Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Sonja Bakker
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Blij-ei en nu..... AFVALLEN! (Met SB)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Deugenietje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Geen suikers in de vorm van snoep/chips/koek/ijs

Reageer met quote
Witte bonen in tomaten saus, nou ik lust dat helemaal niet.

Maar wat goed van je dat je er groente bij hebt gemaakt.

Ben trots op je.

Qua eetbui, niet te lang bij stil staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 09 jun 2021 16:39    
Vrouw Weeggegevens   Blij-ei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Dag 31

ja Kordiya, de avonden zijn soms lastig. Ik merk wel als ik na het avond eten niks meer neem, dan gaat het me een stuk gemakkelijker af.

Ik zal er niet meer bij stil staan deugnietje, het is geweest en ik kan er niks meer aan veranderen. Ik heb er wel invloed op om ze in het vervolg te voorkomen.

Vandaag een vermoeiende dag. Het was erg warm en moest hard werken. Ik had het zweet werkelijk overal staan. Maar goed, alles beter dan de hele tijd regen.

Nu even hier alles lezen en bijwerken en dan toch nog even verder met de oprit te krabben. Dan 2 wasjes vouwen en dan... heerlijk onder de douche.

Menu van vandaag:
Ontbijt: 2 rijstwafel 1 met appelstroop en 1 met fruithagel
Tussendoor: 2 pruimen
Lunch: 2 boterhammen 1 met smeerkaas 1 met ham met tomaat en komkommer
Tussendoor: paprika
Diner: aardappelen, bloemkool, Duitse biefstuk met gebakken uitjes, bakje rauwkost (de rauwkost is nu bijna dagelijkse kost)

Nou lieve mensen... nog even onderuit op de bank en dan weer op de knieën onkruid krabben.

Fijne avond!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 09 jun 2021 17:35    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dag 32, vandaag zit ik over de helft van het eerste boek van Sonja Bakker. De dag verliep prima, hard gewerkt ook weer flink in de tuin gewerkt, dus mijn beweging heb ik ook weer gehad. Ik he ijsjes kunnen weerstaan en dat deed me goed. Na het avond eten Ven ik van tafel gegaan. Ik was langer niet vol en heb zoveel minder mijn man en ik eet zoveel sneller. Voor deze keer mocht ik van tafel, aldus dochter lief Erg blij en toen bedacht ik me, dat ik geen water had gedronken voor het eten. Niet weer vergeten dus!!!

Menu van vandaag:
Ontbijt: 1 beschuitje met halvarine en halvajam
Tussendoor: kiwi
Lunch yoghurt met kiwi en muesli
Tussendoor: héél véél wortels
Diner: nasi met kip en een klein beetje saté saus, géén kroepoek

Fijne avond allemaal!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 jun 2021 20:05    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik kan niks invullen op het sprintje 'leg je belofte vast' maar ik heb die wel nodig. Dusss.... Ik doe hier even mijn belofte: ik beloof dat ik niks meer eet tot morgenvroeg.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 10 jun 2021 20:12    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Goed bezig.

Als je niks kunt invullen moet je even naar boven scrollen en dan daar op "Nieuw bericht" klikken.

Ik heb dit ook wel eens.

Weet je wat een lekkere rauwkost is"?
Witlof, komkommer, tomaat en beetje kaas.
Ik doe er wel altijd een dressing over.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 jun 2021 10:48    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Oehhh die salade klinkt goed, maar ik moet 30+ kaas volgens mijn dieet, en dat is net plastic. Dus ik vermijd kaas voorlopig. Ok ok, 20+ smeerkaas neem ik wel.

Mijn favoriete rauwkost naast mijn warme eten is nu ui, komkommer, paprika, en bleekselderij, beetje peper en zout, knoflookpoeder en een beetje halvanaise.

Mijn favoriete salade van nu is helemaal lekker komt ie... 1 grote stronk witlof (hart eruit halen) in stukjes, fijn gesneden ijsbergsla of blad sla is ook lekker. Kwart appeltje (voor mij het liefst pink lady) handje walnootjes, handje rozijntjes bieslook en 1 stengel lente ui. Dressing is 1 eetlepel halvanaise, 1 desertlepel mosterd, 1 desertlepel yoghurt, beetje knoflookpoeder peper en zout en roeren maar. Hmmmm echt lekker vooral nu in de zomermaanden smullen smullen smullen smullen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 jun 2021 13:04    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dag 33
Ik doe nu vast mijn dagboekje bijwerken. Dochter is naar opa en oma, dus heb een lekker middagje en avondje met mijn man.

Vanmorgen naar een dorpje/stadje geweest om voor mijn dochter slippers en sandalen te kopen. En... We zijn geslaagd. Ook heerlijk in het zonnetje op een terrasje gezeten. Toekijken hoe mijn dochter een heerlijk ijsje zat te eten.

Tot nog toe heb ik mij goed aan mijn menu gehouden en dat blijf ik volhouden! Omdat mijn dochter niet mee eet heb ik het avond eten aangepast.

Menu van vandaag
Ontbijt: 2 crackers, 1x kipfilet en 1x smeerkaas
Tussendoor: glas verse jus
Lunch: 1 krentenbol en 1 cracker met vruchtenhagel en 1 glas optimel
Tussendoor: banaan
Diner: witlofsalade met kip

Iedereen alvast een fijn weekend!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 jun 2021 13:48    
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Reageer met quote
Heerlijk een avondje met zijn 2en.

Rauwkost is mega lekker, ik probeer ook steeds meer dingen uit.

Deze rauwkost komt van mijn begeleidster.

Ingredienten:

* 3-4 stronkjes witlof
* 300 gr rode bietjes, vers of uit een potje
* 3 gekookte eieren
* +/- 100 gr pittige kaas in blokjes
* rode ui fijn gesnipperd
* 2 el mayo
* peper en zout

Haar site is. www.dickyindekeuken.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 11 jun 2021 15:22    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dag 34

Het was een zware klusdag vandaag. Ik ben nu echt héél moe, dus ik hou het kort met alleen mijn menu.

Ontbijt: yoghurt met muesli
Tussendoor: appel
Lunch: 2 boterhammen met appelstroop
Tussendoor: peer
Diner: 2 boterhammen met gebakken ei, ham en kaas en een glas optimel.

Slaap lekker allemaal!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 12 jun 2021 21:25    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dag 35

Goede morgen!
Ik ben weer een beetje mens, vanmorgen toch stiekem gewogen en ik ben heel blij met mijn weegschaal. Daar waar de cijfertjes eerst steeds verder omhoog gingen blijven ze nu langzaam naar beneden gaan. Morgen hopelijk nog een piep klein beetje minder, dan gaat het mij zeker lukken om voor onze vakantie 10 kilo lichter te zijn.

Voor vandaag staat er weer een fruitdag op de planning en het is zondag sportdag voor mij en mijn dochter. Hopelijk vinden mijn spieren dat niet zo heel erg, want na gister hebben ze het een beetje zwaar. Maar goed, samen is sporten veel leuker dan alleen en ik merk morgen wel weer Hoe mijn spiertjes het gaan vinden.

Dan ook nog even in de tuin aan het werk, het lijkt inmiddels alsof ik een mega grote tuin heb, maar dat is niet zo hoor. Door alle regen in mei en het heerlijke zonnetje nu schiet het onkruid de grond uit. Ook in mei te weinig gedaan, dus even een inhaalslag maken.

Fijne zondag allemaal!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 13 jun 2021 8:30    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 9 van 10