Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 91, 92, 93  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Dinsdag 6 oktober 2020,

Goedemorgen lieve mensen,

Disco ja hoor, weer afgevallen en wel 3 ons Dansen

Ben superblij dat er nog wat af is, want ik had niet veel gesport en dat scheelt toch. Het is niet veel wat ik ben afgevallen, maar toch...en...ik zit in de zessen Smile

Beetje bij beetje knap ik op en voel me wat vrolijker. Het weer is ook zo triest en het blijft maar regenen. Het nieuws doet ook al geen goed met al die corona besmettingen en ga maar zo door. Zelf bij ons in Brielle is een leraar van het Maerlant College besmet met het coronavirus. Het komt steeds dichterbij.
Hier in huis is het veilig. Mijn vriendin wil gauw een keer bijkletsen, maar ik ga dat niet doen. Gewoon lekker appen of bellen vind ik fijner.

Vandaag eet ik een gehaktballetje, dus vanmiddag geen havermout en rozijntjes in de shake yoghurt, het wordt anders veel te veel. Ik wil rond de 1000 kcal zitten, dan voel ik mij het lekkerst. Kan wel mijn cracker eten met pure hagelslag. Dat geeft nog wat troost als je het allemaal zo lekker vind.
Ben ook veranderd van shakes zoals je in de lijst ziet. Ik heb nu chocolade smaak van Whey. Net zo goed als van Dieet Pro, geen suiker en veel eiwitten. Ik doe het met ongezoete amandeldrink. Dat scheelt heel veel suiker. Misschien dat dat de zoete trek weg houdt.
Het anders eten lukt best wel achteraf gezien dan, want ik ben toch nog iets afgevallen. Heel langzaam ga ik naar normaal eten, alleen...ik lus het brood niet meer. Al maanden bijna geen brood gegeten, maar ik vind het nu vies en klef, ha ha ha...ff een goede bakker vinden die wel lekker brood heeft.

Nou lieve vriendinnen, fijne dag en hou je goed ondanks de regen.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 980 kcal

Ontbijt
Geelwortel (kurkuma) 7 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Whey Protein Vitalis chocolade smaak 72 kcal
Amandeldrink ongezoet 30 kcal
111 kcal

Lunch
Dieet Pro 66 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Water 0 kcal
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
159 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Halfvolle melk 68 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Gekookte bietjes 51 kcal
Mager rundergehakt 239 kcal
495 kcal

Tussendoor
Koffiemelk, halfvol 17 kcal
Koffie, cafeïnevrij 3 kcal
Water 0 kcal
Knäckebröd, Land en Ambacht, pompoenpit, Rivercote 70 kcal
Becel margarine / halvarine dieet 20 kcal
Hagelslag puur 66 kcal
Jonagold 40 kcal
Zonnatura nachtrust kruidenthee 0 kcal
216 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 06 okt 2020 8:14    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Goed gedaan 3 ons afgevallen.
Bij mij is het de ene week iets aangekomen, vorige week was ik dus 1.4 kilo afgevallen en deze week ben ik 1.8 kilo aangekomen ohhh Eerlijk gezegd zit ik er niet zo mee, ook omdat m'n lichaam zelf aangeeft hoeveel het wil afvallen. Nu dus in een rustiger tempo.
En volgende week ben ik vast en zeker weer iets afgevallen. Zo val ik dus af, iets aankomen, dan weer veel afvallen en dan weer ineens aankomen. Tja, een lichaam zit raar in elkaar dat weet ik wel.

Fijne dag ondanks het weer.

Groetjes en liefs tante Zon Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 06 okt 2020 12:43    

Reageer met quote
Woensdag 7 oktober 2020,

Goedemorgen lieve mensen,

De bui is weer geklaard en voel me stukken beter. Ik heb gistermiddag zo iets moois meegemaakt. Of het nu toeval was of wat dan ook...ongelooflijk en net op een moment dat je zoiets nodig hebt.
Toen de regen even ophield ben ik gelijk gaan wandelen, met regenjas aan, want je weet maar nooit. De zon ging ineens schijnen en ik had het me toch warm. Mijn gedachten waren bij mijn zusje die ik zo mis en vroeg me af of ze het weet dat ik haar zo mis. Ik zei: 'Waar ben je toch, kan je niet ff laten zien dat je mij hoort'. Moest er wel om lachen, ik met mijn stomme gedoe. Wat denk je...
Het gaat heel zachtjes regenen, ik voelde niets, werd ook niet nat en ineens...een stukje regenboog tussen de zwarte, donkere regenwolken en het begon echt door te regenen en er stond ineens heel veel wind, zomaar....ik werd er heel emotioneel van en huilde als een klein kind van vreugde en gemis. Ik liep daar toch alleen. Het luchtte lekker op en heb ondertussen een recordtijd gelopen, niet te geloven toch.

Als ik een regenbogen zie geeft het mij hoop en vlinders...het zijn de zielen van overledenen die je mist.

Ach ja...het maar hoe je het ziet.

Genoeg...nu weer een nieuwe dag en als ik weer een momentje zie om te wandelen, dan spring ik de schoenen in en ga er als een haas vandoor. Wat een heerlijke tijd om te wandelen, alles ruikt zo lekker.

Verder gaat het nog steeds goed met het stabiliseren. Het afvallen gaat heel langzaam, terwijl ik niet zwicht voor lekkere dingen. Dus ja...mijn verstand is sterker dan de hang naar zoete dingen. Die zooi is ongezond en wil die suikers niet.

Sterk blijven Uitroep

Fijne dag iedereen en maak er wat van, ook al regent het.

Groetjes Crebster.

Menu

Totaal 1042 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
kipkerriesalade 43 kcal
Ei 64 kcal
Koffie, cafeïnevrij 1 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
183 kcal

Lunch
Dieet Pro 66 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Water 0 kcal
Bio organic karnemelk 80 kcal
155 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Halfvolle melk 68 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Spinazie 44 kcal
Mager rundergehakt 239 kcal
488 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Hagelslag puur 66 kcal
Jonagold 40 kcal
216 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2020 8:58    

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Wouw wat heb je weer iets moois beleefd!
Dat heb ik soms ook, als ik een vlinder zie, dan denk ik aan mijn vader. Ook zoiets moois of met een mooie lucht, dus ik kan je helemaal begrijpen hoe dat voelt.
Nou ben ik ook christelijk, dan weet ik dat mijn vader in de hemel is, dat is ook een troost voor mij!

Fijne dag Crebster.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2020 9:43    

Reageer met quote
tzonnetje schreef:
Hoi Crebster,

Wouw wat heb je weer iets moois beleefd!
Dat heb ik soms ook, als ik een vlinder zie, dan denk ik aan mijn vader. Ook zoiets moois of met een mooie lucht, dus ik kan je helemaal begrijpen hoe dat voelt.
Nou ben ik ook christelijk, dan weet ik dat mijn vader in de hemel is, dat is ook een troost voor mij!

Fijne dag Crebster.

Hallo Zonnetje,

Dank je wel lief Zonnetje, ik ben ook katholiek van huis uit en beleef het geloof op mijn eigen manier. Ik geloof wel in God, maar niet in zijn kerk of knechten. Anders trek ik dat niet. Zoveel vragen en zeker de vraag 'Waarom' betreft misbruik bij die 'mooie' priesters, de ziektes en onrecht tegenover andere mensen, racisme en nu dan het vreselijke coronavirus.
De mens richt zelf veel schade aan en dan krijgt de lieve Heer de schuld, maar zo werkt het natuurlijk niet. Niet bij mij, maar wel vaak de vraag 'Waarom nou'.

Ik ben blij met mooie momenten en mijn leven hoe het nu gaat. Je moet de mooie dingen zien en ja...als ik die dikke ster zie die bij de maan staat als de lucht helder is, dan denk ik aan mijn vadertje. Maar die is al zo lang overleden. Toch mis je die man, maar je vervreemd ervan. Weet soms niet eens meer hoe ie eruit ziet. Het vervaagd, maar de liefde voor hem niet hoor. Mijn soulmate die ouwe van me.

Fijn dat jij ook die dingen zo ervaart. Ach...het is dan ook wat draaglijker als je er zo tegenover staat. Zal voor jou ook niet meevallen, dat gemis van je vader.
Mijn moeder is heel gelovig en dat heeft haar de kracht en steun gegeven in moeilijke tijden en dat waren er veel en is ze geworden wie ze is/was. Nu weet ze niet veel meer en ik vind dat een fijn idee. Veel te veel ellende en nu heeft dat koppie rust, hoop ik dan. Ze vind het alleen vervelend als ze iets niet weet te herinneren. Dan wordt ze onrustig, dan maak ik weer een grapje of ik vertel een leuk onsamenhangend verhaal en dan lachen we weer.
Hoor net dat de afdeling weer gesloten is en ben zo bang dat haar dat virus overkomt. Bah...weer die angst. Als het maar geen 4 maanden duurt.

Nou lieverd, geen depri talk meer, we gaan er voor. Weer een nieuwe mooie dag. Je bent vrij vandaag, dus geniet ervan.

Heel veel liefs van Crebbie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2020 10:02    

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Wat zitten wij op 1 lijn, want je kunt God wel de schuld geven, maar dat gaat mij te ver!! Dat gaat nergens over, want de mens heeft zelf de schuld zeg maar. De mens heeft zonden en ja, waarom dat zo is, dat is ook een goede vraag. Maar bij mij gaat het er niet in dat God overal de schuld van krijgt. Oh wat mooi dat je ook zo denkt!! Geweldig, dank je wel.
Ik ga wel online m'n kerk volgen, maar ik ben niet lid van de kerk. Ik vind dat je buiten de kerk ook in God kunt geloven.
En God is overal bij mij, hij zorgt echt wel voor ons, dat zeg ik dan weer. En dat mensen dan zeggen: het is God's schuld, daar kan ik dus echt niet mee leven. Want de mens heeft ook wijsheid gekregen, dus dan moeten ze zelf ook nadenken vind ik.
Dat in Staphorst in die kerk zonder mondkapjes zingen, is voor mij echt ongelofelijk. Je kunt zelf toch ook nadenken dat je dat niet gaat doen. Je hebt verstand gekregen van God, dat je je verstand gebruikt om juist online een kerkdienst te gaan volgen. Zo zie ik dat en nu komen er nog meer besmettingen in Staphorst. Dan zeggen zij: dat is dan wat God wil? Euh denk ik dan weer. Je hebt toch verstand gekregen om een mondkapje te gebruiken? Of zie ik dat verkeerd. Maar ja, meningen zijn verschillend, maar ik vind het heel egoïstisch dat je zo gaat denken. Geef God even de schuld en ga God gebuiken dat ze dan gaan denken: het is mijn tijd om te gaan sterven........ Tja........ daar denk ik dus anders over.
Lang verhaal, maar moest ik even kwijt!!
En ja waarom? Waarom is een vraag, waarom kreeg mijn vader kanker, tja....... dat kan ook pech zijn geweest.

Fijne dag Crebster, moest dit even kwijt.

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 07 okt 2020 10:19    

Reageer met quote
Donderdag 8 oktober 2020,

Goedemorgen allemaal,

Hallo lief Zonnetje,

ja wij hebben inderdaad wel een klik. Dat vind ik juist zo fijn. Mooi dat jij ook zoveel troost haalt uit het geloof. Dat is niet voor iedereen zo. Alleen jammer dat ze dan soms zo los gaan over het geloof. Ik vind het ook zo erg als men dat ook met een ander geloof doen. Het zal je maar gebeuren. Het leven zou veel gemakkelijk worden als we ons eens een beetje inhouden en meer aan andere denken en de mensen wat meer goede dingen gunnen. Het zal je maar gebeuren dat je vervolgd wordt door je geloof en het gebeurt nog steeds.. En dan soms die meningen op social media over alles en nog wat. Mensen denken tegenwoordig dat ze zich alles kunnen permitteren. Sommige mensen zijn zo hard en hersenloos. Maar goed...dan denk ik ook, laat me met rust. Ik kruip weer onder mijn steen.
We hebben daarom ook niet veel kennissen. Ik erger me rot aan sommige mensen, zeker als ze zo dom doen en maar kletsen om te kletsen over iedereen. Zeker hier met al die ouderen. De verveling ligt hier op de loer, nou...dan gaan mensen ook hele rare dingen doen en zeggen. Ha ha ha...

Vanmiddag ga ik ff naar mijn oude lieve vriendin, dat is wel een schatje. Die kan me vertellen, joh. Dan gaat ze helemaal los en komt het verleden weer naar boven bij haar, ik zie het dan ook zo me. Zo mooi...ze vindt het fijn om verhalen te vertellen over vroeger. Ze is van alles geweest en heel veel en overal gewerkt als verpleegster op allerlei vlakken en daardoor ook veel gezien, zeker vroeger met de nonnen etc. Echt een heel mooi mens.
Ook zij gaat met heel weinig mensen om. Ze vindt het zo tegenvallen om hier te wonen. Mensen hier bemoeien zich overal mee en hebben overal last van en zien en horen van alles en maar door kletsen. Echt heel vervelend.

Wij hebben het goed samen, mijn man en ik. Heb hem een heel lekker geurtje gegeven, we zijn bijna 25 jaar bij elkaar. Wat een mijlpaal. We zeggen dan vaak...weet je nog...ha ha ha...
Onze liefde is alleen maar meer geworden. Wat ben ik blij dat ik deze man ooit ben tegengekomen. De schat.

Nu ga ik weer verder. Ff wassen en aankleden, zit hier nog steeds te stinken. Grap

Fijne dag allemaal en tot schrijfs.

Menu (ff wat weg gelaten betreft havermout en rozijntjes bij de lunch.)

Totaal 870 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Whey Protein Vitalis 72 kcal
Melk 80 kcal
158 kcal

Lunch
Dieet Pro 66 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Water 0 kcal
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
159 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Halfvolle melk 68 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Broccoli 47 kcal
Kipfilet 125 kcal
377 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Hagelslag puur 66 kcal
176 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 08 okt 2020 10:00    

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Tja, social media heb ik helemaal niks mee. Daarom zit ik daar dus ook niet op en dat vind ik zelf veiliger. Zegt mijn moeder ook, daar denken wij hetzelfde over.
En ja in het buitenland zijn er mensen die willen geloven, maar dat kan dan niet. Best erg, dan worden ze vervolgd. Dan denk ik ook terug aan de oorlog, niet dat ik dat ooit meegemaakt heb, maar dat zijn ook van die verhalen dat mensen Joden gingen verstoppen omdat ze daar veilig waren. Tenminste dat hoopten ze! Kijk maar naar Anne Frank.......
Ik heb verder aardig wat vriendinnen, maar ik heb ook wel een aantal vriendinnen gehad die dan ineens raar gingen doen. Best heftig, maar ja, ik accepteer dat dan en dan is het voor mij ook geen echte vriendin geweest. Maar ja, m'n echte vriendinnen blijven wel bij mij vind ik.
En dat ik geen vriend heb, nou soms vind ik dat juist wel lekker.
Erbij je weet maar nooit, maar in de Coronatijd gaat het lastiger en ook omdat ik niet met vakantie ben geweest, zag ik dus ook geen leuke jongeman hihi. Tja, ik ontmoet liever een man online via een vakantie, eerst gewoon als een gewone vriend. En wie weet dan als m'n vriend. Zo heeft mijn zus haar man ook ontmoet via een vakantiereis. Best leuk. Beter dan die stomme datingsites, moet ik zeggen dat ik "geluk" heb gehad met de dates via datingsites (wel christelijk, maar dat zegt ook niet altijd iets). Eigenlijk vind ik dat best een beetje eng, want ja, zullen ze de waarheid wel zeggen bedoel ik. Nu heb ik wel 2 vriendjes gehad via Funky Fish en dat ging gelukkig goed. Maar Nee, nu denk ik daar niet meer aan.
Liever gewoon tijdens een vakantie (singlereis) of weet ik veel hoe.......

Ga zo me heerlijk douchen, heb weer gewerkt. Morgen een avonddienst en het weekend op de dagopvang en dan ben ik gelukkig eindelijk 2 dagen vrij!

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 08 okt 2020 16:11    

Reageer met quote
Vrijdag 9 oktober 2020,

Hallo allemaal,

Vanmorgen lekker gaan rijden met de auto en even wat boodschappen gehaald in Hoogvliet, daar kan je zo lekker breed parkeren. Ik kreeg koppijn van het shoppen, het is ook niet meer zo gezellig. Maar goed...
Vandaag heb ik een dag dat ik eens gewoon mag eten. Eens kijken hoe het gaat. Vandaag dus geen shakes.
Was ook bij een super lekkere bakker en vers volkoren brood gekocht, maar...er stonden ook al grote oliebollen op een schaal vlak voor mijn neus, bingo! Ik heb er twee voor ons meegenomen voor bij de koffie als we thuis komen, ieder ééntje Lachen Had er ff zo een trek in en ben het lijnen zo moe. Dus tja...voor gaas gegaan. Toch kom ik niet aan, maar val natuurlijk ook niet af. Wel leuk om de voeding eerlijk bij te houden.
Gelukkig ben ik dan ook wel zo dat ik verder de dagen het netjes houd.
Ga zo lekker lezen, misschien nog wandelen, maar het ziet er erg donker uit hier in Brielle. Kijk wel en anders toch morgen iets doen.

Wens iedereen een fijne dag en maak er het beste van.

Groetjes van Crebster.

1145 kcal

Ontbijt
Ei 64 kcal
kipkerriesalade 43 kcal
177 kcal

Lunch
Oliebol a 186 kcal
Brood, volkoren 82 kcal
kipkerriesalade 71 kcal
hagelslag puur 67 kcal
412 kcal

Avond
Aardappel 83 kcal
Sperziebonen 50 kcal
Karbonade schouder 197 kcal
Melk, halfvol 90 kcal
Jus 107 kcal
527 kcal

Tussendoor
Koffie 3 kcal
Koffiemelk, halfvol 11 kcal
Mandarijn 14 kcal
28 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2020 12:39    

Reageer met quote
Zaterdag 10 oktober 2020,

Vanmorgen vroeg opgestaan en wat een zon en dat op deze speciale dag. Die zon had ik ff nodig.
Toen aan de slag gegaan en een grote pan soep gemaakt met daarin...Tomato Frito van Heinz, uitje en puntpaprika heel fijn gesneden, een paar bouillonblokjes en wat peper, taugé, mie en gesneden gekruid roerei, een paar balletjes rundergehakt en heel veel tuinkruiden. Dat gaat goed smaken vanavond.

Ook gister nog gewandeld. We waren 's morgens ff boodschappen gaan doen, maar ik kwam zo eng thuis. Het is zo ongezellig geworden in de winkelcentra, ik word zo misselijk in de winkels. Bah...Buiten dat ik me niet goed voelde was ik ook erg moe, maar...toch gewandeld. Dat deed me meer goed dan ik had verwacht. Ach...ik knap altijd op van wandelen. Kon gelijk goed slapen, hihi...

Verder maar ff aankijken wat ik ga doen, lezen, muziek maken of toch nog ff gooien met de kettlebell. Ik zie wel. In ieder geval ook nog ff de was aanzetten.

Wens iedereen een fijne dag toe met de groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 891 kcal

Ontbijt
Whey Protein Vitalis 72 kcal
Amandeldrink ongezoet 43 kcal
121 kcal

Lunch
Yoghurt, mager 74 kcal
Dieet Pro 62 kcal
Gemberwortel 1 kcal
Geelwortel (kurkuma) 4 kcal
141 kcal

Avond
Gevulde maaltijdsoep 243 kcal
Brood, volkoren 82 kcal
Halfvolle melk 113 kcal
438 kcal

Tussendoor
Jonagold 40 kcal
Kruidenthee 0 kcal
Hagelslag puur 66 kcal
Becel margarine / halvarine pro activ 13 kcal
192 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 10 okt 2020 10:16    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 91, 92, 93  Volgende
Pagina 39 van 93