Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Sonja Bakker
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Blij-ei en nu..... AFVALLEN! (Met SB)

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Blij-ei
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Dieet: Sonja Bakker

Reageer met quote
Dag 5
Het weekend staat voor de deur en de eerst week zit er bijna op. Tot nog toe weinig moeilijke momenten gehad. Vandaag had ik het druk op mijn werk en heb ik veel lichamelijke inspanning geleverd. En bij mijn 2e tussendoortje had ik echt trek. Ik mocht zuivel, maar heb een kinder appeltje genomen. Ik moest echt iets in mijn maag hebben. Zuivel dus even overgeslagen. Verder weer een prima dag gehad en voel me nog steeds vol energie.

Morgen 10 kilometer wandelen en voor zondag een fruitdag gepland. Hopelijk valt het eerste weekend niet zwaar. Ach ik denk maar zo, even 9 weken bikkelen, dan is mijn lijf en zijn mijn hersenen het nieuwe ritme goed gewend. Dan is het een gewoonte om niet te veel te eten. Dan nog wel een aantal maanden de touwtjes wat strakker houden. Daarna kan ik de rest van mijn leven van, laten we zeggen dit komende jaar, profiteren. En wat is nu een jaar als ik, hopelijk, nog zo'n 40 jaar voor de boeg heb.

Menu van vandaag:
Ontbijt: yoghurt met muesli
Tussendoor: ontbijtkoek
Lunch: 2 volkoren boterhammen 1 kipfilet 1 halvajam
Tussendoor: kinder appel
Diner: spaghetti
Tussendoor: ik denk streng. Het is weekend en als ik dan iets in mijn mond stop, dan volgt er al snel meer, véél meer.

Fijn weekend allemaal!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2021 17:36    
Vrouw Weeggegevens   ciennie
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Ik ben 2 kg kwijt in drie weken. Zelfs als ik netjes eet kan ik 3 ons aankomen in een dag......?? Dus ik ben best tevreden. Eerste week had ik erge hoofdpijn ondanks genoeg drinken. Nu geen honger en geen hoofdpijn meer.
Ik heb heel veel boeken, leuk voor de heb maar vind ze wel erg op elkaar lijken. Ik eet niet haar diners maar eet met gezin mee en dan 200 gr groente 100 aardappels en 100 vlees. Jij hebt ook kinderen toch? Dan herken je 't diner 'probleem' denk ik wel. Of kook je voor jezelf apart?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2021 18:41    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
2 kilo is heel netjes!! Het snel aankomen komt me heel bekend voor. Erg hè? Die hoofdpijn?! Gelukkig had ik er maar 1 dag flink last van.
Ik hoop na volgende week het ritme goed te pakken te hebben, dan wordt het volhouden een makkie, hoop ik. Zit jij al helemaal in het ritme?

Ik volg zoveel mogelijk de menu's, tenzij er iets volgens een recept van Sonja moet, die spreken mij gewoon niet aan.
Ik heb 1 dochter, maar wat eten betreft.... Dan heb ik altijd 2 kinderen aan tafel zitten Rollende ogen Dus ik maak soms 2 soorten groenten of voor iemand ander vlees als iemand niet lust wat op het menu staat. Maar voor 80% eten we alles samen, alleen weeg ik het dan af.
In boek 1 staan dan ook de gangbare Nederlandse dingen op het menu, dus dat scheelt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: vr 14 mei 2021 19:16    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dag 6: ik zou vandaag 10 kilometer lopen, maar er kwam ineens een verhuizing tussendoor. Dus na veel lopen en met dozen sjouwen heb ik het wandelen maar lekker gelaten voor wat het is.
Ook heb ik me netjes aan mijn dieet gehouden. Geen broodjes met vette snacks, maar netjes een broodje smeerkaas. Geen zoete koekjes, maar een meegebrachte liga.

Nu op verjaardagvisite bij mijn zwager, het taartje heb ik al overgeslagen en heb met een appel in mijn hand toegekeken hoe de anderen een gebakje naar binnen werkten. Zij gaan straks lekker eten bestellen en ik maak mezelf een broodje gezond. Nu sta ik dan ook in de keuken mijn eitje te koken. En ondertussen ben ik super trots hoe ik alle verleidingen tot nu toe kan weerstaan.

Ik ga geen hapjes nemen, geen drankjes, helemaal niks! Dat moet wel lukken. Morgen een fruitdag en maandag wegen... spannend....

Menu plaatst ik morgen, de hele tijd op mijn telefoon in de keuken is zo ongezellig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 15 mei 2021 16:10    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dag 7: de laatste dag zit er bijna op. Vandaag hadden we een lekkere rustige dag. De weekboodschappen voor aankomende week al in huis gehaald en lekker samen een film gekeken. Niet te veel lichamelijke inspanning gehad aangezien ik een fruitdag heb vandaag. Vandaag wel wat trek en hoofdpijn, maar da's niet zo gek. Straks een paracetamolletje en morgen weer een normale Sonja dag.

Komende week ga ik me precies aan de hoeveelheden houden, wel moet ik woensdag met maandag ruilen, we zouden afgelopen donderdag prei eten en toen hadden we natuurlijk die spontane bbq. Voor aankomende woensdag staat er prei in het boek, die hele dag verplaats ik naar maandag.

Ik ben zo benieuwd wat de weegschaal morgen te vertellen heeft.....

Menu zaterdag:
Ontbijt: ontbijtkoek met boter en melk
Tussendoor: liga
Lunch: bruin bolletje met smeerkaas
Tussendoor: appel
Diner: cup a soup kip en een broodje gezond

Menu zondag:
Ontbijt: 1 glas verse jus
Tussendoor: 1 appel
Lunch: 1/2 appel, 1/2 banaan en 1 kiwi
Tussendoor: 1/2 komkommer
Diner: cup a soup kip, witlof salade met appel gerookte kip, rozijnen en walnoten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 16 mei 2021 17:57    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Nog voor de dag echt gaat beginnen wil ik even delen dat ik in de eerste week 2,5 kg ben afgevallen Stuiteren Stuiteren
Een super motivatie om deze week ook weer helemaal voor te gaan. Ik heb net mijn yoghurt op, dochter naar school gebracht en nu.... Ik weet het nog niet. Mijn huis moet eigenlijk van boven naar beneden gepoetst worden en ik wil even iets van sport gaan doen. Wat ga ik als eerst doen.... Ik ben te hyper om keuzes te maken en wil alles te gelijk en dat resulteert meestal in net niks af. Dus.....
Ik neem eerst een kop thee en 0.75 l water en dan ga ik beginnen met poetsen. Als alles klaar is, dan ga ik sporten. Gelukkig morgen geen keuze stress, dan ga uk gewoon naar mijn werk.

Fijne dag allemaal! Vanavond laat ik jullie weten hoe de dag is verlopen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 mei 2021 7:17    
Vrouw Weeggegevens   Ellen
Beheerder
Beheerder

Dieet: Gezonder leven

Reageer met quote
Dat is een blij moment om de dag te beginnen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage BerichtGeplaatst: ma 17 mei 2021 15:18    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Dag 8
De 2e week is goed begonnen. Ik had een dagje soppen, ik wilde ook nog sporten, maar ik was een beetje doorgeslagen in het schoonmaken. Als het vanavond droog is, dan ga ik nog een stuk wandelen. ja ik ben echt een mooi weer loper.

Vandaag geen hongergevoel gehad. Wel een beetje trek, maar dan was het nog een half uurtje wachten tot ik iets mocht eten. Kortom het was weer prima vol te houden.

Menu:
Ontbijt: yoghurt
Tussendoor: ontbijtkoek
Lunch: 2 crackers, 1x leverworst 1x kaas
Tussendoor: kiwi
Diner: aardappels, prei en vissticks. Ik weet het vissticks zijn niet zo gezond, maar ik lust bijna geen vis. Dus ik neem een stukje aardappel minder.

Ik ga niet steeds alle hoeveelheden en de soort bijschrijven, alles is met mate (de sonja hoeveelheden) en de magere variant.

Op naar morgen!!!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 mei 2021 15:21    
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
Sorry Ellen, ik had je bericht even gemist. Maar het was en is nog steeds een blij moment. Nu moet ik wel mijn koppie erbij houden. Het afvallen zal nu wel een stuk langzamer gaan, dat moet niet de reden gaan worden om weer af te zwakken.
De weegclub is nu mijn stok achter de deur.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 17 mei 2021 18:10    
Vrouw Weeggegevens   ciennie
Vaste Weegclubfan
Vaste Weegclubfan

Reageer met quote
2.5 kilo! Toppie dat is een fijne start!
ja vanaf nu gaat 't langzamer maar dat weet je dus is niet erg.
Je gaat ook erg goed qua eten wat ik las op feestjes ed. Die vind ik erg lastig.
Ik nu 2.5 kilo in 3 weken, gisteren was mijn echte weegdag. Ik ben blij.
Hou vol en zet 'm op!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: di 18 mei 2021 7:38    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  Volgende
Pagina 2 van 16