Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Sonja Bakker
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Blij-ei en nu..... AFVALLEN! (Met SB)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Blij-ei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Dag 3 Vandaag deel 2

Oh oh wat ben ik toch een ei!!! Ik zou mijn dagboekje gaan bijwerken, maar ik moest nog even snel dit of dat.... Dus ben ik het vergeten. Dus nu even snel van gister bijwerken.

Het ging helemaal goed, tot de avond. Ik kreeg zo'n zin in iets lekkers!! Ik bedacht me ik neem wel rozijntjes, is beter dan chocola. Ik was er ook snel flauw van hoor. Dus heel veel suiker heb ik (denk ik) niet binnen gekregen. Toch zonde. Had ik maar mijn belofte moeten doen... dat gaan ik dus zeker weer doen.

@Kordiya ik heb ontbijtkoek 0% suiker van de Lidl wel erg droog maar goed. Ik wist niet dat mueslirepen beter zijn, dan wel der repen zonder de lekker toppings neem ik aan.... en zelf bakken..... ja dat kan ik wel, maar niet de recepten zonder suikers enz. Daar bak ik weer niks van..

@Marie1983 super leuk en gezellig!! Ik doe ook het eerste boekje. Ik ben in mei begonnen en ben deze week weer bij week 1 begonnen. Dus volgende week, week 2. Ik ga je volgen!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 07 aug 2021 7:37    
Vrouw Weeggegevens   marrie1983
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Sonjs Bakker

Reageer met quote
Hey ik kan me die momenten wel voorstellen dat je het even moeilijk hebt. Nu weer goed aan de gang zou ik zeggen. Leuk dat je me gaat volgen! Ik start maandag dus spannend!

liefs marrie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 07 aug 2021 8:52    
Vrouw Weeggegevens   Kordiya

Dieet: vegetarisch gezond eten

Reageer met quote
Blij-ei schreef:

Het ging helemaal goed, tot de avond. Ik kreeg zo'n zin in iets lekkers!! Ik bedacht me ik neem wel rozijntjes, is beter dan chocola. Ik was er ook snel flauw van hoor. Dus heel veel suiker heb ik (denk ik) niet binnen gekregen. Toch zonde. Had ik maar mijn belofte moeten doen... dat gaan ik dus zeker weer doen.

@Kordiya ik heb ontbijtkoek 0% suiker van de Lidl wel erg droog maar goed. Ik wist niet dat mueslirepen beter zijn, dan wel der repen zonder de lekker toppings neem ik aan.... en zelf bakken..... ja dat kan ik wel, maar niet de recepten zonder suikers enz. Daar bak ik weer niks van..

Rozijnen bevatten op zich veel suikers. Dus het hangt af van hoeveel je ervan at. Hoe dan ook, vandaag is een nieuwe dag!

Ik wil niet beweren dat mueslirepen beter zijn! Het hangt af van wat er in zit. Checken hoeveel suiker of zoetstof en onverzadigd vet er in zit.

Hier zijn twee recepten zonder toegevoegde suikers:

Haverrepen van Dr. Fuhrman
Heel makkelijk en snel om te maken:

1 pakje bakpoeder ('Backin')
2 cups haver(mout), = 175 g
2 geprakte bananen
½ cup rozijnen en/of gehakte gedroogde abrikozen of dadels, ca 70 g
¼ cup gehakte walnoten, ca 25 g
kokos (officieel ½ cup = 50 g, ik gebruik 3 el)

Alle ingredienten mengen / kneden, in een ingevette platte ovenschaal uitdrukken, 30 minuten op 175 graden celsius.
Af laten koelen en in 9 vierkanten of repen snijden.

1 cup is een 200 cc schaaltje tot ongeveer de rand, of een fors theeglas.

Bovenstaande ingredienten in de genoemde hoeveelheden zijn samen: 1516 kcal.

Banaan-bosbessen'brood'

Het is meer een cake dan brood en best zoet, al zitten er geen toegevoegde suikers in. TE lekker!Erg blij

200 gr boekweitmeel
2 theelepels bakpoeder
1 theelepelkaneel
Snufje zout
3 grote eieren
2 eetlepels (amandel of soja) melk
3 dadels
3 rijpe bananen
150 gram bosbessen (diepvries)

Verwarm de oven voor op 200 gr.
Bestrijk een rechthoekig bakblik (cakevorm of klein broodbakblik) met olie, kokosolie of boter en bekleed de bodem en wanden eventueel met bakpapier. Meng boekweitmeel, bakpoeder, kaneel en zout.
Meng de eieren, het zout en de dadels en pureer aansluitend met de gepelde bananen. Doe dit eventueel in etappes
Meng dit met het boekweitmeel en schep hier de bosbessen door.
Doe het mengsel in de vorm en zet in de oven.
Schakel de oven terug naar 180 gr. en bak in 45 – 50 minuten gaar.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 07 aug 2021 11:14    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dag 4 van deel 2

De hele dag ging super, maar...... Ik had zo geen zin om te koken, dus het werd uit eten van voorafje tot een toetje. Oh oh oh! Waarom?! Als ik gewoon even had doorgezet, dan had ik niks éxtra gehad. Maar goed, morgen nieuwe ronde nieuwe kansen.

@Kordiya je bananenbrood ga ik een keer proberen!!!

@ marrie1983 als ik de knop weer helemaal om heb, dan komen de momenten veel minder bij mij voor. Ik heb gewoon nog geen afscheid van de vakantie kunnen nemen. Maar dat komt wel

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 07 aug 2021 19:11    

Reageer met quote
Blij-ei schreef:
Dag 4 van deel 2

De hele dag ging super, maar...... Ik had zo geen zin om te koken, dus het werd uit eten van voorafje tot een toetje. Oh oh oh! Waarom?! Als ik gewoon even had doorgezet, dan had ik niks éxtra gehad. Maar goed, morgen nieuwe ronde nieuwe kansen.

Zo is dat.
Misschien zorgen dat je een keer wat extra prutjes kookt en dan invriest zodat je voor zulk soort 'geen zin om te koken'-dagen iets uit de diepvries kunt rukken?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 07 aug 2021 19:49    

Reageer met quote
Hey misschien een idee om morgen de knop weer helemaal om te zetten? Doe je lekker met mij mee!
Is nog gezellig ook.

liefs marrie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 aug 2021 9:15    

Reageer met quote
Ik heb een sprintje gestart doe je mee?

https://www.weegclub.nl/forum/we-gaan-er-weer-voor-t57144.html

liefs marrie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 08 aug 2021 9:22    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
@ Kordiya dat is een goed idee!!! Doe ik weleens, maar als het op is, maak ik niks nieuws voor in de vriezer. Dat moet ik maar eens gaan doen.

@merrie ik doe mee met je sprintje!!! En.... Ik ga vol motivatie verder!!

De weegschaal was heel lief voor mij Lach 74.5 os lager dan voor mijn vakantie. Dus wat ik er bijna 3 weken bij heb gegeten is er ook alweer af, YES!!! Dit werkt wel weer motiverend, het knopje lijkt weer om Erg blij

Gister heb ik me goed aan het dag menu gehouden en dat ga ik vandaag ook weer doen. Nu is het zaak dat er wat meer beweging in mijn lijf komt. Dus wie weet vanavond even een wandelingetje.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 aug 2021 13:47    

Reageer met quote
Goed bezig. Ik wilde je 'Eitje' noemen! Lachen

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 09 aug 2021 18:40    

Reageer met quote
Goed bezig weer! Nu blijven volhouden he?
En leuk dat je meedoet met het sprintje!

liefs marrie

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 10 aug 2021 8:17    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Volgende
Pagina 14 van 16