Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen mannen
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Coolen

Auteur Bericht
Man Weeggegevens   Coolen
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Hoi,
Mijn naam is Coolen en ben sinds ongeveer 1,5 jaar bezig om af te vallen, helaas zonder resultaat.
Daarom wil ik kijken of ik hier nieuwe ideeen of methodes kan vinden.

Ik woon sinds 01-01-2020 in Spanje. Waar wij een huis op het platteland hebben gekocht.
Ik spendeer mijn tijd aan het opknappen van het huis, het onderhouden van de tuin en het aanleggen van een stuk bos
Beweging genoeg dus, het zijn lange dagen van 9 tot 22.00 met een tussen pauze van ongeveer 2 a 3 uur.

Omdat ik nu veel minder stress heb, dacht ik dat het goed was om te gaan afvallen. Ik had geen geldige excuses meer voor ongezond eten op ongezonde tijden.

Helaas lukt het nog niet zo goed.
Ik heb verschillende dingen geprobeerd:
Niet ontbijten
Niet ontbijten en niet lunchen (slecht idee voor de rest van het gezin)
Minder avondeten (een ding dat goed gelukt is, ik eet aanzienlijk minder)
Geen chips (ook goed gelukt, nu alleen af en toe wat nootjes in de avonduren)
Geen frisdrank (niet helemaal gelukt, wel terug gebracht tot 1,5l per 2 weken, het water wordt ook zo saai)
2 liter water per dag (dit lukt nog niet altijd, vergeet vaak te drinken)
Geen snoep (goed gelukt)
Betere slaaptijden (1.00 - 9.00)

Ik weeg via de fitbit weegschaal en probeer elke dag te wegen, om zo een mooi gemiddelde te krijgen. Gemiddeld ben ik geen gram afgevallen, ik heb wel een keer een goede dag gehad en woog toen 93kg, helaas door een update die meting kwijtgeraakt.

Ik heb de moet nog niet opgegeven, iemand adviseerde mij het keton dieet, mocht deze niet aanslaan, ga ik op aanraden van mijn moeder op zoek naar een online dietist en mocht dat ook niet aanslaan, zit ik heel serieus te denken aan een medische ingreep.
Ik wordt namelijk erg depressief van mijn buik. Gelukkig zien niet veel mensen mij, alleen tijdens het naar school brengen van mijn dochtertje en het boodschappen doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 07 aug 2021 0:04    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Beheerder
Beheerder

Dieet: cohen

Reageer met quote
Hallo Coolen, van harte welkom bij de weegclub.
je zegt wel wat je niet meer doet en dat is al heel goed maar eigenlijk gaat het er ook om wat je wel doet
moinder van alles is een goed begin maar ook 1 glas per dag frisdrank gaat in je buik zitten
meestal gaat buikvet slecht weg maar met een vetarm en suikervrij dieet lukt dat redelijk
dus ook geen alcohol/aardappels/brood ed
veel magere eiwitten zoals kip en vis...veel groente zonder sausjes
magere kwark en yoghurt
ipv frisdrang een suikervrije versie proberen...die zal in Spanje ook wel te koop zijn
zelf ben ik fan van het dr Cohen dieet...als je info wilt laat het me weten
Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,Dini

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: za 07 aug 2021 8:41    
Man Weeggegevens   Coolen

Reageer met quote
Dank je wel, die ticker is leuk, maar daar wacht ik nog even mee, wordt ik alleen maar depressief van.

Ontbijt en lunch vind ik nog wel moeilijk, mijn maag kan slecht tegen zure dingen, zoals yoghurt, maar ook dingen als tomaat en zuur fruit.
Gelukkig blijft er genoeg fruit en groente over.
Maar ontbijt is meestal roggebrood of pap.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 aug 2021 1:06    
Vrouw Weeggegevens   Soesje1961
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Koolhydraat arm

Reageer met quote
Hey Coolen, welkom hier bij de club.

Je hebt zo te lezen behoorlijk wat beweging en fysieke arbeid, dat is al heel goed.
Je ontbijt klinkt prima, drie maaltijden per dag is natuurlijk goed zeker als je behoorlijk fysiek werkt en als man.
Elke dag wegen heeft een nadeel als je geen dagelijks resultaat ziet en kan altijd fluctueren, al doe ik het zelf ook. Pas met 7 dagen dus eenmaal per week kun je er eigenlijk wat van zeggen.

En wat voor dieet/ leefstijlgewoonte werkt ben je dus op zoek, je hebt nog geen dieetmethode?
Ik zit aan de koolhydraatarm en suikervrij en dit bevalt goed tot dusver ( vanaf juli gestart), dus vetten mag ik volop en eiwitten ook.
Waarin zitten jou moeilijke momenten en triggers?
Gewoontes afleren kost tijd en vooral energie om in andere modus te komen.
En vooral je niet laten vangen door teleurstellingen als je niet in een week afvalt, want dat geeft weer een impuls om toch maar wat ongezonds te nemen.
Ik ga je volgen om je afvalsucces mee te maken

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 aug 2021 14:13    
Man Weeggegevens   GarField000
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Welkom bij de Club ....

Vraagje. Heb je wel eens gewoon je Kcal op een dag opgeteld?
Want met zoveel fysiek arbeid moet het toch lukken wat kilotjes kwijt te raken.
Ik ben ook van geen ontbijt naar ontbijt gegaan en hierdoor begin je stofwissel al eerder op de dag heb ik het idee. Ik heb nu om 1 uur honger terwijl ik zonder ontbijt pas dacht aan lunch als mijn collega's gingen lunchen.

Je hebt van Spa bv ook limonade met weinig kcal (19 kcal per 100 ml dacht ik, dus een glas is nog geen 50 kcal)). Deze neem ik wel eens tussen door. Alleen water is ook maar zo saai toch Lach.

Ik denk dat je onbewust misschien meer kcal eet dan goed voor je is. Probeer dat eens een paar dagen te noteren. Dan zie je ook opeens dat bepaalde producten ERG veel suikers bevatten.

Mijn Dagboek
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 aug 2021 23:50    
Vrouw Weeggegevens   Crebster
Weegclubfan voor het leven

Dieet: deels maaltijdvervangers-deels koolh beperkt

Reageer met quote
Hallo Coolen,

Je hebt je al een tijd aangemeld bij de weegclub en wilde eens weten hoe het je vergaat.

Verstandig om een gezonder leefpatroon aan te gaan nemen. Het gaat tenslotte wel je mooie lichaam en dat moet nog zo lang mee.

Tip: Gebruik anders de Eetmeter van het Voedingscentrum, dat is zo een fijne tool om te zien wat je eet. Ik gebruik het al jaren. Je kunt de dingen die je elke dag eet in 'Dagelijks' zetten, dat scheelt met invullen. Ik doe het echt al zoveel jaar en elke dag. Je ziet je kcal, eiwitten, koolhydraten, vetten en noem maar op. Dan kan je een beetje spelen met wat je gaat eten, als je de Eetmeter van tevoren invult.

Heel veel succes en ... maak anders een dagboekje aan. Ben heel nieuwsgierig hoe je je dag doorkomt in het mooie Spanje.

Groetjes van Crebster.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 01 jul 2022 13:37    
Vrouw Weeggegevens   D01

Dieet: Atkins

Reageer met quote
Succes

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 03 jul 2022 7:16    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1