Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Sonja Bakker
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Blij-ei en nu..... AFVALLEN! (Met SB)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Kordiya
Weegclubfan voor het leven

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Ik heb weer even bij gelezen!
Wat leuk dat je nu meer groente eet. Je had de hoeveelheid zo ongeveer verdubbeld las ik in mijn eigen dagboekje, super! Je lijf zegt DANK JE WEL, en wordt er heel blij van!

M.b.t. de ontlasting, misschien even googelen op vezels. Je hebt wateroplosbare vezels en niet-wateroplosbare vezels en je moet van beide soorten het nodige binnen krijgen.

Ik vermoed dat meer groente eten je ontlasting ook al zal helpen. Anders kun je nog psylliumvezels proberen of gedroogde pruimen. Gedroogde pruimen werken het beste maar bevatten ook veel suikers.
Ook opletten dat je ruim voldoende vocht binnen krijgt.
Nog iets om te proberen is om meer hele granen te eten in plaats van brood en crackers en zo: dus quinoa, boekweit, mais, rijst (maar eet niet te vaak rijst want er zit helaas veel arsenicum in), gierst, enzovoort.
Ik zou eerst 1 ding proberen en kijken of het helpt en zo niet, dan stoppen en iets anders proberen want als je alles tegelijk doet, dan weet je niet WELKE strategie echt helpt... Lach

Ik had je nog een privéberichtje gestuurd laatst maar die heb je schijnbaar niet geopend?

"Nee zeggen is makkelijker."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 06 jun 2021 11:33    
Vrouw Weeggegevens   Blij-ei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Hey kordiya! Ohhh privé berichtjes, Nee nooit naar gekeken. Nooit gezien dat die er ook zijn. Zal ik zo gelijk even doen.

Ik heb het idee dat meer groenten al helpen bij de stoelgang. Vooral de rauwe groenten. En ik heb vlokken gekocht, maar nog niet gebruikt aangezien het boeltje alweer op gang komt.

Ik heb ook het idee dat de extra groenten iets doen voor mijn huid. Die lijkt nu na een klein weekje wat gladder te worden. Dus ik hou het er lekker in. Als ik een snack mag in de vorm van ontbijtkoek ed neem ik extra groenten en bij het avondeten wat extra rauwkost.

Vandaag (dag 28 week 4 zit erop) een lekker dagje gehad. Man lief is rond 6 uur in de ochtend naar het logeerbed verhuist. Ik heb zo'n snurkbeugel, maar die lag vanochtend aan het voeteneind. Dus hij heeft het op een vluchten gezet. Gevolg is dat ik heerlijk ben gewekt door mijn meisje. Lekker liggen teuten in het grote bed. Langzaam opgestart wat dingen in huis gedaan en verder rustig aan.

Menu van vandaag:
Ontbijt: verse jus
Tussendoor: appel
Lunch: fruitsalade van banaan, pruimen en aardbeien
Tussendoor: handje walnoten
Diner: xxl salade met kip reepjes en opkikker

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 06 jun 2021 20:03    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dag 29 (week5)

Wat een lekker begin van de week!! Weer een kilootje minder! 5.7 kg in 4 weken. Dat is gemiddeld 1.4kg per week. Blij blij blij... ei!!

Nu zorgen dat deze lijn, zo langzaam naar beneden blijft gaan. Die 1.4 gemiddeld zal lager worden, maar het cijfertje op de weegschaal ook en daar gaat het om. Nou ja.... Ik wil me fijner in mijn lijf gaan voelen. En dat gebeurd al langzaam. Mijn broeken zitten minder strak om mijn middel. (Ik weigerde om nieuwe grotere broeken te kopen) mijn huid lijkt er mooier uit te gaan zien en het lijkt alsof ik iets meer conditie krijg (al doe ik niet echt aan sport, ik zeul gewoon minder gewicht mee).
Wat als ik wel aan sport zou doen......hmmmm. Toch iets om serieus over te gaan denken.

Zo even de was ophangen en de stofzuiger een slinger door het huis heen geven. Dan is het tijd om een broodje te eten en dan ga ik de oprit krabben. Het is mooi weer en de oprit lijkt een grasveldje te worden, dus gewoon even doen.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 jun 2021 9:56    
Vrouw Weeggegevens   Deugenietje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Geen suikers in de vorm van snoep/chips/koek/ijs

Reageer met quote
Goedemorgen.

Goed bezig.

gefeliciteerd met die 5 kilo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 jun 2021 10:02    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Nog even het menu van vandaag

Ontbijt: ontbijtkoek met halvarine
Tussendoor: appel
Lunch: er stond tosti op het menu. Maar tosti met 30+ kaas dat ik eerder op een stuk plastic vind lijken, vind ik maar niks. Dus... 2 geroosterde boterhammen met smeerkaas. 1/2 komkommer en 1 tomaat
Tussendoor: 1 glas optimel
Diner: witlof, aardappelen, rundervink en een groot portie rauwkost (1/2 ui, 1/4 komkommer, 1/2 paprika, een flinke stengel bleekselderij, 1 essentieel halvanaise beetje peper, zout en knoflookpoeder)
Ik weet nog niet of ik mijn avond tussendoortje neem, anders wordt dat.... 2 pruimen.

Het was weer goed vol te houden. Oh ja, stoelgang is weer opgang, beetje te op het moment, maar zal vast snel stabiliseren.

Fijne avond!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 jun 2021 18:05    
Vrouw Weeggegevens   Deugenietje
Super Weegclubfan
Super Weegclubfan

Dieet: Geen suikers in de vorm van snoep/chips/koek/ijs

Reageer met quote
Klinkt als een goeie eetpatroon deze dag.

Stoelgang wat nu te is komt omdat je een tijdje niet kon. Het moet er allemaal uit.

Denk dat het een paar dagen is en dan is het weer beter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 jun 2021 18:40    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Eetpatroon heb ik niet zelf bedacht hoor. Heeft Sonja allemaal al gedaan. Wel wat kleine aanpassingen en extra groenten op aanraden van Kordiya. Ik heb daardoor een meer verzadigd gevoel en heb het idee dat mijn huid er gladder uit gaat zien.

Morgen avond wordt een uitdaging wat avondeten betreft, ik ben nog aan het denken hoe ik dat ga oplossen, maar dat komt vast wel weer goed.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 07 jun 2021 19:53    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Oh oh, wat is dat nu?? Zomaar een eetbui gehad gisteravond. En niet zo'n beetje ook!! Sip

Ok vandaag weer bij het begin beginnen!! Veel water en thee drinken, eten wat er op mijn menu staat en geen avond tussendoortje, als ik dat doe, dan sla ik dus weer door. Buik is nu ook helemaal van slag!!

Hup eitje we gaan er weer voor!! Op naar de 75, dat moet toch lukken!! Hoeft niet snel als je maar goed voor je lijf zorgt!! Eitje je kan het!!

Zo kindje naar school en dan door naar het werk.

Fijne dag allemaal!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 08 jun 2021 6:45    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dag 30

Vandaag zijn we 30 dagen onderweg en het is dus 1x flink misgegaan. Maar dat was natuurlijk wel een keer te verwachten. Verder gaat het tot nog toe aardig goed al zeg ik het zelf.

Vanmorgen dus weer even met beide benen op de grond gezet, als het even vanzelf lijkt te gaan, dan ligt er toch iets op de loer en valt meteen aan. Dus gefocust blijven. Vandaag ging het weer prima en vanavond maar even een uurtje eerder naar bed en geen tussendoortje meer.

Menu van vandaag:

Ontbijt: 2x rijstwafel 1 met halvajam en 1 met appelstroop
Tussendoor: kiwi
Lunch: yoghurt met muesli en een peer
Tussendoor: 1/2 paprika
Diner: 225 gram witte bonen in tomatensaus. Sonja wat doe je me aan!!!
Wat heb ik gedaan; 1 grote ui, 1/2 rode paprika en 2 tomaten gesneden. Uitje zachtjes gebakken tot deze glazig werden, paprika erbij en op wat hoger vuur, toen de tomaten erbij. Alles even laten sudderen. Naar de tuin gelopen, bieslook en peterselie geknipt en in de keuken afgespeeld en geknipt boven de pan. Teentje knoflook erbij doorgeroerd, paprikapoeder, kerrie poeder en wat peper en zout toegevoegd. 225 gram witte bonen in tomatensaus opgewarmd in een diep bord gedaan en de inhoud van mijn pannetje met groenten erbij. Zo dat was wel te eten. Een hoogstandje was het niet, maar alleen een beetje witte bonen in tomatensaus krijg ik écht niet weg.

Fijne avond!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 08 jun 2021 19:15    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Dat is wel heel raar inderdaad: alleen maar witte bonen in tomatensaus!

Blij-ei schreef:
Oh oh, wat is dat nu?? Zomaar een eetbui gehad gisteravond. En niet zo'n beetje ook!! Sip

Ok vandaag weer bij het begin beginnen!! Veel water en thee drinken, eten wat er op mijn menu staat en geen avond tussendoortje, als ik dat doe, dan sla ik dus weer door. Buik is nu ook helemaal van slag!!

Hup eitje we gaan er weer voor!! Op naar de 75, dat moet toch lukken!! Hoeft niet snel als je maar goed voor je lijf zorgt!! Eitje je kan het!!

Zo kindje naar school en dan door naar het werk.

Fijne dag allemaal!!

Goeie spirit heb je.
's Avonds is het voor mij ook moeilijker om te stoppen met eten als ik iets neem.

"Nee zeggen is makkelijker."
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: wo 09 jun 2021 14:25    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Pagina 8 van 10