dan de helft suiker. Ik had twee potten, maar heb er een aan de kinderen gegeven. Weg is weg. Kan maar weer op zijn. Hoop nu met dat brood dat ik beter naar het toilet kan. Het is een ramp. Even aankijken.

Heb er weer zin in en ben gemotiveerd om een stap verder te zetten om wat af te vallen, maar weer op een andere manier. Kijken of het gaat met een volkoren broodje etc. Zal het allemaal opschrijven wat ik doe. De rozijntjes zijn nu ook op, dat was voor de zoete trek, voortaan neem ik een appel. Geen cake meer, gebak of chocolade. Flink zijn.

Wens iedereen een fijne avond met de groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 1174 kcal

Ontbijt
Volkoren bolletje 124 kcal
Becel proactiv verlaagt actief cholesterol 21 kcal
Ananas jam minder zoet - Jumbo 23 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
168 kcal

Lunch
Volkoren bolletje 124 kcal
Ham 29 kcal
Crefée 31 kcal
Kipkerriesalade 43 kcal
Gemberwortel 1 kcal
228 kcal

Avond
Aardappel 83 kcal
Sperziebonen 56 kcal
Slavink 222 kcal
Jus 43 kcal
Volle melk 153 kcal
557 kcal
Tussendoor
Chocolademelk, uit automaat 86 kcal
Gedroogde rozijnen 65 kcal
Appel 56 kcal
Water 0 kcal
Koffie, cafeïnevrij 3 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
223 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 27 sep 2021 18:45    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Goedemorgen Crebster
even snel voor mijn wifi uitvalt: doe je a.u.b. met het nieuwe sprintje dat Dymphie heeft gestart. Je hebt het al eens eerder gedaan.
Echt iets voor ons.
Groetjes....

Werk met mij mee aan een betere toekomst: scheid bv afval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 sep 2021 8:09    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Je schreef bij mij dat als je wat lekkers eet, dat je dan naar meer verlangt.
Gelukkig heb ik dat zelf niet zo erg, ik kan er heel erg van genieten en de knop is bij mij heel snel weer om. Ik weet ook echt niet hoe ik dat presteer, maar dat is natuurlijk heel fijn!
De volgende dag ben ik dan weer helemaal om weer, dan tal ik niet zo naar zoetigheid. Het is ook mijn mindset natuurlijk!
Mindset is heel belangrijk.

Ik las dat je het gezellig hebt gehad, leuk!

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 28 sep 2021 15:02    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Crebster?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 sep 2021 2:31    

Reageer met quote
Donderdag 30 september 2021,

Goedemorgen lieve mensen,

Daar ben ik weer!

Helaas ben ik weer aangekomen, maar ben weer serieus de draad aan het oppakken. De laatste weken veel te veel gesnoept en tja...Bingo. Het bakken heb ik ook voorlopig op een laag pitje gezet. Nu weer even aan mezelf werken op een positieve manier.

Moest wel om je lachen Astride, waar ik bleef. Maar wees niet bang, ik geef niet op hoor. Ik had het ontzettend druk.

Dinsdag de hele dag heb ik aan mijn pc gehangen voor het verpleeghuis waar mijn moeder woont en weer teksten en muziek bij elkaar gezocht. Nu hebben ze alle teksten van de cd's en heb extra cd's gebrand. Moest nog één cd maken, want daar had ik de muziek nog niet van en ook de grotere teksten niet. Was er ff druk mee, maar nu hebben ze van alles een extra muziek-cd waarop ze lekker op de maandag mee kunnen zingen. Totaal 6 x 24 liedjes. Grap

Woensdag-ochtend heb ik nog ff een stuk van een boek gelezen en 's middags heb ik de keuken gesopt van de haven. Dat doe ik om de week en wat het een boeltje, zeg. Al bij al gezellig druk gehad.

Nu ik eiwitrijkbrood van de Lidl eet met zaden, zou je denken dat de ontlasting ook beter zou moeten gaan. Met de shakes was het een ramp, maar nu valt het ook erg tegen met brood. Even kijken wat het lichaam doet en hoe het reageert op normaal voedsel. Dit probleem heb ik trouwens altijd al gehad, hoor. Het hoort een beetje bij mij, alleen als je je wilt wegen en je bent dagen niet naar het toilet geweest... dat brengt geen leuke uitslag met zich mee.
Al bij al hou ik het op de 1000 kcal. betreft inname en veel water tussendoor drinken.
Zo zou je niet moeten aankomen, toch?

Astride@ Je vroeg of ik mee wilde doen in het sprintje van Judith, maar helaas... Het antwoord is Nee, ik geloof er niet in en ik hou niet van al die opgelegde toestanden en regeltjes. Ik heb even meegedaan met zo een sprintje, het is echt niets voor mij. Een sprintje hoeft voor mij niet alleen over eten te gaan, daar eten ook niet echt mijn hobby is, meer mijn vijand. Lachen

Mensen verdienen zoveel aan dat soort boeken en je loopt er op leeg, naderhand liggen die kostbare boeken stof te vatten op de boekenplank. Dus ik zie er helaas vanaf.

Afvallen is pure mindset, sterk zijn en verstandige keuzes maken en meer bewegen. Totdat het een beetje vanzelf gaat.
Maar ook genieten van wat je eet is belangrijk, dat zeker.

Op internet kun je veel leren wat voeding en beweging doet met het lichaam. Dat zoeken naar info betreft voeding heb ik in eerste instantie gedaan, voordat ik ging afvallen. We weten allemaal dat je de suikers moet negeren, geraffineerde producten aan de kant moet zetten en ook al die verpakte zooi gewoon niet moet gebruiken. Als je ouder wordt is het verstandig om de koolhydraten te vermijden, zeker de koekjes, cake, taarten en niet te vergeten de ongezonde, vette snacks.

Ik eet degelijk en mager zonder/weinig toevoegingen van wat dan ook. Kruiden zijn vers en zelfs mijn cake wil ik weinig of geen rotzooi in. Op dat vlak blijf ik zoeken naar alternatieven betreft cake gezonder maken, zover dat dus kan.

Omdat ik ook een enorme zeikerd ben met eten, vond ik het gemakkelijker om shakes te nemen om af te vallen. Dieet Pro was een van de beste die uit de bus kwam. Omdat het tijdelijk is, heb ik dat gedaan en met succes. Nu is het tijd om weer normaal te eten en niet teveel... stabiliseren dus.
Daar helpt de Eetmeter van Voedingscentrum mij mee, al jaren.
Het komt er op neer dat je het zelf moet doen dat afvallen en op je eigen manier en... op tijd 'Nee' zeggen... dat is zo belangrijk.
Eerlijk tegen jezelf zijn en jezelf op je donder geven als de teugels weer los zijn, maar trots zijn als het lukt om je aan je dieet te houden.

Mijn doel is nu heel helder:

1 Stabiliseren zonder shakes, gezonder keuze dus.
2 Opletten op de inname o.a. minder koolhydraten / meer eiwitten
3 Meer water/thee drinken
4 Niet boven de 1000 kcal nuttigen
5 Meer bewegen
6 Na 18:00 uur niets meer eten

Punt 6 scheelt ook zo ontzettend veel, daar wen je aan!
Minstens 15 uur tussen het diner en het ontbijt!

Het stabiliseren gaat mij lukken, dat weet ik zeker. Het moet...

Wens iedereen heel veel succes, maak niet uit hoe je gaat afvallen of stabiliseren, ieder zijn eigen manier, als het maar lukt en... als je er maar in jezelf geloofd. Sterk zijn!

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 929 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Eiwitrijk brood 106 kcal
Halva pruimenjam 24 kcal
151 kcal

Lunch
Eiwitrijk brood 106 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Rookvlees 11 kcal
139 kcal

Avond
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Jus 43 kcal
Witlof 32 kcal
Kipfilet 125 kcal
Magere melk 95 kcal
378 kcal

Tussendoor
Kamillethee 0 kcal
Magere Franse kwark 78 kcal
AH Jonagold 60 kcal
Walnoten, ongezouten 99 kcal
Water 0 kcal
261 kcal

929 kcal Energie
33,6 g Vet
5,9 g Verzadigd vet
74,5 g Eiwit
78,6 g Koolhydraten
12,1 g Vezels
3,4 g Zout
2,57 μg Vitamine B12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 30 sep 2021 10:11    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Jammer dat je aangekomen bent. Gewoon doorgaan zeg ik dan weer!
Over 3 weken ga ik weer kijken op de weegschaal, bevalt me wel heel goed. En ik ben aardig aan het bewegen, fijne methode. Vandaag ook maar weer bewegen met Marlou!
Vanmorgen extra geholpen op het werk, een paar uurtjes, tot 10:30 uur. Wel gek, dat ik zo snel naar huis mocht gaan.
Gelijk getankt, want anders kom ik morgen niet op het werk, alhoewel de tankstation morgenvroeg al zo vroeg open is. Maar vind ik makkelijker.

Succes weer en je kunt het!

Groetjes en liefs tante Zon Cool

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 30 sep 2021 10:38    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 83, 84, 85 ... 91, 92, 93  Volgende
Pagina 84 van 93