Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Crebsters Dagboek: Mooi worden met Dieet Pro

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 105, 106, 107 ... 113, 114, 115  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: maaltijdvervangers (Gezond eten)

Reageer met quote
Astride schreef:
Ha die Crebster,
humor en zelfspot houden jou sterk, nietwaar? En jouw liefde voor George natuurlijk. Mooi, een goede balans.

Je ben bijna de oude, wat gaat er dan nog niet goed?

Jammer dat we ook zo van gezelligheid en lekker eten houden.
Ik heb mijn evenwicht bijna gevonden, de tijd zal het leren: we hadden een tof weekend en dus morgen en nog meerdere dagen weer een bepaald regime.

Ik begrijp jouw 'tuin'verhaal helemaal en jullie stappen zo op de fiets voor mooie tochten.
Hebben jullie trouwens al een vakantie geboekt?

Ik denk ook dat Windows 11 niet veel meerwaarde op 10 heeft, maar de aardige mijnheer van Seniorweb die bij 2 maal bij ons aan huis is geweest zei dat hij dacht dat ik wel potentie had dat te leren.
Nu, als een 2de man in mijn gelooft dan doe ik dat graag.
Bovendien heb ik gezien wie die lessen geeft in onze stad en wie mijn lesgenoten worden dus is dat erg laagdrempelig.

Zo blijven we bezig en jij wordt weer de oude!

Hallo Astride,

Tuurlijk blijven we lachen, waarom ook niet. Tja, bijna de oude... dat hoop ik ooit nog eens te worden, maar door die verdomde rug moet ik 's avonds toch steeds vaker boeten, omdat ik dan toch teveel heb gedaan. Ik merk dat overdag niet, maar dan ineens na het koken, dan sta ik ook best te lang... die rug wil gewoon niet meer gezellig mee doen en merk nu dat dat steeds eerder gebeurd, ook al kijk ik uit en doe ik voorzichtiger. Dat vind ik wel jammer. Kon altijd zeker 10 km wandelen, dat gaat nog steeds, maar als ik thuis ben.... niet normaal... moet ik gewoon gaan liggen en dat gebeurd steeds vaker, ook als ik minder wandel... er niets meer aan te doen, die rug is op en versleten.

Ik haal de vreugde uit de kleinste dingen en ja... soms wat zelfspot, moet kunnen. Verleden week dacht ik dat ik nooit meer zou kunnen opstaan, maar ja hoor... een paar dagen later was ik er weer en lieverlee stabiliseert die rug. Ook blijven bewegen... de eerste dagen is het liggen of lopen en beslist niet zitten of staan. Dat is echt uit den boze. Gelukkig ben ik weer op de goede weg.

Leuk dat je die cursus gaat doen en je hoeft niet onzeker te zijn, want je medecursisten gaan niet voor niets er naar toe. Wat zo leuk is van zo een cursus dat je echt alles uit Windows 11 gaat halen, dan weet je er straks meer vanaf dan een standaard persoon hoor, gaaf toch? Al die weetjes, heel interessant.

Twee mannen die in je geloven en... één vrouw, dat ben ik. Grap

Ik had op een gegeven moment ook veel meer kennis van dat Vista vroeger door die cursus, mijn zus, de nerd, wist echt heel veel betreft computeren, maar toen zij in Vista ging werken, was ze helemaal de kluts kwijt en vroeg ze mij soms hoe dit of dat werkte. Ha ha ha.. mis mijn lieve zusje nog elke dag. Zo ontzettend met haar gelachen, maar ook zoveel geleerd van haar. Die kwam echt met de gekste dingen en maar uit proberen, totdat ze een virus op haar laptop had. Ik dacht dat ik niet meer bij kwam. Dat vond ik zo stom van haar, dat dat haar overkwam. Ze wist zoveel....
Ik val van me stoel van het lachen!

Betreft vakantie... Nee nog steeds niets geboekt, zeker nu niet met die oorlog. Heb er ook geen zin in, zit liever veilig lekker thuis. Ben niet meer zo te porren voor vakanties, al dat gedoe elke keer en dan dat eten... vreselijk, dat is zo een straf voor me. Ik doe het echt alleen voor de zon en de zee en voor mijn man... dus...
Moet er nu nog niet aan denken hoor... een hele dag ben je op pad en die tijd wachten op Schiphol, dan dat uren zitten in je vliegtuig en dat gezeik met gezondheidsverklaringen, coronatesten die niet verlopen mogen zijn na zoveel uur, dat ga ik dus echt niet doen en ook geen stokken in mijn neus... ff aankijken.
Alles moet voor mij echt zoals vroeger zijn, anders blijf ik lekker thuis.

Wat ik ook nog steeds link vind nu, als je op vakantie gaat, is dat als je corona hebt opgelopen en je kunt niet naar huis, want er heerst nu veel meer corona als een half jaar terug, alleen weten de mensen nu niet dat ze corona hebben. Nou... het zal je maar gebeuren dat je net op de laatste dag van je vakantie corona hebt opgelopen. Ik zou gek worden in mijn coronahotel, dus... laat mij maar voorlopig vakantie vieren in Rockanje, dat is 9 km fietsen heen en 9 km terug, heerlijk op mijn strandbedje samen met mijn Clooney met mijn eigen eten en drinken bij me, hoe knus kan het zijn.

Wens je een fijne dag toe en laat weten hoe je Windows 11 beleefd.

Groetjes van Crebster.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 07 mrt 2022 11:09    

Reageer met quote

Maandag 7 maart 2022,

Gelukkig schijnt de zon weer prachtig en wat ziet de wereld er dan toch mooi uit.

Alleen is die wereld toch wel erg verziekt met al die loslopende gekko's. Hoe kan je nu een land binnen vallen en onschuldige mensen zomaar neerknallen. Wat ben je dan voor een mens...dat is dan nog maar het tipje van de sluier. Er is zoveel onrecht op deze aarde.
Dus maak ik het maar gezellig en ben dankbaar dat ik zo een veilige haven heb.

Vandaag eet ik ook niet al teveel, het lukt weer en dat wil ik graag zo volhouden. Er is nu niets meer in huis om te snoepen, wel een pot pindakaas, dat is best gevaarlijk voor mij, ik lepel die gewoon uit als ik niet oplet. Maar gelukkig ben ik sterk.

Hoop vanmiddag nog wat te wandelen of te gaan fietsen. We zien wel... eerst ff douchen en me optutten. Zit nog steeds in pyjama te tikken hier. Grap

Nou lieve mensen, geniet van deze overheerlijke dag.

Groetjes Crebster.

Menu totaal 876 kcal

Ontbijt
Water 0 kcal
Knäckebröd, Land en Ambacht, pompoenpit, Rivercote 70 kcal
Ei 64 kcal
Kipkerriesalade 43 kcal
Koffie, cafeïnevrij 3 kcal
Koffiemelk, halfvol 5 kcal
185 kcal

Tussendoor ochtend
8 kcal

Lunch
Water 0 kcal
Bio organic magere yoghurt 105 kcal
Gemberwortel 2 kcal
Kruidvat Pure Whey Chocolate 57 kcal
Zonnatura groene thee gember 0 kcal
164 kcal

Tussendoor middag
Koffiemelk, halfvol 11 kcal
AH Jonagold 80 kcal
94 kcal

Avondeten
Aardappel 83 kcal
Water 0 kcal
Magere melk 76 kcal
Jus 43 kcal
Snijbonen 46 kcal
Kipvink 2st/ 167 kcal
415 kcal

Tussendoor avond
Munt 1 kcal
Water 0 kcal
Kamillethee 0 kcal
9 kcal

876 kcal Energie
29 g Vet
9,1 g Verzadigd vet
63,4 g Eiwit
83,6 g Koolhydraten
14,7 g Vezels
2,72 g Zout
4,11 μg Vitamine B12
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 07 mrt 2022 11:29    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Heel fijne dag, Crebster! Zonnetje schijnt!
Straks lekker snuiven aan zee!! Diep adem halen. En bedenk: de natuur gaat niet in lock down of zo!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 mrt 2022 11:58    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
876kcal niet royaal mager dagje dus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 07 mrt 2022 12:08    

Reageer met quote
Hey Dymphie,

De natuur kan je idd altijd in, heb ik ook gedaan toen met corona. Iedereen hoorde je klagen, maar wat heb ik genoten van de rust buiten. Eigenlijk heb je verder toch niets nodig, als je maar gezond bent en je af en toe tussenuit kan.

Hallo Ellen,

Leuk dat je ff langs komt. Tja... ik eet gewoon niet zoveel, omdat ik een slechte eter ben en beweeg ook nit zo hee veel op dit moment. ja, zoetigheid, maar dat heb ik nu best onder de knie dat ik dat niet moet doen. Voel me er goed bij en fit als ik niet zoveel eet.

Hoe gaat het met jou?

Lieve groet van Crebster en bedankt voor het langs komen. zwaai zwaai
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 07 mrt 2022 12:42    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
@Crebster kom wel vaker langs maar post niet vaak , met mij alles goed paar mankementjes maar die worden verholpen zwaai zwaai
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 08 mrt 2022 2:24    

Reageer met quote
Ellen schreef:
@Crebster kom wel vaker langs maar post niet vaak , met mij alles goed paar mankementjes maar die worden verholpen zwaai zwaai

Heel veel sterkte Ellen, het valt ook niet altijd mee. Hoop dat je gauw van die mankementjes afkomt.

Lieve groet van Crebster.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 09 mrt 2022 11:30    

Reageer met quote
Dymphie schreef:
Dankjewel, Crebbie. Dit doet me echt goed. Ik zit inderdaad in een erge dip. Missy zou ook zeggen dat ik nog steeds aan het rouwen ben. Dat is ook zo. Mijn oudste zei vorige week ook dat ik het nog niet geaccepteerd heb. Ik weet niet of ik het ooit nog kan accepteren. Die opmerking deed me ook zeer. Daar ga ik het nog wel met hem over praten. Want er zijn echt tijden dat het best aardig gaat, maar er zij. Ook echt perioden van.niet, zoals deze periode. Ik heb geen idee hoe lang die duurt. Daar is geen knopje voor hè?

Ik doe al mijn best en lees me het schors om positief geraakt te worden waardoor ik echt het gevoel weer krijg dat het leven best aardig is. Maar nu dus even niet dus.

O, de douche hulp komt zo. Ik ga even afsluiten.

Later en dank voor je pep! Knuffie!!

Lieve Dymphie,

Beetje opgeknapt met je douchebeurt?

Wens je heel veel sterkte en dat je gauw uit je dip komt. Je komt al van zover. Ben zo trots op je waar je nu bent. Liefde

Ik kan me indenken dat als je zoveel hebt ingeleverd betreft je gezondheid, dat je periodes hebt dat het voor jou ff niet meer hoeft. Dat zijn terug vallen. Al dat gedoe om je heen en zeker als je afhankelijk bent geworden valt echt niet mee, bah zeg. Maar dat gevoel van euforie komt best wel weer, Dymphie, dus hou je daar aan vast en neem er de tijd voor. Is er niet iemand waar je je verhaal kwijt kunt, nou.. in ieder geval bij mij hoor schat.

Dat sommige personen je niet aanvoelen moet je echt van je afschudden. Dat vergt veel te veel van je energie. Laat ze...
Mensen bedoelen het goed, maar zo voelt het voor jou niet.

Voor even vinden ze het allemaal erg wat je mankeert, maar daarna willen ze niet met de nasleep geconfronteerd worden, want daar voelen ze zich niet goed bij, nou... jij dus ook totaal niet, maar daar willen ze niet aan. Het zegt ook meer over hun zelf dan over jou.
Je vecht je een ongeluk om er het beste van te maken en als het ff niet lukt, ben je in de rouw.??? Dat is geen rouwen, maar dat is de verstikkende vermoeidheid door het vechten om wat je nu al bereikt hebt. Je bent zo moe dat het voorlopig er ff niet in zit om blij te zijn. Nou en? Dat komt best wel weer hoor. Maak je hoofd leeg van wat andere denken. Dan vul je daarna de gedachten weer op met dingen die je normaal gesproken wel leuk vindt.

Je kunt het ook niemand kwalijk nemen als ze je niet begrijpen of aanvoelen. Ze zijn zelf waarschijnlijk gezond en nooit zoiets zelf meegemaakt. En dan ben je blij dat zij idd wel gezond zijn en dit niet mee hoeven te maken, ja toch?

Als je een gebroken been hebt en in het gips zit, dan ben je zielig, maar als je je zo voelt zoals jij, tja... dat zien ze niet aan de buitenkant, dus is het er niet, denken ze dan. Elke dag vechten tegen iets wat je niet zo gewild had, nou... dat vind ik pittig. Ik begrijp je daarom zo goed. Maar ja... het is niet anders, dus geef het de tijd, niet al te lang hoor, zo zonde, we gaan niet verbittert raken, daar word je lelijk van. (Zei mijn moedertje altijd) Kop op hoor.

Schut alles van je af lieverd, rust uit en probeer jezelf weer terug te vinden waar jij je goed in voelt. Punt...

Wens je heel veel kracht, warmte en weet dat ik aan je denk. Ik stuur een zonnestraaltje om je op te warmen.

Liefs van Crebster. Kussen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 09 mrt 2022 12:52    

Reageer met quote
Woensdag 9 maart 2022,

Hallo lieve allemaal,

Gister: zijn we naar moedertje geweest en mijn zus en zwager in Zoetermeer. We hebben veel te lekker en veel teveel gegeten, maar zo genoten. We worden altijd zo verwend. Wij hadden zelf ook gebak bij ons, ze zijn vandaag 43 jaar getrouwd.
Wat hebben wij altijd veel bij te praten als we langs gaan. Haar schoondochter is uitgerekend, maar wanneer komt het kindje??? Ze zijn zo nerveus, ha ha ha... Leuk toch als ze dat delen met je. Mijn zus heeft MS en ze is zo dapper. Ze is vaak zo ziek en moe en veel pijn in de benen, maar is heel creatief. Ze heeft een kraammand gemaakt met allemaal leuke dingen. Zo lief. Heb soms zo met haar te doen, maar daar wil ze niets van weten hoor. Geen meelij...Ze is mijn held, maar dat weet ze niet hoor.

Vandaag: Ben de hele ochtend al aan het tikken en uitpluizen wat ik wil gaan eten. Ben de shakes zo moe... dus dan maar koolhydraat verlaagd brood met ja.. Pindakaas... zo lekker.

Ga vanmiddag toch maar weer poetsen bij de haven in de keuken, heb er zin in en voel me weer goed.

We eten vanavond babi pangang, dat had ik een paar weken geleden gemaakt en dan hou ik wat over voor dit soort gelegenheden. Jammie... Als ik een seintje geef als ik wegga, dan zorgt mijn man ervoor dat ik gelijk kan gaan aanvallen...Grap

Groetjes en een fijne zonnige dag van Crebster.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 09 mrt 2022 13:03    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie

Dieet: Lekker, puur en bewust eten

Reageer met quote
Heerlijke positivo! Dank je wel!! Knuffie!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 09 mrt 2022 17:35    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 105, 106, 107 ... 113, 114, 115  Volgende
Pagina 106 van 115