Onderwerp menu

Forum: Info lowcarb en dagboeken
Subforum: Dagboek: Maaltijdvervangers
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Cambridge Stappenplan

Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Skitlle
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Cambridge

Reageer met quote
Na mijn gelukte CB poging van vorig was ik 22 kilo lichter.
Me heel goed verstopt afgelopen jaar, maar helaas de kilo's hebben me toch teruggevonden, de rotterds tssss

Ik had helaas geen klik met mijn "weegjuf", hoe goed het ook allemaal ging en hoe hard ik ook mijn best deed, altijd aanmerkingen.
Zodoende nogal abrupt gestopt en niet meer afgebouwd.
Feit dat ik nu hier aan een dagboek begin, zegt wel hoe succesvol dat was hahaha.

Maar Cambridge was wel hét dieet voor me, voelde me geweldig eronder en het vernieuwde stappenplan maakte me nieuwsgierig genoeg om op zoek te gaan naar een consulente waar ik me goed bij voelde.

Afgelopen maandag mijn intake gehad en gisteren vol goede moed begonnen aan Cambridge 2.0

Ik heb er zin in en hoop hier medestanders en een stukje steun en tips te vinden en misschien ook anderen enthousiast te kunnen maken.

Groetjes
Skit

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2017 4:16    

Reageer met quote
Af en toe niet praktisch om alleen maar s'nachts te werken, maar er toch maar voor gekozen om 5 sept stipt om 0:00 uur te beginnen met mijn eerste dag CB.

Voordeel was dat ik maandagavond nog gewoon had avondgegeten met mijn jongste en de weloverwogen keuze was zuurkoolstampot mét spekjes en mét rookworst mijn galgenmaal te laten zijn

Maar om 0:00 uur was het dan echt zover, had ook alleen maar water en CB bij voor de nacht, dus kon gelukkig ook nergens anders mee geconfronteerd worden.

2 Chocolade Velvet shakes verdeeld over de nacht en 1,5 liter water.
Door al het water kon ik al niet eens meer in de verleiding komen om aan iets anders te denken, want het was alleen maar aan en af lopen naar de wc

Na het slapen overdag gekookt voor kids en zelf met mijn papje erbij gezeten.
Om negen uur mocht ik nog wat nemen want mijn uiterst aardige weegjuf vond dat ik in stap 2 mocht beginnen.
Dus naast de 3 CB maaltijden mag ik ook nog 125 gram groente en keuze tussen mager vlees/kip of 1 ei.
Ik heb restje pure zuurkool van gister als een soort pannekoek gebakken met een eitje erdoorheen geroerd, wat verse peper erop en ach het was wat apart maar toch ook lekker.

Nog 2 koppen koffie en de resterende liter water gedronken en uit voorzorg maar paracetamol mee naar mijn nachtdienst, want hoofdpijjn ligt natuurlijk op de loer in het begin.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2017 4:30    

Reageer met quote
Dag 2 ten einde Erg blij

Vannacht me kunnen redden met heel veel water en 1 chocolade velvet shake en een kop CB bouillon (deze me toch maar laten aansmeren haha ).
Heerlijk even iets met een stevige smaak.

Toen natuurlijk naar bed en na het opstaan maar eerst een halve liter water gedronken.
Om zes uur mijn papje
Om acht uur wat gewokte zuurkool (kan het nu ook even niet meer zien hoor Geschokt )
En nu staat nog een ijskoude chocolade velvet shake naast me klaar.

Af en toe een rommelende maag, maar geen honger en ook geen hoofdpijn.
Voel me eigenlijk heel goed, alleen vandaag wel langer geslapen dan normaal Schaam Schaam

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 06 sep 2017 20:40    

Reageer met quote
Dag vier alweer achter de rug en het gaat hier super.
Vanochtend eindelijk positief resultaat op de ketosestick en bruis van de energie en hongergevoel is helemaal weg.
Had zoveel energie dat ik al 2 dagen aan de uh herfstschoonmaak bezig ben.
Bedwing me nog om op de weegschaal te gaan staan, wil echt wachten tot maandag bij de weegjuf.

Afgelopen 2 dagen precies hetzelfde gegeten.

Ochtend Chocolade Shake

Middag Porrigde

Avond Cherrytomaatjes met knoflook en verse peper uit de oven en een stukje kipfilet (heerlijk)

En dan wat later in de avond nog een Chocolade Shake

Alles overgoten met de nodige liters water hahaha en af en toe een kop koffie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 08 sep 2017 23:34    
Vrouw Weeggegevens   Talantha
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Dieet: Modifast Intensive

Reageer met quote
Ziet er goed uit, veel succes!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2017 15:58    

Reageer met quote
Dank je wel Talantha

Het gaat nog steeds allemaal super en blijf bruisen van de energie.
Merk alleen dat als ik iets te snel wil doen (zoals trap oplopen) ik wel eens wat licht in me hoofd word. Morgen maar even aan de weegjuf vragen of dit straks vanzelf minder word?

Gisteravond met de kids naar de bios en mijn meegebrachte chocolade velvetshake was mijn vervanger voor de gebruikelijke zoute popcorn (oh bij het typen ervan loopt het water me al in de mond hahaa), en kwam er weer achter dat het vaak de gewoonte is dat je iets neemt en niet eens zozeer het uitmaakt wat.

Ik nam dit weekend de shake als ontbijt en de porridge tegen tweeuur als tussendoortje.
Zaterdagavond met dochter een schotel gemaakt van een soort zelfgemaakte pesto met courgetti, wat uit de oven bereide cherrytomaatjes en een stukje kip.
Zalig om een bite te hebben Lief

Zondagavond een omelet gemaakt en deze gevuld met geroerbakte spinazie met knoflook en weer (ja ik vind ze erg lekker Schaam Schaam ) wat cherrytomaatjes uit de oven.
Voelde als een feestmaal!
M'n dochter vroeg een foto naar haar ervan te sturen, dus zal hem ook even hier plaatsen.

Morgen de dag van de waarheid, de eerste keer wegen.
Spannend hoor!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2017 4:11    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
En en en? Was het resultaat positief, of beter negatief ? Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2017 14:26    

Reageer met quote
Talantha schreef:
En en en? Was het resultaat positief, of beter negatief ? Erg blij

3 kilo Talantha cheerleader

Weegjuf was helemaal tevreden!
En ik natuurlijk ook hahaha
Deze week de mix a mousse meegenomen om puddinkjes van me shakes te kunnen maken en ook naast de gewone chocoladesmaak eens banaan genomen.

Weer nachtdiensten op het moment en dan is het toch een beetje zoeken wat de juiste momenten voor welke maaltijd zijn.
Heb namelijk na het wakker worden de eerste uren echt nog geen honger.

Dus toen ik om zes uur terug was van de weegjuf lekker wat courgetti gewokt met een restje zelfgemaakte pesto van zaterdag, wat gegrilde kip en tomaat.

Om tien uur van een bananenshake een puddinkje gemaakt met de mix a mousse, wauw net een echt saroma toetje dus had niet echt het idee dat ik een cm maaltijd nam hihi

2 milkshakes mee voor vannacht en heb gelukkig toestemming gekregen om ipv 2,5 liter water terug te gaan naar 2 liter.
Krijg het anders allemaal niet op cq weg pfieuw

Dus einde van de nacht zit mijn eerste week CB erop en ben nog steeds laaiend enthousiast Yes! (nederlands=

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2017 23:20    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote

Woohooo, dat geeft de burger moed, toch?!! Geweldig resultaat meid! Op naar de volgende week, jippiee!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: wo 13 sep 2017 9:01    
Mega Weegclubfan
Mega Weegclubfan

Reageer met quote
Pssst en hoe gaat het ermee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: ma 18 sep 2017 9:01    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2