Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Voorstellen vrouwen
Onderwerp: vorige :: volgende

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Claire stelt zich voor

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Claire68
Ik wil afvallen bij de weegclub
Ik wil afvallen bij de weegclub


Geregistreerd op: 11-7-2018
Berichten: 10
Dieet: gezond eten
Woonplaats: leeuwarden


  Reageer met quote
Hallo iedereen!

Ik ben een vrouw van 49 jaar, ik woon alleen, heb een LATrelatie en een zoon van 26 jaar. Ik ben postbezorger en hou van tuinieren.

Het komende half jaar (ofzo) wil ik veel aandacht geven aan gezond eten en lichamelijk gestroomlijnder worden. Gewichtsverlies wil ik niet als doel voorop zetten, omdat mijn gewicht op zich (nog) niet ongezond is en omdat het af willen vallen, in gewicht, risico's/valkuilen in zich heeft. Spierverlies, een spaarstand, jojo-en, en eetaanvallen.

Ik ben eetverslavingsgevoelig, daarom moet ik flink oppassen voor de risico's van het af willen vallen. Ik ben altijd iemand geweest die veel eet en die ook veel verbrandt. Op zich geen probleem daar. Pas toen ik begin 30 was begon mijn lichaam ook wat vet op te slaan, maar niet alarmerend veel.

Maar eten is ook mijn drug. Eten kan ik gebruiken om makkelijker negatieve emoties te dragen. Voor dingen als koek, taart en ijs ben ik zeer verslavingsgevoelig. Als ik suikerproducten en witmeelproducten gewend ben, of af en toe eens neem, krijg ik er daardoor (steeds) meer zin in! Ik ben op dat vlak onverzadigbaar.

Ook al werd ik nooit echt dik, mijn eetbuien zijn wel heel schadelijk gebleken voor mijn lichaam. Ik ontwikkelde ongemerkt diabetes, heb daar wel 10 jaar (naar schatting) onbehandeld mee rondgelopen, met zenuwschade en vaatschade aan voeten en benen tot gevolg. In juni 2010 kreeg ik mijn diagnose en ben ik insuline gaan gebruiken en metformine. En als het goed is breng ik mezelf nu geen zenuwschade of vaatschade meer toe, omdat ik mijn suikerspiegel zelf in de hand kan houden, ook bij eetbuien.

De doelen die ik voorop wil stellen zijn: gezond omgaan met eten, een zo gezond mogelijk lichaam hebben, me lekkerder voelen in mijn lijf, sporten en fysiek sterker zijn/worden, en last but not least.... mijn lichaam mooier vinden, me aantrekkelijker voelen.

Dat laatste is gevoelsmatig voor mij best belangrijk maar ik wil voorkomen dat ik slanker en lichter worden TE belangrijk vind. Als je gezond bent, je lekker voelt, zie je er vanzelf ook goed uit. Verstandelijk weet ik dat je daarvoor helemaal niet heel slank hoeft te zijn.

Geen producten met suiker en/of witmeel eten en geen graanproducten die niet volkoren zijn. Dat doe ik sinds 25 juni weer. Ik heb dat al eerder een aantal keren 4 maanden achtereen volgehouden. Nu wil ik het een half jaar volhouden. Vanaf ongeveer 25 december mag ik van mezelf WEL weer een paar dagen zulke dingen eten. Zo'n belofte in de toekomst heb ik nodig, want het idee dat ik NOOIT meer die dingen zou mogen eten kan het gevaarlijker voor mij maken om voor de bijl te gaan.

Daarnaast weeg ik mij sinds 11 juli weer elke ochtend na het plassen, gewoon als routine, om mezelf in kaart te brengen. Niet om te verwachten dat er wat af is, maar om te monitoren. Ik verzamel zo zeven metingen (of minder als ik het een dag vergeet) en bereken dan eens per week het gemiddelde.

Ik doe dat op deze manier omdat ik uit ervaring weet dat er bij mij van de ene op de andere dag zomaar anderhalve kilo verschil kan zijn op de weegschaal. En ik wil niet denken dat ik ben aangekomen of afgevallen terwijl dat niet werkelijk zo is. Van 1 enkele meting wil ik mezelf niet in de war laten maken, daarom doe ik het zo.

Later zal ik er ook bij gaan sporten. Uiteindelijk drie keer in de week Bodypump, is een doel, en drie keer in de week rennen. Met name het rennen moet heel goed opgebouwd worden. Weet ik uit ervaring. Het doel waarnaar ik op wil bouwen is 40 minuten achter elkaar rennen.

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 19 jul 2018 14:04    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 31-1-2004
Berichten: 52020
Dieet: Gezonder leven
Woonplaats: Amersfoort


  Reageer met quote
Hallo Claire68, van harte welkom bij de weegclub.
Je hebt zoals je zelf al aangeeft niet echt veel overgewicht, je plan om gezonder te leven is super en dan sporten erbij moet goed komen met jou

Je kunt een eetdagboekje starten als je dat leuk vindt, het geeft inzicht in je eetgewoontes en je krijgt vanzelf mede-lijners op bezoek.

De weegclub en dit forum is er voor iedereen die wil afvallen en een gezond gewicht wil behalen en houden. Het maakt niet uit welk dieet je volgt, de weegclub zorgt ervoor dat je niet in je eentje de strijd tegen de kilo's hoeft aan te gaan. Samen staan we sterk en dat is ook hoe de weegclub is ontstaan.

Ter motivatie kun je elke week je gewicht insturen. Ook kun je een ticker aanmaken waarop je kunt zien wat je streefgewicht is en hoe ver je inmiddels gekomen bent.
Hier vind je meer informatie over ons forum.

Als je vragen hebt kun je ze hier stellen, er is altijd wel iemand die je helpt.

Groetjes en succes
namens het weegclubteam,

_________________
Donaties
Donaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2018 22:22    
Vrouw Weeggegevens   Dipinipi
Beheerder
Beheerder


Geregistreerd op: 6-11-2007
Berichten: 41400
Dieet: cohen
Woonplaats: Giessen


  Reageer met quote
van harte welkom Claire
als je weet waar je valkuilen liggen ben je al een hele stap op weg
ik weeg me ook elke dag met dezelfde reden
wat zouter eten en hoppa een kilo er bij...nu weet ik dat en zie goede en slechter dagen terug op de wegert
succes Erg blij

_________________
De weegclub gaat door Donaties
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: di 31 jul 2018 14:12    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1