Onderwerp menu

Forum: Info gezond eten en dagboeken
Subforum: Dagboek: Sonja Bakker
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie

Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

Volgorde:

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.

Advertentie

Bereik je ideale gewicht voor kinderen en tieners

Auteur Bericht
Vrouw   DN167
Ik wil afvallen bij de weegclub

Dieet: Sonja bakker

Reageer met quote
Heey,,

Ik ben vandaag begonnen met sonja bakker voor kinderen en tieners maar kon er bijna nergens iets over vinden..
Je hebt bijna bij alle boeken dat je bij een week aankomt.
Welke week is dat bij Bereik je ideale gewicht voor kinderen en tieners ?

Dankje

Groetjes Nancy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 jan 2009 8:35    
Vrouw Weeggegevens   Fabiooltje
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven

Dieet: Bij diëtiste (vegetarisch)

Reageer met quote
Hoi Nancy,

Ik ken het boek niet. Ik wist niet dat er ook een Sonja Bakker was voor kinderen en tieners.
En ik vind dat idee ook een beetje eng... als je als kind al écht een gewichtsprobleem hebt, dan vind ik dat je met je ouders naar een goede diëtiste moet gaan die speciaal voor jou (jouw leeftijd, jouw lengte, jouw gewicht, jouw levenspatroon, jouw probleemmomenten) een eetstijl voor kan schrijven.
Jonge kinderen moeten namelijk echt voldoende en goede voedingsstoffen binnenkrijgen, omdat ze nog in de groei zijn!

Nu zie ik wel dat jij al 16 jaar bent, en dus hopelijk al een beetje uitgegroeid.
Hoe dan ook wil ik je meegeven, om niet te streng te gaan lijnen én om altijd te zorgen dat je voldoende vitamines en mineralen binnenkrijgt. Sonja Bakker is wel redelijk goed in de vitaminen en mineralen; en in de afwisseling van voedingsmiddelen. Maar bij haar dieet voor volwassenen is de kritiek wel, dat het behoorlijk streng is (weinig energie / kCal). Ik weet niet hoe dat bij haar boek voor kinderen zit.

Heel veel succes,

Fabiooltje.

PS Oh ja. De diëtiste wordt vergoed door de ziektekostenverzekering, als je doorverwezen bent door de huisarts. Misschien dus ook iets voor jou?

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: do 29 jan 2009 8:50    
Vrouw Weeggegevens   Angel-0018

Dieet: Sonja bakker

Reageer met quote
Ik vind het dapper van je dat je wilt proberen met afvallen meid!
Ik weet hoe het is, want ik ben zelf ook nog best jong ( 18 ) en doe wel een volwassen eerste boek. Maar voor jou; als je het zelf gewoon goed in de gaten houdt en niet teveel doordraaft, kan het goed komen. Bij mij heeft een diëtiste nooit gewerkt, omdat ik niet te veel at maar onregelmatig; daar kan een diëtiste niets aan doen. Ik heb daar op mijn 15de gelopen zonder resultaat. Met sonja heb ik vaste tijden en voorgeschreven wat ik moet eten, dit werkt voor mij. Misschien voor jou ook! Wees gewoon voorzichtig en doe je eigen ding. Ik weet je vraag niet te beantwoorden met welke week dat is, maar ik wou het je gewoon even zeggen!

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: ma 16 nov 2009 17:50    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1