Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 69, 70, 71 ... 74, 75, 76  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Vrijdag 7 mei 2021,

Goedemiddag allemaal,

Wat een hectische drukke dag, maar zeer geslaagd.

Ben eerst bij de Bergmankliniek geweest. Rechterschouder zit nog wat kalk in, het lichaam gaat dat zelf opruimen.
De eerste weken voel je je goed, maar na ongeveer 6 weken is de cortisone uitgewerkt, dat veroorzaakt de pijn, omdat het lichaam aan het werk is. Duurt misschien zo 3 weken. Nou...daar kan ik mee leven. Die cortisone zijn niet goed voor pezen en spieren. Dus ik kijk het aan, ik geloof erin dat het goed zal komen.
De linker schouder is wat minder, ik heb nu een spuit in het gewricht gehad, niet schadelijk voor pezen, anders had ik dat niet gedaan. Blijkt dat dit helpt, dan weten ze zeker dat er wat aan gedaan kan worden en weten wat te doen. Maar...alleen als het echt niet is uit te houden. Nou...dat ga ik mooi tegen het einde van het jaar bekijken, dan weet ik wat meer.
Toch word ik over 6 weken gebeld. Is het goed, prima en anders kijken we verder.
De man van de echo en die de spuit heeft gezet, die zei ook nog iets...Hij draagt een corrigerende brace, zodat de schouders naar achter gaan. Dan zijn de schouders niet zo krom als je zit etc.
Mijn schouders zijn ook idd wat voorover gebogen. Hij zei: 'misschien is dat ook wat voor jou? Een betere houding zal je schouderklachten verminderen.'
Dus...ik heb de brace besteld. Ha ha ha...Helaas komt ie woensdag pas , even geduld. Ik loop nu toch al zo lang met voorover hangende schouders.

Maar goed...ook gelijk doorgegaan naar moedertje, voelde me niet zo heel lekker na die injectie, of het was wagenziekte, hihi.

Ook moeder voelde zich helemaal niet goed. Gister mijn zus gebeld, die is gister geweest en moeder heeft ontzettend veel bij zus intens gehuild. Ze was zo ongelukkig en wist zich geen raad.
Bij ons was ze ook beroerd en ziek en doodvermoeid, maar heel lief. Ze ging ook lekker naar bed.
Toen ik dat tegen de zuster zei, kreeg ik te horen dat mijn moeder dat waarschijnlijk doet voor aandacht en dat ze dat alleen bij visite doet.
Ik moest echt mijn tong eraf bijten, want ze is al zolang moe. Ze is negentig jaar. Mag ze alsjeblieft moe zijn en lekker ff naar bed gaan.
Ik begrijp het ff niet meer. Arme moeder...Wel geknuffeld en ze was blij met de rode rozen voor Moedertjesdag.

Toen wat aangeslagen naar het Stadshart in Zoetermeer. Heb er jaren lang gewoond. Dus best leuk om er weer even te zijn, maar oooohhhh zo druk.
Gauw naar Manfield gegaan en schattige hoge echt leren laars/schoenen gekocht. Het is niets dat je afvalt, maar heb ook een maat kleiner van schoen. Echt schattig. Nog nooit leren schoenen gekocht en zo duur Grap Ben heel verwent en krijg meteen kapsones. Weg met die ouwe, goedkope plastic zooi.

Vanmorgen een cracker gegeten en vanmiddag volkoren brood met gebakken ei met ham. Vanavond prakkie witlof met weinig aardappelen en een heerlijk kipfiletje.

Hele fijne dag toegewenst en de groetjes van Crebster.

1176 kcal Energie
41,6 g Vet
10,5 g Verzadigd vet
67,9 g Eiwit
126,6 g Koolhydraten
12,4 g Vezels = te weinig
4,24 g Zout
2,04 μg Vitamine B12 = te weinig
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 07 mei 2021 15:04    

Reageer met quote
Zaterdag 8 mei 2021,

Goedemorgen mensen van het goede leven,

Ik weet niet wat het was, maar ik heb klokje rond geslapen. Het is dat mijn man al een ontbijt had klaargemaakt. Moet zelf ff mijn shake maken, maar er staat dan wel een heerlijk kopje thee voor mij klaar.
9:15 uur dus wakker...gaat de dag lekker snel.

Voordat er een grote bui gaat vallen, is mijn man op de fiets gesprongen en een visje gehaald. Voor mij kibbeling en voor hem een lekkerbekje. Daar maak ik zelf de knoflooksaus bij, die is net gemaakt. Zelf eet ik er wat ijsbergsla bij, daar maak ik een rommeltje van en snij de kibbeling heel fijn enr doorheen, dat met de saus, Eten Normaal is de vis voor het avond eten, maar dan verteer je dat niet meer zo, vandaar dat dit alles met de lunch gegeten wordt en 's avonds shake met yoghurt. Zit je ook niet zo overvol de hele avond. Verder houden we het over de hele dag netjes en blijf ik onder de 1000 kcal.

Nog wel leuk om te schrijven...ik heb gistermiddag nog ff gauw € 25,- verdiend.
Had toch die laarzen gehaald bij Manfield? Via internet waren die zelfde laarzen bij Manfield €25,- goedkoper. Normaal bestel ik online en haal het in de winkel op waar ik geweest ben. Helemaal vergeten dat er 20% ervan af ging. Maar dat hadden ze nu niet gedaan. Die dachten snel rijk te worden daar Grap Dus niet...
Ik heb gebeld en volgende week als ik naar mijn moedertje ga, gaan we gelijk langs en krijg ik die € 25,- die ik teveel betaald heb mooi terug.
Je moet eigenlijk eerst je schoenen ruilen etc. Maar ik wil ze gewoon hebben. Ze deden totaal niet moeilijk, als ik maar de bon heb. Ik vind het hypocriet dat als je online bestelt en toch in de winkel gaat passen, dat dan niet die korting gelijk verrekend wordt.
Was dus gistermiddag weer goed op dreef.
Tja...je moet blijven opletten, overal...dokter, apotheek, winkels etc. Alert blijven.

We gaan weer een rustig dagje tegemoet, nog steeds dat bureau niet en ook geen mail gehad...spannend...

Fijne zaterdag en 'stay cool'. Groetjes Crebster.

Menu

Totaal 942 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Dieet Pro 55 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
133 kcal

Lunch
Water 0 kcal
Kibbeling 475 kcal
Sla, ijsberg- 4 kcal
Knoflooksaus 62 kcal
541 kcal

Avond
Water 0 kcal
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
Dieet Pro 55 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Gedroogde rozijnen 26 kcal
166 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Koffiemelk, halfvol 16 kcal
Koffie, cafeïnevrij 4 kcal
Café noir 84 kcal
104 kcal

942 kcal Energie
36,5 g Vet
7,6 g Verzadigd vet
95,8 g Eiwit
57,4 g Koolhydraten = te weinig
1,3 g Vezels = te weinig
3,84 g Zout
4,46 μg Vitamine B12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 08 mei 2021 9:50    

Reageer met quote
Zondag 9 mei 2021,

Goedemorgen allemaal,

Wat ben ik verwend! Krijg een e-pub van De Zevende Zus, dat is het laatste boek van Lucinda Riley, is dat niet gaaf! Ben er zo blij mee. Kreeg het van mijn vriendin. Lief dat ze aan mij denk, niet?

Vanmiddag gaan we op de fiets met wielrennersbroekje aan naar mijn mans zoon, dat is totaal 30 km fietsen. Het wordt goed weer en lekker warm.
We gaan voetbal kijken. Ajax-Feyenoord om 14:30 uur. Zal wat gaan worden. Daarna zoals altijd een patatje. Dat is zo lekker die van de snackbar in Zuidland. Wilde ook gebak halen, maar dan kom ik ruim over de 1500 kcal. Nu kan ik het nog beperken met het fietsen erbij. Het is goed zo.

Af en toe lijk ik net een kooltje, van die cortisone prik in de schouder. Ik ken de bijwerkingen. Ben soms zo moe en heel warm. Grap
Als het maar werkt. Verder voel ik me prima hoor.

Wens iedereen een fijne Moederdag en voor de niet moeders een fijne Kanjerdag.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 1080 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Knäckebröd, Land en Ambacht, pompoenpit, Rivercote 70 kcal
Kipkerriesalade 43 kcal
Ei 64 kcal
177 kcal

Lunch
Dieet Pro 55 kcal
Water 0 kcal
Geelwortel (kurkuma) 4 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Magere melk 76 kcal
137 kcal

Avond
Water 0 kcal
Patat 396 kcal
Mayonaise 133 kcal
Pindasaus 37 kcal
Viandel 181 kcal
747 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
20 kcal

1080 kcal Energie
63,2 g Vet = te veel
14,1 g Verzadigd vet = iets teveel
47,5 g Eiwit = te weinig
76,3 g Koolhydraten = te weinig
7,9 g Vezels = is te weinig
3,37 g Zout
2,51 μg Vitamine B12 = is te weinig
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 09 mei 2021 8:24    

Reageer met quote
Maandag 10 mei 2021,

Goedemorgen mensen,

Wat had ik gister een leuke moederdag. Mijn stiefkinderen hebben zo lief aan mij gedacht met kaart, appjes en al. En op de fiets samen met mijn lieverd naar zijn zoon in Zuidland gegaan om voetbal te kijken.

Heb me wel rot geërgerd aan de wedstrijd Feyenoord-Ajax bij mijn stiefzoon. Wat een sukkels zeg, die spelers van Feyenoord. Dat is toch geen voetbal meer. Miljoenen aan spelers in dat veld en kunnen alleen scoren in eigen doel. Waardeloze club. Lachen
Maar als troost wel lekker patatjes gehaald en weer naar huis terug gefietst. Het was gewoon warm, met een dreigende bui boven ons. Gelukkig droog overgekomen. 's Avonds weer gelezen in het spannende boek.

Jammer genoeg was ik vanmorgen weer veel te vroeg op en ben gaan lezen in mijn boek waar ik vanaf zaterdag en zondag in lees. Ontzettend spannend, dus deze keer was het niet erg dat ik zo vroeg op was. Rond 9:00 uur heb ik een ontbijtje gemaakt en toen het bed afgehaald en verschoond. De hoes van de topper ook lekker in de wasmachine gestopt. Gestofzuigd en gestoft.
Ook staan de runderlapjes te sudderen, dus Creb is weer goed bezig.
Straks ga ik :douchen: en waarschijnlijk vanmiddag lekker wandelen.
Ondanks het heerlijke eten van het weekend ben ik nog ontzettend goed op gewicht, ben nieuwsgierig morgen.
Vandaag een strenge balans dag, dan eet ik alleen het hoog nodige en veel water drinken.
Dan zal de schade van het weekend zeer zeker zijn beperkt.

Wens iedereen een fijne dag en geniet, het wordt steeds warmer.

Groetjes Crebster.

Menu

Totaal 787 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Dieet Pro 55 kcal
131 kcal

Lunch
Dieet Pro 55 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
145 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Broccoli 47 kcal
Magere runderlappen 4st/ 108 kcal
387 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Rozijntjes 65 kcal
Jonagold 40 kcal
125 kcal

787 kcal Energie
11,2 g Vet = veel te weinig
3,3 g Verzadigd vet
85,4 g Eiwit
80,9 g Koolhydraten
8,7 g Vezels = te weinig
1,99 g Zout = te weinig
5,32 μg Vitamine B12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 10 mei 2021 9:34    
Vrouw Weeggegevens   Josephine

Dieet: Gezonder leven vegetarisch

Reageer met quote
Wat een verschil in waarden, jouw cholesterol. Heel goed.
Jammer dat jouw schouder weer opspeelt. Ik hoop, dat daar toch iets aan te doen is. Waarschijnlijk oefeningen.
Ik heb de schoudercontrol van Medipreventie.

Dit schouderkoord is een ideaal hulpmiddel voor het vergroten en onderhouden van de beweeglijkheid in de schouders en bovenrug. Het schouderkoord is zeer geschikt voor revalidatie en thuistraining en past op elke deur.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 mei 2021 21:21    

Reageer met quote
Josephine schreef:
Wat een verschil in waarden, jouw cholesterol. Heel goed.
Jammer dat jouw schouder weer opspeelt. Ik hoop, dat daar toch iets aan te doen is. Waarschijnlijk oefeningen.
Ik heb de schoudercontrol van Medipreventie.

Dit schouderkoord is een ideaal hulpmiddel voor het vergroten en onderhouden van de beweeglijkheid in de schouders en bovenrug. Het schouderkoord is zeer geschikt voor revalidatie en thuistraining en past op elke deur.

Goedemorgen Josephine,

Gelukkig is het verhaal 'cholesterol' achter de rug, alleen heeft de apotheek hele dure medicatie voorgeschreven, terwijl het allemaal veel goedkoper kan. Daar ga ik nog achteraan.
Tja, die schouders worden genoeg bewogen, doe ook nog de kettlebell oefeningen en poets er vaak op los. Ik moet ook proberen te doseren. Ik kan van niets naar keihard werken gaan, dat is ook het probleem.
Die kalk gaat oplossen, heb er nu minder pijn van dan vorige week en die andere schouder, tja...afwachten wat het na de cortisone doet. Ik vind het rotzooi, ben net een gloeilamp. Nog steeds Lachen
Ontzettend bedankt voor de tip, ik ga eens ff kijken op internet naar dat schouderkoord.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 11 mei 2021 7:52    

Reageer met quote
Dinsdag 11 mei 2021,

Disco ja ja...2 ons eraf Uitroep Dansen

Ben superblij, want ik heb best wel aardig wat zitten eten, maar...gecompenseerd met een ontbijt/lunch. Van het ene iets minder om van het andere te genieten en ik houd de 1000 kcal aan, dat scheelt enorm. Daar zit het um in. Puzzel elke ochtend ff met mijn eetmeter en schrap weg als het teveel wordt.
Als ik de verkeerde dingen zou laten staan, dan gaat het nog harder met afvallen, maar dat vind ik geen leven zo. Heel af en toe wat lekkers, moet kunnen. Dat lekkers gebeurt maar zelden, maar je moet er wel voor oppassen dat het geen gewoonte wordt en door slaat.

Vanmorgen stond er liefdevol een cracker met een gekookt eitje op tafel en koffie. Mannetje was eerder op, lief niet? Dan kan je er weer ff tegen.
Op zo'n ochtend ben je toch dankbaar dat je het zo goed hebt?

De zon schijnt de temperaturen gaan omhoog, ga lekker genieten mensen.

Straks ga ik ook weer lezen en begin aan het nieuwe boek van Lucinda Riley het laatste boek 'De Zevende Zus'.
Als iemand het wil hebben, ik heb het boek voor de e-reader. Geef het maar aan in een pb-tje.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 886 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Knäckebröd, Land en Ambacht, pompoenpit, Rivercote 70 kcal
Ei 64 kcal
Kipkerriesalade 43 kcal
Koffie, cafeïnevrij 1 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
183 kcal

Lunch
Dieet Pro 55 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Lijnzaad 48 kcal
193 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Snijbonen 46 kcal
Magere runderlappen 4st/ 108 kcal
386 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Rozijntjes 65 kcal
Jonagold 40 kcal
125 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 11 mei 2021 8:04    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Yeah, 2 ons minder! Goed gedaan hoor.
Beter 2 ons eraf dan erbij zeg ik altijd maar weer.

Zelf ga ik de weegschaal loslaten, ik ga een tijd niet op de weegschaal staan. Maar dat heb ik verder opgeschreven in m'n eetdagboekje hoe dit komt. Alhoewel ik daar wel eerder aan gedacht heb om dit zelf een keer te gaan doen. Nu is het moment gekomen! Wel spannend hoor, maar komt vast goed.

Ga eens kijken wat ik ga eten in de koelkast!

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 mei 2021 17:10    

Reageer met quote
Woensdag 12 mei 2021,

Goedemorgen mensen,

Zonnetje@ Bedankt voor je lieve woorden, hou vol meis, niet opgeven! Even een dipje, maar dan laat je je niet uit het veld slaan. Gewoon dinsdag = weegdag! Anders ben je de controle kwijt. Werk aan de winkel.

Gistermiddag ff een stukje gefietst en samen boodschappen gedaan. Wilde gewoon gezellig mee. Ben buiten in het zonnetje gaan staan, toen manlief binnen was. Heb mijn wekelijkse chocolade gehad en opgegeten bij een bak koffie. Quilty pleasures Grap Ohhhh wat heerlijk. Nu kan ik er weer tegenaan voor een week. Had de chocola niet in mijn eetmeter gezet, omdat ik er 's morgens totaal niet aan gedacht...totdat mijn man zei: 'Zullen we nu de boodschappen doen, i.p.v. morgen?' Vandaar...Tel er maar gerust een paar kcal bij op in het menu van gister. Maar...zo is het wel vol te houden. Heb de chocolade alsnog in de eetmeter gezet en kwam op 1230 kcal. uit. Kan net??? Ik kijk uit naar de dinsdagen. Wegen...en... Chocola, mits ik ben afgevallen. Lachen

Vandaag komt die schouderbrace, ben zo benieuwd. Hoop dat het op tijd komt, want ik moet vanmiddag poetsen bij de haven, dan had ik het gelijk kunnen uitproberen. Maar ach...ik kan het nog lang genoeg dragen. Misschien gooi ik het gelijk in de kast als het rot zit, hihihi...

Heb niet veel te schrijven, het gaat allemaal z'n gangetje en ben in het boek van 'De Zevende Zus' bezig. Hoop dat we 15 mei horen wat er gaat gebeuren met de versoepelingen en vakanties. Hou mijn hart vast, zoveel mensen nog in de ziekenhuizen en ic's. Maar...ook veel mensen gevaccineerd, dat gaat me toch hard. En dan maken sommige mensen er geen gebruik van...onbegrijpelijk hoe stom dat is. Maar goed...live goes on.

Wens iedereen een fijne dag en hou vol, sterk zijn.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 782 kcal en 1067 verbrand (fietsen en poetsen)

Ontbijt
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Dieet Pro 55 kcal
131 kcal

Lunch
Dieet Pro 55 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Lijnzaad 48 kcal
193 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Andijvie 39 kcal
Ei 64 kcal
335 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Rozijntjes 65 kcal
Jonagold 40 kcal
125 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2021 9:02    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Goed bezig meisje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2021 13:43    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 69, 70, 71 ... 74, 75, 76  Volgende
Pagina 70 van 76