Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 91, 92, 93  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Dionbi
Weegclubfan voor het leven

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Ik dacht dat je vandaag een rustdag zou houden Lachen
Maar lekker bezig geweest. Ik word al moe als ik het lees.

Ik zit lekker lui te wezen op de bank.
Ik ben aan het lezen.
Vanavond eten wij groentesoep en stukjes stokbrood met kruidenboter.

Fijne dag verder!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2020 12:41    
Vrouw Weeggegevens   Crebster

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
tzonnetje schreef:
Hoi Crebster,

Lekker sperziebonen! Laatst ook gedaan, dan maak ik er een stamppotje van, heerlijk. Ik deed er pizzasalami bij, was nog lekker ook. Pizzasalami wat je op brood doet, hihi.

Vandaag heb ik weer gewerkt, mijn laatste werkdag van 5 op een rij.
Morgen en dinsdag ben ik vrij, wel lekker.

Jij ben ook druk geweest lees ik.

Groetjes en liefs tante Zon Erg blij

Hallo Zonnetje,

Zoals je misschien nog weet...ik ben zo een moeilijke eter en lust bijna niets. Dus hou ik maar bij simpele Hollandse zelfgemaakte prakjes. Lekker veilig, niet te moeilijk en altijd verse groente, kruiden etc. Ben zo een zeikerd in eten. Het is niet mijn ding.

Maar wel lekker dat je nu een paar dagen vrij bent. Ga wat leuks doen.

ja...ondanks dat ik mij had voorgenomen om het rustig aan te doen, toch maar mijn huisje aan kant gemaakt. Dan kan je de rest van de week weer andere dingen doen. Zo lekker een schoon huis.

Fijne dagen lieverd, maak er wat moois van.

Groetjes van Crebbie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2020 12:52    

Reageer met quote
Dionbi schreef:
Ik dacht dat je vandaag een rustdag zou houden Lachen
Maar lekker bezig geweest. Ik word al moe als ik het lees.

Ik zit lekker lui te wezen op de bank.
Ik ben aan het lezen.
Vanavond eten wij groentesoep en stukjes stokbrood met kruidenboter.

Fijne dag verder!

Hallo Dionbi,

ja joh, het zag er niet uit het huis en dan dat bed, ik kon het ff niet laten...nu is het huis weer fris en schoon, daar word ik zo blij van.

Ik vul dagelijks in wat ik zoal eet en beweeg en ook hoeveel je met alles verbrandt per dag. Het is mooi om dagelijks een half uur intens bezig te zijn. Ik doe wat meer bewegen, want ik wil gewoon elke week minstens 1 kilo afvallen per week en dat lukt aardig.
Nu ben ik toch altijd wel actief geweest, maar kan ook lekker rustig een boek lezen in het zonnetje, hoor.

Maar dat lezen is ff een ander verhaal...ik had een e-reader gekregen van mijn vriendin, die had een nieuwe gekocht, maar manlief heeft hem nu ook gevonden. Ik val van me stoel van het lachen!

Heb ik weer, mooi ben je ermee met zo'n schatje.
Dus graai ik elke keer mis. Meestal ga ik wandelen 's middags, maar nu??? Ha ha ha... Eerst nog wat sprintjes lezen, beantwoorden zo nodig, daarna douchen en als er dan nog tijd over is, ga ik ff op mijn keyboard spelen of op mijn gitaar of mondharmonica, kijk wel. Zo kom ik altijd wel de zondag door.

Wat voor boeken vind jij leuk? Ik ben gek op thrillers en detectives, ik ben op zoek naar een beetje humor in een schrijver, weet jij daar iets van?

Veel lees plezier en fijne zondag. Leuk dat je langs kwam in mijn dagboek.

Groetjes Crebster. Bye (Nederlands=Dag)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2020 13:16    
Vrouw Weeggegevens   Dionbi

Dieet: E.G.A

Reageer met quote
Ik lees nu de zeven zussen serie. Ik heb net deel 3 uit en deel 4 ligt klaar.
Eigenlijk lees ik vanalles.

Ken je de schrijver Jo Nesbø? Er zit wel een verhaallijn in de boeken over de hoofdpersoon, maar elk boek is heel goed los te lezen.

Wat ben jij muzikaal, dat je zoveel instrumenten bespeelt.
Ik heb ooit orgelles gehad, maar daar is het bij gebleven.

Dus nou moeten jullie de e-reader delen? Lachen
Het is toch wat. Gelukkig heb je nog veel andere hobby's.
Ik lees wel eens op mijn tablet, maar ik heb toch ook wel graag een boek in handen.

Fijne zondag nog.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2020 14:29    

Reageer met quote
Dionbi schreef:
Ik lees nu de zeven zussen serie. Ik heb net deel 3 uit en deel 4 ligt klaar.
Eigenlijk lees ik vanalles.

Ken je de schrijver Jo Nesbø? Er zit wel een verhaallijn in de boeken over de hoofdpersoon, maar elk boek is heel goed los te lezen.

Wat ben jij muzikaal, dat je zoveel instrumenten bespeelt.
Ik heb ooit orgelles gehad, maar daar is het bij gebleven.

Dus nou moeten jullie de e-reader delen? Lachen
Het is toch wat. Gelukkig heb je nog veel andere hobby's.
Ik lees wel eens op mijn tablet, maar ik heb toch ook wel graag een boek in handen.

Fijne zondag nog.

Goedemorgen Dionbi,

Op het moment wacht ik op mijn oude lieve buurvrouw, die heeft dat boek van de zeven zussen gekregen en dat leest zij nu op het moment. Ze is er helemaal in de ban van dat boek. Als ze het uit heeft dan kon ik het lenen, maar haar dochter wilde ook dat boek lezen, dus even wachten en anders koop ik de e-pub van de zeven zussen. Bedankt voor de naam van de schrijver, altijd makkelijk.

Een tijd geleden heb ik ook geprobeerd van mijn telefoon af te lezen, maar ik vind het niets, veel te klein.
Nu ik ervaring heb met een e-reader, lees ik mij te pletter. Als ik al die boeken in huis had moeten halen die op de e-reader staan, dan had ik een hele muur voor een boekenkast moeten inrichten. Lachen

De muzikaliteit heb ik van beide ouders, ook het zingen ging mij altijd goed af. Thuis werd er heel veel gezongen. We hadden een groot gezin, met drie jongens en zes meisjes. Dus dat werk meerstemmig zingen. Die goede oude tijd.

Had vijf jaar geleden een ouderen koor opgericht en wat een succes was dat. De koorleden waren toen zo giga goed en enthousiast.
Dat heb ik door omstandigheden na drie jaar op moeten zeggen. Ik dirigeerde, arrangeerde, schreef de muziek zo, dat de pianist van 82 jaar het goed kon spelen. Teksten maakte ik op leuke liedjes en vooral als er een koorlid jarig was. Die werd dan in het zonnetje gezet. Voorjaar- en kerstconcertjes gaven wij en werden soms ook nog gevraagd bij andere tehuizen, kerk, trouwfeesten of een begrafenis.
Dat bezig zijn met het koor was een super tijd.

En nu lekker afvallen, het gaat goed en ben blij op die rug na. Daar kan ik wel eens depri van worden, maar...de zon schijnt. Wat wil je nog meer.

Fijne dag en bedankt voor je bezoekje.

Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2020 9:10    
Vrouw Weeggegevens   tzonnetje

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi Crebster,

Oh wat leuk dat je ook van lezen houdt, ik dus ook.
En zingen vind ik ook geweldig om te doen. Heerlijk om te zingen! Als ik Within Temptation aan heb staan, ga ik ook heerlijk met Sharon den Adel meezingen en ik kom aardig hoog. Leuk is dat.
Fijne dag met veel zonneschijn!

Groetjes en liefs tante Zon Cool

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2020 9:17    

Reageer met quote
Maandag, 25 mei 2020,

Goedemorgen allemaal,

Weer een nieuwe week en wat een zon! Waar hebben we het aan te danken. Daar kan ik zo blij van worden. Zeker voor alle mensen die eindelijk op vakantie kunnen. Wel eens waar in eigen land, maar toch. Nederland is mooi, zeker met al die verschillende kleuren aan groen, ik geniet er zo van als ik wandel.

Vanmorgen vroeg opgestaan, had eng gedroomd, maar toen ik het zonnetje zag, dacht ik: 'Het is maar een droom'.

Straks naar de fysio voor mijn bovenrug. Gister weer een verkeerde beweging gemaakt en hoppa....je krijgt bijna geen lucht. Rib pijn...bah...het is zo een vreemde pijn, alsof je rib is gebroken. Je kunt bijna geen kant op.

Toch ga ik vanmiddag, als ik goed van de fysio af kom, lekker wandelen. Ik val er ontzettend veel van af en dat doet mij heel goed. Je blijft dan gemotiveerd en ja... daar is ie weer...manlief is zo blij voor mij, ha ha ha...

Elke keer zegt hij dat ie trots is op mij als ik weer zo ben afgevallen en dan gaat ie vergelijken met zakken aardappels. 'Nou', zegt hij dan, 'Je moet die zakken eens optillen, want dat zat dus aan je lichaam.
(Het gaat om de 2 kilo zakken aardappelen die we halen.)
Zo stimuleert hij mij om door te gaan. Hij is verbaasd dat ik het nog steeds zo lang volhoud en nog geen enkele keer iets anders heb gegeten wat niet in mijn dieet zit.

Nu heb ik daar ook geen behoefte aan en ik heb mijzelf ermee. Elke keer dat ik zondig, ben ik een dag achterop. Nou...dat schiet niet op. De kilo's moeten er zo snel mogelijk van af en dan de tijd nemen om het eetpatroon op te bouwen en dan nog steeds geen suikers of buitengewone vetten. Maar...dat ging al goed.

Dit was het weer voor vandaag, morgen weegdag... ik ben nu al blij!

Menu

Totaal 831 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Dieet Pro 80 kcal
Groene thee gember 20st/ 0 kcal
Karnemelk 75 kcal
155 kcal

Lunch
Magere yoghurt 93 kcal
Dieet Pro 80 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
Water 0 kcal
173 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Karnemelk 75 kcal
Water 0 kcal
Jus 54 kcal
Runderlap 127 kcal
Spinazie 38 kcal
Ei 64 kcal
441 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Gemberwortel 3 kcal
Filet americain mager 31 kcal
Cracotte, volkoren (Plus) 28 kcal
62 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2020 9:37    
Vrouw Weeggegevens   Jodelootje

Reageer met quote
Wat een heerlijke positieve berichten hier, behalve die rug dan. Sterkte daarmee!!!
Morgen wegen dus kom wel even koekeloeren bij je hoor!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2020 21:25    

Reageer met quote
Dinsdag 26 mei 2020,

Goedemorgen lieve mensen,
Disco Yes!!! Weer 1,3 kg afgevallen Yes! (nederlands= Dat gaat de goede kant op. Mallepietje

Gister na fysio toch thuis gebleven, ik had geen zin meer om wat ook te doen.
Vandaag een nieuwe start, voor mij een nieuwe week. Die begint voor mij meestal na het wegen.
Het gaat nog steeds goed, de shakes, de tussendoortjes en fruit. De patatjes hebben totaal geen invloed gehad op het afvallen, kan ook bijna niet, want ik had zo weinig gegeten. Soms heb ik spijt dat ik dan zoiets heb gegeten, maar het resultaat mag er wezen.

Vanmiddag wandelen, misschien gaat mijn hubby mee. Die wil nog niet zoveel naar buiten, maar hij moet wel bewegen, wat hij dus veel te weinig doet.

Fijne dag allemaal, die van mij kan niet meer stuk.

Groetjes van Crebster.

Menu

Totaal 819 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Dieet Pro 80 kcal
Groene thee gember 20st/ 0 kcal
Karnemelk 75 kcal
155 kcal

Lunch
Magere yoghurt 93 kcal
Dieet Pro 80 kcal
Water 0 kcal
173 kcal

Avond
Aardappelen 83 kcal
Karnemelk 75 kcal
Water 0 kcal
Rodekool, blik / glas 40 kcal
Mager rundergehakt 150 kcal
348 kcal

Tussendoor
Water 0 kcal
Gemberwortel 3 kcal
Filet americain mager 31 kcal
Appel jonagold 76 kcal
Cracotte, volkoren (Plus) 28 kcal
Puntpaprika 6 kcal
144 kcal
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 26 mei 2020 7:18    
Vrouw Weeggegevens   Jodelootje

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 26 mei 2020 9:39    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 91, 92, 93  Volgende
Pagina 12 van 93