Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 91, 92, 93  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Dinsdag 6 juli 2021,

Wat ben ik super blij zeg. Eindelijk na 5 maanden mijn mooie gebit. Heb gelijk maar het hele gebit vernieuwd, want er waren al weer ruim 6 jaren om. Dan mag het wel weer eens een keer en... al die jaren met een gebit rondlopen, wat ik vreselijk lelijk vond... dat is een lange tijd hoor.
Ben weer terug gegaan naar mijn eerste tandtechnicus in Zoetermeer en het is zeer geslaagd. Die man is zo goed.
Mijn mooie gouden hartje er weer in, maar in een andere tand en gelijk wat wittere tanden gekozen, want dat is mode Grap

Ben weer helemaal nieuw!

Wegen doe ik misschien morgen weer, ik heb al dagen geen stoelgang. Ik eet ook heel weinig de laatste tijd, dus logisch. Blijf wel gelijk in mijn gewicht, maar wil toch het liefst nog een paar kilo eraf.
Heb totaal geen trek in gezonde dingen en wil ook geen ontbijt. Hopelijk vanmiddag nog ff wandelen, want ik ben super lui en wil niets de laatste tijd. Laat de zon maar eens goed schijnen, ik verlang er zo naar.

Gister hoorde ik dat Corendon gewoon naar Turkije vliegt als je een pakketreis hebt geboekt, ook al is het code oranje daar. Ze staan overal voor in en als het mis gaat, vergoed Turkije de verblijfkosten als je in quarantaine moet en Corendon zorgt voor je vlucht terug. Maar... zit je nu te wachten op ellende als BZ dat advies niet geeft? Nee toch? Dus liever ons geld terug. Dat is ook een van de keuzes. Als ik alleen zou zijn... misschien, maar mijn man is wat ouder en ik ga dat hem niet aandoen al die onzekerheden en eigenlijk mezelf ook niet.
Volgend jaar dan maar weer of misschien ff naar Frankrijk.

Vanavond de supertopper Italië - Spanje. Ik denk dat Italië gaat winnen, die worden waarschijnlijk ook wel EK winnaar. Maar... je weet het nooit, niets is uitgekomen wat ik voorspel. Ik ben eigenlijk voor Engeland. Die spelen morgen tegen de Denen. Ook dat kan nog heel raar aflopen, die Denen doen het heel goed, maar ja... misschien nu wel vermoeid. We gaan het beleven.

Wens iedereen een fijne dag toe, veel wind als het maar droog blijft en vanavond lekker voetbal kijken. Joepie! TV

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 815 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Koffie, cafeïnevrij 3 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
8 kcal

Lunch
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Lijnzaad 48 kcal
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
Dieet Pro 73 kcal
206 kcal

Avond
Aardappel 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 43 kcal
Broccoli 47 kcal
Slavink 194 kcal
462 kcal

Tussendoor
Koffie, cafeïnevrij 5 kcal
Water 0 kcal
Gevulde koek 123 kcal
138 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 06 jul 2021 9:54    

Reageer met quote
Woensdag 7 juli 2021,

Goedemorgen allemaal,

Disco 2 ons eraf cheerleader Ben superblij.

Gisteravond nog lekker gewandeld, 10 km. Heerlijk was het. Dus nu weer dat ritme aanhouden. Gewoon eruit...

Straks ff poetsen in de haven en dan heb ik mijn beweging weer gehad. Ik ga op de fiets, dus dat komt goed.

Fijne dag allemaal,

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 924 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Knäckebröd, Land en Ambacht, pompoenpit, Rivercote 70 kcal
Ei 64 kcal
Kipkerriesalade 43 kcal
185 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 73 kcal
158 kcal

Avond
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Macaroni, volkoren 469 kcal
564 kcal

Tussendoor
Koffie, cafeïnevrij 5 kcal
Water 0 kcal
Coca-cola zero 1 kcal
16 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 07 jul 2021 10:40    
Vrouw Weeggegevens   AnnetteM

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Wat zijn je tanden mooi geworden! Complimenten hoor.
Goed hoor dat je gisterenavond nog 10 km gewandeld hebt! Lekker in de haven gewerkt?

Fijne avond! Jammer dat de Denen eruit zijn. De commentatoren zeiden wel dat de penalty terecht was omdat de knie van Sterling werd geraakt. Maar heel jammer zo!

Fijne avond!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 jul 2021 17:51    
Vrouw Weeggegevens   Astrid26

Dieet: Intermittent fasting 16/8

Reageer met quote
WoW!!! Wat een prachtig gebit.
Ik ben jaloers!!!! Erg blij

Eten tussen 12:00-18:00 uur
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 09 jul 2021 19:34    

Reageer met quote
Annet en Astrid@ Bedankt, ik ben er ook zo blij mee. Eindelijk na 26 jaar zeuren mijn doel bereikt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 10 jul 2021 17:36    

Reageer met quote
Zaterdag 10 juli 2021,

Hallo allemaal,

De laatste tijd weinig op internet geweest, mijn pc doet het soms zo slecht en dan heb ik het geduld er niet voor.

Maar... het gaat goed hier, hoor.

Donderdag, ff het gebit laten nakijken, had wat pijnplekken, maar dat is nu helemaal verholpen. Echt super!

Vrijdagmiddag gewinkeld en een terrasje gepakt, wijntje gedronken, maar die viel zo slecht. Ik drink nooit, maar vond het wel zo gezellig. Niet meer doen dus. Ik hou het voortaan wel bij een lekkere bak koffie. Wel 30 km gefietst, gaat ook niet lekker met wijn op, de terugweg leek wel slow motion. dronken

Vandaag, zaterdag, is een luie dag en wat gelezen op balkon en daarna lekker gesnoept en gegeten. Stroopwafel bij de koffie, airfryer patat en een frikandel met pindasaus. Dat laatste is lang geleden dat ik dat at. Ook nog een toetje erbij. Heerlijk. Deze dag kom ik aan de 1648 kcal.
Vanaf zondag is het weer karig en dan weer balansen. Anders kom ik direct aan. Nu heb ik een paar dagen de tijd om dit alles er weer af te krijgen. Als dat lukt, weet ik waar ik sta en hoef ik me niet zo schuldig te voelen als ik mijn boekje te buiten ga.
Nu mag mijn man ook niets lekkers meer halen, alleen de noodzakelijke boodschappen. Klaar!

Wens iedereen een hele fijne avond/weekend toe met de groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 10 jul 2021 17:50    

Reageer met quote
Goedemiddag allemaal,

Zondag 11 juli 2021,

Wat had ik weer een pech. Zondagavond zou ik toch nog ff
wandelen, kon ik mijn Skechers niet aan. Groot gat in de rechterhiel. Vandaar ik de laatste keer zo giga blaar daar had. Zat in ieder geval niet lekker. Gisteravond had ik een pleister op mijn hiel gedaan en toch maar ff wandelen. Nou... ik kwam niet verder dan 7 km. Weer een extra blaar op mijn rechter hiel. Dus die gaan terug, wat een gedoe zeg.

Vergeet helemaal te schrijven hoe ik heb zitten kicken met de voetbal en ja hoor... die Italianen zijn Europees Kampioen. Wel verdiend... de beste wint, want ze hebben toch over het algemeen sterkere ploegen gehad dan Engeland en ohhh wat voetballen ze toch prachtig. Ben ook gek op die mooie voetballer Lorenzo Insigne...mooie vent hoor, die ogen Grap
Wel jammer dat het EK voetbal over is.

Maandag 12 juli 2021,

Heb maar niet op de weegschaal gestaan. We hebben een paar dagen een glaasje wijn gedronken, maar daar kom je van aan, zeg. Dus dat doe ik niet meer. Ik had nu Liebfraumilch. Heerlijk licht wijntje. Ik zit er niet mee hoor, een bak koffie vind ik ook zalig..
Vanmorgen naar moedertje gegaan. Ik raak haar elke week weer een stukje kwijt. Ik denk niet dat ze me nog kent, ze zegt ook weinig en toen ik zei dat ik bijna 60 jaar word, reageerde ze niet. Ze keek heel bedenkelijk. Ik ben er verdrietig van, maar ach... ik heb haar nog en de herinneringen met al die liefde die ze gegeven heeft, daar kan ik tot aan mijn dood op teren.

Nadat we bij moeder zijn geweest, reden we door naar Hellevoetsluis om mijn Skechers Bobs in te ruilen en geld terug. Die troep hoef ik niet. Gelukt...en gelijk door naar de ANWB, die hadden mooie wandelschoenen, Human Nature Glenway zwart, voor leden nog met 30% korting ook.
Heb meestal van de ANWB wandelschoenen, dus ik weet dat deze goed zijn.

Het vervelende is wel, ik krijg botgroei op mijn hiel. Dat is niet prettig en al mijn rechter schoenen worden daardoor wat krapjes en krijg gauw blaren op die hiel. Misschien dat ik daardoor dat gat in mijn Skechers had??? Als dat zo zou zijn, zouden al mijn schoenen kapot moeten gaan op de hiel. Niet dus. Maar vervelend is het wel. Hoe meer dat bot geïrriteerd raakt, hoe meer dat groeit, las ik. Bah...
Moet nu ook mijn nieuwe leren schoen ff laten oprekken bij de hiel, in ieder geval er ruimte in laten maken. Heb net gebeld met de schoenmaker, hij moet dat even zelf bekijken, maar had er goede hoop op.

https://hallux-groep.nl/botgroei-op-achterkant-hiel/

Verder gaan we weer ons gangetje. Heb me voorgenomen om meer te wandelen en beter op te letten met wat ik consumeer, eet nu veel te veel suiker en lekkere dingen, buikomvang wordt ook groter. Moet ik allemaal niet doen, dus ff weer wat strenger zijn. Heb er geen moeite mee om te stoppen, dit gesnoep wil ik gewoonweg niet.

Wens iedereen een fijne dag toe en houd de moed erin. Laat je niet gek maken.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 1049 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Knäckebröd, Land en Ambacht, pompoenpit, Rivercote 70 kcal
Ei 64 kcal
Kipkerriesalade 43 kcal
185 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Brood, volkoren 164 kcal
Ei 110 kcal
Ham 15 kcal
Becel proactiv 43 kcal
Suiker 20 kcal
353 kcal

Avond
Aardappel 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 43 kcal
Bloemkool 44 kcal
Magere runderlapje 108 kcal
373 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Chocolademelk, uit automaat 86 kcal
Jonagold 40 kcal
139 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 12 jul 2021 14:41    

Reageer met quote
Dinsdag 13 juli 2021,

Goedemorgen allemaal,

Ik ben zo verwend gisteravond. Alvast voor mijn verjaardag Lachen Mijn oude vriendin van 90 jaar belde me, ik moest komen, want haar dochter heeft een cadeau gekocht voor mij en buufie kon dat niet sjouwen, ik ernaar toe. Ze had een grote glazenbak met planten en een boekenbon voor me, veel te gek. cheerleader
Nou... gelijk vanmorgen die verzilverd met de reeks van M.J. Arlidge met de hoofdpersoon Helen Grace. Zo giga spannende boeken. Heb twee bundels uitgezocht. Deel 1-2-3 en 4-5-6. Het zijn 10 boeken in totaal, dus de rest koop ik nog wel een keertje. Ben superblij ermee.
Was in een enorme dip door bepaalde gebeurtenissen uit het verleden en het gemis van de zusjes, dan voel ik me zo eenzaam. Dat komt nog wel eens voor bij mij. Duurt hooguit een paar dagen hoor. Alleen bij dagen voor kerst en mijn verjaardag gebeurt dat. Heel raar. Soms komen herinneringen van gebeurtenissen als een mokerslag terug en tja... dat moet weer ff verwerkt worden.
Nu met dat gebaar van mijn lieve buurvrouw ben ik gelijk weer terug op aarde.

Kijk naar wat je hebt en wie je lief heeft en wie je steunt, daar word ik gelukkig van, voor de rest...

Mijn lijfspreuk:
Kijk niet achterom...anders sta je met je rug naar de toekomst.

Wens iedereen een fijne dag, na regen komt zonneschijn, hoop ik.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 856 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
8 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 73 kcal
Krokante muesli met noten 120 kcal
Lijnzaad 48 kcal
326 kcal

Avond
Aardappel 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 43 kcal
Broccoli 47 kcal
Ei 64 kcal
332 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Jonagold 40 kcal
Gevulde koek 123 kcal
Puntpaprika 14 kcal
190 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 13 jul 2021 10:17    

Reageer met quote
Goedemorgen allemaal,

Whoehahaha... Disco ben 60 jaar geworden vandaag! Wat een getal zeg. Disco

De hele week heb ik al aanloop en zelfs mijn zusje, ze heeft MS, is eindelijk op visite gekomen woensdagochtend, samen met haar man, de lieve schat. Ze had nog nooit mijn mooie huisje gezien. Heb een zilveren armbandje gekregen. Ze zei dat ze een zusjes cadeautje voor me had, ben er erg blij mee. Ze had me ook een cake bij haar. Heerlijk! Ze bakt ontzettend veel. Nu had ze een cake met candybars erin. Nou... smullen Heb de rest in de vriezer gedaan en vandaag een stukje eraf gesneden. Ligt nu te ontdooien.
Ook mijn oude vriendin is gister, op ons theekransje, bij mij gekomen om mijn verjaardag te vieren. Normaal ga ik naar haar toe, maar ze moest en zou naar mij toe komen. ja ja... ruim 90 jaar oud en zo fief. Kreeg een giga boekenbon en een glazen plantenbak en heb van die boekenbon mooie boeken gekocht. Had ik al geschreven, maar toch... het is allemaal zo lief.
Vanmiddag komt mijn stiefzoon eten, die wil altijd babi pangang met speciaal gekruid omelet erbij, dat is mijn specialiteit. Ik wist niet of er iemand zou komen verder, want anders zouden we uit eten gaan. Maar dat gaan we nog wel een keertje doen.
Vanavond komt mijn vriendin met haar man, ik zei dat we dan gelijk kunnen kaarten, ha ha ha… er komt verder niemand meer, dus die avond pakken we gelijk ff erbij. Leuk toch, wat moet je anders doen. Wij kaarten altijd, maar zij gaan veel naar de camping. Soms gaan we ff buurten daar, maar nu was er totaal geen lekker weer voor.
De volkoren mie is al gekookt, beter zo voor de bloedsuikerspiegel. Dus tja...aan de bak vandaag. Ga me straks ff mooi maken, douchen en haartjes doen etc. Je kent het wel.

Wens iedereen een fijne dag toe en Be Happy, de zon gaat schijnen speciaal voor vandaag.

Groetjes van jarige Crebster cheerleader

Nu maar geen menuutje met kcal, die komt boven de 1500 kcal. Lekkerrrrr! mmmmmmm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 16 jul 2021 8:39    
Vrouw Weeggegevens   AnnetteM

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Lieve Crebster,

Je stond in mijn agenda! Van harte gefeliciteerd met je 60e verjaardag!!!! Nog een heel fijne avond gewenst! En gezellig kaarten met je vriendin en haar man. Fijn dat je zo enorm verwend bent door je 90 jarige vriendin. Veel leesplezier met je nieuwe spannende boeken.

Liefs Kussen

Annette
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 16 jul 2021 19:52    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 91, 92, 93  Volgende
Pagina 78 van 93