Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 55, 56, 57, 58  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Fijn dat je moeder de tweede vaccinatie gekregen heeft.
Er zijn bij mij in het verzorgingshuis 2 mevrouwen over de 100 jaar!! En van 102 en de ander 103, wouw wat een leeftijd! Ze zijn allebei ook nog pienter, dat is vind ik het mooiste ervan.

Zelf heb ik volgende week de tweede inenting. Ik hoop dat het mooi weer blijft, dan kan ik mooi weer fietsen naar Huizen. Ga ik lekker op tijd weg, doe er wel een uur over, maar dat maakt mij niks uit eerlijk gezegd.

Succes met minder koolhydraten eten.

Bij mij gaat het wel de goede kant op, ben er heel blij mee.

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 19 feb 2021 12:25    
Vrouw Weeggegevens   Crebster

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Zaterdag 20 februari 2021,

Goedemorgen lieve mensen,

Gister toch nog een eind gefietst, maar jeetje zeg, ik moest het 's avonds wel bekopen met die rug/schouders. Het waaide ook best wel, maar het was zo heerlijk om te fietsen. Weer langs het Haringvliet gefietst, daar wordt men blij van. Toen kwam ik langs de Aldi in Hellevoetsluis en toen nog even het winkelcentrum aangedaan aldaar. Maar wat een trieste bedoening zeg, bah...echt geen zak aan.

Kijk die molshopen, is dat nu niet komisch? Wat gaan die beesten tekeer, heel het land ploegen ze om, ha ha ha...
Mijn man en ik kunnen hier zo om lachen, ik mis hem dan ook als ik alleen op pad ga. Nog ff geduld, dan kan ie wat meer fietsen.

Vandaag een pap- en brooddag. De darmen werken slecht, dus nu maar deze dag anders eten. Zo gaat het niet meer met de shakes en het snoepen erbij, ik maak verkeerde keuzes de laatste tijd, bah. Daar zal ik vanaf moeten. Kijk wel hoe ik dat ga doen, want ik kom toch elke dag wat aan en ben nu ruim over de 68 kg.

Dat brood vind ik ook echt niet lekker en zeker dat saaie beleg niet. Dat hartige vind ik vreselijk, net zoals rauwkost en kaas, dat laatste komt er bij mij niet in. Dat vind ik ook zo walgelijk vies. Dus tja...baal als een stekker dat ik zo ontzettend weinig lus.
We zien wel.

Vanmiddag ga ik weer een goed stuk wandelen, dus ik heb beweging zat deze week.

Wens iedereen een fijne dag toe en ga lekker erop uit, want de zon schijnt volop.

Zonnige groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 897 kcal

Ontbijt
Havermout grof 109 kcal
Magere melk 76 kcal
Gedroogde rozijnen 26 kcal
Water 0 kcal
Kaneel 0 kcal
211 kcal

Lunch
Rookvlees 22 kcal
Eiwitbrood Lidl 74 kcal
Roomboter, ongezouten 74 kcal
Cracotte, volkoren (Plus) 26 kcal
Kipfilet, vleeswaar 28 kcal
224 kcal

Avond
Kippenpoot met vel 268 kcal
Magere melk 95 kcal
363 kcal

Tussendoor
Jonagold 80 kcal
Koffie, cafeïnevrij 4 kcal
Koffiemelk, halfvol 16 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
100 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 20 feb 2021 10:47    

Reageer met quote
Zondag 21 februari 2021,

Goedemorgen allemaal,

Wat een zon hier in de kamer, zalig. Ik word er zo blij van. Ik was op tijd wakker en heb alvast mijn shake met lijnzaad klaargemaakt.
Het schijnt beter te zijn als je het lijnzaad wat laat intrekken.

Gisteravond kon ik eindelijk naar het toilet en was alle ellende eindelijk kwijt. Ik had kruidenthee gedronken, waar ik geen gewoonte van wil maken, maar 1 x in de week moet kunnen. Ik woog gister 68,8 kg. op de nuchtere maag!!! Dat kan toch niet???
Vanmorgen woog ik gelukkig weer 67,5 kg. Kan je nagaan hoe beroerd ik me de laatste tijd voelde met die volle darmen.

Ik heb besloten om door te gaan met de shakes, omdat ik echt geen brood lust en zeker niet het beleg. ja, zoet beleg, dus dan maar shakes. Ik begin 's morgens met warm water met een eetlepel olijfolie erin voor de stoelgang. Af en toen neem ik wat lijnzaad en/of noten door de shakes, omdat het gezond is, of een halve avocado. De Jonagold ik eet wanneer ik trek ga krijgen rond 15:30 uur met eventueel een puntpaprika en dan mijn avondeten met bijna altijd verse groente en vlees of ei. Heb gewoon wat meer vezels erbij door de noten en lijnzaad en appel. Misschien een wortel, daar zitten ook vezels in. Ik zie het wel.

Vanavond eten we volkoren macaroni al dente en heb dat al gekookt en staat af te koelen. Dat is beter voor de bloedsuikerspiegel.
'Het eten van koude pasta leidt tot een kleinere glucose- en insulinepiek, dan het eten van vers gekookte pasta. Dat geldt ook voor brood als je het eerst invriest of roostert. Het was laatst op de tv 'Over Gewicht' op Net 5 op de woensdagavond om 21:20 uur. Heel interessant, meer info over dit onderwerp zie hier onder.

https://bewustleven.nl/gezonde-pasta/

https://goedgezond.info/2016/06/02/buitengewoon-trucje-met-pasta-als-je-het-zo-eet-neemt-het-minder-calorieen-op/

Ondanks de vervelende schouders denk ik eraan om vandaag te gaan rolschaatsen. Ik verlang er zo naar. Niet te lang, maar gewoon lekker genieten van de zon.

Wens iedereen een fijne dag, ik ben blij dat ik toch niet zo heel zwaar ben als het leek.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 967 kcal

Ontbijt
Bio organic karnemelk 64 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 37 kcal
Lijnzaad 33 kcal
Olijfolie 90 kcal
224 kcal

Lunch
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Kruidvat 100% pure whey chocolate 57 kcal
Lijnzaad 33 kcal
201 kcal

Avond
Water 0 kcal
Macaroni, volkoren 201 kcal
Luncheon meat 209 kcal
Tomatenpuree, geconcentreerd, blik 22 kcal
Tomaten ketchup 12 kcal
Ui 15 kcal
Knoflook 3 kcal
462 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Jonagold 80 kcal
80 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 21 feb 2021 11:12    

Reageer met quote
Update Zondag 21 februari 2021,

Wat heb ik genoten van mijn fiets/skeelertocht. Ik heb het toch maar geprobeerd, ik ben zo verslaafd aan skeeleren.
Het ging super goed en had een prima tempo, er stel zei dat ik hard ging ha ha ha...dat voor mijn bijna 60 jaar. Ik ging ongeveer 13 km per uur. Eerst wat wankel, maar na een tijdje...hoppa! Lekker schaatsen op het droge, lekker weertje en een blauwe lucht! Verleden week schaatsten ze nog op het ijs.

Totaal 35,1 km. gesport en 938 kcal. verbrand.

Moet eerst een stukje fietsen om bij een goed pad te komen om te skeeleren, gelijk een goede warming up en cooling down.
De schouders doen nu wel weer pijn, maar ja...dat doet het toch wel.

Op naar mijn heerlijke macaroni.

Fijne avond allemaal van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 21 feb 2021 17:48    

Reageer met quote

Maandag 22 februari 2021,

ja ja...15 jaar verloofd en vandaag 11 jaar getrouwd en inderdaad nog steeds verliefd. Wat gaat de tijd toch snel en wat waren we toch jong en onbezonnen. Heerlijk!

Vanmorgen naar de tandtechnieker gegaan in Zoetermeer, die is zo steengoed en maakt prachtige kunstgebitten. In mijn huidige plaatje van de onderkaak worden 5 ondertanden bijgeplaatst, want donderdagmiddag gaan de echte laatste tanden er uit. Dat houdt in dat ik ff zonder onderkiezen loop, brrrr....
Over een paar maanden een nieuw kunstgebit en als de kaak goed is hersteld, dan implantaten. Ik vind het griezelig, maar het loont de moeite, want een los gebit is echt heel vervelend.

Nu ik mijn onderprothese niet meer in heb, moet ik dingen eten die zacht zijn, dus dat komt goed uit met de shakes, ha ha ha...avondeten prak ik toch en vlees, ach...een zacht gehaktballetje of een gekookt eitje is prima, komt goed.

Ben blij met mijn onderneming, volgende week als alles achter de rug is kan ik laten kijken voor mijn schouders. Die doen ook zo vervelend en 's nachts zo een pijn. 2 maart kan ik naar de Bergmankliniek bij dezelfde dokter als toen een paar jaar geleden.
Dan heb ik alles zo een beetje gedaan wat ik moet doen. Dit jaar krijg ik toch niets terug van mijn eigen risico, dus prop ik alles in dit jaar. Dan kan ik volgend jaar weer bij goede gezondheid, mijn eigen risico terug krijgen. Ik vind dat een hele sport.
Gewicht is goed, bmi goed en als mijn mond en schouders ook weer in orde zijn, ben ik weer helemaal de oude.

Oja...ik weeg gelukkig weer wat minder, want wat een probleem zeg. Ik was totaal verstopt. Wat was ik geschrokken zeg. Ik woog bijna 69 kg. Was totaal overrompeld en zo bang dat ik zo maar aankwam, terwijl ik de afgelopen week bijna 79 km had gewandeld, gefietst en geskeelerd.

Het komt goed, we gaan er deze week voor. Alhoewel ik wel nerveus ben voor de kaakchirurg donderdagmiddag. Brrrrr....

Fijne dag allemaal,

Groetjes van feestelijke Creb.

Menu

Totaal 973 kcal

Ontbijt
Bio organic karnemelk 64 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 37 kcal
Lijnzaad 48 kcal
149 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Lijnzaad 48 kcal
216 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Water 0 kcal
Bio organic halfvolle melk 96 kcal
Jus 54 kcal
Snijbonen 46 kcal
Mager rundergehakt 197 kcal
476 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Macaroni, volkoren 134 kcal (had nog een heel klein prakkie en samen lekker opgegeten vanmiddag.)
134 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 22 feb 2021 16:57    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Gefeliciteerd met je 11 jarige bruiloft!

2 ons erbij, bij mij was er 3 ons erbij, maar ja, dat zijn maar een paar onsjes.

Leuk dat je geskeelerd hebt, lijkt wel een beetje op schaatsen!
Ik heb ook skeelers in huis, zal ik dat een keer proberen? Moet wel even betere beschermers gaan kopen. Dus dat kan ik nog wel een keer gaan doen.

Groetjes tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 23 feb 2021 20:20    
Vrouw Weeggegevens   Lisanne1107
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Gezond eten.

Reageer met quote
Hee Crebster,

ik kom even langs om je het beste te wensen voor vanmiddag bij de tandtechnicus!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 25 feb 2021 9:31    

Reageer met quote
tzonnetje schreef:
Hoi Crebster,

Gefeliciteerd met je 11 jarige bruiloft!

2 ons erbij, bij mij was er 3 ons erbij, maar ja, dat zijn maar een paar onsjes.

Leuk dat je geskeelerd hebt, lijkt wel een beetje op schaatsen!
Ik heb ook skeelers in huis, zal ik dat een keer proberen? Moet wel even betere beschermers gaan kopen. Dus dat kan ik nog wel een keer gaan doen.

Groetjes tante Zon Erg blij

Hallo Zonnetje,

Dat skeeleren is zo verslavend. Vooral als het een lang glad stuk is, ohhhh heerlijk gewoon.
Zou het gewoon eens rustig aan proberen en dan langzaam aan wat meer meters maken. Eerst een stukje fietsen, dan ben je al warm en dan skeeleren en dan terug fietsen. Ik zoek altijd een bushokje of zo op, alleen wel een mondkapje meenemen. Die had ik laatst vergeten en moest bij mijn fiets op de grond die dingen aan doen en dat is lastig, ha ha ha..

Fijne dag van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 25 feb 2021 9:53    

Reageer met quote
Lisanne1107 schreef:
Hee Crebster,

ik kom even langs om je het beste te wensen voor vanmiddag bij de tandtechnicus!

Lief dat je aan mij denkt zeg, dank je wel, vanmiddag ga ik ook naar de kaakchirurg en dan is alles er eindelijk uit. Weg met die zooi, als het toch niet goed meer functioneert.

Fijne dag van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 25 feb 2021 9:55    

Reageer met quote
Donderdag 25 februari 2021,

Het is vandaag zover, de laatste tandjes gaan eruit. Ben best nerveus, maar ook blij dat ik dan weer verder kan zonder die ellende in je mond.
Gisterochtend kreeg ik vroeg een telefoontje van de tandtechnicus en mijn ondergebit was al klaar. Het is zo prachtig gedaan. Hij heeft precies de zetting gedaan zoals het nu nog is. Heel natuurlijk en ik ben er blij mee. Heel dubbel, blij dat ik een mooi gebit in mijn mond heb, maar moet nog even een lastige sprong maken en dat is wat minder. Onverwacht heb ik er nog zin in ook, ben zo benieuwd. Net alsof je een hele mooie jurk of zoiets hebt gekocht en je kan het eindelijk aan Lachen

Dinsdag was ik helaas toch een onsje aangekomen, maar beter dan ruim 68,8 kg die ik verleden week zag staan. Schrok er gewoon van. Niet weer die ellende van aankomen, maar het viel nog mee.

Woensdagochtend gebitje opgehaald en 's middags naar mijn oude vriendin geweest. Die kan zo in de put zitten en voelt zich zo alleen en verdrietig, voor haar hoeft het allemaal niet meer.
Ze voelt zich ook niet begrepen door haar dochter die vaak afstandelijk doet en die haar niet begrijpt of aanvoelt. Ik ken haar dochter en het is een schat, dus waar de schoen wringt...ik weet het niet en ik bemoei me er ook niet mee.
De dochter doet ontzettend veel voor haar moeder en wil gewoon niet al dat geklaag horen zodra ze binnen komt, wat er een beetje bij hoort als je ouder wordt. Dus ik laat die arme schat maar altijd ff stoom afblazen als ik binnen kom en zeg dat ze een schat van een dochter heeft en dat ze een gezegend mens is met zo een lieverd en dat ze haar op een andere manier zou kunnen benaderen.

Ik zelf zie mijn kinderen nooit meer en neem de situatie zoals het is. Ik heb er geen zorgen van, maar helaas ook niet de vreugde meer van. Alleen dat ik mijn kleinkinderen nooit meer zie, dat is al ruim 5 jaar zo, dat vergeef ik ze nooit. Het waarom zweeft dan ook dagelijks in mijn hoofd. Ik laat de kids lekker vrij om te gaan en te staan waar ze willen en leg me overal bij neer en ik hoop dat je ze een gezond, zorgeloos, mooi, rijk, en liefdevol leven leiden, meer kan ik er niet van maken en ik ga lekker door met mijn leven met mijn lieve man, mooie huisje en ben gezegend met onze gezondheid en alle liefde die ik dagelijks van mijn schat ontvang. Zo is dat!

Maar goed...het eten...tja...de laatste dagen eten zonder ondergebit met die paar rot tandjes onder, dat is niet echt lekker eten, hihi...vanavond??? Een zacht prakkie denk ik en ja...ook een stukje gevulde koek Grap

Wens iedereen op deze mooie dag heel veel plezier en maak er wat van.

Groetjes Crebster.

Totaal

Menu 914 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Lijnzaad 33 kcal
Koffie, cafeïnevrij 1 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
Havermout 112 kcal
Magere melk 95 kcal
272 kcal

Lunch
Gemberwortel 1 kcal
Lijnzaad 33 kcal
175 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Magere melk 95 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Broccoli 47 kcal
Ei 64 kcal
343 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Thee 0 kcal
Gevulde koek 123 kcal
123 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 25 feb 2021 10:14    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 55, 56, 57, 58  Volgende
Pagina 56 van 58