Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 62, 63, 64
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
ja, Josephine dat leer ik bij Skinnyminds, tenminste zo noem ik ze. Ik heb vandaag ook iets meer gegeten dan normaal, maar ja, na een avonddienst lust ik soms wel iets meer dan normaal en ik heb met een collega besteld (iets lekkers). Nou, dat was dan weer een genietmomentje van mij Cool

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 05 apr 2021 0:20    
Vrouw Weeggegevens   Crebster

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Maandag 5 april 2021,

Goedemorgen lieve allemaal,

Gisterochtend nog even langs moedertje gegaan, maar ze zat te knikkebollen in haar rolstoel. Gelukkig heeft ze geen pijn nu, want ze wordt plat gespoten met morfine. Ze zag er verder goed verzorgd uit en toen we weg gingen, begon de Katholieke kerkmis op tv en daar zette ze moeder haar neer. Of ze het mee krijgt, ik weet het niet, maar het idee vond ze fijn. Het is goed zo, laat haar maar in haar wereldje, mijn lieve schat.

Over genietmomentjes Grap Gister was het één en al genietmomentjes en inderdaad... ik heb er van genoten, samen met mijn man natuurlijk. Zeker van de advocaat met slagroom en een chocolaatje erbij, jammie...

Maar... vandaag vind ik het genoeg zo. Al het lekker is op. Die tweede paasdag mag van mij geschrapt worden. Al die 'tweede' feestdagen zijn een beetje overbodig. Het is een overvloed aan lekker op die manier, dus vandaag wordt het weer een grote pas op de plaats.

Straks ga ik de radio aan zetten en...ja hoor...de kettlebell tevoorschijn halen. Ff kijken hoe ik het er vanaf breng. Het is buiten koud en een wind, zeg! Dus dan maar weer ouderwets thuis ploeteren. Ha ha ha...wil woensdagochtend toch wel iets afgevallen zijn. Ik val van me stoel van het lachen!

Nou lieve mensen, ik wens jullie een hele fijne tweede paasdag en geniet, maar met mate.

Paasgroetjes van Crebster.

Menu

Totaal 759 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Koffie, cafeïnevrij 1 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
Kruidvat 100% pure whey chocolate 57 kcal
Magere melk 76 kcal
139 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Geelwortel (kurkuma) 4 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 66 kcal
155 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Bloemkool 44 kcal
Ei 64 kcal
340 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Jonagold 40 kcal
Koffiemelk, halfvol 16 kcal
Koffie, cafeïnevrij 4 kcal
Rozijntjes 65 kcal
125 kcal
Totaal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 05 apr 2021 8:16    

Reageer met quote
Dinsdag 6 april 2021,

Goedemorgen mensen,

Gisterochtend lekker een half uur met de kettle bell gezwaaid en gistermiddag 10 km door hagel, storm en sneeuw gewandeld/gejogd. Dat was goed voor 884 kcal Lachen

Wat voel ik me weer goed zeg, behalve toen ik uit mijn bed stapte, want wat een spierpijn weer en dat is logisch als je al een tijd niet met de kettle bell gespeeld heb.

Mijn broer is vandaag jarig en die heb ik al geappt. Leuke jongen, erg verstrooid, maar heel lief.

Verder wordt het een rustig dagje en ga ik lekker lezen. Weer een hoop e-pub boeken gekregen van een vriendin, dus ik kan weer ff vooruit.

Wens iedereen een fijne dag toe, maak het maar gezellig binnen, want het is ff niet anders met dit weertje.

Menu

Totaal 965 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Ei 64 kcal
Knäckebröd, Land en Ambacht, pompoenpit, Rivercote 70 kcal
Kipkerriesalade 43 kcal
183 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 66 kcal
155 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Witlof 32 kcal
Mager rundergehakt 197 kcal
461 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Rozijntjes 65 kcal
Handsinaasappel 82 kcal
167 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 06 apr 2021 8:42    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Je bent weer lekker bezig zie ik. Ga zo door!
Veel plezier met lezen, fijne dag!

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 apr 2021 10:10    

Reageer met quote
Woensdag 7 april 2021,

Schaam Schaam 2 ons aangekomen Grap Volgende week moet het echt weer een groen vakje zijn. Werk aan de winkel Lachen

Hè, hè... logisch toch? Advocaat met slagroom en chocolade gesnoept en een plak paasbrood.
Hoopte het weg te werken met sporten, maar helaas was dat niet voldoende.
Nu moet ik echt serieus weer aan de slag en dat gaat ook lukken. Ook al eet ik weinig, zonder beweging val je niet af, dat heb ik wel gemerkt. Voel me wel toppie hoor, buiten de spierpijn.

Vanmorgen lekker uitgeslapen, big sister is jarig vandaag. Heel veel familieleden jarig in de maand april. We gaan de feestjes allemaal inhalen, zodra we gevaccineerd zijn. Licht aan de tunnel.

Ook zou ik vanmorgen gaan wandelen met mijn beste vriendin, maar ik heb het uitgesteld. Anders zit mijn man ook de hele dag alleen. Dat ga ik niet doen. Lekker straks aan de koffie en nog ff hier de boel aan kant maken. Dan is dat ook maar weer gedaan.

Vanmiddag ga ik poetsen bij de oude lieve buurvrouw die altijd zo lief is en waar ik donderdagmiddag altijd naar toe ga. Het poetsen gaat weer, dus ik ga het ook echt doen. Ze vindt het altijd zo fijn als haar huisje weer zo lekker schoon is en lekker snuffelt.

Wens iedereen een fijne dag toe en maak het maar gezellig.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 839 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Ei 64 kcal
Kipkerriesalade 43 kcal
183 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 66 kcal
155 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Bietjes gekookt 53 kcal
Mager rundergehakt 197 kcal
482 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
20 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2021 9:21    

Reageer met quote
Donderdag 8 april 2021,

Goedemorgen mensen,

De dag is weer begonnen met een lekker ontbijt voor manlief en ik een shake. We moeten het er maar mee doen, nietwaar?
Mannetje heeft boodschappen gedaan en ik het huis. Bijna af.

Gistermiddag lekker gesopt bij de oude vrouw, ze was zo blij, maar ook tegelijkertijd zo bezwaard. Ze vindt het maar niets als een ander wat doet in haar huis, ze wil zo lang mogelijk zelfstandig zijn en dat is dan negentig jaar. Ha ha ha...ach...gauw opgeschoten voordat ze zegt dat ik moet ophouden en toen nog lekker zitten keuvelen.

We hadden het over vroeger en de nonnen. Ik lees nu een boek dat die nonnenkrengen zo slecht waren voor de zwakzinnigen en helaas klopt het ook in de werkelijkheid. Mijn oude vriendin heeft, toen ze leerling verpleegster was, stage gelopen bij Sancta Maria in Noordwijk...alleen die naam al doet mij kotsen. Zogenaamde 'Zusters van Liefde', bikkel hard en meedogenloos. Mensen vastbinden, koude baden en elektroschokken toedienen allemaal extra geestelijke martelingen, alsof die patiënten niet genoeg aan hun hoofdjes hadden. Ze liep soms huilend weg na haar dienst en heeft ook een gesprek gehad met die directeur Versélewel de Wit Hamer. Ze heeft hem van al die gruwels verteld, maar of ie er wat aan gedaan heeft??? Later heeft ze wel een stuk in de krant geschreven met haar mede collega's over hoe het eraan toe ging bij de 'Zuster van Liefde'...ja ja... wat een farce zeg.

https://www.denoordwijker.nl/nieuws/algemeen/15419/begin-en-einde-van-sancta-maria

Moet je dit artikel eens lezen...Dat heeft dus mijn lieve oude vriendin allemaal meegemaakt.

https://leiden.courant.nu/issue/LD/1988-01-27/edition/0/page/16

Als mijn oude vriendin zit te vertellen over die tijd, rollen de tranen over haar wangen. Ook hoe er gewerkt in de naam Gods. Alsof God de methodes die ze erop na hielden goed had gekeurd, echt niet dus en daar worstelde ze zo mee.
Ze heeft zo ontzettend veel meegemaakt en gezien tijdens haar studies/stages vroeger. Dat ging er heel anders aan toe dan nu, gelukkig maar. Alhoewel misbruik en martelingen nog steeds regeert in bepaalde instanties. ja ja.. heftige gesprekken, maar ook lachen hoor.
Ze was soms zo stout vroeger...toen ze in de kerk zaten en nog een 'zusterskapje' droegen, deden ze de kap van diegene die voor hun zat vastmaken met een touwtje aan de kerkbank. Zodra die zuster opstond, ging die kap van haar hoofd. Straf dat ze kregen, maar een lol dat ze hadden. Hele verhalen hoor ik als ik bij de oude vrouw op visite ga. Heerlijk mens. Zij vond het werken bij de zwakzinnige ontzettend mooi werk. Buurvrouw is ook een heel mooi mens.

Nou mensen...wens iedereen een fijne dag toe en maak er wat van, want het is me toch koud. Vanmiddag nog ff wandelen met manlief en gelijk lekkere appels halen bij AH. Daar zijn ze het lekkerst.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 960 kcal

Ontbijt
Dieet Pro 4 kcal
Kruidvat 100% pure whey chocolate 57 kcal
Magere melk 76 kcal
Water 0 kcal
143 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 66 kcal
155 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Bloemkool 44 kcal
Slavink 222 kcal
498 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Jonagold 80 kcal
Rozijntjes 65 kcal
165 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 08 apr 2021 11:08    

Reageer met quote
Vrijdag 9 april 2021,

Goedemorgen allemaal,

Manlief is de hele nacht in de weer geweest. Hij is zo allergisch van alles en zeker in deze tijd. om gek van te worden. Het water komt met bakken uit zijn neus en maar snuiten...Hij heeft pillen daarvoor, maar dat werkt voor geen meter. We kijken het aan en anders gaat ie maar mooi naar de dokter, want dit gaat zo niet langer.

Verder prachtig mooi weer, dus we gaan er weer van genieten. Wat ik ga doen weet ik nog niet, maar ik ga naar buiten. Ben het een beetje zat aan het worden, want afvallen lukt ook niet. Elke keer neemt mijn man toch chocola mee en een gevulde koek, die heb ik ik afgeslagen, maar dan toch ligt er een stukje bij mijn koffie. Lief bedoelt, maar ik wil het niet. Nu weer sterker zijn en echt 'Nee' zeggen.

Wens iedereen een hele fijne dag toe, met de groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 967 kcal

Ontbijt
Magere melk 76 kcal
Water 0 kcal
Ei 64 kcal
Kipkerriesalade 43 kcal
259 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 66 kcal
155 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Witlof 32 kcal
Kipfilet 125 kcal
389 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Jonagold 80 kcal
Rozijntjes 65 kcal
165 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 09 apr 2021 9:17    

Reageer met quote
Goedemorgen mensen,

Vrijdagmiddag 9 april 2021 update,

Wat een euforie...We zijn eindelijk met zijn tweeën een eindje gaan fietsten. Dat was de eerste keer na de operatie van mijn man. hij fietste wel wat als ie boodschappen ging doen, maar dat is niet meer dan 5 km. totaal. Nu hebben we ruim 20 km gefietst en het was geweldig. Hij had een wielrennersbroekje aan en dat ging echt heel goed. Ik heb ook een fietsbroekje besteld met siliconen erin, nu heeft ie er één met een soort schuimrubber en te groot. Hij is zo afgevallen. Als het nieuwe broekje de goede maat is en lekker zit en nog beter werkt, bestel ik er ook één voor dames voor mezelf, ik heb ontzettend veel pijn in mijn doos na het fietsen, hoop dat het helpt. Maar wat ben ik gelukkig. Altijd dat alleen fietsen vind ik zo erg. Nu heeft mannetje lekker meegedaan en het beviel het zeer goed en totaal geen last van de littekens. Lekker buiten, doet ie niet graag in de wind en kou Grap

Zaterdag 10 april 2021,

Het was zaterdag een gezellige regenachtige 'leesdag' en we hebben allemaal kliekjes gegeten. Had nog een klein beetje zelfgemaakte macaroni in de vriezer en van die overheerlijke zelfgemaakte Chinese groentesoep met brood, belegd met roomboter en ham. Een originele boost dag dus. Heerlijk als je eens een keer je lekker vol kan eten en dan ook nog eens brood. Heb het niet ingevuld in de Eetmeter, omdat ik het niet goed kan omschrijven, omdat ik veel zelfgemaakt heb. Maar reken maar op zeker 1300 kcal.

Zondag 1 april 2021,

Vanmorgen lekker gaan snuffelen betreft de shakes op het internet. Het is nu het gewicht een beetje onderhouden (en het liefst afvallen), dus ik ga gewoon weer de shakes van Kruidvat kopen voor een keer. Kijken of het bevalt. Ik neem de shake chocolade. Dat vind ik zo heerlijk als ontbijt met magere melk. Die ik nu heb van Whey, vind ik niet lekker en zo waterig en heel weinig vitamines in.
Tegenwoordig zit er veel meer vitamines in de shakes van het Kruidvat en ook minder suikers.
In 2012/2013 was ik met de goedkope shakes van het Kruidvat 20 kg afgevallen, dus...als je de kcal. blijft tellen, dan blijft het als ontbijt hetzelfde. Of ik die dure shakes nu neem van Dieet Pro of die goedkope van het Kruidvat zelf. En aangezien ik de kcal. tel, moet het goed komen. Moet ook meer bewegen, maar door de spierpijn van van de week, heb ik dat te weinig gedaan.

Straks ga ik weer fietsen, van Brielle, via Hellevoetsluis, Haringvliet, Heenvliet, Geervliet, Zwarte Waal terug naar huis. Lijkt me zalig om te doen zo, als het maar niet gaat regenen. Ik kijk straks voor de zekerheid nog ff op de app naar Buienradar. Lachen

Wens iedereen een fijne voorzetting van de zondag en geniet van het zonnetje als het ff kan.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 806 kcal

Ontbijt
Afslank shake Kruidvat Aardbei 57 kcal
Magere melk 76 kcal
Water 0 kcal
139 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 66 kcal
155 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Snijbonen 52 kcal
Ei 64 kcal
348 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Jonagold 80 kcal
Rozijntjes 65 kcal
165 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 11 apr 2021 11:04    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 62, 63, 64
Pagina 64 van 64