Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 91, 92, 93  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Zaterdag 13 juni 2020,

Eliza@ Gelukkig gaat het stukken beter met je en het eten gaat ook best goed. Ook dat zal steeds beter gaan en ja...je moet eraan wennen dat er iets in je mond zit wat onnatuurlijk is en voelt. Ik vind je wel sterk hoor.
Verstandig dat je je pijnstilling op gezette tijden inneemt, anders maak je het jezelf zo moeilijk, terwijl dat niet hoeft. Geniet van de vakantie.

Ik ga idd als een speer, maar moet nog voor vandaag mijn menuutje schrijven. Je weet het, zaterdag...patatjes met kroket...daar kijk ik de hele week naar uit ...jammie Eten
Zaterdag sta ik het toe dat ik wat anders mag eten dan de rest van de week, dan is het ook beter vol te houden en dat gaat goed.

Deze week ook minder gewandeld/gefietst, dus ik hoop maar dat ik wel rond de kg blijf afvallen, ach...als het er maar afgaat.
Meer als je best kan je niet doen.

Ellen@ Leuk dat je even bij mij komt kijken, gezellie. Eigenlijk denk ik bij elk dieet dat als je op streefgewicht bent, het bij moet blijven houden.
Ik gebruik de eetmeter daarvoor, dan kan ik uitzoeken wat en hoeveel ik binnen krijg en... blijven bewegen, ook als ik straks op gewicht ben.
Het is natuurlijk niet zo dat je je gang weer kan gaan, wanneer je je doel bereikt hebt.
Hoop dat ik nu deze keer blijf uitkijken en gelijk ga balansen als het te gek wordt. Dat heb ik nu wel geleerd.

Vandaag een super luie dag gehad en veel gelezen, heb zelfs mijn huis niet gedaan, doe ik morgen. Het was zulk lekker weer op het balkon en heb zoveel boeken te lezen...heerlijk ff niets.

Fijne zaterdagavond lieve mensen,

Crebster.

Menu

Totaal 998 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Dieet Pro 80 kcal
Groene thee gember 20st/ 0 kcal
Halfvolle melk 118 kcal
198 kcal

Lunch
Dieet Pro 18 kcal
Magere yoghurt 37 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Water 0 kcal
Knäckebröd, Land en Ambacht, pompoenpit, Rivercote 66 kcal
kipkerriesalade 43 kcal
164 kcal

Avond
Airfryer, Pommes Frites, Extra Crunchy, Harvest Basket 240 kcal
Airfryer, kalfskroket, Mora 193 kcal
Mayonaise 61 kcal
Karnemelk 80 kcal
574 kcal
Tussendoor

Cracotte, volkoren (Plus) 28 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 3 kcal
Filet americain mager 31 kcal
62 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 13 jun 2020 17:30    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Oh wat lekker patat, toevallig heb ik dit vanmorgen ook gekocht. Dat kan in de oven, lijkt me wel wat.
Ik heb vanmiddag gehoelahoept in de tuin, de buren zullen wel denken: wat is zij nou weer aan het doen. Hihi, maar boeit me eigenlijk ook weer helemaal niet. Moet zelf weten wat ik ga doen en wat ik zeg is mijn mening.

Misschien ga ik morgen patat eten, wel een goed idee! Dan doe ik er uitjes bij, curry en fritessaus smullen

Vandaag heb ik geen warm gehad, maar ik heb een groene smoothie met spinazie gedaan. Vult ook goed en ik had niet zo'n zin in warm eten.

Groetjes tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 13 jun 2020 18:49    

Reageer met quote
Zondag 14 juni 2020,

Vanmorgen best laat opgestaan, lag zo lekker te knorren. Het wordt een echte balansdag. Zondag en maandag wil ik zo min mogelijk eten, omdat ik dinsdag moet wegen. Dat houd ik er ook in na het bereik van het streefgewicht. Dan kan je de zaterdag toch wat nemen en daarna de schade herstellen.
Ontbijt overgeslagen (was te laat op) en lunch een klein beetje Dieet Pro banaan smaak met weinig yoghurt en een appel erin. Avondprak is normaal, 1 schepje aardappels, 180 gr snijbonen, kipfilet, schepje jus en karnemelk erbij en over de hele dag...heel veel water.
Tussendoor een stukje puntpaprika om te knabbelen. Meestal tijdens het koken.

Drie uur het huis gedaan. Onder andere alles gestoft en met nat afgenomen, keuken en badkamer gesopt, huis gestofzuigd en gedweild en... lekker het bed verschoond, twee wassen gedraaid, was opgehangen, straks een beetje strijken.
Vanavond lekker wandelen, dus Creb is weer goed bezig.
Gister zo een luie dag geweest. Het weer vind ik ook erg benauwd en zweet me een ongeluk. Logische na alle arbeid. Zo ff :douchen:

Manlief vindt alles goed...die zit lekker op balkon zijn boek te lezen op zijn gemakkie. Lachen

Beweging:

Totaal 260 minuten 1306 kcal

Huishouden, matige inspanning 180 min. 799 kcal
Wandelen, lopen, zeer stevig tempo 80 min. 507 kcal

Menu:

Totaal 581 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal

Lunch
Dieet Pro 26 kcal
Magere yoghurt 56 kcal
Water 0 kcal
Jonagold 80 kcal
162 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Karnemelk 75 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Snijbonen 41 kcal
Kipfilet 156 kcal
409 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Gemberwortel 3 kcal
Puntpaprika 8 kcal
11 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 14 jun 2020 13:09    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Crebster schreef:

Drie uur het huis gedaan.
Manlief vindt alles goed...die zit lekker op balkon zijn boek te lezen op zijn gemakkie. Lachen

Euhhhhhh niet samen het huis gedaan Vraag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2020 9:44    

Reageer met quote
Ellen schreef:
Crebster schreef:

Drie uur het huis gedaan.

Euhhhhhh niet samen het huis gedaan Vraag

Ha ha ha...hij had een luie dag, de schat. Maar....door de weeks als ik weg ben geweest is er gestoft en gestofzuigd en..hij maakt meestal het ontbijt klaar en de lunch. Dus ik klaag niet hoor.
Normaal doet ie gezellig mee met stoffen en met de plumeau onder de kasten en bed, maar nu wilde ik alles ff goed doen en op mijn gemakkie. Anders loop je elkaar in de weg. Hij zit ook zo graag in de zon, hihi...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2020 9:58    

Reageer met quote
Maandag 15 juni 2020,

Gisteravond nog gauw 10 km gewandeld en 650 kcal. verbrand.
Er hing me toch een zwarte wolken, maar ik liep waarschijnlijk op een heilige plek, alleen maar zon tussen die grote, dreigende wolken, de hele weg in de zon, niet normaal toch?
Meestal maak ik een mooie foto onderweg, zodat ik mijn Runkeeper resultaten mooi laat uitkomen en nu zie je allemaal rupsen in een zak van spinsels. Even opgezocht, maar het is spinselmot en er komen nachtvlinders uit in ongeveer de maanden juni/juli.

Op tijd opgestaan, want we moesten om 10:00 uur onze nieuwe rijbewijzen ophalen. We staan er weer goed op voor hij 5 jaar en ik 10 jaar. Anders moet je 10 jaar tegen een rotkop aan zitten te kijken Schaam Schaam

Straks nog een eindje fietsen samen met mijn man, het is nog steeds droog hier. Geloof vannacht wat geregend. Wat scheelt dat toch van plaats.

Morgen wegen Uitroep

Menu

Totaal 530 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal

Lunch
Dieet Pro 80 kcal
Magere yoghurt 74 kcal
Water 0 kcal
154 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Karnemelk 75 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Spinazie 38 kcal
Ei 64 kcal
314 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Gemberwortel 3 kcal
62 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2020 10:22    
Vrouw Weeggegevens   Dionbi

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Wat ben je toch een bezige bij Lachen
Als ik het alleen al lees, word ik al moe.

Nou snap ik dat je vandaag niet zoveel wilt eten, omdat je morgen weer op de weegschaal 'moet'. Maar ik vind dat je met 530 kcal echt te laag zit. Waarom heb je vanmorgen geen shake genomen?
Ik denk echt dat dit je op gaat breken als je weer terug gaat naar 'normaal' eten. Ik hoop natuurlijk voor jou dat je me het tegendeel gaat bewijzen.
Je hebt toch een weekmenu van dieetpro gekregen? Staan daar ook kcal bij vermeld? Ik ben wel benieuwd op hoeveel kcal zij dan uitkomen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2020 11:01    

Reageer met quote
Hallo Diobi,

Lief dat je je zo een zorgen maakt. Het is ook niet zoveel wat ik eet, maar om eerlijk te zeggen....ik had gewoon geen trek.
Dat heb ik altijd al gehad. Zo kon ik dagen niet eten en zo at ik als een bouwvakker. Zo raar en...ik was altijd slank. Had ook zwaar lichamelijk werk, maar goed...
Eigenlijk heb ik vroeger nooit ontbeten en dat beviel mij best goed. Het staat ook geschreven dat als je eens een maaltijd overslaat, dat het helemaal niet erg is. Doe het ook niet altijd.

Maar ik had mij al voorgenomen om minstens drie maaltijden te gebruiken. Ik ben nu eenmaal een rare met eten. Het is voor mij een noodzakelijk kwaad. Dat wat ik heerlijk vind mag ik nooit meer eten, dus blijft er voor mij weinig over en vind ik er geen zak meer aan. Alleen het avondeten (Hollandse prak) vind ik wel lekker en kijk ik naar uit.
Shakes zijn voor mij veilig, daar zit alles in wat ik moet hebben en hoef ik nergens meer aan te denken. Ik krijg ook geen verleidingen en...je zit vol. Aan dat gevoel heb ik een hekel.

Gelukkig val ik met de shakes goed af en het zal in mijn gewone eetpatroon blijven. Voel me er wel goed bij eigenlijk.
Brood zal ik weinig meer eten, ik lus dat zogenaamde gezonde beleg erop echt niet, alleen maar pindakaas, bastaard suiker, bebogeen of hagelslag...je begrijpt natuurlijk wel, dat ik dat niet meer ga eten en het ben afgeleerd ondertussen.
Dus over een zoetekauw gesproken, ha ha ha...nou..Crebbie is een eerste klas snoepdoos. Maar...sinds ik lijn nooit meer gesnoept, niets, nada, noppes en...ik mis het niet eens.
Eet zelfs een cracotte met filet americain en puntpaprika:?:
Moet niet gekker worden.

We zien wel hoe ik het ga doen als ik mijn streefgewicht heb bereikt, maar in ieder geval niet zoals ik gedaan heb. Het moet minder en geen vet en zoet, dus tja...Gelukkig hou ik ook van havermoutpap, is ook gezond.

We zien het wel, ik vind het lief dat je bezorgd om mij bent, maar dat hoeft echt niet. Komt goed.

Lief groetje Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 15 jun 2020 12:23    

Reageer met quote
Goedemorgen allemaal,

Gister toch heerlijk gefietst en deze keer samen met mijn hubbie. We doen samen heel veel, vandaar ik ook meestal 'we' schrijf. Het is een schat van een man en hou zielsveel van hem. Lief

Dinsdag 16 juni 2020,

Disco cheerleader Disco Dansen
Het is me toch nog gelukt om 1 kg eraf te krijgen Cool

Wat een stress om zeker 1 kg per week eraf te krijgen zeg. Deze keer had ik ook minder gefietst en dat ga je toch zien in het afvallen. Wel veel gewandeld, maar soms is me dat ook te veel en dan moet ik luisteren naar mijn lichaam. Ik wil ook veel te veel en dat moet ik ook eens laten. Maar....ik ben blij Uitroep

Ben eigenlijk ook erg verdrietig, want mijn oude lilefste vriendin gaat hard achteruit. Ze heeft op een vreselijke manier haar been geschaafd en heeft wondroos daarbij gekregen. Je merkt dat ze niet meer wil en eet en drink veel te weinig en houdt ook niets binnen.
Ik krijg de sleutel nu ze zo slecht loopt, ze ligt ook veel op bed, mijn arme schat.
Dus net ff gauw een kippensoepje met groente erin gemaakt voor haar. Tja...ik kan het niet laten. Het doet me erg pijn om mensen zo achteruit te zien gaan. Ik denk ook dat ze het weet dat ze er niet lang meer is. Ze wil niet meer.

Ik vind het moeilijk om bij ouderen te wonen door deze gebeurtenissen. Zeker als je goed met ze bevriend ben. Het zijn allemaal moedertjes voor mij en als ze dan het heden moeten gaan verlaten wil ik ze niet in de steek laten en help ze tot het bittere eind. Heb er erg last van en het raakt mij enorm.

Maar goed...ik moet sterk zijn, het leven gaat door en dit hoort erbij. Zou het ook niet willen missen, hoor. Maar oh wat doet dit pijn.

Wens iedereen een fijne dag en wees lief voor elkaar.

Crebster.

Menu

Totaal 913 kcal

Ontbijt
Halfvolle melk 118 kcal
Water 0 kcal
Dieet Pro 80 kcal
198 kcal

Lunch
Dieet Pro 80 kcal
Magere yoghurt 74 kcal
Water 0 kcal
154 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Karnemelk 75 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Mager rundergehakt 239 kcal
Rode kool, blik / glas 48 kcal
499 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Gemberwortel 3 kcal
62 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 16 jun 2020 8:43    
Vrouw Weeggegevens   Jodelootje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Alweer een kilo eraf, jeetje.....
Maar ben het wel met Dionbi eens hoor, ga alsjeblieft niet zo erg laag met je kcal want dan ben je echt aan het crashen en dan komen die verloren kilo's straks weer net zo hard terug met wat extra's!
Probeer je gewoon ook alvast voor te bereiden op straks....waar kan ik m'n crackers mee beleggen, probeer ook af en toe eens wat uit hè, paprika kan ook heel goed als beleg bijvoorbeeld met wat smeerkaas of zuivelspread. En niet meteen denken dat je het niet lust!!! En een kroketje of 2 bitterballen uit de airfryer op een volkoren boterham; smullen ! Kan makkelijk af en toe, kom je heus niet meteen 5 kilo van aan. Echt, gewoon oppassen dat je niet van het ene extreme naar het andere gaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 16 jun 2020 9:34    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 91, 92, 93  Volgende
Pagina 17 van 93