Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 62, 63, 64 ... 91, 92, 93  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Wat een verhaal weer zeg. Sjongejonge ongelofelijk bizar zeg.
Succes weer he.

ja, het is Goede vrijdag, gisteren was het witte donderdag. Ik heb al mijn veganistische eten lekker opgegeten. Het was in 1 woord: smullen geblazen.

Vanaf vandaag weer werken, nu heb ik 3 avonddiensten, dus ik hoop dat ik na m'n avonddiensten niet teveel ga eten. Vanmorgen werd ik al wel weer blij door de weegschaal, vanaf dinsdag ben ik 3 ons afgevallen!

Ga eens een kop koffie zetten.

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 02 apr 2021 10:17    
Vrouw Weeggegevens   Josephine

Dieet: Gezonder leven vegetarisch

Reageer met quote
Zo, dat is me een verhaal, zeg. Ik herken dat wel. Mijn moeder is 99 geworden en de laatste 3 jaren zat zij ook op een gesloten afdeling voor demente bejaarden. Zij herkende ons wel, maar verder ook niemand. En ja, de tweede dag in dat huis viel zij al uit bed. Gelukkig kwamen er bij haar geen vreemde mensen langs.
Wat fijn, dat je weer kan joggen en fietsen. En dan ook met een mooie (nieuwe) smile.
Komende zomer ga ik weer bij jou in de buurt fietsen. Wij gaan meestal in Hoek van Holland over en fietsen dan terug via Maassluis. Ken jij de Torpedoloods in HvH? Daar kun je lekker lunchen.
Mijn afvalpogingen lukken niet zo. Ik snoep niet, maar mijn porties eten zijn te groot, denk ik.
Ik wens je fijne paasdagen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 02 apr 2021 20:17    
Vrouw Weeggegevens   Crebster

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Josephine schreef:
Zo, dat is me een verhaal, zeg. Ik herken dat wel. Mijn moeder is 99 geworden en de laatste 3 jaren zat zij ook op een gesloten afdeling voor demente bejaarden. Zij herkende ons wel, maar verder ook niemand. En ja, de tweede dag in dat huis viel zij al uit bed. Gelukkig kwamen er bij haar geen vreemde mensen langs.
Wat fijn, dat je weer kan joggen en fietsen. En dan ook met een mooie (nieuwe) smile.
Komende zomer ga ik weer bij jou in de buurt fietsen. Wij gaan meestal in Hoek van Holland over en fietsen dan terug via Maassluis. Ken jij de Torpedoloods in HvH? Daar kun je lekker lunchen.
Mijn afvalpogingen lukken niet zo. Ik snoep niet, maar mijn porties eten zijn te groot, denk ik.
Ik wens je fijne paasdagen.

Goedemorgen Josephine,

Leuk dat je langs komt in mijn dagboek. ja joh, het is wat met moeders, heb er zoveel verdriet van, zeker het idee dat ik haar ooit moet loslaten en ze er nooit meer zal zijn, bah....
Met Pasen gaan we er weer lekker naar toe.

Een tijd geleden had ik de knoop doorgehakt betreft mijn gebit en gezondheid. Ik moest er echt wat aan gaan doen en kijk...nu is alles verledentijd, alsof er niets gebeurd is en voel herboren. Mooi gebit en een gezonde schouder, daar kan je zo gelukkig van zijn.

Leuk dat je zo een eind fietst zeg, helemaal naar Hoek van Holland. Wij komen nu nog niet zover, omdat de littekens van mijn man zijn zitvlak nog moeten 'oud' worden. Hij heeft een wielrennersbroek gekocht met zeem, dus hopen het fietsen ook weer gauw op te pakken. Wij kennen het niet waar je kan lunchen in Hoek van Holland. Wij gaan ook heel weinig buiten de deur eten, omdat ik zo een verveel daarin ben, eet liever thuis, ha ha ha...Wel bakkies doen, dat vind ik heerlijk.

Betreft aankomen, stabiel blijven of afvallen. Het blijft moeilijk, ik noteer alles van te voren en weeg alles wat je maar kan wegen af, zodat ik weet wat ik mag eten, maar ook hoeveel.
Wil dan ook niet boven het aantal kcal komen die ik instel. Ik hou het op max. 1200 kcal en dan moet ik er wel bij bewegen, anders kom ik ook aan. Zeker nu met de Paasdagen met al die lekkere dingen. De Eetmeter van Voedingscentrum is mijn beste vriend en vul het elke dag als eerste in. Nu weten wij al ruim van te voren wat we gaan eten als avondeten, wij zijn een beetje gewoonte dieren. Wel makkelijk, geen hoogstandjes of zo en zoveel mogelijk onbewerkte voeding, weinig brood etc. dat scheelt enorm.

Geniet van deze dagen en dan weer een nieuwe poging doen. Gelukkig kunnen we elke dag een nieuw begin maken hierin.

Groetjes van Crebster en hele fijne feestdagen van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 03 apr 2021 7:57    

Reageer met quote
tzonnetje schreef:
Hoi Crebster,

Wat een verhaal weer zeg. Sjongejonge ongelofelijk bizar zeg.
Succes weer he.

ja, het is Goede vrijdag, gisteren was het witte donderdag. Ik heb al mijn veganistische eten lekker opgegeten. Het was in 1 woord: smullen geblazen.

Vanaf vandaag weer werken, nu heb ik 3 avonddiensten, dus ik hoop dat ik na m'n avonddiensten niet teveel ga eten. Vanmorgen werd ik al wel weer blij door de weegschaal, vanaf dinsdag ben ik 3 ons afgevallen!

Ga eens een kop koffie zetten.

Hallo Zonnetje,

Tja, het is zeker een heel verhaal en zo triest. Wens jou fijne werkdagen en dat het maar heel gezellig is tijdens de Paasdagen.

Hou je goed hoor, met de groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 03 apr 2021 8:02    

Reageer met quote
Zaterdag 3 april 2021,

Goedemorgen allemaal,

Gister was het Goede Vrijdag, mijn kaarsje stond aan op tafel om 14:30 uur. Lag op de bank naar radio 4 te luisteren. Zulke mooie muziek en passend in deze tijd. Mijn geloof staat op een heel laag pitje, maar dit verhaal van de kruisiging van Jezus, dat is iets wat je van jongs af aan heb meegekregen en die middag is het stil in huize Crebster. Mannetje lag te slapen op de bank en ik was lekker in mezelf en dacht aan al de dierbaren die zijn heengegaan en die ik zo mis. Ben altijd blij als die dag om is. Zo triest allemaal.

Wat was ik weer bezig vannacht. Zo vreselijk gedroomd. We kijken ook altijd van die stoere films, nou...dat heb ik geweten. Heb de hele nacht gevochten, ha ha ha...

Van de week had ik een fles advocaat gekregen van mijn oude lieve vriendin en daar heb ik gisteravond een glaasje van genomen met slagroom erop, zaaaaalig! Mijn man zat gewoon mee te snoepen, maar als ik vraag of ie er ook een wil, dat zegt ie 'Nee'. Grap

Vandaag gaan we eindelijk eens weer patatjes eten, dat is zo een tijd geleden en dan komt er ook nog een loempia bij. Ik weet niet wat ik ga doen, ik denk dat ik die loempia laat staan. Ik ben er niet zo gek op en het zijn zoveel kcal. Zonde! Beetje teveel van het goede. Ik heb de loempia dan ook niet genoteerd in mijn eetmeter.

Mijn man valt alleen maar af als ie eet wat ik eet, dus die moet bijgevoerd worden, Lachen Moet er echt mee uitkijken, want dan denkt ie dat hij ook niet mag eten. Hij woog ineens nog maar 74,4 kg. Niet normaal en het gaat zo ongemerkt. Ik was zo kwaad op hem. Dus die heb ik weer aan het eten gekregen. Heb zelfs paasbrood in huis, speciaal voor hem. Rond 11 uur neemt ie een plak met roomboter, dat moet ie van mij. Nu moet ik oppassen dat ik niet alsnog mee ga doen, want oh, oh, oh, wat vind ik dat lekker. Wel een dingetje hoor als je nergens aan mee mag doen. Het mag wel, maar ik doe het maar niet. Het is 'of' dit, maar niet 'en' dit.

Straks gaan we douchen en de laatste boodschappen doen op de fiets, ik blijf buiten staan en mannetje gaat de winkel in, zoals het de laatste tijd hoort. We nemen gelijk bloemen mee voor moeder voor morgen en ook nog langs het kastje langs de weg met boeken. Kunnen we weer vooruit.

Wens iedereen een fijne zaterdag en geniet met mate, anders is de schade zo groot.

Lief groetje van Crebster.

Menu

Totaal 962 kcal

Ontbijt
Kipkerriesalade 43 kcal
Ei 64 kcal
Water 0 kcal
Koffie, cafeïnevrij 1 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
Knäckebröd, Land en Ambacht, pompoenpit, Rivercote 70 kcal
183 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Geelwortel (kurkuma) 4 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 66 kcal
155 kcal

Avond
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Airfryer, Pommes Frites, Extra Crunchy, Harvest Basket 141 kcal
Mayonaise 133 kcal
369 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Koffiemelk, halfvol 16 kcal
Koffie, cafeïnevrij 4 kcal
Slagroom 35 kcal
Advocaat 118 kcal
Handsinaasappel 82 kcal
255 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 03 apr 2021 8:22    

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Oh lekker patat, hihi. Zo vaak eet ik dat dus ook niet.
Eigenlijk wil ik een gewoonte ervan maken om als ik patat ga eten, dat ik er een heerlijke salade bij doe smullen Ga ik volgende keer doen denk ik, lijkt me een heel strak plan!

Als je wilt, mag je even naar mijn eetdagboekje gaan, ik heb heel wat geschreven, had ik even nodig!!

Fijne Paasdagen!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 03 apr 2021 10:53    

Reageer met quote
tzonnetje schreef:
Hoi Crebster,

Oh lekker patat, hihi. Zo vaak eet ik dat dus ook niet.
Eigenlijk wil ik een gewoonte ervan maken om als ik patat ga eten, dat ik er een heerlijke salade bij doe smullen Ga ik volgende keer doen denk ik, lijkt me een heel strak plan!

Als je wilt, mag je even naar mijn eetdagboekje gaan, ik heb heel wat geschreven, had ik even nodig!!

Fijne Paasdagen!!

Hallo Zonnetje,

Ik heb je geschreven, zoals je al gelezen hebt. Wens je heel veel sterkte en ga door met waar je bezig bent, want je doet het ontzettend goed. Laat de rest voor wat het is.

Heel veel liefs van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2021 7:36    

Reageer met quote
Zondag 4 april 2021,

Iedereen een vrolijk Pasen gewenst.

We gaan zo naar mijn moeder. We hadden gister alvast prachtige rozen gekocht en die stonden vannacht in onze slaapkamer, omdat het daar het koelst is. Nu ruikt de hele slaapkamer naar rozen. Ongelooflijk, de laatste tijd ruiken de bloemen helemaal niet meer lekker, maar deze zijn overheerlijk.
Hoop dat moeder geen pijn heeft. Mijn broer schreef gister dat ze lekker zacht in een rolstoel zit. Ahhh...de arme schat.

Vanmiddag doen we het niet rustig aan en nemen gezellig samen een advocaatje met slagroom en wat chocolade erbij hoor. Had me voorgenomen om niet zo gek te doen, maar het is zo lekker allemaal. Zelf had ik niets gekocht, had alles gekregen, dus tja...samen lekker genieten ervan.

Vanavond eten we lekker ordinair macaroni, heel simpel maar oh zo lekker. Voor ons geen bokkesprongen en paas stress, want daar doet Crebbie niet aan mee.

Wens iedereen een hele fijne eerste Paasdag en geniet!

Groetjes van Crebster.

Menu (Ondanks Pasen schrijf ik het toch op, ha ha ha...)

Totaal 1364 kcal

Ontbijt
Kipkerriesalade 43 kcal
Ei 128 kcal
Water 0 kcal
Koffie, cafeïnevrij 1 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
Knäckebröd, Land en Ambacht, pompoenpit, Rivercote 70 kcal
247 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Geelwortel (kurkuma) 4 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 66 kcal
155 kcal

Avond
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Macaroni, volkoren 101 kcal
Ui 29 kcal
Puntpaprika 17 kcal
Tomatenpuree, geconcentreerd, blik 22 kcal
Knoflook 3 kcal
Italiaans ijsdessert tiramisu 233 kcal
Slagroom, light 25 kcal
525 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Koffiemelk, halfvol 16 kcal
Koffie, cafeïnevrij 4 kcal
Chocolade, melk 274 kcal
Advocaatje 118 kcal
Slagroom, light 25 kcal
437 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2021 7:47    

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Fijne Paasdagen gewenst!!
Geniet van je genietmomentjes, dat noem ik ze als je lekker gaat snoepen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2021 10:50    
Vrouw Weeggegevens   Josephine

Dieet: Gezonder leven vegetarisch

Reageer met quote
tzonnetje schreef:

Geniet van je genietmomentjes, dat noem ik ze als je lekker gaat snoepen!

Dat is een mooie benaming.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2021 20:12    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 62, 63, 64 ... 91, 92, 93  Volgende
Pagina 63 van 93