Onderwerp menu

Forum: Weegclub
Subforum: Sprintjes (gesloten)
Onderwerp: vorige :: volgende

Advertentie



Filter Onderwerp

Berichten van afgelopen:

 

Volgorde:

 

Advertentie

Get in Shape
Wat mag ik hier?

Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls

*Als je inlogd mag je meer.



Advertentie

Back on track met Judith Beck


Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 53, 54, 55  Volgende
Auteur Bericht
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 31896
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
Vanochtend 83 kg

Gisteren pasta gegeten, 1 flink vol bord, dat is uniek.
Maar meer was er ook niet. Lachen
Zoals altijd nahonger.
Toch maar een flinke bak met blauwe bessen, kwak en yogert na gegeten.
Om te voorkomen dat ik bv aan de nootjes of boterhammen zou gaan.
Het is momenteel wat wankeltjes.met het weerstaan van minder goede keuzes, vandaar.
Volgende keer proberen de nahonger te trotseren

Fijne zaterdag allemaal

_________________
20-9-2018 op streef Van 131 naar 79,9 kg Nu 75 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 aug 2018 7:04    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 9282
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Gisteren uit eten geweest met het gezin van onze oudste zoon, met de andere opa en oma en onze kleinkinderen. Als dank voor weer een jaar oppassen. Mooie, gezellige en lekkere traditie. Als ik zie hoe ik nu anders omga met dit soort gelegenheden (en ook zie hoe anderen dat -nog- niet doen... Schaam Schaam ohhh Geschokt ), dan mag ik mezelf wel een compliment geven dat ik gewoon kan genieten van genoeg, lekker en voedzaam eten, waarbij ik bepaalde dingen (drie frietjes zijn genoeg voor de smaak) kan laten staan. Maar ik heb ook bewust gekozen voor een heerlijk trio-toetje: bolletje ijs, stukje cake, wat heerlijke mousse en wat losse vruchten!

Daar komt de volgende dag, 34, Hoe pak je een probleem aan?

1. Wat is het probleem en baken het af, maak het niet te groot
2. Gebruik de 7 vragentechniek om je negatieve gedachten bij te sturen
3. Realiseer je dat je niet ieder probleem op kunt lossen. Als je merkt dat je toch meer wilt eten, praat met een vriendin, een professioneel hulpverlener of meld je even op de weegclub.
Iedere dag wegen heeft voor en nadelen.
Ga dan over tot actie en leg je lat niet te hoog (want dan ren je er onderdoor! Lach!

Als je ziet en accepteert dat problemen niet verdwijnen door te eten, wordt afvallen of op gewicht blijven gemakkelijker

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 aug 2018 8:50    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 9282
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Dag 41, Maak een nieuw actieplan

Nu we al zo'n eind op weg zijn met Judith, met je maar eens even evalueren wat je allemaal al geleerd hebt, en hoeveel je afgevallen bent.
Heb je je (eerste) doel al bereikt? Of een deel van je doel? Val je nog steeds af (en moet dan ook nog?): ga dan rustig door op deze weg. Als je blijft steken: pas je plan dan aan en kijk wat er 'mis' gaat. Maak nieuwe motivatiekaarten. Blijf ze elke dag lezen. Houd moed en geef jezelf een compliment voor alles wat je tot nu toe al bereikt hebt!

Als je in de buurt van je streefgewicht gekomen bent, bedenk wat je wilt. Is het goed zo? Misschien bevalt deze manier van omgaan met eten je zo goed dat het al een mooie gewoonte is geworden en dat je je draai gevonden hebt.

En ben je nog nie 'tevreden' over wat je bereikt hebt: blijf je motivatiekaarten lezen waarom je hier mee begonnen bent. Kijk vooral naar wat wél goed is gegaan en geef jezelf daar een compliment voor.
Bekijk ook wat je nog kunt of wilt verbeteren of veranderen in je actieplan: houd je nog steeds je eetdagboekje bij? Zie je daarin waar je bijvoorbeeld wat over de schreef gaat? Maak een nieuwe kaart en houd je boekje bij.

Judit geeft aan het eind van dit hoofdstuk een extra lange afvinklijst. Ik tik hem even over (vooral ook voor mezelf! Erg blij )

Ik heb mijn voordelen- geen keus-, het kan wél kwaad-, pak de draad weer op- en geloof erin-motivatiekaart gelezen wanneer dat nodig was.
Ik heb andere motivatiekaarten gelezen wanneer dat nodig was.
Ik heb mijn eetplan voor morgen uitgewerkt en opgeschreven.
Ik heb steeds bijgehouden wat ik al; zodra ik iets op had, noteerde ik dat.
Ik heb mijn 'dieetcoach' gesproken
Ik ben tijdens elke maaltijd gaan zitten en heb langzaam en aandachtig gegeten.
Ik ben opgehouden met eten tot ik me normaal verzadigd voelde.
Ik heb mezelf steeds een compliment gegeven voor gedrag dat mijn 'dieet' ondersteunt.
Ik heb thuis en elders etenswaren die me in verleiding brachten, weggegaan of ergens anders neergezet.
Ik heb mijn dagindeling aangepast om tijd en energie vrij te maken voor mijn 'dieet'.
Ik heb stappen gemaakt om stress te verminderen.
Ik heb zoveel mogelijk aan spontane lichaamsbeweging gedaan.
Ik heb aan geplande lichaamsbeweging gedaan.
Ik heb tegen mezelf gezegd dat honger nooit en noodsituatie (meer) is.
Ik heb gewacht tot mijn eetdrang overging, of mijn technieken tegen eetdrang gebruikt en er niet aan toegegeven.
Wanner ik teveel at of van mijn dieet afweek, heb ik de draad daarna meteen weer opgepakt.
Elke keer als ik iets ongeplands of onverstandigs wilde eten heb ik tegen mezelf gezegd: geen keus!
Ik heb goed gereageerd op gevoelens van oneerlijkheid en ontmoediging.
Bij ondermijnende gedachten heb ik de zeven vragen techniek gebruikt en op basis daarvan nieuwe motivatiekaarten gemaakt.
Wanneer iemand me iets te eten aanbood wat ik niet had ingepland, heb ik dat afgeslagen.
Het is me gelukt om me aan mijn dieet te houden toen ik uit eten was.
Ik heb mezelf niet getroost met eten toen ik een negatieve emotie had.
Ik heb stappen gezet om mijn leven te verrijken.
Ik heb me erop voorbereid dat ik me ga wegen.

Nou, lieve mensen: een hele waslijst.
Veel succes en fijn weekend!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 aug 2018 9:06    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 4-1-2013
Berichten: 31198
Dieet: EKPW / Dr. Frank
Woonplaats: Almere


  Reageer met quote
Leuk zo'n etentje Dymphie, gezellig!

Ik ben goed begonnen, maar slecht geeindigd vandaag. Boterkoek gegeten. Had er zo'n zin in en lag maar te roepen in de kast. Schaam Schaam Niet alles opgegeten, dat vind ik dan wel weer sterk van mezelf.
Gewoon doorgaan maar. Die 7 vragen techniek zoek ik nog even erbij...……. Lach
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 aug 2018 10:06    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 9282
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Ha Missy, dat las ik net ook in je eigen boekje!
Je hebt gelukkig niet alles opgegeten, maar ik hoop vooral ook dat je het erg lekker vond en er goed van hebt geproefd!

Gisteren op dat etentje zag ik dat toch veel volwassenen hun best deden om hun bordjes leeg te eten, terwijl ik ook zag dat de kinderen goed aangeven wanneer ze voelen dat ze 'vol genoeg' zitten. Eye opener voor mij, nu ik weer met al die dingen van Judith bezig ben.

Eén van de dingen die Judith bij 'vandaag' ook benadrukt is: blijf uit alle punten en technieken van haar vooral uit je menuplan bijhouden wat je eet, ook als het goed gaat. Vind dat teveel gedoe, experimenteer dan eens een paar dagen met in je hoofd plannen en bijhouden wat je eet in plaats van op papier. Gaat dat goed, ga er dan lekker mee door. Maar als je merkt dat je dan toch teveel gaat eten, ga dan weer opschrijven wat je van plan bent te gaan eten en houd op papier bij wat je in werkelijkheid op een dag eet. Geef jezelf daarin dan geen vrije keus.

Je kunt ook experimenten met een algemeen eetplan, waarbij je per maaltijd beslist wat je precies gaat eten. Je besluit bijvoorbeeld van tevoren hoeveel (kcal) je ongeveer gaat eten van bepaalde eiwitten, koolhydraten en vetten of hoe groot je porties daarvan mogen zijn. Zodra je merkt dat je teveel of te ongezond gaat eten, ga je weer nauwkeurig van te voren plannen. Geef jezelf daarin ook niet de vrije keus!

Houd dus niet te vroeg op met het opschrijven van je eetplan. Het kan je veel steun geven, en als je het dagelijks doet, kost het maar vrij weinig tijd!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 aug 2018 10:51    
Vrouw Weeggegevens   Flying Missy
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 4-1-2013
Berichten: 31198
Dieet: EKPW / Dr. Frank
Woonplaats: Almere


  Reageer met quote
Dat doe ik nog steeds, plannen een dag van te voren. En dat helpt mij goed, in combinatie met slechts 1 keer opscheppen wat ik denk te eten. Niet meer bijpakken, maar eerst die 20 minuten afwachten. En dan hoeft het dus niet meer. Erg blij

Ik houdt wel bij hoeveel kcal ik eet, maar splits het niet uit in eiwitten/vetten/khd dat vind ik teveel werk hoor. Een dag heeft maar 24 uur immers.

Was nu ruim een kilo kwijt, maar nog wel vet rood. Geeft niet, ik weet dat het in de loop van deze week nog verder gaat zakken. Zeker nu ik weer op de rails ben. Geen aanvechtingen in boterkoek meer gehad. Erg blij

Kinderen zijn nog niet verpest met eetregels he. Genoeg is genoeg voor hen. Ik moest thuis ook mijn bord leegeten. Maar ik mocht wel zelf opscheppen. Dus dat heb ik jong geleerd; veel opscheppen dan moet je het ook eten. Wij mochten wel nog extra nemen als ons bord leeg was. Dat probeer ik nu dus maar niet meer te doen. Lach

Ben net zelfs gaan zitten om mijn banaan te eten en goed te proeven. Even de puntjes op de i maar weer. Terug naar de basis. Ik heb net mijn motivaties eens gelezen; geen keus want......... en 20! Erg blij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: za 11 aug 2018 23:05    
Vrouw Weeggegevens   L1970
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 19-5-2011
Berichten: 2389
Dieet: gezond eten
Woonplaats: Alphen NB


  Reageer met quote
Ik blijf maar afvallen, wat echt niet de bedoeling is. Sneller dan toen ik nog aan het afvallen was, raar toch? Ik heb geen trek, krijg met moeite eten weg tijdens het wandelen (vooral omdat het niet lekker genoeg is en er geen gezondere en lekkerdere alternatieven zijn, ik logeerde ook nog elders). Ik zit heel snel vol, vindt alles te zoet of te vet, het bekomt me gewoon niet. Het lijkt zo'n luxe probleem, maar het wordt echt een probleem. Gisteren bij de rust op 29 km een halve liter melk gedronken, lag als een steen op mijn maag, mijn energie daalde tot ongeveer zero, ik kreeg mezelf de heuvels niet meer over. Voelde me ziek. Bij de Rode Kruispost hebben ze alles gecheckt, ook mijn bloeddruk en bloedsuiker, alles prima. Dus op papier zo gezond als een vis, in de praktijk doodop en energieloos. Mezelf even rust gunnen en mijn eigen heerlijke eten nuttigen, ipv zure ouwe vlaai, kleffe broodjes etc.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2018 5:48    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 31896
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
Kinderen weten van nature heel goed welke voedingsmiddelen ze nodig hebben en hoeveel. Dat geloof ik direct. Wonderlijk. Heb eens in een boek over een experiment gelezen met kleine kinderen die dus nog niet verpest waren.
Ze konden kiezen uit heel veel verschillende etenswaren, zelfs beenmerg.
Eerst was het onwennig maar na een tijdje maakten ze ‘bewuste’ keuzes.
Pas heb ik gelezen waarom kinderen meestal niet graag groente eten.
Ze hebben omdat ze in de groei zijn veel calorieën nodig en in groente zit niet veel.

L, zou het ook een naeffect van de 4 daagde kunnen zijn?

Vanochtend 83,1 kg
Ik moet echt gaan onderhandelen met het door-eet-duveltje.
Werken aan het verdragen van trek/honger.
Vandaag nog geen groen blokje, zou geel zijn als ik het nu doorgaf

_________________
20-9-2018 op streef Van 131 naar 79,9 kg Nu 75 kg


Laatst aangepast door Pianojuffie op zo 12 aug 2018 8:59, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2018 7:57    
Vrouw Weeggegevens   Dymphie
Weegclubfan voor het leven
Weegclubfan voor het leven


Geregistreerd op: 29-1-2011
Berichten: 9282
Dieet: Lekker, puur en bewust eten
Woonplaats: Liemers


  Reageer met quote
Juffie, je gewicht is vast een tikfout!

Hier de laatste dag van de vijfde week, dag 35:

Bereid je voor op je weegdag.
Het is maar een getalletje,maar het wijst je vast wel de weg waar je naar toe wilt. Weeg je te weinig naar je zin? Probeer eens uit te zoeken in welke voedingsmiddelen bijvoorbeeld gezonde vetten zitten, zoals avocado's, waarmee je spread kunt maken die je ook door je sla kunt doen, of op je volkoren of spelt boterham. Eet niet tegen je zin: dat heeft nog nooit goed gewerkt.

Weeg je teveel? Je weet vast wel waar je van het padje af raakte en met welke menu's je wat minder (bv. snelle) koolhydraten) toe kunt. Zet je koek en snoep heel ver weg en gun jezelf één keer per dag iets wat je echt heel lekker vindt. Eet het langzaam en geniet ervan.

Lees al je kaarten nog eens door en houd je menuplan gewoon weer ouderwets bij. Geen keus! Denk aan je '20': elke dag 20 kcal extra eten? Volgend jaar kilo zwaarder!

_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2018 8:56    
Vrouw Weeggegevens   Pianojuffie
Ervaringsdeskundige


Geregistreerd op: 30-7-2011
Berichten: 31896
Dieet: Gezond eten met WW


  Reageer met quote
Inderdaa Dymphie
Kan maar niet wennen aan die 8

_________________
20-9-2018 op streef Van 131 naar 79,9 kg Nu 75 kg
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2018 9:00    
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 53, 54, 55  Volgende
Pagina 42 van 55