Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Vragen, tips, en opmerkingen
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

calorieën per dag, zogenaamde spaarstand e.a.

Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Framboos
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: EGA op eigen manier

Reageer met quote
Ik ben sinds kort ook aan het calorieën tellen geslagen. Lees alleen overal andere verhalen. Op het ene forum wordt verteld dat alles onder de 1200 kcal een crash-dieet is, en dat je lichaam dan op de spaarstand gaat. Op andere fora lees ik weer dat zolang je maar sport, je stofwisseling op pijl blijft.

Weet iemand hier meer van? Ik eet nu denk ik op een dag tussen de 1200 en 1700 kcal. Sport daarbij elke dag 20 minuten - een uur.
Het laatste wat ik wil is een lichaam dat hierdoor juist vet gaat opslaan.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 mrt 2009 19:50    
Vrouw Weeggegevens   Fabiooltje
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Bij diëtiste (vegetarisch)

Reageer met quote
Beste Framboos,

Ik denk dat het voor iedereen verschilt, wanneer het lichaam precies in de spaarstand gaat.
Ca. 1200-1400 kCal zal het wel ongeveer zijn.

En het idee is, dat sporten kan helpen om dan nog af te vallen (zelfs als je per ongeluk in de spaarstand beland bent), gewoon omdat je het lichaam dan dwingt om energie te verbruiken (sporten = bewegen = energie die verbrand wordt). Bovendien bouw je daardoor spieren op die ook in rust meer energie verbruiken dan ander weefsel.

Maar ook om een andere reden is het belangrijk om elke dag minimaal 1400 kCal te eten, namelijk omdat het je met minder kCal niet lukt om alle voedingsstoffen, vitaminen en mineralen voldoende binnen te krijgen.

Dus ik zou zeggen: hou 1200 kCal echt aan als absolute ondergrens die je maar af en toe een dagje mag halen; en wissel het verder inderdaad lekker af.

Succes,

Fabiooltje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 mrt 2009 19:55    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Okee! heel erg bedankt voor je reactie. Het wisselt bij mij zo erg omdat mijn avondeten gewoon met de pot mee is (wel gewogen natuurlijk).
Dan hou ik die 1400 aan. Kan ik mooi nog een extra liga naar binnen werken! ohhh

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 mrt 2009 20:00    
Vrouw Weeggegevens   Greetje
† IN MEMORIAM

Dieet: Sleeve en lowcarb

Reageer met quote
Ben het helemaal met Fabiooltje eens, zeker 1400 omdat je sport en niet minder Erg blij

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 25 mrt 2009 20:31    
Vrouw Weeggegevens   maanbo
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Gezond eten

Reageer met quote
Is een dag minder kalorieen erg, ik kom vandaag namelijk maar aan de 953 kcal.
Ik sport nog niet maar ik heb vandaag een echte lunch overgeslagen vanwege tijdgebrek (geen excuus ik weet het maar een eierkoek was ff sneller).

Ik heb op:
- 2 volkorenboterhammen met filet american en plakjes komkommer
- 1 eierkoek
- 1 sultana
- 2 opscheplepels gekookte aardappels
- ca. 5 opscheplepels gekookt witlof
- ca.150 gram biefstuk
- jus uit een pakje
- 1 appel
- 3x koffie met minimaal poedermelk en 2 zoetjes
- 1,5 liter water
- 2 bekers magere melk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 25 mrt 2009 21:39    
Vrouw Weeggegevens   Greetje
† IN MEMORIAM

Dieet: Sleeve en lowcarb

Reageer met quote
Is toch echt belangrijk dat je even tijd maakt om wat te eten, het hoeft niet veel te zijn al is het maar een bakje kwark of een hardgekookt ei en een paar crackers en een tomaatje.
Verder ziet het er prima uit Erg blij

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 25 mrt 2009 22:09    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Zorg ervoor dat je per dag 3 maaltijden en 2 tussendoortjes pland.
Je houdt je metabolisme dan de hele dag hoog, dat is belangrijk bij het afvallen.
Het eten van weinig kcal.per dag, moet je zoveel mogelijk vermijden. Er is genoeg gezonde voeding in de vorm van fruit, veel groente enz.
Je moet van eten een feestje maken, je moet het niet zien als een noodzakelijk kwaad, je moet ervan genieten.
Veel lijnplezier en de groetjes van Coby
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 26 mrt 2009 10:33    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik geniet er zeker van, van elke hap, van het ontbijt tot het laatste! Ik geniet er nu denk ik meer van, dan dat ik eerst deed. Ik probeer nu ook langzamer te eten en bij het eten 'stil te staan' ipv naar binnen te lepelen.
Ik eet regelmatig over de dag.

Bedankt voor de tips!Lach

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 26 mrt 2009 11:20    
Vrouw Weeggegevens   Coby
Ervaringsdeskundige

Dieet: kcal tellen en eigen inzicht

Reageer met quote
Erg blij Erg blij Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 26 mrt 2009 11:23    
Vrouw Weeggegevens   Fabiooltje

Dieet: Bij diëtiste (vegetarisch)

Reageer met quote
Hoi Maanbo,

Eén dag minder eten is niet erg. Dat overkomt iedereen wel eens (bijvoorbeeld ook als je ziek bent).

Mijn probleem met minder eten is alleen, dat ik dan de dag erna zo'n honger heb, dat het heel moeilijk wordt om alle verleidingen te weerstaan. Dus dan zou je één dag ca. 1000 kCal gegeten hebben en dan eet je er de volgende dag 3000-3500 kCal. Dat is dan een beetje jammer natuurlijk.

Kortom, het is het beste om inderdaad netjes al je maaltijden te eten, en er alleen bij hoge, hoge uitzondering eentje over te slaan!

Groetjes,
Fabiooltje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 26 mrt 2009 11:31    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1