Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 74, 75, 76  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Je gaat zeker goed zeg, ga zo door zeg ik dan weer.
Fijn dat het zo goed gaat met gezond eten en bewegen.

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 01 sep 2020 22:10    
Vrouw Weeggegevens   Crebster

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Woensdag 2 september 2020,

Wat een zon vandaag, maar ik weet voor wie die speciaal schijnt.

Gisteravond hachee gegeten, zo giga heerlijk, maar ooohhhh wat een vuurwerk op de bank. Gatsie...Dat ga ik niet meer eten, wat ga je daar van stinken zeg. Whoehahaha...

Vanmorgen zat ik weer te stoeien met mijn pc. Die doet soms heel vervelend en heb dan geen wifi. Denk dat ik een nieuwe dongel gaat aanschaffen. Straks gaat het een keer helemaal mis en heb ik niets meer aan die pc zonder wifi.De pc is stok oud en maar super snel en heel veel geheugen zit erop. Zo fijn ding als ie goed functioneert.

Vanmiddag weer de keuken van de haven schoonmaken. Lekker poetsen.

Wens iedereen een fijne dag en geniet.

Crebster

Menu

Totaal 857 kcal

Ontbijt
Geelwortel (kurkuma) 7 kcal
Water 0 kcal
kipkerriesalade 43 kcal
Ei 64 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Knäckebröd, Land en Ambacht, pompoenpit, Rivercote 70 kcal
186 kcal

Lunch
Gemberwortel 2 kcal
Water 0 kcal
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
Dieet Pro 55 kcal
Pruimen 32 kcal
Blauwe bessen 10 kcal
190 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Halfvolle melk 68 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Karbonade schouder 197 kcal
Rodekool, blik / glas 48 kcal
450 kcal

Tussendoor
Koffiemelk, halfvol 17 kcal
Koffie, cafeïnevrij 3 kcal
Water 0 kcal
Puntpaprika 8 kcal
Zonnatura goede nachtrust 0 kcal
Gemberwortel 3 kcal
31 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 02 sep 2020 9:03    

Reageer met quote
Donderdag 3 september 2020,

Het is om je rot te schamen, ik was pas 10:15 uur wakker. Ohhh zonde van de dag, maar....bedje verschoond en was gedraaid en vanmiddag naar mijn lieve oude vriendin geweest. Erg gezellig en lekker wat bij de thee genomen. Door de drukte en ik veel te laat uit bed was heb ik de lunch overgeslagen, ha ha ha...Ohhh, erg niet?
Mijn moedertje zei altijd: 'Wie slaapt zondigt niet'.

Heb alleen erg veel pijn in de schouder en neem veel paracetamol in. Mijn man heeft zelfs Voltarengel gekocht, zo erg is het weer. Het is nu wel vol te houden, als ik maar verder niet teveel doe. Net iets voor mij, om niets te doen. Bah...

Ben vandaag aan het snoepen, heerlijk! Ff zo een dag dat je lekker wat neemt. Morgen is dat over, dan moet ik het weer verdienen.

Oja...heb cactusvijgen op het aanrecht liggen. Mijn man zag ze en had ze eens meegenomen, dus we gaan morgen proeven wat het is. Moet wel oppassen, want er zitten stekels aan. Om je rot te lachen, toch?

Menu

Totaal 1081 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
kipkerriesalade 43 kcal
Ei 64 kcal
Gemberwortel 2 kcal
186 kcal

Lunch
0 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Halfvolle melk 68 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Bloemkool 44 kcal
Karbonade schouder 197 kcal
446 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Filet americain 36 kcal
Pruimen 32 kcal
Banaan 92 kcal
Chocolade bonbon 77 kcal
Gevulde koek 123 kcal
450 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: do 03 sep 2020 18:17    

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Ik lach me rot om je Lachen Lachen Eerst zo uitgeslapen en dan nog van die cactusvijgen moet ik erg om lachen Lachen Ik ben helemaal niet van dadels en vijgen, brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrttttt Nee dank je wel.

Oh dan kun je ook lachen om mij, ik ga nu pas een soepje eten, mijn diner Lachen Mijn planning is vandaag een beetje in de bonen ohhh Maar ja, soms heb je dat, maar schrijf zo wel iets in mijn boekje erover.

Groetjes en liefs tante Zon ohhh

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 03 sep 2020 18:33    

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Hoe gaat het nu met je schouder?
Je moeder had wel gelijk: wie slaapt zondigt inderdaad niet, wat goed en geniaal bedacht!

Fijn weekend.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 sep 2020 17:19    

Reageer met quote
tzonnetje schreef:
Hoi Crebster,

Hoe gaat het nu met je schouder?
Je moeder had wel gelijk: wie slaapt zondigt inderdaad niet, wat goed en geniaal bedacht!

Fijn weekend.

Hallo lief Zonnetje,

Lief dat je aan mij denkt, zeg. Tja..die schouder speelt elke keer op wanneer het maar wil. Vochtiger weer, teveel gedaan, stress, noem het maar op. Verkeerde houding met slapen. Heb al een paar spuiten erin gehad door de jaren heen en werd geopperd, als het erger zou worden, hieraan geopereerd moeten worden. Maar aangezien ik zo slecht herstel, denk ik er niet aan om erin te laten snijden.
Heb nu Voltarengel en slik regelmatig paracetamol, dus mag ik niet klagen. Als ik maar niets doe.

Wat heb ik toch een wijze moeder, ondanks dat ze zich niet meer veel herinner. Hihi...het is een schat en ben blij dat ik haar nog steeds heb. Ze wordt eind november 90 jaar.

Straks schrijf ik wat ik vandaag allemaal gedaan heb.

Groetjes en een fijne avond,

Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 04 sep 2020 18:42    

Reageer met quote
Vrijdag 4 september 2020,

Het is de dag van de uitdaging. Vanmorgen lagen de cactusvijgen ons aan te kijken en ons uit te dagen. In afwachting wanneer er werd geproefd. Ha ha ha...Maar...dat moest nog even wachten.

Mijn man en ik besloten lekker naar moedertje te gaan. Haar eikentafeltje had ze verknald door er een bloempot op te zetten die helemaal verrot was en water door hield. Wij gewapend met meubeline het tafeltje opgepoetst om er weer wat beter uit te laten zien. Ook een andere pot met nieuwe orchidee erin gezet, want de orchidee die erin stond zag er zo verdrietig uit. Het had nog maar een blad en de rest bestond uit verdroogde lucht wortels. Dus...weg ermee. Ze had het allemaal niet echt door, maar was gelukkig met de blaadjes en bloemen die de orchidee er ineens aan had, hihi...ach de arme schat.
Ik verzorg mijn moeder uiterlijk, zoals haar nageltjes knippen indien nodig of haartje bijknippen, zodat haar pruikje weer goed en schoon is. Ga maar zo door.
Vandaag gingen we ook door naar mijn oudste zus. Ze is er in de lappenmand en heeft zo een pech betreft haar gezondheid. Ze is al een half jaar lang niet in winkels geweest. Ze behoort tot de super risicogroep en als zij ziek wordt door corona, nou, dan zijn we haar kwijt.
Volgende keer nemen we ons moeder mee naar haar toe, want deze mensen zijn mensen van de dag. Daar moeten we niet lang mee wachten, totdat ze elkaar eindelijk kunnen zien. Dus...Als Mozes niet naar de berg kan komen, komt de berg naar Mozes, nietwaar? Dat gaat 16 september gebeuren.
Moeder had nu al mee willen gaan, maar dat kwam ff niet uit. Weet ook niet wat voor risico we lopen, als we moedertje mee uit haar comfort zone halen, maar goed...

Thuis gekomen van alle visite was het uur U...De cactusvijg was de pineut. Ik ben op hem afgekomen (na eerst eens op you tube te kijken wat ik er mee aan moest) met een doek tegen de stekeltjes en groot mes en.... hakte hem in twee, zodat je hem met een lepel kan uitlepelen...en ja hoor...het is een heerlijke vrucht, maar ontzettend veel harde pitjes. Dat weg gehaald hebbende was het een groot genot. Manlief vond hem het lekkerst en heeft hem helemaal verorbert.
En wat is nu het leukste van het verhaal...weet je hoe dit gekke ding heet bij de Belgen????

PRIKKELPEER Grap Grap Grap

Mijn dieet is al twee dagen niet om naar huis te schrijven. Ik merk dat ik er steeds meer moeite mee gaat krijgen en heb zo een honger en trek in dingen die niet in de schijf van vijf staan...Vandaag lekker uit mijn dag gegaan en heerlijk gegeten. Laten we zeggen een boostdag.

Morgen ga ik weer aan de slag ermee, nog ff en dan ben ik op streefgewicht. Het zal toch te gek voor woorden zijn om die drie en een halve kilo er niet af te krijgen??? Dus werk aan de winkel en mezelf weer tot orde roepen.

Wens iedereen een heel fijn weekend en de groetjes van Crebbie.

Menu

Totaal 1265 kcal

Ontbijt
Koffie, cafeïnevrij 1 kcal
Koffiemelk, halfvol 9 kcal
Dieet Pro 66 kcal
Bio organic magere yoghurt 84 kcal
Banaan 92 kcal
252 kcal

Lunch
0 kcal

Avond
Halfvolle melk 68 kcal
Airfryer, Pommes Frites, Extra Crunchy, Harvest Basket 106 kcal
Remia mayonaise 126 kcal
Kabeljauw 472 kcal
772 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Filet americain 36 kcal
Chocomel 116 kcal
242 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 04 sep 2020 19:07    

Reageer met quote
Hoi Crebster,

De laatste loodjes wegen het zwaarst!! Maar succes met de laatste kilo's!! Hoe ga je op gewicht blijven? Dat is ook een kunst lijkt me.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 04 sep 2020 19:20    

Reageer met quote
Zaterdag 5 september 2020,

ja hoor, daar is ze weer. Het is over en sluiten en nu lekker weer proberen de rest van de kilo's eraf te krijgen. Gaat weer lukken. Voedingslijstje in orde en ben weer sterk.
Straks lekker ff een eind fietsen naar Spijkenisse, dat is heen en weer 30 km. Mooi weertje ervoor.
Heb er weer zin in. Ook niets extra's aangekomen gelukkig.

Zonnetje@ Ik was gewoon twee dagen dwars en wilde lekkere dingen eten en een keer weer eens 'vol' zitten, nu die bui weer over is, want het voelt gewoon niet goed, kan ik weer verder. Het is um gewoon niet, dat overvolle gevoel.
Van huis uit ben ik al geen makkelijke eter, dus het stabiel blijven zal me wel lukken. Eten is voor mij een noodzakelijk kwaad. Ben ook geen emo eter of zo iets.

Zit in een sprintje waar je stabiel moet blijven en dat is fijn. Elke week toch een controle check. Zij kennen mij nu goed en hebben ook meegeleefd toen ik zo sterk afgevallen was. Ik schrijf er niet te vaak in, maar wel wekelijks. Het gaat erom dat ik niet teveel gaat eten. Ik kon altijd zo stampen en maar door eten, dat gaat niet meer, de maag is kleiner geworden en ga dat nu ook niet meer forceren. Verder ben ik sterk genoeg om als het niet goed gaat mijzelf weer aan te pakken.

Ik had al eerder beschreven wat het plan van aanpakken was. Het zal meer havermout/ontbijt pap worden als ontbijt en de shake blijft als lunch, maar dan wel met vers fruit erin. Wel zo makkelijk en lekker. Tussendoor een cracker met mager beleg of iets dergelijks. Doe ik nu ook soms als ik veel bewogen heb, anders niet is de bedoeling. En vers fruit. Het huis ligt er vol van inclusief de prikkelperen Lachen

Het gaat meer om de verleiding van chocolade en zoete dingen etc., maar dat wil ik dus echt niet meer. Heel soms een chocolaatje als het wordt aangeboden, maar het komt niet in huis. Chips, zoutjes, koekjes, zoet beleg, toetjes, ijs, slagroom of drop heb ik nooit in huis en alcohol drink ik niet en ik rook gelukkig ook al jaren niet meer. Ben echt een goedkoop mens geworden. Kleding schaf ik mondjes maat aan, maar daar ben ik ook heel zuinig mee.

We gaan er weer voor, tante Zon, moet wel, want het is zo dinsdag, al is er maar 1 ons vanaf. Ik val van me stoel van het lachen!

Menu

Totaal 848 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Bio organic karnemelk 80 kcal
Dieet Pro 66 kcal
155 kcal

Lunch
Water 0 kcal
Pruimen 32 kcal
Mandarijn 28 kcal
60 kcal

Avond
Halfvolle melk 68 kcal
Water 0 kcal
Ei 110 kcal
Brood, volkoren 164 kcal
Ontbijtspek 69 kcal
411 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Gemberwortel 3 kcal
kipkerriesalade 71 kcal
Jonagold 59 kcal
223 kcal

Laatst aangepast door Crebster op za 05 sep 2020 15:09, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 05 sep 2020 8:49    

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Vanmorgen heb ik ff gekeken op de weegschaal, ik ben nu weer 3 ons afgevallen.
Het gaat jou ook lukken, je bent zo positief.

Fijn weekend, groetjes tante Zon

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 05 sep 2020 9:57    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 74, 75, 76  Volgende
Pagina 34 van 76