Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 79, 80, 81, 82, 83  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Woensdag 28 juli 2021,

Yeeehhh... Eindelijk weer eens goud gewonnen bij de Olympische Spelen en veel zilveren plakken en brons!!! Heel knap onder deze omstandigheden. Ben echt trots op alle de sporters.

Vanmorgen na de koffie eens lekker in de winkels gaan kijken voor bakspullen en ingrediënten voor de baksels die ik wil maken. Dat heb ik nu allemaal in huis. Zaterdag is het weer zover. Dan is het bakdag in Huize Crebster!

Daarbij kwam ik op het idee om lekkere ananasjam te maken, want dat deed ik altijd met mijn zusje die er niet meer is.
Nu heb ik mijn 'bakzusje', ze is een jaar ouder als ik en zijn met elkaar opgegroeid. Ik hou ook veel van haar. Altijd zo geweest, maar op een gegeven moment ga je je eigen weg en zus ook. Maar... we houden contact en de laatste tijd nog meer als normaal. Leuk is dat.

De ananasjam moet ik nog keuren, hoop dat ie niet te dun is. Volgende keer doe ik suikerarme jam maken. Stom

Het klinkt raar, maar met al die lekkernijen val ik nog steeds af. Doe ook meer bewegen dan de laatste tijd. Op een gegeven moment moet je jezelf even aanpakken en dat heb ik gedaan.

Morgen uit eten met vrienden voor het eerst dit jaar...spareribs bij Centraal in Oostvoorne, die staan erom bekend...heerlijk!

Wens iedereen een fijne dag toe en we gaan er weer tegenaan.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 873 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Knäckebröd, Land en Ambacht, pompoenpit, Rivercote 70 kcal
Koffie, cafeïnevrij 3 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
Becel proactiv verlaagt actief cholesterol 21 kcal
Ananas jam minder zoet - Jumbo 23 kcal
122 kcal

Lunch
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 73 kcal
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
158 kcal

Avond
Aardappel 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 43 kcal
Andijvie 39 kcal
Mager rundergehakt 197 kcal
457 kcal

Tussendoor
Kruidenthee 0 kcal
Water 0 kcal
Koffiemelk, halfvol 16 kcal
Koffie, cafeïnevrij 6 kcal
Afslankmix 0 kcal
Koopmans mix voor citroencake 114 kcal
136 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 28 jul 2021 14:45    

Reageer met quote
Donderdag 29 juli 2021,

Goedemorgen allemaal,

Disco Er is weer een onsje eraf. Dansen

Tegenwoordig is donderdag mijn weegdag. Het schijnt de beste dag van de week te zijn. Mocht je na het weekend nog wat extra's hebben genomen, dan heb je meer tijd om het ervan af te krijgen.
Maar toch lekker er wat af, zeg! En dat terwijl ik aan het bakken en koken ben, ha ha ha...dat vind ik wel grappig.
Ik wil rond de 1000 kcal blijven met de voeding en dat lukt me aardig. Het is of dit of dat...

Vandaag een hele uitdaging, we gaan uit eten. Dat is ruim een jaar geleden dat we dat deden. We gaan met dit mooie weer op de fiets. We gaan met vrienden naar Centraal in Oostvoorne en dat is dichtbij Brielle. Heerlijk om daar te eten, ik hou van spareribs en het toetje natuurlijk. Sausjes en rauwkost etc. is niet aan mij besteed, dat krijgt mijn man, hihihi. We kunnen ons lol vanavond.
We gaan ongeveer twee keer per jaar uiteten met deze vrienden om onze verjaardagen te vieren. Alleen heel simpele restaurants, want anders loop ik gillend weg. Grap

Heb er ontzettend veel zin in.

smullen

De Olympische Spelen heb ik vannacht weer ff gekeken, wat spannend met dat handbal, roeien en zwemmen, zeg! Ook de judo voor vrouwen, denk je dat ze gaat winnen, pech...op het laatst wordt Ned. nog net gepakt. Heb gelijk de pest erin, ha ha ha...
Heb zelf 10 jaar op judo gezeten en had de bruine band. Twee keer kampioene van Zuid-Holland geweest. ja ja.. Crebbie was erg fel en wilde alleen winnen en dat lukte ook vaak wel.

Wens iedereen een fijne dag toe, de zon schijnt, dus neem het ervan als het even kan.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 1442 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Ananas jam minder zoet - Jumbo 23 kcal
122 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 73 kcal
158 kcal

Avond
Water 0 kcal
Spareribs 498 kcal
Coca-cola zero 1 kcal
Aardappel 180 kcal
Dame blanche 410 kcal
Cappuccino, met halfvolle melk 10 kcal
1099 kcal

Tussendoor
Kruidenthee 0 kcal
Water 0 kcal
Afslankmix 0 kcal
AH Jonagold 40 kcal
62 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 29 jul 2021 9:51    

Reageer met quote
Zaterdag 31 juli 2021,

Jeetje, het is alweer zaterdag! Goedemorgen allemaal...

Het was heerlijk donderdagavond. Heerlijk spareribs gegeten en ijs met brownie toe in Oostvoorne bij Centraal. Daar word je toch vrolijk van. Heb me nog niet gewogen, maar dat doe ik ook even niet. Door het weer heb ik weinig beweging gehad.

Vrijdag heb ik een cake gebakken, maar dat was niet zo een goed succes. Niet gaar, veel te nat door de rumrozijnen en naderhand ook nog ingedeukt. Had nu een echt recept met tarwebloem en bakpoeder etc. Ook de oven ken ik nog niet. Het is een heteluchtoven, dus ik moet nog wat ervaring op doen, al doende leert men. Maar ik geef niet op. Volgende keer een lekkere citroencake die wel is gelukt, maar... zonder de rumrozijnen.

Zaterdag, vandaag dus... ik hoop dat het droog is, want dan gaan we 22 km fietsen en hoop ik langs de landwinkel te fietsen, die hebben kersen zo lekker uit eigen gaard.
Ik verlang naar de avond...patatjes met frikandel en wat pindasaus. Ben ik zo gek op. Verder balansen en goed bewegen, dan kan het ook allemaal.
Ben al zolang op hetzelfde gewicht.

Wens iedereen een fijne dag toe en nu maar hopen dat het voor een tijdje droog blijft. Straks lekker genieten van de fietsrit.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 1201 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Ananas jam (zelf gemaakt) 49 kcal
148 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 73 kcal
158 kcal

Avond
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Airfryer, Pommes Frites, Extra Crunchy, Harvest Basket 212 kcal
Frikandel 181 kcal
Pindasaus 49 kcal
Mayonaise 133 kcal
Brood, volkoren 82 kcal
752 kcal

Tussendoor
Cake 120 kcal
Kruidenthee 0 kcal
Water 0 kcal
Afslankmix 0 kcal
142 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 31 jul 2021 10:24    

Reageer met quote
Maandag 2 augustus 2021,

Goedemiddag lieve mensen,

Zondag
Gister had ik op mijn gemak lekker het huis en bed gedaan, maar oh jee... mijn boven rug kwam vast te zitten. Had pijn in mijn wervels en rechter onder rib. Had het niet meer en zo benauwd... gelukkig vannacht goed geslapen met een goede pijnstiller. Kwam gelukkig ook goed mijn bed uit. Mijn rug voelt beurs aan waar het knel heeft gezeten. Bah... maar goed... dit hoort bij mij, maar af en toe... ik kan er zo van balen als ik weer eens niet verder kan.

Maandag
Het is gelukkig weer zonnig en het gaat wat beter met me. Lekker genieten van deze dag. Vandaag naar moedertje geweest, want de zang was ook weer begonnen en dan help ik haar met de tekst. Moeder zat weer lekker mee te galmen, ze zingt nog hoog, mooi en luid, wat niet iedereen kan waarderen. Ha ha ha... soms kijkt een van de bewoners haar nijdig aan die ook zit te zingen. Zelfs demente ouderen kunnen onhebbelijk onder elkaar zijn, maar ik moest wel erom lachen. Mijn moeder had het door en zei deftig: 'Die zit even vuil naar me te kijken', maar ze begreep niet waarom. ja ja... fijn hè, oude mensen onder elkaar.

Merk het ook hier waar ik woon. Zoveel jaloezie en arrogantie onder ouderen, ongelooflijk. Zie vervelen zich te pletter dus zoeken ze de ellende op. Die heb je erbij zitten. Waar niet?

Ik doe mijn deurtje dicht en basta. Ik heb het veel te goed zo samen met mijn lieve mannetje in ons mooie huisje. Heb er niemand verder bij nodig, behalve mijn vriendin van boven. Die is nu aan het kamperen met haar vriend, zo leuk, ik verzorg haar post. Kan ze lekker wegblijven. Zo doen we nog eens wat voor elkaar.

Verder rustig aan maar en straks even de zon in.

Fijne nieuwe week allemaal en maak het gezellig.

Crebster.

Menu

Totaal 1042 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Ananas jam 49 kcal
148 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Brood, volkoren 164 kcal
Ei 110 kcal
Ham 29 kcal
Ananas jam 49 kcal
353 kcal

Avond
Aardappel 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 43 kcal
Broccoli 47 kcal
Magere runderlappen 108 kcal
376 kcal
Tussendoor
Kruidenthee 0 kcal
Water 0 kcal
Afslankmix p 0 kcal
Ananas jam 49 kcal
162 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 02 aug 2021 13:45    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Balen dat je pijn hebt Sip
Rustig aan doen he.

Zelf ben ik drukjes geweest ondanks dat ik duf ben. Toch even wat opgeruimd, later weer verder. Ook de was opgeruimd en de vaatwasser leeggeruimd. Boodschappen gedaan, wel op m'n oude fiets. Maar prima te doen.

Nu lekker aan de thee, net thee gezet. Niet te laat naar bed, morgen weer vroeg uit bed.

Morgen weer wegen? Ik niet, omdat ik nog 5 weken wil wachten om te kijken. Laatste tijd ging ik te vaak erop staan ohhh Dus nu weer lazyfitgirl methode volgen. Gaat op zich ook wel goed naar mijn idee. Vandaag veel groenten gegeten.

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 02 aug 2021 19:00    

Reageer met quote
Donderdag 5 augustus 2021,

Hallo allemaal, wat fijn dat jij er bent....Whoehahaha... stom liedje Uitroep

Dinsdag hebben we van die dag een vakantiedag gemaakt. Even niet opletten wat we gaan eten, alleen waar we trek in hebben. Dat moet gewoon ff... alleen tja... aangekomen. Stom
We hebben 45 km gefietst en leuk geslaagd met schoenen voor de man, die waren afgeprijsd en zo prachtig. We begonnen bij Hellevoetsluis en bij Multi Vlaai koffie gedronken met vlaai, toen door gefietst via Oudenhoorn, Heenvliet, Geervliet naar Spijkenisse. Mooie toch zo door de polder heen.
In Spijkenisse ook weer lekker geshopt en rond 15:00 uur bij de KFC lekker ordinair zitten smullen. We zien 's avonds elke keer die reclame en dat wilde wij ook eens proeven als kipliefhebbers. Het was lekker, maar daar houdt het ook bij op.

Woensdag waren we vroeg op en na het ontbijt het huis gestoft, gestofzuigd en ff in de zon gezeten met een boek, maar ik had mijn e-reader niet opgeladen, dus die was bijna leeg.
Toen 's middag gewerkt in de haven, ff de keuken gesopt. Mager gekookt zonder vlees.

Donderdag is tegenwoordig weegdag dat had ik al laatste geschreven en Schaam Schaam natuurlijk aangekomen. Stom
De remmen waren ff los, dus nu weer strak aan het programma houden. Dat houdt in dat ik niet meer ga bakken, voorlopig dan.
Ben nu de vriezer aan het ontdooien, want die maakt zo een herrie elke keer.

Wens iedereen een fijne dag toe en nu weer sterk zijn.

Groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 05 aug 2021 8:35    

Reageer met quote
Hallootjes allemaal,

Donderdagavond 5 augustus 2021,

ja ja, toch maar 's avonds even 10 km gaan wandelen, heerlijk was het en mijn voeten deden ook eindelijk geen zeer! Je kunt een foto maken in Runkeeper met tijd, km en kcal erbij, daarom die groene struik met die mooie rode punten. Apart en nog nooit gezien.

Vrijdag 6 augustus 2021,

Vanmorgen zijn mijn man en ik toch nog op de fiets gesprongen en 34 km gefietst naar Spijkenisse.

Ze hebben van die ontzettende lekkere druiven bij Dirks, oranje rood en ik heb nog nooit zulke lekkere druifjes geproefd. We kregen bijna een giga bui regen op ons dag gauw gescholen en regenpak aangedaan, maar warm dat het was. Toen deed ineens mijn accu het niet, dus gelijk naar onze fietsenmaker gegaan, die zit in Spijkenisse. Wat een toeval dat we dicht bij waren. We reden net richting Brielle toen mijn fietsaccu uitviel.
Verder eet ik niet veel en ben weer goed op weg.

Jammer genoeg kreeg ik vanmiddag een appje van mijn broer. Mijn moedertje is weer ziek en het gaat helemaal niet goed met haar. Dus dat houden we samen met elkaar in de gaten. Gelukkig wordt ze liefdevol verzorgd en komt familie regelmatig bij haar langs. Elke keer knapt ze op, maar er komt een dag....moet er niet aan denken. Het ging zo goed maandag.

Ben toch maar weer een cake gaan bakken. Hij staat af te koelen en ik hoop maar dat ie nu wel goed is. Hij ziet er wel lekker uit en ook wat hoger dan de vorige keer. We wachten het af.

Vanavond gaan we klaverjassen, mijn vriendin appte net. Dat wordt weer gezellig, maar ik snoep even niets, het wordt te gek anders. Soms komt ze terug van de camping, dan gaat ze naar huis of naar het huis van haar vriend. Nu zijn ze gezellig thuis. Ze is ook aan staar geopereerd, maar zag nog niet zo goed door het oog wat gedaan is. Ben zo benieuwd.

Vandaag eet/drink ik twee x shake en 's avonds aardappeltje, bloemkool met slavink. Verder drink ik koffie, thee en veel water.
Totaal Energie 916 kcal en met fietsen verbrand 915 kcal.

Fijn weekend allemaal en groetjes van Crebster.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 06 aug 2021 16:15    

Reageer met quote
Zaterdag 7 augustus 2021,

Hallo allemaal,

Gisteravond zo ontzettend gelachen tijdens het klaverjassen. Mijn man drinkt nooit en had tijdens het kaarten een wijntje op, dus je begrijpt wel hoe dat afliep. Viel mee hoor, want we hebben nog gewonnen ook, maar daar gaat het niet om.
We speelden samen tegen onze vrienden, maar oh...ik kwam niet meer bij. Hij kan totaal niet tegen wijntjes dat blijkt maar weer. Ook nog een dropshotje genomen, maar dat is lekker zeg. Ik nam maar een slokje, want alcohol is totaal niet aan mij besteed. Dan komt er brand op mijn gezicht en dat doet me zeer. Lachen

Vanmorgen niet al te laat op. Had slecht geslapen, maar moest nog steeds aan gister denken. Het was erg gezellig.

Verder lekker wat rust op de zaterdag. Zit te kijken voor een nieuwe tv. We hebben nog zo een kleintje en kan de teksten niet meer zo goed volgen. Ach... we zien wel.

Wens iedereen een fijne dag toe en groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 1055 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Dieet Pro 66 kcal
150 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 73 kcal
158 kcal

Avond
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Airfryer, Pommes Frites, Extra Crunchy, Harvest Basket 176 kcal
Mora oven & airfryer frikandellen 164 kcal
Pindasaus 49 kcal
Mayonaise 122 kcal
Kadetje 118 kcal
724 kcal

Tussendoor
Kruidenthee 0 kcal
Water 0 kcal
Afslankmix 0 kcal
22 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 07 aug 2021 13:23    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Hoe gaat het ermee vandaag?

Met mij gaat het goed, eindelijk heb ik 2 dagen vrij. Bijna weer voorbij, als je fun hebt, gaat de tijd supersnel. Ik heb vanalles gedaan vandaag zoals spullen en oude kleding naar de kringloop gebracht. Mooi weer weg, ik heb de was gedaan en wil nog ff naar de supermarkt voor het weekend. Al heb ik geen zin.
Ik heb veel opgeruimd in de keuken, ziet er veel netter uit ook. Sjongejonge, wat een rommel kan ik hebben soms. Nu dus zo houden.

Fijn weekend!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 13 aug 2021 15:08    

Reageer met quote
tzonnetje schreef:
Hoi Crebster,

Hoe gaat het ermee vandaag?

Met mij gaat het goed, eindelijk heb ik 2 dagen vrij. Bijna weer voorbij, als je fun hebt, gaat de tijd super snel. Ik heb van alles gedaan vandaag zoals spullen en oude kleding naar de kringloop gebracht. Mooi weer weg, ik heb de was gedaan en wil nog ff naar de supermarkt voor het weekend. Al heb ik geen zin.
Ik heb veel opgeruimd in de keuken, ziet er veel netter uit ook. Sjongejonge, wat een rommel kan ik hebben soms. Nu dus zo houden.

Fijn weekend!

Hallo Zonnetje,

Leuk dat je ff langs komt.

Hier gaat het wel weer. Het was de laatste tijd niet zo goed met de rug. Vandaar dat ik een paar dagen geen zin had om te schrijven. Om dan alleen te zitten mokken is ook niet leuk om te lezen.
Het gaat gelukkig weer beter en ook een dag gefietst. Ga nu een paar keer naar fysio, hopelijk helpt dat om de rug weer wat soepeler te krijgen. Het blijft een zwak punt bij mij.
Leuk dat je zo lekker hebt opgeruimd, dan ziet je huisje er ook stukken gezelliger uit en al die extra's in huis is eigenlijk alleen maar overbodig.
Dagen gaan zeker hard als je het naar 't zin hebt. Je gaat in ieder geval nog lekker je gangetje.

Wens je nog een gezellige dag toe met de groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 13 aug 2021 15:46    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 79, 80, 81, 82, 83  Volgende
Pagina 80 van 83