Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Sonja Bakker
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Blij-ei en nu..... AFVALLEN! (Met SB)

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Blij-ei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik opnieuw begonnen met het Sonja bakker dieet. Ik ben net behulp van haar eerste boek zo'n 10 jaar geleden 25 kilo afgevallen. Ik ben een aantal jaren goed op gewicht gebleven, maar toen het even iets minder goed met me ging heb ik in de laatste 2 jaar 28 kilo er aan gegeten. Ik voel me inmiddels weer goed. Ik zit nog niet lekker in mijn vel, want er zit een iets te dik laagje vet tussen Verward

Ik heb al meerdere pogingen gedaan, maar ik strandde elke keer. Nu heb ik mij goed voorbereid en hoop ik door jullie vaak op de hoogte te brengen niet te vervallen in eetbuien of het bijltje er gewoon maar bij neer te gooien.

Ik hoop dat we elkaar gemotiveerd kunnen houden.

Vanmorgen begonnen met een glas lauw water een grote kop thee 125gr yoghurt en een appel
Tussendoor: liga evergreen
Lunch: 2 volkoren boterhammen met dun laagje boter, kipfilet en smeerkaas
Tussendoor een liga (Is dat pakje ook weer leeg)
Diner op het menu staat 125 gr aardappelen, 200gr bloemkool en 75 gr tartaar.

De avondtussendoortjes laat is staan, tenzij ik veel behoefte heb, dan neem ik een stuk fruit.

Inmiddels al 2,5 liter water op. Ik neem nog een glas water voor het avondeten en nog een kop thee in de avond, anders zit ik vannacht op de wc ipv lekker in mijn bedje te liggen.

Vandaag een 20 minuten workout gedaan, dat was zweten!!! En vanavond na het eten nog een uurtje wandelen.

Ik ga er dit keer helemaal voor!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 10 mei 2021 15:00    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Welkom terug ik heb je startgewicht aangepast voor je en ook de titel van dit dagboek nu staat de link in je profiel

heel veel succes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 10 mei 2021 21:23    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dag 2:
Allereerst, dankjewel Ellen dat alles nu goed staat.

Gisteravond ben ik met lichte hoofdpijn naar bed gegaan en vanmorgen met zware hoofdpijn opgestaan. Dus even een tikkeltje rustiger aan vandaag.

Vanmorgen extra aardbeien op mijn 2 crackers met halvajam en 2 paracetamol. Dit maakte dat na een uur mijn hoofdpijn afzakte.

Tussendoor: een grote banaan, even iets meer energie
Lunch: een appel met Griekse yoghurt voor een beetje meer vet.
Tussendoor: ontbijtkoek

Nu geen hoofdpijn, wel flinke trek, maar nog even volhouden tot we gaan eten. Op het menu staat:
125 gr aardappelen, 200 gr rode bietjes en 100 gr kipfilet.
Vanavond ook maar lekker mijn tussendoortje nemen. Een kiwi!

Ik voel een lichte spierpijn in mijn buik en benen van de 20 minuten workout van gister, dus het doet wel wat Erg blij
Tijdens het werken, ik werk in de zorg, merkte ik het wel hoor. Met overeind komen na het bukken trokken vooral mijn buikspieren. Alsof ik weer aan het trainen was.

Deze week ga ik me niet te veel uitsloven met extra bewegen, dan gaat mijn lichaam protesteren en gooi ik de handdoek na een week weer in de ring. Dat laten we niet gebeuren!!! Ik zal goed naar mijn lichaam luisteren, waar mijn behoeften liggen, dus als ik iets meer moet eten om mijn lichaam tevreden te houden, dan doe ik dat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 11 mei 2021 15:42    
Beheerder
Beheerder

Reageer met quote
Drink genoeg water dat helpt tegen hoofdpijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: di 11 mei 2021 19:12    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@Ellen: Ik heb het idee dat ik maandag zelfs te veel heb gedronken, met alle thee en 2,5 liter water dan denk ik dat ik ruim 4 liter heb gedronken. Dus die hoofdpijn zal ook daar van kunnen komen.

Ik drink nu iets minder maar wel voldoende en ik eet een klein beetje meer dan er staat voorgeschreven. En dan eet ik een stukje fruit extra.

Dag 3:
Ik voel me goed, energiek zelfs en dat terwijl ik zoveel minder eet dan ik de laatste tijd heb gedaan. Mijn maag rammelt wel hoor, dus ik ben blij als ik straks weer wat mag eten. Maar zelfs na een dag hard werken heb ik nu nov energie over. Ik hoef dan ook niet allemaal suikers om te zetten in energie of vet. Ook slaap ik nu al een stuk beter omdat mijn maag leeg is en er geen repen chocola of zakken chips verwerkt hoeven te worden.

Voor aankomende zaterdag staat er een wandeling van 10 kilometer op de planning, ik loop dan naar mijn zwager om vervolgens met mijn man weer mee terug te rijden. Dat zal hopelijk extra meehelpen bij bij het resultaat die ik maandag op de weegschaal ga zien.

Ik ben stiekem al op de weegschaal geweest vanmorgen, mijn weegmoment is maandag, maar ik kon mij niet inhouden. In 2 dagen 1.9kg. Dus.... Ik ben heel tevreden. cheerleader

Het menu van vandaag:
Ontbijt: griekse yoghurt met kiwi, extra aardbeien toegevoegd
Tussendoor:Ontbijt koek
Lunch: 2 volkoren boterhammen met boter 1x halvajam en 1x kipfilet
Tussendoor: drinkpakje halfvolle melk

Voor vanavond staat op de planning 125 gr aardappelen en 200 gr witlof. Ik lust geen witlofrolletjes met ham en kaas, dus ik neem alleen dit. En dan vanavond nog een appel ipv een sinaasappel.

Ik hoop zo dat het morgen weer zo gemakkelijk gaat als vandaag!! Als het zo blijft door gaan, dan ga ik er geen moeite mee krijgen om de eerste 9 weken af te maken om er vervolgens nog een boek achteraan te plakken. En wie weet ben ik met de kerst wel op mijn streefgewicht. Ach als het volgend kaar zomer is, mag ook. We gaan voor een slanker, maar vooral gezonder leven! Erg blij
Bye (Nederlands=Dag)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2021 16:01    
Beheerder
Beheerder

Reageer met quote
Soms doen deelnemers de mannen versie van SB dat is iets meer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2021 16:52    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Af en toe een beetje extra is voor mij genoeg. Vanaf volgende week ga ik me wel goed aan de hoeveelheden houden. Ik heb dit boek eerder gedaan en nu gaat het mij gewoon weer lukken. Ik ga doorzetten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2021 18:14    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dag 4: het weer was een stuk mooier dan verwacht, we zaten in de tuin en dachten zullen we even een bakje gaan halen bij mijn nichtje. Gelukkig mag dat nu weer (corona). Dat bakje koffie eindigde in een bbq. Heel gezellig! Ik heb een paar stukjes kip, paar stukjes stokbrood, wat groenten en vers fruit genomen. Het ijs heb ik overgeslagen. Ik dacht, ik ga mezelf biet straffen ook een beetje genieten. De kinderen hebben heerlijk samen gespeeld en wij hebben heerlijk in het zonnetje gezeten, GENIETEN was het! Hopelijk wordt ik maandag niet te zwaar gestraft.

Menu van vandaag:
Ontbijt: magere yoghurt met 1 kiwi
Tussendoor: ontbijtkoek
Lunch: 2 volkoren boterhammen met kipfilet
Tussendoor: overgeslagen
Diner: BBQ
Tussendoor: overgeslagen

Morgen ga ik me weer netjes aan het menu houden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 13 mei 2021 20:47    
Vrouw Weeggegevens   ciennie
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hallo blij-ei.

Goed bezig en wat een motivatie. Ik ben in 3e week van bikiniproof bezig.
Zo'n 10 jaar geleden zo'n 15 kilo afgevallen met sonja. Als ik me er echt aan hou gaat 't erg goed met sonja.
Nu ik ouder ben merk ik dat hormonen het wel lastiger maken om af te vallen.
Ik was het laatste jaar toch weer wat kilo's gegroeid en wil het graag in de hand houden. Dus hup hup. Ik ga tot 1 juli in ieder geval kijken waar ik kan komen.
Zet 'm op en hou vol!!!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2021 13:26    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Hoi Cienne, wat leuk dat je hier even reageert. Goed bezig al in week 3. Hoe bevalt het bikiniproof boek? Ik heb hier nog 3 boeken liggen(bikiniproof net weer niet), maar ik vind boek 1 toch het fijnste op de 1 of andere manier.

Ik heb ook geen flauw idee waar de motivatie vandaan komt, ineens was hij er, dus ik maak er goed gebruik van.

Des te ouder we worden, des te langzamer het afvallen gaat. Ik hoop dat de eerste weken zoals gebruikelijk lekker snel gaan. Even een goede kick start zeg maar. Hoe zijn jouw eerste weken verlopen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2021 17:25    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 1 van 9