Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Corrie's finale countdown

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 39, 40, 41  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw   Kaatje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: OERgezond

Reageer met quote
Lieve Corrie, zulke destructieve gevoelens als een hekel aan jezelf hebben moet je niet koesteren! Als jij niet van jezelf houdt, waarom zou een ander dat dan wel doen? Je bent geen minder of slechter persoon omdat je zwaarder bent dan wenselijk is!
Je kunt een hekel hebben aan je overgewicht, maar daar kun je iets aan doen. aai
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 mei 2010 11:17    
Vrouw Weeggegevens   Corrie
In memoriam

Dieet: Gezond leven met minder khtjes

Reageer met quote
Kaatjekat schreef:
Lieve Corrie, zulke destructieve gevoelens als een hekel aan jezelf hebben moet je niet koesteren! Als jij niet van jezelf houdt, waarom zou een ander dat dan wel doen? Je bent geen minder of slechter persoon omdat je zwaarder bent dan wenselijk is!
Je kunt een hekel hebben aan je overgewicht, maar daar kun je iets aan doen. aai
Je hebt wel gelijk, maar als ik mezelf in de spiegel zie wordt ik daar niet vrolijk van Verward ik baal er zo van dat ik het toch weer zover heb laten komen. Terwijl een paar jaar geleden toch echt 83 kilo op de weegschaal zichtbaar was.
Maar ja nieuwe kans voor mezelf. Ik ga ook gokken Lachen waar een vvaag draadje al niet toe leid Lachen Ik ben er van overtuigd dat dit de manier is. En ik ga dan ook vanaf vandaag proberen de leefwijze te volgen. En ik hoop dat jullie me er door heen "slepen" en me wijzen op de fouten die ik maak.

Dus wat mij betrefd mag mijn boekje naar de gokkers, want ik wil niet de naam veranderen Rollende ogen die vind ik wel leuk gevonden Rollende ogen

mijn babbels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 mei 2010 11:55    
Vrouw   Kaatje

Reageer met quote
Zeker weten?

Je realiseert je dat het anders is dan atkins en cohen, of welk ander lowcarb dieet je al gedaan hebt, dus omschakelen.
Je kunt er ook even van aankomen, dat je daar niet van schrikt.
Het afvallen kan in het begin even heel snel gaan (vocht) en dan een hele poos stilstaan omdat je al zoveel gelijnd hebt dat je lichaam er eerst weer vertrouwen in moet krijgen dat het voldoende én de goede voedingsstoffen binnenkrijgt.
Je moet vetter eten en alle 0% vet producten mijden evenals alle zoetstoffen (behalve stevia) en alle 'light' producten.

Nog steeds overtuigd? Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 mei 2010 12:03    
In memoriam

Reageer met quote
moet alleen wel mijn link veranderen zeker Lachen anders kan ik mij boekje niet meer vinden Lachen Lachen Lachen

Okey daar gaan we

Ontbijt: 1 wasa cracker 3.7kh met Becel (dat heb ik nog staan en moet eerst op) en sambalkaas, Sap en )0%melk
Tussendoor: Koffie
Lunch: Kipfilereepjes met tomaat en mayo 1 wasa 3.7kh

Mag dit zo

mijn babbels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 mei 2010 12:04    
In memoriam

Reageer met quote
Kaatjekat schreef:

Nog steeds overtuigd? Lachen

ja overtuigd, zal best de fout ingaan af en toe en ik moet nog gaan lezen, maar ons patat avondje op zaterdag hoeft dan niet helemaal weg evenals brood dat lijkt me heerlijk

mijn babbels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 mei 2010 12:08    
In memoriam

Reageer met quote
haha wat een service ik sta er al

mijn babbels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 mei 2010 12:09    
Vrouw   Kaatje

Reageer met quote
Bij deze dan... Lachen welkom bij de gokkers!

Je weet dat ik streng ben he, niet voor niks kaatjeKAT... ik ben vrij direct en dat komt soms verkeerd over, dus als je daar een probleem mee hebt laat het me alsjeblieft meteen weten!

Als ik je mag raden: doe die becel weg en die melk ook. Echt hollands om dat eerst op te willen maken, maar het doet geen recht aan je nieuwe eetwijze.
De bedoeling is dat je minder kh neemt en meer eiwitten en vetten, als je te mager eet kun je meer honger krijgen en ga je meer eten dan de bedoeling is. En in alle producten waar vet uitgehaald is wordt dat vervangen door suikers!

Ga boodschappen doen, je hebt het boek al dus gebruik de groene en oranje blz. om een basis boodschappenlijst samen te stellen.

Lees het boek heel zorgvuldig door. Doe briefjes (post-its) op de blz. die voor jou belangrijk zijn of waarvan je denkt dat moet ik even laten bezinken, want je gaat ze vast en zeker vaker willen lezen.

Even je menu becommentariëren:
Ontbijt: wasa cracker is goed, kaas is goed (liefst geen magere kaas).
0%melk en becel heb ik al gezegd, maar melk bevat ook kh en het totaal moet niet boven 5 gr. kh uitkomen. Friesche Vlag bevat 5 gr, kh per 100 ml. en Campina 6, dus niet buiten je uurtje.
Sap hoort ook niet in je kh arme maaltijd, want kh, dus bewaren voor je uurtje.
Lunch: kipfilet is prima, als het vleeswaren zijn even etiket lezen, want er zitten altijd zetmelen toegevoegd, tomaat moet je mee oppassen want is kh rijke groente (zie groene lijst, max. 50 gr. rauw) en mayo hangt van het merk af, lees blz. 122/123 en 131 onderaan erop na. Als suiker in de ingrediëntenlijst bij de eerste 4 staat, moet je het liever niet nemen.

Het lijkt nu wel allemaal heel ingewikkeld, maar in de praktijk valt dat reuze mee hoor! Als je de 1e week alle etiketten leest weet je beter wat wel en liever niet te kopen en dan is het daarna een eitje om boodschappen te doen. Lachen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 mei 2010 12:58    
Vrouw Weeggegevens   Shr

Dieet: gezond eten

Reageer met quote
Nou Corrie, met zo'n "strenge maar rechtvaardige" juf moet het toch lukken? Wel handig dat je iemand hebt aan wie je vragen kunt stellen en die tips en advies kan geven toch? Enne...als het een keertje mis gaat moet je niet je hoofd laten hangen hoor! Gewoon doorzetten. Als het je al eens eerder is gelukt dan moet het je nu ook lukken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: za 15 mei 2010 13:02    
In memoriam

Reageer met quote
Lachen Ik ben wat gewend hoor Lachen dus schiet maar raak op mijn menu

Melk in het KH uurtje mag dus wel en de sap ook, maar dus niet meer bij het ontbijt Erg blij fruit hoort ook in het uurtje als ik het goed begrijp. En ook patatjes horen daar thuis op zaterdags als de kids er zijn.

De kip was een bakje 100gr kipreepjes van AH
tomaat ongeveer 95 gr. is dus teveel voortaan een halve nemen.
Mayo was Zaanse roem 1.3kh per 100gr. dus volgens mij OK
dus maximaal 5 kh per maaltijd

Het wordt me duidelijk, en als ik het boekje gelezen heb zal het wel makkelijker gaan.

Even een vraagje, heb ik iets aan de site van opgewicht want dan meld ik me daar ook aan? Heb er wel even gekeken, maar nog niet aangemeld.

mijn babbels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 mei 2010 13:59    
In memoriam

Reageer met quote
ik had een knorrend gevoel in mijn maag,

Tussendoor: 2 stukjes paprika met een theelepel bieslook-roomkaas

mijn babbels
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 mei 2010 14:27    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 39, 40, 41  Volgende
Pagina 5 van 41