Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 91, 92, 93  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Update vrijdag 5 juni 2020,

Toch lekker gewandeld en de regenboog tegemoet gelopen, maar die pot met goud stond steeds verder. Ik val van me stoel van het lachen!
Het was zo ontzettend stil, bijna geen verkeer. Alleen zachtjes de wind door de bomen. Hoe gelukkig kan je zijn en dan denk ik: ' Wat mist de mens veel, ze zitten allemaal voor die rot buis en hebben de regenboog ook niet gezien.' Heb er zo een mooie foto van gemaakt. Schitterend en dat gevoel dat je er dan bij hebt.

Hoor net op mijn phone dat het weer gaat regenen, mooi de buien voor geweest.

Voel me heerlijk zwaai zwaai

Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 05 jun 2020 19:18    

Reageer met quote
Zaterdag 6 juni 2020,

Ohhh wat een slaapkoppen zijn wij. Gewoon weer ff 10 uur achter elkaar geslapen zeg.

Sinds ik aan het lijnen ben, slaap ik als een os. Nu heb ik ergens gelezen dat het komt, omdat je 's avonds laat niet meer eet. Je lichaam maakt melatonine aan, een stofje om in slaap te komen. Dat kan worden verstoord als je weer gaat eten. Je lichaam gaat weer werken in plaats dat ie in de rust mode gaat.

Nu at ik toch niet zoveel 's avonds, maar at soms wel wat pinda's. Niet verstandig geweest. Ik was ook 's nachts vaak wakker, nu helemaal niet meer, sinds ik dus aan het lijnen ben en Dieet Pro gebruik. Ook snurk ik niet meer en dat vindt mijn man zo fijn Grap

Straks het huis weer soppen, was aanzetten en misschien tussen de buien door lekker wandelen.
En....vanavond eet ik toch weer zo lekker. Dat heb ik verdiend, want ik val giga af.
We eten een lekker prutje van champignons, uien, knoflook en kipfilet op een bedje van ijsbergsla, dat geheel op geroosterd volkoren bolletje en cracottes. Eten

Fijne dag allemaal Crebster gaat smullen vandaag.

Menu

Totaal 837 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Dieet Pro 80 kcal
Groene thee gember 20st/ 0 kcal
80 kcal

Lunch
Magere yoghurt 93 kcal
Dieet Pro 80 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Water 0 kcal
173 kcal

Avond
Karnemelk 75 kcal
Water 0 kcal
Champignons 54 kcal
Uien 58 kcal
Knoflook 9 kcal
Boterham, volkoren 117 kcal
Knoflooksaus 148 kcal
IJsbergsla 4 kcal
Cracotte, volkoren (Plus) 57 kcal
522 kcal

Tussendoor
Cracotte, volkoren (Plus) 28 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 3 kcal
Filet americain mager 31 kcal
62 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 06 jun 2020 10:02    
Vrouw Weeggegevens   Dionbi

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Ik heb gisteren de regenboog ook gezien, maar wel vanachter het glas Lachen

Fijn hè, dat je lichamelijk ook begint te merken dat je afvalt.
Dat beter slapen herken ik ook. Als ik veel ongezonde dingen eet, word ik 's nachts vaak zwetend wakker. Nu ik weer beter eet, slaap ik ook weer beter.
Ik heb een fitbit. Ik zag mijn hartslag in rust oplopen. Nu daalt het weer.
Dus ook al laat de weegschaal nog niet veel zien, je lichaam reageert heel snel op gezonder eten.

Jij bent echt goed bezig. Maar met zulke resultaten blijf je ook gemotiveerder. Heb je je plan voor de opbouwfase al klaar?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 06 jun 2020 10:23    

Reageer met quote
Dionbi schreef:
Ik heb gisteren de regenboog ook gezien, maar wel vanachter het glas Lachen

Fijn hè, dat je lichamelijk ook begint te merken dat je afvalt.
Dat beter slapen herken ik ook. Als ik veel ongezonde dingen eet, word ik 's nachts vaak zwetend wakker. Nu ik weer beter eet, slaap ik ook weer beter.
Ik heb een fitbit. Ik zag mijn hartslag in rust oplopen. Nu daalt het weer.
Dus ook al laat de weegschaal nog niet veel zien, je lichaam reageert heel snel op gezonder eten.

Jij bent echt goed bezig. Maar met zulke resultaten blijf je ook gemotiveerder. Heb je je plan voor de opbouwfase al klaar?

Hallo Dionbi,

Leuk dat je even langs komt in mijn dagboek. Altijd gezellig.

Mooi zo een regenboog, niet? Het is een teken van hoop, ik kom uit een katholiek gezin, daar leerde je dat op school. Een regenboog vind ik zo een super gevoel geven. Alles komt goed of zo iets.

Betreft voeding. Als je al gelijk veranderingen voelt omdat je gezonder eet, hoe fijn is het dan om door te gaan om én af te vallen én gezonder te worden en fitter???

Zelf heb ik niet veel hoeven lijnen in mijn leven. Was altijd super slank door al het werk wat ik deed.
De laatste 6 jaar baal ik van mijzelf, werd wat lui en deed niets meer van bewegen. ja...wat fietsen en at teveel, zodat ik niet afviel en nu moest het er zo snel mogelijk vanaf.
Tja...dat is werk aan de winkel.

Wist je dat ik het gewoon niet door had dat ik telkens langzamer hand zwaarder werd? Eng idee toch? Heb ik nu van geleerd.

Als ik straks weer mag eten dan ga ik eerst de eetmeter van Voedingscentrum raadplegen.
Maar in de ochtend kan het een shake blijven, maar ook soms havermoutpap en magere melk met rozijntjes en kaneel. Ze doen ook wel eens speculaaskruiden erin, maar ik vind dat weer zo een valkuil. Te lekker. Brrr...

Je mag ook soms een pannenkoekje van eieren, geprakte banaan en wat shake er doorheen. Caramelsmaak en dan doen ze er honing erover...ik vind ook dit weer een valkuil, maar ik zou het wel willen proberen voor een keertje.

In de middag kan ik stoeien met spelt/volkoren brood en 1 cracotte met mager beleg of een gekookt eitje.

Tussendoor wat fruit met kwak, doet mijn man nu al. (Hij werd te mager en bleef maar afvallen.)

Waar ik moeite mee heb is als ik ga koken...dan krijg ik het moeilijk.
Dan kan ik weer een cracotte nemen met mager beleg. Kalkoen filet of filet americain, rookvlees (misschien te zout?) of fricandeau.

Nu zei een arts op tv, dat als we trek krijgen dat we denken dat we honger hebben en wat moeten eten. Dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn. Je kunt ook te weinig hebben gedronken.
Je hersens kunnen namelijk dat onderscheid niet maken tussen honger of dorst. Het sein blijft wel hetzelfde.

Dus...als ik trek krijg, dan ga ik water drinken. En...het helpt. Mindsetting...anders gaan denken.

Verder zie ik het wel.

Wat ik erg leuk vind, is dat ik ook mee doe met een sprintje Stabiel blijven. Ik ben hard op weg naar mijn streefgewicht en wil daarna absoluut stabiel blijven. Dat sprintje is echt super relaxt. Iedereen doet zo zijn best om gelijk te blijven. Daar is ook geen stress...ze zijn al op streefgewicht. Ze weten nu dat ik hard mijn best doe en serieus ben. Ze kennen mijn historie en wil, als het zover is, dan ook stabiel blijven met hun samen. Ik vind dat ik dat moet verdienen. Elite club, ha ha ha..Nee hoor.

Het sprintje van ons moet je dus afvallen in bepaalde tijd, dat is voor sommige stress. En waarom??? Als je je best doet, dan gaat het vanzelf en elke week val je af, al is het maar 1 ons het is een groen vakje. Basta...Gewoon inplannen met je eetmeter.

Nou...genoeg over mij. Ik zou ook wel eens willen weten hoe jij bent afgevallen en waarom het fout is gegaan en wat je eraan gedaan hebt. Van ervaringen van anderen leer je zoveel en soms is het zo herkenbaar. Daar kan je dan verder mee.

Fijn weekend Dionbi, leuk dat je langs kwam.

Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 06 jun 2020 16:18    

Reageer met quote
Zondag 7 juni 2020,

Het is een heerlijke dag voor een goed boek. Dus ben ik lekker vanmorgen gaan lezen: Het Italiaanse meisje, van de schrijfster van de zeven zussen. Lucinda Riley. Ohhh, heerlijk.

Na de lunch nog ff gauw gaan lopen en ja hoor...omdat ik bang was dat het zou gaan regenen heb ik behoorlijk door gelopen en mijn record gehaald. Ha ha ha...en 503 kcal daarmee verbrand. Super gevoel.

Menu

Totaal 704 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal

Lunch
Magere yoghurt 93 kcal
Dieet Pro 80 kcal
Water 0 kcal
173 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Karnemelk 75 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Kipfilet 125 kcal
Snijbonen 46 kcal
383 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Puntpaprika 6 kcal
Gemberwortel 3 kcal
Galia meloen 81 kcal
149 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 07 jun 2020 13:42    
Vrouw Weeggegevens   Jodelootje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Wow, je zat gisteren wel erg laag in je kcal zeg!!!
Niet te vaak doen hoor!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2020 15:32    

Reageer met quote
Maandag 8 juni 2020,

Wat een rare dag...heb bijna de hele dag gelezen. Wat een schrijfster die Lucinda...Het Italiaanse Meisje. Het boek is al uit en ik heb zo zitten janken, ha ha ha...

Nu moest ik vandaag wel blijven zitten, want helaas is een botje van mijn rechter grote teen geblesseerd. Ik loop best wel veel en verleden week op slippers gelopen toen het zo warm was. Het lijkt net alsof op mijn botten loopt. Gistermiddag ook nog een klein rondje gelopen, maar dat werd mij fataal.

Maar...het ging vandaag al beter. Vandaar dat ik nu niet veel eet. Heb ook geen honger. Geen beweging dus ook weinig eten. Vanavond ook, ik had totaal geen trek. Komt goed.

Menu

Totaal 550 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Groene thee gember 0 kcal

Lunch
Magere yoghurt 93 kcal
Dieet Pro 80 kcal
Water 0 kcal
173 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Karnemelk 75 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Andijvie 33 kcal
Ei 64 kcal
309 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Puntpaprika 6 kcal
Gemberwortel 3 kcal
68 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2020 17:48    

Reageer met quote
Jodelootje schreef:
Wow, je zat gisteren wel erg laag in je kcal zeg!!!
Niet te vaak doen hoor!!!

Hallo Jodelootje,

Lief dat je bezorgd ben, maar ik voel me niet zo goed. Nu ook die teen die zo pijn doet, maar dat is vandaag al gelukkig beter.

Ik weet niet wat ik heb, gewoon nergens trek in. Nu is het ook zo dat als ik niet beweeg ik ook minder eet hoor. Vandaag ook beslist geen trek, ik eet omdat het moet, maar idd veel te weinig.

Morgen ga ik kijken wat ik heel erg lekker vind, dan komt het vanzelf goed.

Gaat het allemaal goed bij jou? Heb je het nog een beetje op de rit? Hou je goed hoor en....Geen zorgen om mij, want Crebbie redt zich altijd. Hi hi...
Morgen wegen...ben benieuwd, want ik heb lang niet zoveel bewogen als normaal, al hoewel... wel drie dagen schoongemaakt en wat gewandeld. Ben best wel actief eigenlijk.

Lieve groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 08 jun 2020 17:54    

Reageer met quote
Dinsdag 9 juni 2020,

Goedemorgen lieve mensen,

Disco 76,5 kg Dansen Gelukkig al dat afzien niet voor niets! 1,2 kg. eraf cheerleader

Extra feest, want onze twee kleindochters zijn jarig en zijn 12 jaar geworden. Vanmiddag gaan we langs, maar gaan niet naar binnen. Het zal best emotioneel worden, want ook die lieverds al in geen 3 maanden gezien. We hebben wel contact via app-jes, maar ja...
Wij wachten met visites totdat het echt kan.

Gelukkig gaat het wat beter met de voet en de blaas. Slik voor de blaas een hele grote pil vitamine C.
Vanavond misschien weer lekker wandelen, hoop het.

Groetjes van Crebster

Menu

Totaal 889 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Dieet Pro 80 kcal
Karnemelk 75 kcal
155 kcal

Lunch
Magere yoghurt 93 kcal
Dieet Pro 80 kcal
Water 0 kcal
173 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Karnemelk 75 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Sla 5 kcal
Karbonade schouder 197 kcal
414 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Puntpaprika 6 kcal
Gemberwortel 3 kcal
Jonagold 80 kcal
148 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 09 jun 2020 8:57    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Gefeliciteerd met je min 1.2 kilo!
Je gaat als een speer, goed hoor. Ga zo door!

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 09 jun 2020 11:06    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 91, 92, 93  Volgende
Pagina 15 van 93