Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 110, 111, 112, 113, 114, 115  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote

Woensdag 27 april 2022

Iedereen gefeliciteerd met onze Koning! Happy Birthday Wij hebben er een pyjamadag van gemaakt, want het was koud buiten en zo grauw. Lekker voor de buis gezeten en heb me rot gelachen. Zo gezellig. Ook mijn boek uitgelezen, wat een prachtig boek was dag.
Manlief kon geen oranje tompoezen meer scoren, dus werd het appeltaart met slagroom smullen en ja... alles is op Grap

Straks aan de macaroni, dus we gaan weer lekker.

Het is enorm gezellig hier in huis dus die kcal. mogen de pret niet drukken. Morgen weer een nieuwe dag.

Groetjes van Crebster Fluiten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2022 15:38    
Vrouw Weeggegevens   eliza60
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Ik vond het in Maastricht leuk om te zien hoe ze het deden en eruit zagen .

Ik had gisteren een enorme eetdag en daarom begonnen met 2x ahaken nu wel modifast .

Net zag ik weer een 64,7 maar ik hoop op eind juni
63 te wegen . Mijn nieuw badpak mt 40 moet dan weer losser zitten .

Ik eet dus 2x shakes en savond gewoon mee eten .
Vandaag dus rijst 90 gr gaar kip met groenten en saus en bakje rauwkost .

Wel behoorlijke trek maar water drinken helpt wel .

Jij ook veel succes en fijne avond

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 27 apr 2022 20:20    

Reageer met quote
eliza60 schreef:
Ik vond het in Maastricht leuk om te zien hoe ze het deden en eruit zagen .

Ik had gisteren een enorme eetdag en daarom begonnen met 2x shaken nu wel Modifast.

Net zag ik weer een 64,7 maar ik hoop op eind juni 63 te wegen . Mijn nieuw badpak mt 40 moet dan weer losser zitten.

Ik eet dus 2x shakes en 's avond gewoon mee eten .
Vandaag dus rijst 90 gr gaar kip met groenten en saus en bakje rauwkost .

Wel behoorlijke trek maar water drinken helpt wel.

Jij ook veel succes en fijne avond

Hallo Eliza,

Hoop dat je het gaat lukken om voor je vakantie af te vallen. Ik ben er ook mee bezig maar het blijft moeilijk.
Als je met shakes bezig bent en je wilt echt snel afvallen, dan mag je eigenlijk geen pasta's, rijst of brood. Wil je per se een pasta of zoiets, neem dan een volkoren product of vliesrijst en kook het van tevoren en laat het afkoelen. Dat doe ik altijd 's morgens en in de avond weer gewoon opwarmen of mee bakken met je groente/vlees prak. Dan is die radicale zooi uit de pasta of rijst en gaat je bloedsuiker niet zo pieken.
Probeer suikers en vetten te voorkomen. En ja... heel veel drinken, want de nieren moet zo hard werken met eiwitten.

Als ik trek krijg, dan neem ik af en toe magere Franse kwark met een appel en wat rozijnen erin met wat kaneel. Dan krijgt je toch wat zoets binnen. Soms ook een volkoren cracker met Becel en ham, maar dan moet ik wel wat gedaan hebben op de dag. Als ik niets doe, dan mag ik dat niet van mezelf.

Neem anders wat rauwkost tussendoor, of een volkoren cracker met wat gerookte zalm of gekookt eitje of kalkoenfilet, dat mag je allemaal hebben, maar ga niet snoepen hoor.
Zo fout en ja... zo moeilijk.

Het vervelende is dat als je met shakes probeert af te vallen en je gaat teveel koolhydraten eten, dan ben je uit je ketose en is alles voor niets geweest. Dan duurt het weer voordat je gaat afvallen.
Ze zeggen dat een hongerklap maar 5 minuten duurt, dus drink water, thee of koffie en zoek wat afleiding. Ik ga altijd puzzelen of lezen.

Zo zit ik ook te schipperen om maar van die trek af te komen. We eten ook veel te weinig, maar ja... we willen afvallen. Grap

Jij gebruikt nu Modifast. Ik heb nu van alles gebruikt en viel altijd wel af, maar het is zo duur. Dieet Pro is echt super en van goede kwaliteit, maar ook zo duur.
Dus nu gebruik ik de Kruidvat Pure Whey banaan en chocolade. Alleen geen 30 gram, maar 18 gram op een beker magere melk van 200 gram.

Deze shake is niet duur en het is lekker en betere eiwitten.
De smaak chocolade doe ik met magere melk en kan je heel goed meenemen voor onderweg.
Als lunch neem ik de bananen smaak met magere bio yoghurt of bio karnemelk of magere Franse kwark.

Chocolade smaak van de shake is niet lekker met yoghurt, kwark of karnemelk, alleen de fruitsmaken zijn daar lekker mee.
Soms doe ik havermout wellen in water en dat door de bananenshake van de lunch met lijnzaad. Dat vult beter en je krijgt minder trek en kan je het uithouden tot het avondeten.

Nou meid, heel veel succes hoor, als je vragen hebt dan hoor ik het wel. We houden vol!

Groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 29 apr 2022 15:29    

Reageer met quote
Vrijdag 29 april 2022,

Vandaag lekker bezig geweest en het huis aan kant gemaakt. Ik had het wel bijgehouden, maar al weken niet echt gesopt. Dat ging ook niet zo lekker, maar vandaag moest er echt wat gebeuren. Samen met mijn man de boel aangepakt. Ook het bed verschoond en ga maar zo door. Nu alles klaar is, kan het er weer ff tegen.

Door de jaren heen hebben wij de mini's gespaard van de Lidl. Dat vinden wij zulke leuke poppetjes. De groente, aqua, jungle en boerderij mini's zaten maar in een zak. Wat een zonde, want zo zie je niets van die schatjes, dus alles aan elkaar geregen en zie.... Hoe ouder hoe gekker. Lachen

Van de week veel te veel gesnoept, dus vandaag sterk geweest. Om nu twee shake te nemen op een dag, dat zag ik ff niet zitten, maar ik let wel op de koolhydraten, die moeten onder de 100 gram blijven.
Verder drink ik eel water, want ik heb me soms zo een trek en dat drink ik dan weg. Komt goed...
Er moet echt 2 kilo er van af voordat ik op vakantie ga... dat moet toch kunnen Vraag Uitroep Vraag

Kan me er zo boos over maken, dat ik niet meer sterk ben, normaal heb ik er geen moeite mee, maar de laatste maanden snoep ik steeds meer en zeker de chocolade, bah... stom gedoe.

Nu dus weer voorlopig sterk zijn, ben benieuwd wat ik morgen weeg.

Nou mensen, het gaat jullie goed, ik ga ff lezen.

Groetjes van Crebster.

Menu totaal 1109 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Munt 1 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Knäckebröd, Land en Ambacht, pompoenpit, Rivercote 70 kcal
Aardbei jam 50 kcal
Ei 64 kcal
Becel ProActiv Verlaagt Actief 21 kcal
Koolhydraat VERLAAGD Lidl 85 kcal
293 kcal

Tussendoor ochtend
Koffie, cafeïnevrij 3 kcal
Koffiemelk, halfvol 6 kcal
9 kcal

Lunch
Munt 1 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Kruidvat Pure Whey Banana 69 kcal
Havermout 56 kcal
Lijnzaad 48 kcal
Magere franse kwark 104 kcal
280 kcal

Tussendoor middag
Koffiemelk, halfvol 11 kcal
Knäckebröd, Land en Ambacht, pompoenpit, Rivercote 70 kcal
Ham 29 kcal
134 kcal

Avondeten
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Jus 43 kcal
Sperziebonen 56 kcal
Kipfilet 125 kcal
383 kcal

Tussendoor avond
Munt 1 kcal
Water 0 kcal
Kamillethee 0 kcal
10 kcal

1109 kcal Energie
33,3 g Vet
8,6 g Verzadigd vet
96,1 g Eiwit
99,3 g Koolhydraten
19,8 g Vezels
3,74 g Zout
5,25 μg Vitamine B12

Mijn beweging
Schoonmaken, huis 180 min. 687 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 29 apr 2022 15:43    

Reageer met quote
Zaterdag 30 april 2022,

Goedemorgen mensen,

Gelukkig maar 1 ons aangekomen, pffff... ik wil die 70 kilo niet zien en ja... die was er weer van de week. Eigen schuld. Nu hard er tegen aan tot eind mei, want ik wil per se 2 kilo eraf hebben. Gaat het lukken??? Ik ga mijn best doen.

Vanmorgen op tijd opgestaan en het ontbijtje klaar gemaakt. Tegenwoordig maak ik mijn chocolade shake met magere melk al in de avond klaar en zet ik dat in de koelkast.
Af en toe wil ik wat anders eten 's morgens, maar het is nu beter dat ik aan de shakes blijf. Manlief blijft bij zijn cracker met sandwichspread en een gekookt eitje. Hij valt dus wel af... ongelooflijk. Jeuk

Vanavond eten we lekker een vers groentesoepje met magere rundergehakt balletjes en verse kruiden, geen pakjes, zakjes of wat dan ook. Lekker de balletjes klein gelaten, dan lijkt het meer, ha ha ha...
Meestal eten we patatjes uit de airfryer met shoarma of frikandel met pindasaus, maar dat doen we voorlopig ff niet. Het is mooi geweest al dat gesnaai.
Nu eet ik gewoon twee koolhydraatarme boterhammetjes met soep en mager beleg, tussen de middag als ik zoete trek heb, heb ik een Jonagold ingevuld.

Vanmiddag gaan we nog even fietsen, maar ga zo eerst :douchen:

Gister had ik behoorlijk lopen werken in huis en de terug val viel reuze mee. Heb ook pauzes ingelast, beter zo. Manlief zorgt dan voor de inwendige mens, zo lief.
Ook heerlijk geslapen, de hele nacht door zonder medicatie of wat dan ook. Ben heel blij. Gewoon alles rustig aan doen, zonder gestres of wat dan ook.

Nu lieve mensen, ik ga weekend vieren. Zondagmiddag is de vriendin van mijn stiefzoon jarig, de schat en dat doen we ook op de fiets.
Hoop dat er toch nog wat zon komt, want dat valt tegen hier en zo koud. Maar daar kleden we ons op. Als het maar droog blijft.

Groetjes van Crebster en geniet van elke dag.

Menu totaal 800 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Magere melk 200 gr 95 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Munt 1 kcal
Kruidvat Pure Whey Chocolade 18 gr 69 kcal
167 kcal

Tussendoor ochtend
9 kcal

Lunch
Bio organic magere yoghurt 200 cc 84 kcal
Munt 1 kcal
Water 0 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Kruidvat Pure Whey Banana 18 gr 69 kcal
156 kcal

Tussendoor middag
AH Jonagold 135 gr 80 kcal
94 kcal

Avondeten
Water 0 kcal
Groentesoep met runder balletjes 250 gr 90 kcal
Koolhydraat VERLAAGD Lidl 2 x 35 gr 171 kcal
Ham 1 plak 15 kcal
Honing 15 gr 48 kcal
Becel ProActiv Verlaagt Actief 2 x 6 gr 43 kcal
367 kcal

Tussendoor avond
Munt 1 kcal
Water 0 kcal
Kamillethee 0 kcal
10 kcal

800 kcal Energie
19,5 g Vet
5,2 g Verzadigd vet
72,5 g Eiwit
77,5 g Koolhydraten
14 g Vezels
3,49 g Zout
5,96 μg Vitamine B12

Mijn beweging
Fietsen, 16-19 km/uur, lichte inspanning 90 min. 708 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 30 apr 2022 9:56    
Vrouw Weeggegevens   eliza60
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Goedemorgen .

Sterkte met je rug en iets hebben is nooit leuk .
ik zit met een soort tennis elleboog ,maar blijven bewegen is het beste .

Ik vind de shakes van modifast niet lekker ,wel de pudding van vanille . Ik was een beetje geschrokken van deze modifast zit toch 217 cal in .
Terwijl 2 sneetjes volkoren brood met smeerkaas 20+ minder cal is.

Ik merk wel dat je er een voller gevoel van hebt dus het snaaien is nu al minder.

ik eet vanavond beetje zuurvlees met orzo en een rauwkost salade.
ik kwam nu op de 800cl met wat ik eet vandaag .

Succes en je komt er wel voor je vakantie met die 2kilo minder

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 apr 2022 10:06    

Reageer met quote
eliza60 schreef:
Goedemorgen .

Sterkte met je rug en iets hebben is nooit leuk .
ik zit met een soort tennis elleboog,maar blijven bewegen is het beste.

Ik vind de shakes van modifast niet lekker,wel de pudding van vanille . Ik was een beetje geschrokken van deze modifast zit toch 217 cal in .
Terwijl 2 sneetjes volkoren brood met smeerkaas 20+ minder cal is.

Ik merk wel dat je er een voller gevoel van hebt dus het snaaien is nu al minder.

Ik eet vanavond beetje zuurvlees met orzo en een rauwkost salade.
ik kwam nu op de 800 kc met wat ik eet vandaag .

Succes en je komt er wel voor je vakantie met die 2 kilo minder

Hallo Eliza,

Bedankt voor je lieve reactie. Ach... die rug is mijn hele leven al heel vervelend en veel te hard gewerkt, allemaal roofbouw geweest. Maar inderdaad, blijven bewegen, dat doe ik ook hoor, pijn of geen pijn.

Betreft kcal. dat moet je anders zien. Je moet je koolhydraten tellen ( niet meer dan 80 á 100 gram per dag) en dan schrik je hoeveel je binnen krijgt met brood, aardappelen, pasta's, fruit en zoet beleg. Daar gebruik ik de Eetmeter van Voedingscentrum voor. Die kan je als App gebruiken en ook voor de pc. Je kunt je dagelijkse voeding invullen, zodat je niet elke keer alles opnieuw moet invullen. Erg fijne app.
Als ik brood eet, dan neem ik koolhydraatarm van de Lidl, erg lekker, dat scheelt toch.
Ik neem dus de shakes van het Kruidvat Pure Whey en die zijn lekker romig en goed van smaak. Ik heb er al zoveel getest.
De shakepotten zitten voller en zijn niet zo duur en het resultaat mag er zijn, als je tenminste niet al teveel koolhydraten erbij eet. Iij altijd veel drinken en bewegen, nou... ik viel ruim een kilo per week af.

Sterkte met je tennis elleboog, ook lastig hoor. Als ik pijn heb, wil in nog wel een die Voltaren gel gebruiken, dat helpt prima.

We gaan er voor, ieder op zijn eigen manier. Heel veel succes met afvallen. Jij eet lekker vanavond, maar eet niet al te weinig, je komt anders weer erg snel aan als je gewoon gaat eten. Lees wie het schrijft, ha ha ha...

Fijn weekend en tot schrijfs van Crebster.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 30 apr 2022 10:29    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Lukt het een beetje?
ja, jammer dat het zonnetje het laat afweten. Maar ja, niks aan te doen he.

Lekker groentensoepje met mager rundergehakt balletjes, dat eet ik niet zo vaak meer. Ik doe meestal zonder rundergehakt balletjes. Wel een goed idee van je, dank je wel.

Ik eet meestal momenteel als ik avonddienst heb, een appel in de pauze in de avond. Vind ik wel lekker en goed te doen!

Fijn weekend!

Groetjes en liefs tante Zon Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 30 apr 2022 16:08    

Reageer met quote
tzonnetje schreef:
Hoi Crebster,

Lukt het een beetje?
ja, jammer dat het zonnetje het laat afweten. Maar ja, niets aan te doen he.

Lekker groentesoepje met mager rundergehakt balletjes, dat eet ik niet zo vaak meer. Ik doe meestal zonder rundergehakt balletjes. Wel een goed idee van je, dank je wel.

Ik eet meestal momenteel als ik avonddienst heb, een appel in de pauze in de avond. Vind ik wel lekker en goed te doen!

Fijn weekend!

Hallo Zonnetje,

Balen dat het zonnetje gewoon niet door komt, maar we hebben lekker gefietst gister en een leuke spijkerbroek gekocht. Mijn favorietje is helemaal dus van het fietsen en nu heb ik bijna dezelfde, zo fijn.

Mijn groentesoepje is zo lekker, ik doe er een zak van 400 gram soepgroente in van de Lidl, die is lekker fijn gesneden. Allemaal verse kruiden en zelfs wat laurier en munt. Wij halen bij een Turk meestal 2 bosjes munt voor in de thee, daar wordt je rustig van zeggen ze en het is zalig met kamillethee bijvoorbeeld in de avond. Ik doe geen zout in de soep, maar wel extra 2 uien en verse platte peterselie. Dan kun je toch lekker plassen joh, ha ha ha...
Ik maak een grote pan soep, dan gauw in de koeling zodra dat kan en dan heb ik voor dagen lang soep. Ik warm het op in de magnetron en hoppa... lekker smullen. Doen we nu elk weekend, dan eten we tenminste geen patat of rotzooi.

Lekker hoor een appeltje, heel goed, dan heb je weer energie.

Jij ook een hele fijne zondag gewenst met de groetjes van Crebster.

Groetjes en liefs tante Zon Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 01 mei 2022 9:01    

Reageer met quote
Zondag 1 mei 2022,

Disco Ben weer lekker bezig en gister totaal niet gesnoept. Heerlijk gefietst naar Hellevoetsluis, helaas bijna geen zon en het was koud.

We kwamen langs chocolade en taartjes toen we in de winkels liepen, maar ik zag het niet zitten. Wat was ik sterk. Lopen we langs Kippie...heeft mijn man een broodje kipburger met hete saus genomen. Ik dus niet en daar ben ik trots op. Ik ga bijna naar de 70 kilo...dat gaat niet gebeuren! Nu was ik sterk...
Ook geslaagd voor een heerlijk vest en spijkerbroek. Alle winkels in geweest en waar slaag ik... bij de Lidl, zo gaaf broekie. Kan mij het schelen wat voor merk erop staat, hij moet lekker zitten en dat doet ie. Ik ben super blij, ook met mijn zachte fluffige vest. Ik dacht dat ik het nooit meer zou zien en ja hoor... was als een kind zo blij dat ie er lag.

Vanmiddag weer een uitdaging, ik heb een verjaardag. Taart bij de koffie en meestal halen we 's avonds patat, ik neem mijn shake mee, ik ga die patat denk ik niet doen. Neem alleen wel een bakje groentesoep voordat we weggaan en verder niets.
We fietsen 2 uur totaal, dus het zou kunnen hoor dat patatje, maar het is zo een rotzooi en ik val nu eindelijk af... ik neem mijn shake voor de zekerheid mee. Kijken wat het gaat worden vandaag en hoe sterk ik dan ben.

Als je mijn menulijst ziet, dan weet je wat het verstandigst zou zijn!

Dat is nu zo fijn van de Eetmeter van voedingscentrum, je ziet wat je eet, dus tel uit je winst. Lachen

Hoop dat ik dit als voorbeeld kan stellen, voor diegene het moeilijk vinden om te kiezen wat ze willen eten. Nu zie je het verschil.

Wens iedereen een gezellig weekend en geniet, daar hoef je je niet altijd voor vol te proppen, toch? Ik geniet toch wel van al het frisse groen en de tjilpende vogeltjes om me heen als ik ga fietsen samen met mijn grote liefde.

Groetjes van Crebster

Mallepietje

Menu totaal 1360 kcal als ik patat eet vanavond en anders 967 kcal als ik een shake neem i.p.v. patat

Ontbijt
Water 0 kcal
Koolhydraat VERLAAGD Lidl 85 kcal
Aardbei jam 50 kcal
Ei 64 kcal
229 kcal

Tussendoor ochtend
9 kcal

Lunch
Water 0 kcal
Groentesoep met balletjes, helder 90 kcal
90 kcal

Tussendoor middag
AH Slagroomtaart 334 kcal
Prosecco 111 kcal
459 kcal

Avondeten
Water 0 kcal
Patat 393 kcal
Mayonaise 122 kcal
Pindasaus 49 kcal
564 kcal

Of
Avondeten
Water 0 kcal
Magere melk 95 kcal
Kruidvat Pure Whey Chocolate 76 kcal
171 kcal

Tussendoor avond
Munt 1 kcal
Water 0 kcal
Kamillethee 0 kcal
10 kcal

1360 kcal Energie als ik patat neem
73,6 g Vet
22,9 g Verzadigd vet
36,6 g Eiwit
108 g Koolhydraten
11,9 g Vezels
3,76 g Zout
1,74 μg Vitamine B12

967 kcal Energie als ik bij mjin shake blijf
38 g Vet
17,3 g Verzadigd vet
53,6 g Eiwit
74,6 g Koolhydraten
7,2 g Vezels
3,14 g Zout
4,84 μg Vitamine B12

Mijn beweging
Fietsen, 16-19 km/uur, lichte inspanning 120 min. 944 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 01 mei 2022 9:28    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 110, 111, 112, 113, 114, 115  Volgende
Pagina 111 van 115