Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 73, 74, 75  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Vrijdag 26 februari 2021,

Goedemorgen allemaal,

Hè hè...the day after!!! Ben benieuwd of de Tandenfee ook 59+ bezoekt.

Ben weer helemaal bijgekomen na het bezoek van de kaakchirurg gistermiddag.
Was gelijk afgevallen van de stress Ik val van me stoel van het lachen!

Omdat je tegenwoordig alleen moet naar de slachtbank, was dat voor mij wel een dingetje, hoor. Ben niet zo'n held en na de verdoving van de onderkaak en het wachten in de wachtkamer, zodat de verdoving in kon werken, werd ik zo beroerd en raakte ik een beetje in paniek in mezelf. Ik trilde als een rietje en hield maar niet op. Dus mezelf op mijn donder gegeven en goed op de ademhaling gelet en dat ging goed. Had ook steken in mijn rug toen ik van die stoel af kwam met verdoving geven, heel raar. Verder ging het prima, de tandjes waren er snel uit. Buiten stond mijn schat te wachten, die had het ook niet meer. Wat een stel zijn wij.
Napijn...ja...maar...het valt me niet tegen, het is gewoon geen lekker gevoel. Beetje daar tussen in. Mijn kaak en oren voelen gewoon raar aan, een beetje druk erop lijkt het wel.
Waar het om gaat is dat ik weer een prachtig gebit heb en mijn man vind het mooier dan mijn echte tanden. Heel natuurlijk en je ziet niet dat het een kunstgebit is. Prima toch, daar doe ik het voor.

Straks voor het eerst spoelen met een bepaald spul, dus ik kijk wel wat dat gaat worden. Neem gewoon van de voren wat in. Komt goed. Heb al vaker met dit bijltje gehakt. Ik ben er vanaf en daar gaat het om.
Heb wel voor de komende middagen mezelf een fruithap beloofd, vers geperste sinaasappels met banaan en liga, ik kan nu niet zo goed fruit eten, bijvoorbeeld mijn lekkere Jonagold, dus dan maar ouderwets een fruithap, dat vind ik zo giga lekker. Ha ha ha...

Zon schijnt, vanmiddag lekker wandelen en ff naar mijn oude buurvrouw, want die wilde mijn mond zien, zo nieuwsgierig dat schatje...ha ha ha...

Verder genieten van het zonnetje, natuurlijk. Dat doet de mens goed.

Menu

Totaal 1050 kcal

Ontbijt
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Havermout 93 kcal
169 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Perssinaasappel 163 kcal
Banaan 152 kcal
Liga Baby Biscuits 116 kcal
432 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Witlof 32 kcal
Kipfilet gemalen 62 kcal
326 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Gevulde koek 123 kcal
123 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 26 feb 2021 10:29    

Reageer met quote
Zondag 28 februari 2021,

Het is een gedenkwaardige dag vandaag. Mijn overleden zusje zou dus vandaag 63 jaar geworden zijn. Ik mis haar nog steeds heel erg veel. Wat konden wij altijd lachen met elkaar.
Ze is voor altijd in mijn hart.

Hallo allemaal,

Nou mensen, het valt allemaal niet mee met het bekkie. Wat een tegenvaller en pijn. Mijn gebit zit niet goed en nu zitten er allemaal kapotte plekken op mijn kaak, bah...maar ja...niet onoverkomelijk. Morgenochtend gelijk naar de tandtechnieker, die had gezegd dat ik altijd langs mag komen. Echt een fijne vent. Doen we...

Lekker vandaag mijn boek uitgelezen p het balkon in het zonnetje en dat boek was zo giga goed. M.J. Arlidge was de schrijver. Er schijnt een serie van de vrouwelijke inspecteur te zijn Helen Grace, echt super goed. Ik heb het boek 'pluk een roos' uit gelezen.

Ach ja...verder een rustig dagje.

Iedereen een fijne voortzetting van de zondag met de groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 1075 kcal

Ontbijt
Havermout 112 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
207 kcal

Lunch
Banaan 152 kcal
Sinaasappelsap, vers geperst 110 kcal
378 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Snijbonen 46 kcal
Ei 64 kcal
342 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Activia yoghurt pruim 149 kcal
149 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2021 16:10    

Reageer met quote
Maandag 1 maart 2021

Vanmorgen was ik best nerveus, omdat ik al ruim een dag geen onder gebit in had en bang was dat het ook niet meer zou passen, nadat ik het uit had gedaan door de pijn.
Gelijk vanmorgen gebeld naar de tandtechnicus en kon 11:15 uur bij hem terecht. En...voila...het ondergebit zit weer als een huis. Gelijk vast geplakt dat het niet kan kantelen op de wondjes van de getrokken tanden. Ik ben super opgelucht en gelijk brood gegeten met soep toen we weer thuis kwamen, heerlijk gewoon. Het idee om weer te kunnen kauwen zonder pijn.
Dit was waar ik het voor heb gedaan en zie het resultaat!

Wens iedereen een fijne dag met de groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 1147 kcal

Ontbijt
Sinaasappelsap, vers geperst 110 kcal
Banaan 120 kcal
346 kcal

Lunch
Unox soep in blik champignonsoep 113 kcal
Allison volkoren 151 kcal
Kipfilet, vleeswaar 28 kcal
kipkerriesalade 43 kcal
Roomboter, ongezouten 37 kcal
372 kcal

Avond
Aardappel 83 kcal
Snijbonen 52 kcal
Jus 43 kcal
Runderlappen 4st/ 109 kcal
Magere melk 95 kcal
382 kcal

Tussendoor
Cafe noir 50 kcal
50 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 01 mrt 2021 13:24    
Vrouw Weeggegevens   Josephine

Dieet: Gezonder leven vegetarisch

Reageer met quote
Ik vind je echt stoer. Ik zou ook wel een mooi gebit willen, maar ik heb mijn zus als voorbeeld. Zij kan er niet mee eten. Dan doet zij het uit. Vreselijk.
Wat erg dat je zus overleden is. Juist nu je ouder wordt is familie zo belangrijk. Ik heb twee zussen. Met de oudste bel ik elke zondag een uur. Zij is 7 jaar ouder.
Met mijn andere zus ga ik twee keer per week naar het bos met haar hond. Zij woont in Den Haag. Wij fietsen ook veel samen. Zij is 4 jaar ouder.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 mrt 2021 0:11    

Reageer met quote
Josephine schreef:
Ik vind je echt stoer. Ik zou ook wel een mooi gebit willen, maar ik heb mijn zus als voorbeeld. Zij kan er niet mee eten. Dan doet zij het uit. Vreselijk.
Wat erg dat je zus overleden is. Juist nu je ouder wordt is familie zo belangrijk. Ik heb twee zussen. Met de oudste bel ik elke zondag een uur. Zij is 7 jaar ouder.
Met mijn andere zus ga ik twee keer per week naar het bos met haar hond. Zij woont in Den Haag. Wij fietsen ook veel samen. Zij is 4 jaar ouder.

Goedemorgen Josephine,

Leuk dat je langs kwam in mijn dagboek, bedankt. ja joh...het is een keuze betreft een kunstgebit en iedereen reageert anders daarop. Ik vind het een uitkomst en het voelt goed. De eerste paar weken is het ff wennen, zeker als er tanden/kiezen getrokken moeten worden, maar op zich goed te doen. Het is een kwestie van tijd, geduld en een goede tandtechnicus en die heb ik gevonden. Je moet er ook echt achter staan. Mijn oudste zus doet ook beslist geen ondergebit in, maar ik heb voor mezelf besloten om er nooit zo bij te lopen. Dus ik was extra gemotiveerd om mijn doel te bereiken. Ik ga net zolang terug naar de tandtechnicus, totdat het gebit goed zit.
Het is heerlijk om nog een moeder en familie te hebben om lekker bij te praten over van alles. Ik kom uit een groot gezin en moedertje is 90 jaar, maar er zijn er al 4 van de familie overleden. De cirkel is niet meer compleet, zeg maar, en je mist diegene die er niet meer zijn. Hoe dan ook.
Maar goed...gelukkig heb ik nog een paar zussen en heb daar via WhatsApp contact mee. We lachen nog wat af ook, gelukkig.
Laten we er maar zuinig op zijn en als we straks weer bij elkaar kunnen komen, nou...ik ben de eerste die bij ze op de stoep staat.

Wens je een fijne dag en laten we dankbaar zijn wat we hebben.

Lief groetje van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 02 mrt 2021 9:29    

Reageer met quote
Dinsdag 2 maart 2021,

Goedemorgen lieve allemaal,

Disco Gelukkig weer wat er af Dansen

Wat een pech heb ik weer. Werd ik gistermiddag laat gebeld dat mijn afspraak vanmiddag niet doorgaat bij de Bergmankliniek.

Nu kan ik wel foto's en een echo laten maken, dus dat doe ik maar. De volgende afspraak is over ruim 3 weken en ik had al een maand gewacht. Bah...mijn diclofenac is ook al bijna op en om nu weer zolang die troep te slikken. Dus ik kijk het ff aan vanmiddag en anders terug naar de huisarts om te kijken wat we aan die pijn voorlopig kunnen doen of dat ik elders eerder terecht kan???

Hoop niet dat ze vanmiddag ter compensatie mij een injectie gaan geven. Dat stadium heb ik al gepasseerd. Dat is zo een troep en het helpt niet, het is een lapmiddel...ik heb er al twee in de schouder gehad. Dus dat ga ik echt niet meer doen. Ik laat me niet afschepen met een injectie ter compensatie, maar we zien wel wat er vanmiddag gaat gebeuren.

Baal enorm, maar wat wel positief is dat mijn kunstgebit goed zit. Ik plak het vast en dat gaat supergoed nu.

We houden de moed erin, de zon schijnt, dus we maken er wat van deze dag.

Groetjes van Crebster.

Menu (vanaf morgen weer lekker shaken!)

Totaal 909 kcal

Ontbijt
Havermout 37 kcal
Water 0 kcal
Bio organic magere yoghurt 42 kcal
Dieet Pro 26 kcal
Sinaasappelsap, vers geperst 33 kcal
254 kcal

Lunch
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
Kruidvat 100% pure whey chocolate 57 kcal
Lijnzaad 48 kcal
189 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Broccoli 47 kcal
Ei 64 kcal
343 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Gevulde koek 123 kcal
123 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 02 mrt 2021 9:40    
Vrouw Weeggegevens   Josephine

Dieet: Gezonder leven vegetarisch

Reageer met quote
Ik heb weleens gehoord, dat van cortisoneninjecties je kraakbeen oplost. Dus als je er al twee in je schouder hebt gehad, dan geef ik je gelijk, dat je dat niet meer wilt.
Mijn man was ooit uitgegleden en gevallen en daarbij zijn schouderpezen gescheurd. Hij heeft jaren met pijn gelopen. Uiteindelijk geopereerd heel pijnlijk. Weken met een schouderbraze gelopen. Na een jaar was hij van de pijn af.
Gelukkig is het nu jaren later, dus de technieken en mogelijkheden zullen wel veranderd zijn.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 mrt 2021 12:16    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Jeh, weer 2 ons eraf!
Bij mij is het iets eraan, maar ik zit er niet zo mee eerlijk gezegd. Ga gewoon weer vrolijk verder!

Succes met je lichaam!!

Zit nu een filmpje te kijken, ga zo weer verder kijken. Gisteravond mee begonnen, maar ik ging lekker naar bed. Dus de rest ga ik nu verder kijken. Is nog maar een half uurtje.

Wat heb je vandaag gedaan? Nog gewandeld of gefietst?
Ik heb gewerkt van 07:00 tot 12:30 uur, vanmiddag heerlijk in de zon gezeten op mijn balkon. Daar heerlijk geluncht.

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 02 mrt 2021 16:29    

Reageer met quote
Woensdag 3 februari 2021,

Goedemorgen allemaal,

Zonnetje@ De laatste tijd had ik het een en ander aan de hand, dus even niet gewandeld, maar...dat gaat weer gebeuren. Gewoon weer de draad oppakken. Ik zit weer in rustigere wateren.
Jammer dat je nu niet afvalt, maar ineens heb je het weer te pakken en dan lukt het wel. Succes met de nieuw week, Zonnetje.

Gistermiddag naar de Bergmankliniek geweest en toch nog een heel gesprek gehad met diegene die de echo's maakte. Er is veel aan de hand met de schouders. Hij heeft nauw contact met mijn arts, die ziek is. Die arts werkt gewoon door thuis, arme man. Ik krijg een telefonisch consult op 15 maart laat in de middag, verder heeft die arts het zo giga druk, dat ie zelfs geen pauzes heeft, kan toch niet? Maar goed...beter dan 3 weken wachten. Ik kijk wel wat er gaat gebeuren, maar dat het complex is kon ik op mijn klompen aanvoelen. Erg pijnlijk allemaal. Huil huil

Hier is het een klein wereldje, elke dag is weer anders als je opstaat. Zo schijnt de zon en zo zie je geen hand voor het oog. Wel grappig. Ik ga vanmiddag weer wandelen en ik hoop dat mijn man mee gaat. Die heeft een conditie als een ui, dus die geef ik een schop onder de kont. Het stilzitten is het nieuwe roken, zeggen de artsen tegenwoordig en dan heb ik onthouden. Heel belangrijk om ff een blokje om te gaan, gezellig saampjes.

Gister ook nog een leuk onderhoud gehad met mijn oudste zus, haar jongste dochter was jarig en vroeger waren we dagelijks bij elkaar met de kinderen en dat was zo een leuke tijd. Nu zijn de kids groot en haar dochters zijn zo lief voor haar. Mijn zus heeft ernstige COPD en gaat echt de deur niet uit nu in deze tijd en sindsdien doen die meiden haar helpen, zo lief.
Ff de goede oude tijd opgehaald, daar word je toch warm van als je daar samen over appt. Heerlijk!

Nou lieve mensen, dat was het weer voor vandaag, Wens iedereen een fijne dag toe met de groetjes van,

Crebster.

Menu

Totaal 1024 kcal

Ontbijt
Havermout 112 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Gedroogde rozijnen 26 kcal
Lijnzaad 48 kcal
281 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Geelwortel (kurkuma) 4 kcal
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
Kruidvat 100% pure whey chocolate 57 kcal
Lijnzaad 48 kcal
Water 0 kcal
194 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Rode kool, blik / glas 48 kcal
Mager rundergehakt 148 kcal
428 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Gevulde koek 123 kcal
123 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2021 9:15    
Vrouw Weeggegevens   lisa30
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Dag Crebster

Je bent nog steeds zo goed bezig!
Vorig jaar schreven we een tijdje samen.
Door jou heb ik mijn ereader gekocht.
Dat was de beste aankoop ooit! Nogmaals bedankt voor de tip en de mails.

Ik ben in januari weer gestart met op mijn eten te letten en ook extra beweging. Ik wil nu doorgaan tot 65kg.
Je bent alvast een goed voorbeeld!

Veel groetjes
Lisa

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 04 mrt 2021 13:59    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 56, 57, 58 ... 73, 74, 75  Volgende
Pagina 57 van 75