Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 91, 92, 93  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Nog gefeliciteerd met je man! Heb je een fijne dag gehad?

Ga maar lekker wandelen vandaag, hihi.

Fijne zondag!!

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 21 mrt 2021 10:44    
Vrouw Weeggegevens   Crebster

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
tzonnetje schreef:
Hoi Crebster,

Nog gefeliciteerd met je man! Heb je een fijne dag gehad?

Ga maar lekker wandelen vandaag, hihi.

Fijne zondag!!

Dank je wel Zonnetje, lief, het was bere gezellig zaterdag en lekker gegeten. Super dag. Alleen zondag niet gewandeld. Zat zo lekker in mijn spannende boek. Lachen

Fijne dag vandaag en de groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 22 mrt 2021 13:03    

Reageer met quote
Maandag 22 maart 2021

Vanmorgen heel vroeg opgestaan. Manlief zat al vroeg op de fiets voor de boodschappen en toen ie thuis kwam hebben we lekker samen ontbeten. Wat eten betreft is het een hele strenge dag (week), want ik kom maar aan en aan...dat wil ik dus echt niet. Ik snoep gewoon teveel en zeker na zaterdag, dus nu ga ik er weer echt voor en het lukt. Als ik eenmaal zo een magere dag achter de rug heb, dan ben ik zo trots en wil dat gevoel dan niet meer verliezen. Kijken hoever we komen.

Rare dag vandaag. We zijn nog even bij moeder geweest en die was zo beroerd en heel erg moe. Haar suiker was weer eens torenhoog (27), dus dan weet je het wel. Wij hadden roosjes meegenomen en in de vaas gezet en daar was ze heel erg blij mee. 'Ach', zegt ze, 'het draait toch allemaal om liefde'. Ze lag op bed, maar ging toch ff zitten en ik had een arm om haar heen en ze leunde zo lekker tegen me aan. Mooi momentje zo samen. Later ging ze weer liggen, maar ze was best nog vrolijk en ging zelfs zingen, hihi...Het is altijd zo een lieve moeder geweest en altijd het zonnetje in huis. Positief en verstandig. Nu is ze oud, maar is nog steeds zo'n lief en warm persoon. Ik hou zoveel van haar. Ook nog een hele lekkere knuffel gegeven toen we weg gingen, we hadden een mondkapje op en ik kreeg een dikke pakkerd terug. Het is goed zo, je neemt stiekem elke keer afscheid als je weggaat, veel bewuster ga je weg en zeg altijd dat ik van haar hou en bedank haar altijd voor alles wat ze voor mij en mijn man heeft betekend. Dan wordt ze verlegen, hihi...de schat.

Dus tja...ben altijd een beetje verdrietig als ik dan weer thuis ben, maar oh zo blij dat ik mijn man heb. Hij vind het ook moeilijk, maar toch was moeder nog opgewekt.

Deze week wil ik sterk zijn en niet meer snoepen of gekke dingen eten. Geen smoesjes meer. Ik ben er klaar mee en wil echt drie kilo eraf hebben en zo snel mogelijk, dus werk aan de winkel. Bewegen heb ik ook geen zin in, ook weer zo een dingetje door die rot schouder. Het is ook zo koud buiten en thuis is het zo warm, gezellig. Moet altijd alleen wandelen, bah...Die knop moet ik ook omzetten.

Ben nerveus voor woensdagochtend, dan hoor ik hoe of wat voor de schouder bij de Bergmankliniek, kreeg net een reminder. Brrrrrr....

We nemen het allemaal zoals het komt. Ik ben blij met mijn mannetje, die is altijd zo lief. Wat wil je nog meer.

Ik wens dan ook iedereen heel veel kracht en blijf positief, nog even en dan schijnt de zon weer. Heerlijk.

Lief groetje voor allemaal van Crebster.

Menu

Totaal 831 kcal

Ontbijt
Magere melk 76 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Water 0 kcal
Koffie, cafeïnevrij 1 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
Dieet Pro 55 kcal
137 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
Geelwortel (kurkuma) 4 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 66 kcal
155 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Witlof 32 kcal
Runderlappen 4st/ 109 kcal
373 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Handsinaasappel 82 kcal
Koffiemelk, halfvol 16 kcal
Koffie, cafeïnevrij 4 kcal
Rozijntjes 65 kcal
167 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 22 mrt 2021 13:20    

Reageer met quote
Dinsdag 23 maart 2021,

Gelukkig wat later wakker geworden. Was vaak wakker, omdat ik zo slecht op de schouders kan liggen. Maar goed...ook nog ff gewogen, maar ik heb mijn weegdag naar woensdag verplaatst, komt mij beter uit nu en heb ik nog een dag respijt. Kan ook erg slecht naar het toilet, dus dan weeg je zo wie zo al meer dan je lief is. Bah...maar...ik ben weer aan de shakes en gister heb ik het heel goed volgehouden, dus ben ik nu serieus weer bezig om naar de 65 kg te gaan. Mijn man is ontzettend veel afgevallen, onbegrijpelijk. Ik ga het gewoon eng vinden dat die man niet aankomt en als je dan ziet wat ie eet, ongelooflijk. Ik was blij dat ie naar de 77,8 kg was gegaan en in twee dagen tijd is ie 75,2 kg. Niet normaal toch?

Nu ik nog en het gaat me lukken ook. Er wordt alleen maar gezond en onbewerkte dingen in huis gehaald, behalve die shakes dan. Straks ga ik weer over op havermout als ontbijt, maar nu ff niet. Ik ben er nog niet.

Wens iedereen een fijne dag toe, ik probeer vanmiddag toch ff te skeeleren. Weinig wind en wat zon, moet lukken op mijn gemakkie.
Eerst 10km fietsen, dan 15 km skeeleren en dan weer terug naar huis 10 km fietsen. Het plan ligt er, nu nog doen.
Dat ontbreekt er wel eens aan mij. Lachen

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 801 kcal

Ontbijt
Magere melk 76 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 55 kcal
137 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 66 kcal
155 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Broccoli 47 kcal
Ei 64 kcal
343 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Handsinaasappel 82 kcal
Rozijntjes 65 kcal
167 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 23 mrt 2021 10:46    

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Oh wat jammer nou, dat je niet op dinsdag ook gaat wegen.

Heb je nog geskeelerd en gefietst? Ben benieuwd!

Succes verder met je laatste kilo's!!

Groetjes en liefs tante Zon ohhh

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 mrt 2021 20:55    

Reageer met quote
Woensdag 24 maart 2021,

Pffff...net terug van de Bergman Clinics en vrijdag gaan ze met een spuit de kalk uit mijn rechter schouder halen. Als het goed is ga ik fluitend weer naar buiten en doet mijn rechter schouder het weer. Kijk er helemaal naar uit, maar ik was wel blij dat ze het niet gelijk gingen doen. Ff op voorbereiden, hoor. Lachen

Vanmorgen vroeg gewogen en het viel mee, ik ben gelijk gebleven. Ben ik blij mee.
Vandaag ga ik normaal eten en morgen weer shakes. Kijken hoe dat gaat. Je kan toch niet altijd maar de shakes, maar soms moet het. Het is ook niet echt meer vol te houden, alleen shakes.

Vanmiddag gaan we samen nog ff wandelen, want ik heb dus niets gedaan, de hele week al niets door die pijnlijke schouder. Ik slaap niet goed en heb nergens zin in. Maar...er is licht aan de tunnel en vrijdag weten we meer.

Wens iedereen een fijne dag met al die heerlijke zon, daar wordt de mens nu echt vrolijk van.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 1089 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Cracotte, volkoren (Plus) 26 kcal
Ei 64 kcal
Kipkerriesalade 43 kcal
139 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Brood, volkoren 164 kcal
Ei, gebakken 110 kcal
Ham 29 kcal
Roomboter, ongezouten 37 kcal
345 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Sperziebonen 50 kcal
Slavink 222 kcal
504 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Handsinaasappel 82 kcal
102 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 24 mrt 2021 10:14    

Reageer met quote
Donderdag 25 maart 2021,

Wat een speciale dag. Mijn nichtje is nu 22 jaar geworden. Zij is het kind van mijn overleden zusje en...ik heb haar geholpen met de bevalling en kraamtijd. Wat een leuke tijd om naar terug te kijken. Helaas is het contact met mijn nichtje er niet, maar ik hoop dat ze een fijn leven heeft en dat ze het verdriet en gemis van haar moeder goed heeft verwerkt.

Vanmorgen heb ik alles lekker gedaan. Het huis is super schoon en bed verschoond en gewassen. Moet zo de was ff ophangen, dan is het vanavond droog.
Vanmiddag nog ff naar mijn oude vriendin, ff gezellig wat ontspanning, want ik ben eigenlijk als de dood voor morgen. Ik geloof dat ik niet zo een held ben, maar we gaan het morgen beleven bij de Bergman Kliniek. Ik wil er ook eigenlijk niets van weten wat er gaat komen en wat ze precies gaan doen, laat het maar komen zoals het gaat. ja toch? Brrrr...

Manlief heeft ondertussen de boodschappen gehaald en omdat ik morgen zielig ben heeft ie toch een klein reepje chocolade voor me meegenomen als troost, daar gaan we weer, maar oh zo lief bedoeld, ha ha ha...ik ga ervan genieten.

Oh ja...mannetje heeft zijn oproep voor het coronavaccin Pfizer. Wat zijn we blij! Hij moet 15 april en 20 mei in de middag in Rotterdam, want het is overal volgeboekt.

Maar goed... dat kunnen we ook afstrepen van de 'to do list'. Fijn dat het voor hem allemaal zo soepel verloopt en we hebben niet te klagen toch, wat is Nederland toch goed voor zijn pappenheimers. Lachen

Nou lieve mensen, ik weet niet of ik morgen nog schrijf i.v.m. de barbotage, maar jullie weten dan dat ik (misschien) ff buitendienst ben, ik geloof het zelf nog niet dat ik dan niets meer kan, want volgens mij kan je best nog wat bewegen. Ik kijk wel. Wordt weer vervolgd.

Wish me luck!

Fijne dag allemaal van Crebster.

Menu

Totaal 881 kcal

Ontbijt
Magere melk 76 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 55 kcal
137 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Bio organic magere yoghurt 21 kcal
Water 0 kcal
Jus d'orange 34 kcal
Liga Baby Biscuits 116 kcal
Banaan 152 kcal
328 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Andijvie 39 kcal
Kipfilet 94 kcal
365 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Rozijntjes 33 kcal
53 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 25 mrt 2021 11:33    

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Succes morgen bij de Bergmankliniek!

Ik ken ook een Bergmankliniek, zit in in Bilthoven. Daar vlakbij werkte ik op dat terrein.
En ik Hilversum zit er ook geloof ik een.

Wish you luck!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 mrt 2021 16:53    

Reageer met quote
Vrijdag 26 maart 2021,

Goedemorgen allemaal,

En ja...het is een heeeeele goede morgen. Ik kan mijn schouder weer bewegen en de vooruitzichten zijn super goed. Geen beschadigingen aan pezen of spieren, dus ik kan en mag straks gewoon weer alles doen. Op dit moment voel ik niets en kan die arm weer helemaal omhoog krijgen zonder ellende of pijn. Maar...het is nog verdoofd, dus ik wacht nog ff af met echt blijvend blij zijn.

De barbotage viel ontzettend mee, de pijn die ik al jaren heb, was veel erger dan die hele ingreep. Beetje zeurderige pijn, maar wat viel het mee zeg. Ben niet zo een held in die dingen, maar dit was heel goed te doen en...je springt inderdaad die tafel af en kan gewoon weer die schouder bewegen...niet normaal...ongelooflijk na al die jaren van ellende en pijn.
De schouder moet zelf ook nog bijkomen van het verkeerde en krampachtige bewegen. Ook de hersens moeten het verwerken. Tis toch wat...oooohhh wat ben ik blij zeg.

Vandaag heb ik koffie met gebak en chocola, dus ik ga nu ff geen menu opschrijven. Morgen pak ik de draad weer op.

Heb zelfs de haven weer blij kunnen maken, want ik kan gewoon weer gaan poetsen. Ha ha ha..en blij dat ze daar zijn. Keuken gaat weer glimmen!

Fijne dag allemaal en bedankt voor de lieve support, dat doet de mens zo goed.

Groetjes van blije Crebster.

Toch maar mijn menu, zou niet eerlijk zijn.

Menu snoepdag

Totaal 1571 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Bio organic magere yoghurt 42 kcal
Jus d'orange 45 kcal
Liga Baby Biscuits 116 kcal
Banaan 110 kcal
319 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 66 kcal
155 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Tuinbonen 54 kcal
Ei 64 kcal
350 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Chocolade, melk 411 kcal
Chipolatataart 316 kcal
747 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 26 mrt 2021 10:46    

Reageer met quote
Zaterdag 27 maart 2021,

Goedemorgen allemaal,

Het was gister fijn te ervaren om pijnloos de arm/schouder te kunnen bewegen, maar waar ik al bang voor was, kwam dat alleen maar door de verdoving. Die is nu natuurlijk uitgewerkt en ja...ik ervaar behoorlijk wat pijn en kan mijn arm heel slecht bewegen. Waardeloos dus, maar het blijkt normaal te zijn. Ze hebben ook zo hard en lang in de schouder zitten te prikken, dus dat is logisch.
Schrok er alleen van dat het best veel pijn doet. Neem nu extra paracetamol in en dan maar lekker rustig aan doen.
Ik heb wat oefeningen opgezocht die je mag doen, zodat het niet gaat verstijven en daarmee basta. Dit geintje kan nog wel een paar maanden duren tot....een jaar! Nee hè!

Vanmorgen heel vroeg opgestaan, want tja...dat slapen is een ellende, maar goed...heerlijke Hollandse/Chinese boeren groentesoep gemaakt. Dat is een echt maaltijdsoep gworden. Was er vroeg aan begonnen en na het afwasje weer terug naar bed gegaan. Had het ontbijt zo goed als klaargezet, manlief hoefde alleen de eieren te koken.

Hollandse/Chinese maaltijdsoep met soepgroente, gekruid/ gesneden roerei, bamisliertjes en...gehaktballetjes. Eten

Verder ga ik mijn boek uitlezen, want oh oh oh, wat een spannend boek.

Wens iedereen een hele fijne dag toe en geniet van de lente, want die is hier losgebarsten met die vrolijke, parende eenden, duiven, meesjes, mussen, merels, reigers, kauwtjes en roodborstjes. Wat een levendige toestand zo vroeg in de ochtend bij ons in de vijver, lucht en in bomen. Heerlijke tijd.

En....vergeet de klok niet vooruit te zetten. Vooruit-Voorjaar...ezelsbruggetje!

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 1066 kcal

Ontbijt
Ei 64 kcal
Knäckebröd, Land en Ambacht, pompoenpit, Rivercote 70 kcal
Kipkerriesalade 43 kcal
183 kcal

Lunch
Dieet Pro 55 kcal
Gemberwortel 1 kcal
144 kcal

Avond
Brood, volkoren 164 kcal
Roomboter, ongezouten 37 kcal
Ham 29 kcal
Ananas jam 49 kcal
Magere melk 95 kcal
Gevulde maaltijdsoep 243 kcal
617 kcal

Tussendoor
Café noir 21 kcal
Handsinaasappel 82 kcal
123 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 27 mrt 2021 9:41    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 91, 92, 93  Volgende
Pagina 61 van 93