Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 91, 92, 93  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Update zaterdag 9 mei 2020,

Wat een rare dag. Rustdag, nou, het is dat mijn rug niet wil, maar ohhhh... wat kan ik mij vervelen zeg. De zon scheen prachtig, maar die zon is zo heet op ons balkon en te weinig wind. Kan er niet zo heel goed tegen. Manlief wel, die zit maar te bakken.

Maar....ik had een witte halflange broek gekregen, zo leuk alleen de broekspijpen waren te breed. Dus die maar even ingenomen. Nog gelukt ook. Had ik ook nog en beetje stof in mijn koffertje liggen en daar een mondkapje van gemaakt om eens te proberen, ging ook goed. Dus als het echt moet, dan maak ik ze zelf van leuke stof. Nu nog niet, want ik ben het er niet mee eens, die vieze dingen aan je mond. Brrrr...Als we anderhalve meter afstand hanteren, dan is dat veel beter.

Vandaag was ook mijn boostdag en zo giga lekker gegeten. De hele week al. Maar de uitschieters waren dus die nasi met bloemkoolrijst en vandaag pannetje pannetje ( zo noemden wij het altijd als we met de camper weg waren, het is champignons, uiten, knoflook en kipfilet gebakken op een volkoren broodje/stokbroodje. Op een bedje van rucola sla en wat rauwe puntpaprika en daarover een klein beetje knoflooksaus. Super, super lekker.

De shakes zijn ook binnen, dus mijn Moederdag zit ik aan de banaan en mango shakes i.p.v. de aardbei. Ha ha ha...Waar een mens al blij van kan worden.

Fijne avond mensen.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 09 mei 2020 16:45    

Reageer met quote
tzonnetje schreef:
Hoi Crebster,

ja, Skinnyminds is van Mieke Kosters.
Die andere diëten werkt bij mij niet

Nou meisje, heel veel succes, laat weten hoe het bevalt. Ik kijk even op internet wat het precies is. Dag Zonnetje,

Fijne avond,

Crebster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 09 mei 2020 17:45    
Vrouw Weeggegevens   Dionbi

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Die maaltijden zien er lekker uit hoor!
Wat houdt zo'n boostdag in? En hoe vaak heb je zo'n dag?
Fijn dat de shakes binnen zijn, kun je lekker afwisselen.

Zo te lezen ben je handig met de naaimachine.
Ik heb er ook 1, maar ben er niet zo handig mee.

Wat naar dat je last hebt van je rug. Heb je daar vaker last van?
Of heb je de afgelopen dagen teveel gedaan?

Wij hebben sinds ruim 2 jaar een heerlijke tuin.
Zonrijke tuin, maaf toch ook genoeg schaduwplekken om te zitten.
Het is mij ook al snel te warm in de zon.

Fijne avond!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 09 mei 2020 20:01    

Reageer met quote
Dionbi schreef:
Hoi Crebster,

Die maaltijden zien er lekker uit hoor!
Wat houdt zo'n boostdag in? En hoe vaak heb je zo'n dag?
Fijn dat de shakes binnen zijn, kun je lekker afwisselen.

Zo te lezen ben je handig met de naaimachine.
Ik heb er ook 1, maar ben er niet zo handig mee.

Wat naar dat je last hebt van je rug. Heb je daar vaker last van?
Of heb je de afgelopen dagen teveel gedaan?

Wij hebben sinds ruim 2 jaar een heerlijke tuin.
Zonrijke tuin, maaf toch ook genoeg schaduwplekken om te zitten.
Het is mij ook al snel te warm in de zon.

Fijne avond!

Goedemorgen Dionbi,

Leuk dat je geschreven hebt in mijn dagboek, bedankt.

Op antwoord op je vraag betreft boostdag, dan eet je wat je lekker vindt, maar wel verantwoord. Dat houdt voor mij in dat ik lekker brood mag eten. Volkorenbrood voor mij. Een boostdag houdt in dat je meer eet dan normaal, zodat je lichaam niet op hongerstand gaat. ( ff het kacheltje opstoken als het ware).
Als je niet af en toe goed eet, dan slaat het lichaam straks alleen maar op, wanneer je weer normaal mag eten. Ik doe dat op de zaterdagavond, omdat ik nooit brood eet, alleen dus op zaterdag. Ik doe er dan zo een prutje op, dan is het nog te overzien. Ik schrijf alles wat ik eet op in mijn dagboek van Voedingscentrum en van Fatsecret. Bij die laatste kan je ook alles invoeren van wat je beweegt.
Met alles verbrand je calorieën en dat kan je zo leuk zien op die site van Fatsecret.
Het af/opbouwen van een (shake) dieet is dus erg belangrijk en ja...dan bijhouden dat je niet weer aankomt.

Bijna mijn hele leven heb ik last van mijn rug. Twee hernia operaties gehad en op een gegeven moment ben ik gestopt met werken. De pest is dat ik ontzettend van sporten hou, maar ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om dat pijnloos te doen. Ook de gewrichten zijn soms zo stijf, tja...dan moet ik ff een pasje terug doen. Het went nooit, want elke keer is het raak als ik maar ff teveel doe en dat wordt steeds minder en daar wil ik dus niet aan.

Geniet maar heerlijk van je tuin, ook wij hadden een prachtige tuin, maar verhuist naar een appartement. Gelijkvloers met groot balkon, makkelijk voor ons om bij te houden. Mijn man is wat ouder als ik, dus hier kunnen we saampjes heeeeeeel oud worden. Hi hi...

Het lijkt, nu we ouder worden, dat we nergens meer tegen kunnen, dat is ff wennen, maar we maken er het beste van, ja toch? We geven echt niet op, dat is geen optie.

Hele fijne dag en geniet van je heerlijke tuin.

Lief groetje van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 10 mei 2020 9:01    

Reageer met quote
Zondag 10 mei 2020,

Moederdag...en wat voor één. We kunnen haar nog steeds niet bezoeken.
Ik mis mijn lieve oude moeder en zeker op zo een dag als deze, maar...ze is altijd in mijn/ons hart. We hebben een super grote kaart gestuurd met honderdduizend knuffels, dus daar kan ze niet om heen, ook al is haar wereldje stil geworden, de schat.

Alle mensen trekken erop uit, wat goed te voorstellen is, maar helaas denken ze niet aan de gevolgen. Als we massaal alle regels aan ons laars lappen en overal bout aan hebben, betreft wat de regering vraagt van het volk, tja...dan niet lopen te zeuren als we weer ziek worden, met als gevolg nog meer doden, overbelaste ic's, mensen die dan zeker zijn dat ze echt failliet gaan en ouderen die nog langer opgesloten moeten worden etc. etc..

Ik kan er wel om huilen en kan het wel uitschreeuwen dat mensen geduld moeten hebben en verstandiger moeten zijn, luister van wat er gevraagd wordt door de regering, respect!!!.

Eerder had ik al geschreven dat de mensen zo egoïstisch zijn, dat ze dit allemaal heel snel gaan vergeten. En kijk...de crisis is nog niet eens voorbij...Walgelijk, maar goed...er zijn hoop ik ook nog verstandige mensen. Laten we het daar maar ff bij houden. Liever schrijf ik niets over de C-tijd. Alleen het woord al kots ik uit, zo vaak hoor je er over via media. Zo vaak, dat de mensen het gewoon niet meer horen. De boodschap is oud nieuws en komt niet meer over...erg toch.

Nu is het zondag, Moederdag....stil, maar gelukkig schijnt hier toch de zon.
Mannetje zit al weer in zijn stoel te lezen op het zonnige balkon. Ik ga zo ff koffie bij hem brengen.
Moederdag, ik vind er ff niets aan vandaag.
Gelukkig heb ik een hele lieve man, wat wil je nog meer.

Vanmorgen mijn bananen shake genomen, echt...super lekker! Mijn Moederdag is op dat vlak goed begonnen. We maken er maar wat van, elke dag weer.

Groetjes en fijne zondag,

Crebster

Menu

Totaal 923 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Dieet Pro 80 kcal
Groene thee gember 20st/ 0 kcal
Karnemelk 75 kcal
155 kcal

Lunch
Yoghurt, mager 74 kcal
Dieet Pro 80 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
154 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Karnemelk 75 kcal
Jus 86 kcal
Snijbonen 46 kcal
Slavink 222 kcal
512 kcal

Tussendoor
Zonnatura natuurlijke stoelgang 0 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 3 kcal
Paprika 23 kcal
Appel jonagold 76 kcal
102 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 10 mei 2020 10:09    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Wat je schrijft, ben ik helemaal mee eens. Ik zie ook steeds meer mensen op straat als ik van het werk naar huis rijd, Dan denk ik: blijf toch thuis, want zo komt er nog een golf. Geduld is een schone zaak! Ik baal hier ook van. Gisteren zei een vriendin: de winkels in Hillywood zijn open en ik heb geshopt. Ze vond het geweldig, nou denk ik dan: ga jij maar shoppen, ik ga niet shoppen met de Corona-tijd. Ik begrijp ook echt niet dat ze het geweldig vind.

Begrijp je gevoel heel goed!! Daar baal ik ook stevig van.

Groetjes en liefs tzonnetje

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 10 mei 2020 18:36    

Reageer met quote
Goedemorgen allemaal,

Maandag 11 mei 2020,

Zo zo...het is alweer maandag. Ben altijd blij als die zondag om is, wat een giga saaie dagen zijn dat zeg. Vreselijk. Zeker met deze Moederdag, wat had ik het te kwaad, zat gewoon te janken. Even maar hoor, want toen heb ik mezelf aangepakt en lekker keyboard gaan spelen.
Orgel Crebster, ha ha ha...(i.p.v. Orgel Joke van TV) Erg blij

Lekker weer de nieuwe week in. Het gaat nog steeds goed en ben nog steeds niet gezwicht voor lekkernijen, snaaien of een hongerklap gehad. Dat vind ik toch zo fijn, want daarom had ik geen zin om te lijnen. Pijn in je maag van de honger, dat is toch niet leuk meer?
Heel raar dat het nu wel goed gaat. Of het komt door dat Dieet Pro, goed spul en lekker. Ook ben ik heel erg gemotiveerd, hoor. En...een lieve man die achter mij staat en die zo trots op me is, als ik mij weer gewogen heb met een goed resultaat. Het afvallen gaat echt goed. Als het mee zit ben ik eind augustus op mijn streef gewicht. Daar heb ik een app voor.

Wat ook een goed en veilig gevoel geeft, is dat die BMI naar beneden gaat. Kan niet gezond zijn als die zo hoog is.

Vandaag probeer ik weer wat te gymmen en met de kettle bells te smijten, ha ha ha...anders word ik zo stijf.

Totaal 934 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Dieet Pro 80 kcal
Groene thee gember 20st/ 0 kcal
Karnemelk 75 kcal
155 kcal

Lunch
Yoghurt, mager 74 kcal
Dieet Pro 80 kcal
154 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Karnemelk 75 kcal
Jus 86 kcal
Spinazie, diepvries 36 kcal
Gehaktbal 243 kcal
523 kcal

Tussendoor
Zonnatura natuurlijke stoelgang 0 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 3 kcal
Paprika 23 kcal
Appel jonagold 76 kcal
102 kcal

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2020 9:25    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Tja moederdag, ik heb het ook meegemaakt in het verzorgingshuis waar ik werk. Ik heb veel bloemen naar de bewoners gebracht, ze vonden het allemaal zo fijn dat ze iets kregen! Leuke reacties.

Ga je smijten met je kettlebells? Hihi, grappig hoe je dat opschrijft.

Vandaag ben ik al begonnen met mijn opdrachten van Skinnyminds, zo leuk om te doen! Ik heb een vriendin gemaild, moest een vriendin interviewen over haar eetgedrag. Zo leuk!

Nu zit ik in de zon (in de huiskamer) te genieten van een kopje koffie met haverdrink.

Succes deze week weer! Ik ging vanmorgen op de weegschaal staan, ik ben 1 ons afgevallen vanaf vorige week dinsdag. Maar ik ga me morgenvroeg me weer wegen voor Skinnyminds.

Zal vandaag ook weer hoelahoepen, dat doe ik altijd op mijn vrije dag met leuk muziek.

Groetjes tzonnetje

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2020 9:39    

Reageer met quote
tzonnetje schreef:
Hoi Crebster,

Tja moederdag, ik heb het ook meegemaakt in het verzorgingshuis waar ik werk. Ik heb veel bloemen naar de bewoners gebracht, ze vonden het allemaal zo fijn dat ze iets kregen! Leuke reacties.

Ga je smijten met je kettlebells? Hihi, grappig hoe je dat opschrijft.

Vandaag ben ik al begonnen met mijn opdrachten van Skinnyminds, zo leuk om te doen! Ik heb een vriendin gemaild, moest een vriendin interviewen over haar eetgedrag. Zo leuk!

Nu zit ik in de zon (in de huiskamer) te genieten van een kopje koffie met haverdrink.

Succes deze week weer! Ik ging vanmorgen op de weegschaal staan, ik ben 1 ons afgevallen vanaf vorige week dinsdag. Maar ik ga me morgenvroeg me weer wegen voor Skinnyminds.

Zal vandaag ook weer hoelahoepen, dat doe ik altijd op mijn vrije dag met leuk muziek.

Groetjes tzonnetje

Hallo Zonnetje,

Jij bent ook lekker bezig zeg! Hoelahoepen...moet ik denken aan mijn stiefdochter. Die zit nu ook maar binnen en kan niet trainen. Had ze een extra zware hoelahoep gekocht om extra af te vallen...was ze bond en blauw...zag er niet uit.
Tja...smijten met de kettle bells, ha ha ha...ik ben als de dood dat ze door de kamer gaan, ha ha ha..

Fijn dat je het leuk vind met Skinnyminds en je opdrachten. Weer eens wat anders. Zo hoor je nog eens wat op deze site. Ben benieuwd hoe jij erop reageert.

Ga maar lekker in je zonnetje genieten met je bakkie. Ik moet nu echt aan de gym.

Liefs van Crebster en succes deze nieuwe week.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2020 9:55    

Reageer met quote
Update maandag 11 mei,

Wat een wind vandaag zeg, ik waaide bijna uit mijn verschoning Smile

Ondanks de stijve rug vanmorgen oefeningen gedaan op mijn matje en met de kettle bell gestoeid.
Toen als lunch heerlijk aan mijn 'mangoshake' en omdat mijn man ging lezen, ben ik toch nog ff gaan wandelen, ik kon niet meer ophouden met lopen. Heerlijk in de wind. Ben ik gek op.

Oefeningen 35 min. 150 kcal
Kettle bell 35 min. 250 kcal
Wandelen 7,62 km-1:23 uur-536 kcal

Totaal 935 kcal. vandaag verbrand.

Zat zo eens te denken hè...ik kan het toch zo slecht hebben dat ik dus niet gemerkt heb dat ik langzamerhand zwaarder werd. Mijn ogen zijn pas open gegaan toen ik mijn grafieken van mijn gewicht zag toen ik weer besloot om via de weegclub weer te gaan lijnen, ohhhh, stom zeg dat ik niet mijn gewicht op pijl heb gehouden. Ik was zo slank en voelde mij zo blij...Verliefd!

Nu lijn ik voor de tweede keer serieus, maar ik doe het nooit en nooit meer...als ik op mijn streefgewicht ben, dat is 65 kg, nou...dan ga ik het echt goed bij houden.
Dan doe ik alleen nog maar sprintjes om stabiel te blijven.

Je denkt als je eenmaal weer afgevallen bent van...'het kan wel weer voor een keertje', maar zo is het dus mooi niet. Zo super stom dat ik het gewoon niet door had. Maar goed...gedane zaken nemen geen keer, dus we gaan er voor. Tot nu toe gaat het prima en morgen weer wegen. Ik kijk er naar uit. Elke week een stapje dichter bij mijn doel.

Fijne avond en ...wees sterk mensen, het voelt zo goed.

Crebster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 11 mei 2020 15:16    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 91, 92, 93  Volgende
Pagina 7 van 93