Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 68, 69, 70 ... 91, 92, 93  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Jaaaaaaa morgen weer wegen, heb er zelfs zin in!!
Ben zeer benieuwd!!
Dus niet te laat naar bed gaan, dat lijkt me wel een strak plan eerlijk gezegd. Ook al ben ik morgen vrij!

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 03 mei 2021 20:27    
Vrouw Weeggegevens   Crebster

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Dinsdag 4 mei 2021,

Disco Toch nog iets afgevallen Dansen

Het gaat zo moeizaam met dat afvallen, wat ik sport of eet, vind ik het een tegenvaller, maar ja...eraf is eraf en zo houden.
Eet nog steeds weinig suikers of foute vetten. Geen chocolade, koekjes snacks, chips etc. Dat bevalt me prima, alhoewel de chocolade...als het Moederdag wordt, hoop ik toch echt iets van dat lekkers te krijgen hoor. Grap

Gisteren lekker samen met het mannetje gefietst en mijn prik gehaald. Had 's avonds een stijve, pijnlijke bovenarm waar er geprikt was, maar verder geen klachten. Dus dat is goed gegaan tot zover.

Vanmorgen weer voor het eerst sinds heugenis een boterham met jam gegeten als ontbijt met een bakkie thee, zalig. Ben heel benieuwd hoe de werking hiervan is.

Verder vandaag een rustig leesdagje, dat weer is vreselijk. Pyjamadag, heerlijk Uitroep

Wens iedereen een rustig dagje en maak er wat van.

Groetjes Crebster.

Menu

Totaal 824 kcal

Ontbijt
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Brood, volkoren 82 kcal
Aardbei jam 50 kcal
Becel proactiv verlaagt actief cholesterol 21 kcal
155 kcal

Lunch
Water 0 kcal
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
Geelwortel (kurkuma) 4 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Lijnzaad 48 kcal
Dieet Pro 73 kcal
211 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Andijvie 39 kcal
Ei 64 kcal
335 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Koffiemelk, halfvol 16 kcal
Koffie, cafeïnevrij 4 kcal
Rozijntjes 65 kcal
Jonagold 40 kcal
125 kcal

824 kcal Energie
19,5 g Vet
4,4 g Verzadigd vet
54,9 g Eiwit = iets te weinig
100,3 g Koolhydraten
13,1 g Vezels
2,04 g Zout = te weinig
3,03 μg Vitamine B12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 04 mei 2021 8:40    

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Langzaam afvallen is ook goed he! Dan is het wel blijvend wordt altijd gezegd. Ik geloof daar wel in.
Beter iets eraf, dan iets erbij!

Fijne dag en spreek je snel weer!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 04 mei 2021 8:43    

Reageer met quote
Update maandag 4 mei 2021,

Ben helemaal pisnijdig...

Tegenwoordig kan je je lab uitslagen zelf aanvragen in je Mijngezondheids.net. Dat had ik al vrijdag gedaan na het bezoek van mijn huisarts.
Via een bericht aan je huisarts kan je vragen of ze gegevens van jou met je delen. Dat heb ik gedaan, maar kreeg de oude lab uitslagen van februari 2021. Maar...vanmorgen weer gemaild voor de recente uitslagen.

Kreeg ik de nieuwe lab uitslagen van 28 april 2021 en...mijn waardes van het cholesterol zijn wel zeker super gedaald.

10-02-2021
Cholesterol/HDL-cholesterol ratio 4,5
Triglyceriden 2,3
Cholesterol totaal 8,1
LDL-Cholesterol 5,36
HDL-Cholesterol 1,79

28-04-2021
Cholesterol/HDL-cholesterol ratio 2,3
Triglyceriden 0,8
Cholesterol totaal 4,3
LDL-Cholesterol 2,08
HDL-Cholesterol 1,86

Heb me toch de pest erin. Die doos van een huisarts zit lekker met me te kletsen, maar wist zelf niet eens waarom ik langs kwam. Stom

Ik maar denken dat ze interesse toonde, maar Nee hoor...Toen ik zei dat ik voor het cholesterol kwam, keek ze naar de oude waardes. Wat ik ook niet snap...ze zei dat ze nog meer verhoogd waren. Hoezo nog meer verhoogd??? Als de nieuwe uitslagen er niet waren, kon ze ook niets vergelijken. Ik heb alleen maar rond 10 februari 2021 bloed laten prikken.

En ik heb al zo weinig op met huisartsen. Nu ook nog verhoogde nieuwe pestzooi gekregen. Ik neem die ik heb nog in, maar dan wil ik toch een lagere dosis. Gelukkig zijn ze zo verstandig bij de apotheek om maar eerst medicijnen voor een maand uit te schrijven, omdat er anders zoveel medicijnen weg gegooid worden. Zeker als huisartsen te stom zijn dat ze kijken. Sorry hoor, maar dit heb ik nu altijd.

Al bij al...heel het weekend zitten peinzen hoe ik die cholesterol naar beneden kan krijgen. Ik snapte er niets van. Had al zo een raar onderbuikgevoel, het hele weekend al. Kon de vinger er niet op leggen en zie...Ze zei ook niets over de reuma uitslagen. daar was ook gelijk voor geprikt, omdat ik zo pijn in de spieren en gewrichten heb. Heel raar achteraf.

Stiekem toch opgelucht met de goede waardes.

Conclusie:...Oude medicatie werkt dus toch!!! Ook al zijn ze twee-en-een-half jaar oud. Dus heeft die € 135,- toch zijn geld opgebracht. Grap

Pffff even bijkomen....Fijne avond van Crebster.

Laatst aangepast door Crebster op di 04 mei 2021 15:43, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 04 mei 2021 15:30    

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Wat een gedoe zeg, sjongejonge zeg.
Ga maar even iets in de zenn-stand doen, hihi.

Succes ermee verder!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 04 mei 2021 15:36    

Reageer met quote
Woensdag 5 mei 2021,

Bevrijdingsdag, wat een mooi toespraak heeft André van Duin gisteravond 4 mei gehouden, zeg. Emotioneel en zo puur.

We moeten inderdaad blij zijn dat wij het zo goed hebben in Nederland en dat we mogen zijn wie we willen zijn.

Heb vandaag niet veel te doen en verveel me te pletter. Hoop toch vandaag nog te gaan wandelen, tussen de buien door en anders regenkleding aan, anders loop ik tegen de muren op.

Wens iedereen een mooie dag toe en maak er een fijne dag van.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 885 kcal

Ontbijt
Gemberwortel 2 kcal
Brood, volkoren 82 kcal
Becel proactiv verlaagt actief cholesterol 21 kcal
Ananas jam minder zoet - Jumbo 23 kcal
128 kcal

Lunch
Dieet Pro 73 kcal
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Lijnzaad 48 kcal
211 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Bietjes gekookt 53 kcal
Slavink 139 kcal
424 kcal
Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Rozijntjes 65 kcal
Jonagold 40 kcal
125 kcal

885 kcal Energie
24,9 g Vet
6,7 g Verzadigd vet
58,8 g Eiwit
98,1 g Koolhydraten
15,2 g Vezels
3,05 g Zout = te weinig
2,7 μg Vitamine B12 = te weinig
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 05 mei 2021 8:35    

Reageer met quote
De waardes van het cholesterol boven in het schema waren niet helemaal compleet. De totale waardes, waar het om ging, zaten er niet bij. Nu kan je goed het verschil zien.

10-02-2021
Cholesterol totaal 8,1
Cholesterol/HDL-cholesterol ratio 4,5
Triglyceriden 2,3
Cholesterol totaal 8,1
LDL-Cholesterol 5,36
HDL-Cholesterol 1,79

28-04-2021
Cholesterol totaal 4,3
Cholesterol/HDL-cholesterol ratio 2,3
Triglyceriden 0,8
Cholesterol totaal 4,3
LDL-Cholesterol 2,08
HDL-Cholesterol 1,86
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 05 mei 2021 10:52    

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Vervelen? Dat woord ken ik dus helemaal niet Lachen Ik heb altijd wel iets te doen. Hoe doe je dat?
Ik heb ook alweer gewandeld vandaag.

Succes vandaag!! En ook aan de wandel geweest? Of op de fiets?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 05 mei 2021 14:17    

Reageer met quote
Update Woensdagmiddag 5 mei 2021,

Hallo Zonnetje,

ja joh...ik dacht: 'Dit wordt me toch een saaie, donkere dag', maar idd moet je daar zelf een draai aan geven.

Gelukkig had ik mijn vriendin aan de app en die vroeg wat ik ging doen, meestal als ze niet met de camper weg is, gaan we samen dingen doen. Kan van alles zijn.
Nu gingen we wandelen en...voor het eerst een bakkie op een terras gedronken. Helemaal niet druk, dus dat was onverwachts toch een hele leuke middag. Heel veel gekletst en zo ontzettend gelachen. Ze heeft een anti-snurk-bed gekocht, wat ze totaal niet had besteld, heb je er ooit van gehoord en hoe ze dat dan verteld hoe haar man reageert....Ha ha ha...Daar knapt een mens van op.
Toen ik bijna thuis was, zaten de oudere bij ons appartement koffie te drinken, want dat mag weer op het terras. Al die oudjes dik ingepakt, maar...de zon scheen en ze zaten uit de wind. Ook daar ff staan praten. Bijna een jaar elkaar niet gezien, hè! Ook leuk.

Kijk...ik werk niet meer, helaas, dus dan heb je een hoop dagen over hoor. Vroeger vlogen je dagen voorbij, maar ruim een jaar liggen we toch zo goed als stil, zowat geen sociaal leven meer en leven in ons geval bijna onder een steen. Kom expres niet zo vroeg mijn bed uit, anders zijn de dagen zo lang. Niet normaal toch. Ben blij als iedereen gevaccineerd is en dat we weer normaal onze gang kunnen gaan. Ik kijk iig nog uit en houd iedereen nog steeds op afstand.

Maar...lekker gewandeld vanmiddag, dat wel. Prima dag tot nu toe. Niet verveeld. Grap

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 05 mei 2021 15:49    

Reageer met quote
Donderdag 6 mei 2021,

Hallo allemaal,

Vanmorgen vroeg opgestaan en nu had ik wel een lange dag nodig. Mannetje had ontbijt gemaakt en is gauw boodschappen gaan doen. Ondertussen heb ik het huis gedaan. Douche geschrobd en afzuigkap gepoetst als extra klus.

Moet al om 8:15 uur bij de Bergmankliniek zijn. Ik weet niet wat ze gaan doen, dus voor de zekerheid het huis prima aan kant en dingen gedaan waar ik voorlopig niet naar hoef om te kijken.
Hoop dat die schouders gelijk opgeknapt gaan worden, want het is weer niet om te houden. Vind het resultaat nu een beetje tegenvallen. Het is ff zeer goed gegaan en dan zwakt het langzaam toch af naar een niveau wat niet meer leuk is. Dat hadden ze al gezegd dat dat kon gebeuren, maar ik geloofde er zo in dat het gelijk goed zou zijn. Ben wat dat betreft erg gelovig in wat de artsen zeggen. We gaan het zien.

Kreeg gister een leuke mail van de beheerder van de keuken betreft de haven waar ik zo nu en dan aan het poetsen ben. Hij had een pracht van een emmer gekocht met wringer op wieltjes : grap: Daar had ik al zolang om gevraagd en ja hoor... foto erbij. Leuk toch, een teken van waardering.

Wens iedereen een fijne dag toe, ik ga straks naar mijn oude vriendin een bakkie doen.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 950 kcal

Ontbijt
Gemberwortel 2 kcal
Magere melk 76 kcal
Dieet Pro 55 kcal
Water 0 kcal
133 kcal

Lunch
Dieet Pro 55 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Magere melk 76 kcal
137 kcal

Avond
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Kipsaté met saus 81 kcal
Mienestjes volkoren 201 kcal
Kipfilet 125 kcal
Bami groenten 14 kcal
Ui 15 kcal
Puntpaprika 8 kcal
539 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Gevulde koek 123 kcal
143 kcal

950 kcal Energie
17,5 g Vet = te weinig
6,3 g Verzadigd vet
92,6 g Eiwit
99,6 g Koolhydraten
10,5 g Vezels = te weinig
3,14 g Zout = te weinig
4,01 μg Vitamine B12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 06 mei 2021 10:07    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 68, 69, 70 ... 91, 92, 93  Volgende
Pagina 69 van 93